تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد به منتقدان دولت پاسخ داد

محمود احمدی‌نژاد در یک برنامه تلویزیونی به انتقاد‌ها علیه عملکرد اقتصادی دولت نهم پاسخ داد.

رئیس‌جمهوری ایران که سه‌شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی سخن می‌گفت، انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص غیرواقعی بودن آمارهای ارائه شده از سوی دولت نهم را «بی‌انصافی» دانست.

وی گفت: «اگر بخواهیم این مسائل را بپذیریم تمام گذشته زیر سئوال می‌رود، چرا که دولت‌های گذشته نیز توسط این نهادها و دستگاه‌ها آمار و ارقام خود را بیان می‌کردند.»

حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، هفته جاری به برخی آمار‌ها از عملکرد اقتصادی دولت