تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
واکنش مجلس به اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهوری:

احمدی‌نژاد به منتقدان برچسب نزند

گروهی از نمایندگان مجلس به اظهارات اخیر احمدی‌نژاد اعتراض کردند و از وی خواستند که به منتقدان «برچسب نزند.»

آقای احمدی‌نژاد شب گذشته در یک گفتگوی زنده تلویزیونی برخی انتقاد‌های مجلس در خصوص «هزینه‌های بدون مجوز» دولت را «بی‌انصافی» خواند.

برخی از نمایندگان مجلس امروز چهارشنبه به این اظهارات واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته که دولت نهم از مردادماه سال‌جاری اقدام به واردات «غیرقانونی بنزین و گازوئیل» کرده است.


آقای کاتوزیان در پاسخ به اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری، به این‌که وی منتقدانش را «بی‌انصاف و مغرض» دانسته، انتقاد کرد و افزود: «بهتر است به نقدها پاسخ داده شود، به جای آن‌که به افراد برچسب زده شود.»

این نماینده مجلس همچنین در مورد واردات «غیرقانونی بنزین و گازوئیل» در ماه‌های اخیر از سوی دولت اظهار داشت: «اگر روال این‌گونه باشد که هرکس دستوری بدهد و به وزیر بگوید که با مسئولیت من چنین و چنان کنید، باید در مجلس را تخته و تعطیل کرد و ما نیز به دنبال کار خود برویم.»

نمایندگان مجلس در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که دولت بدون مجوز مجلس، در حدود پنج میلیارد دلار «بنزین و گازوئیل» وارد کرده است.

غلامحسین نوذری وزیر نفت در پاسخ به نمایندگان گفته است که این اقدام دولت با اطلاع رئیس جمهوری بوده است.

واکنش مرکز پژوهش‌های مجلس
احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دومین نماینده مجلس است که به اظهارات آقای احمدی‌نژاد واکنش نشان داده است.

آقای احمدی‌نژاد شب گذشته در بخشی از اظهارات خود گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره کسری ۴۴ هزار میلیارد تومانی بودجه سال ۱۳۸۸ را رد کرد.

آقای توکلی امروز با دفاع از این گزارش، خطاب به رئیس جمهوری گفت که «دولت به جای آن‌که این گزارش را تکذیب کند، بهتر است کار کارشناسی انجام دهد و اگر اشکالی در کار مرکز پژوهش‌هاست آن را اعلام کند.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، درباره‌ این‌که رئیس جمهوری عنوان کرده که اگر کسری بودجه وجود دارد خود مرکز پژوهش‌ها راه‌ حل پیدا کند، گفت: «این کار درست نیست.»

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به اظهارات آقای احمدی‌نژاد گفت که براساس گزارش دیوان محاسبات، در بودجه سال ۱۳۸۶ انحراف وجود دارد.

«سخنان شب گذشته آقای احمدی‌نژاد، باعث ایجاد شبهه در نحوه انجام وظایف قانونی دیوان محاسبات و کارکنان خدوم این نهاد که جایگاه قانون اساسی دارد،‌ شده است»

آقای لاریجانی افزود که مجلس بر پایه گزارش دیوان محاسبات است که می‌تواند قضاوت کند.

محمود احمدی‌نژاد شب گذشته، گزارش دیوان محاسبات مبنی بر واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار به خزانه را رد کرده بود.

در واکنش به این اظهارات، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات نیز در نامه‌ای به صدا و سیما خواستار ارائه توضیحاتی تلویزیونی در این‌باره شد.

در این نامه که خطاب به رئیس شبکه اول سیما نوشته شده، آمده است که سخنان شب گذشته آقای احمدی‌نژاد «باعث ایجاد شبهه در نحوه انجام وظایف قانونی دیوان و کارکنان خدوم این نهاد که جایگاه قانون اساسی دارد،‌ شده است.»

در این نامه همچنین اظهار امیدواری شده است که مسئولان دیوان محاسبات بتوانند در یک برنامه تلویزیونی، جزئیات گزارش‌ها درباره واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار به خزانه را به طور شفاف توضیح دهند.

Share
در همین رابطه:
احمدی‌نژاد به منتقدان دولت پاسخ داد

نظرهای خوانندگان

اقای کاتوزیان واقعا درست می گوید. حیف از تخته وچوب برای بستن مجلس و فرستادن باصطلاح نمایندگان مردم!! به خانه هایشان.

-- بدون نام ، Feb 18, 2009

این آقای علی لاریجانی رئیس مجلس حکومت اسلامی مثل اینکه تازه متوجه شده که در دولت نهم انحراف وجود دارد. آقا ٣٠ سال است که حکومت اسلامی انحراف رفته و شما یکی از هزاران منحرفین این حکومت هستید. اگر شما گذشته خود را بیاد نمی آورید، ملت ایران هرگز عملکرد منحرفین را که آرزوها و امید های مردم را لگدمال کردند و به جز فقر و ننگ و خشونت و جنگ و تجاوز به حقوق شهروندی آنها ثمره ای نداشتند فراموش نخواهند کرد. عمر دیکتاتورها بسیار کوتاه است. کمی تاریخ را مطالعه کنید. اگر به امید خدا زندگی می کنید، مطمئن باشید دستی از جانب خدا برای نجات شما دراز نخواهد شد، همانطور که برای دیگر مستبدان و خودکامگان انجام نشد.
انحرافی مکتبی از قم،

-- Enherafi ، Feb 18, 2009

ملا نصر الدین ادعا کرد مرکز کره زمین نوک ساختمان جدید مجلس است . مرکز پژوهشها پرسید : به چه دلیل ؟ ملا گفت : قبول نداری خود مرکز پژوهشها ثابت کند .
میبینید این مغلطه معروف به چه راحتی در قرن 21 دارد روی مردم ایران اعمال میشود .

-- جواد ، Feb 19, 2009

خودسوزی جانبازان یعنی ذوب شدن درولایت فقیه
آقای احمدی نژاد
( آری نگذارید پیشکسوتان جهادوایثاروشهادت به فراموشی سپرده شوند.پیام امام خمینی)
برسراین مملکت چه آوردید که اسوه های ایثاروشجاعت واعضای خانواده شهدا ویادگاران به اصطلاح هشت سال دفاع مقدس برای ذوب شدن در ولایت یکی پس از دیگری جهت خودسوزی از همدیگر سبقت می گیرند.

-- خودسوزی جانبازان یعنی دوب شدن درولایت ، Feb 19, 2009

ما در حکومت جمهوری اسلامی دو دسته خودی داریم؛ دسته حسینی ها و دسته حسنی ها. دسته حسینی ها از جنگ و خشونت لذت میبرد و مرتب در حال خریدن اسلحه و انبار کردن آن است و فرستادن آنها به گروه هایی از جنس خودشان در مناطق دیگر. دسته حسنی ها که کمی معتدلتر از حسینی ها هستند و در اقلیت قرار دارند معاملات سیاسی و اقتصادی حکومت را انجام میدهند و البته پاداشی از حسینی ها که در اکثریت هستند می گیرند. آقای لاریجانی هم حسینی است و هم حسنی، اگر صبح در مجلس به اطلاع ایشان برسانند که ظهر غذا چلوکباب است با دوغ، ایشان تمام آن روز حسنی است
در غیر اینصورت پرخاشگر و حسینی میشود. قدری مشکل است فهمید، ایشان کجا قرار دارد!
بی نام از آشپزخانه مجلس اسلامی.

-- Binam ، Feb 19, 2009

بذل وبخشش وجشن وپایکوبی درایام اربعین حسینی به بهانه سالروزجشن سی سالگی انقلاب توسط سفارت ایران در پراگ
چنین ولخرجی هائی از جیب این ملت برابر کدام قانون(توزیع سکه های طلا بجای سکه پهلوی توسط نماینده ایران در جمهوری چک به چه بهائی ..آیا اینگونه ریخت وپاشها وباج دادن ها چه انگیزهای در سر دارد.درحالی که مردم درداخل گرسنه ونیازمند هستند .آقای رئیس جمهور....اینگونه خرج ها باهیچ عقل ومنطقی هم خوانی ندارد..بنظرمیرسد که همه ساله درتمام نمایندگی هادراین ایام چنین ریخت وپاشی از کیسه ملت صورت می گیرد.
------------------------------------------------
گرماي عجيب بازار براي ذوب يک ميليون سکه + جوابيه
گرماي جديد در بازارهاي سکه و طلاي کشور، در حال بروز است که احتمال مي‌رود به سودجويي کلان

گرماي جديد در بازارهاي سکه و طلاي کشور، در حال بروز است که احتمال مي‌رود به سودجويي کلان و نوعي سفته‌بازي جديد در بازار اقتصادي کشور دامن بزند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، به تازگي بانک مرکزي به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اقدام به ضرب يک ميليون سکه کرده که اين سکه‌ها با استقبال عجيبي روبه‌رو شده است.

بنا بر اين گزارش، عده‌اي سودجو اين سکه‌ها را خريداري و پس از ذوب آنها، با شيوه‌هاي خاص، طلا و نقره ناشي از ذوب آنها را به بازار مالي خارج از کشور به ويژه کشور امارات و دوبي قاچاق کرده‌اند.

گفتني است، اين سکه‌هاي ضرب شده در انواع گوناگون و از فلزهاي نقره و طلا ساخته شده‌اند.

-- توزیع سکه طرح ولایت بجای سکه پهلوی توسط سفیر ایران درج ، Feb 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)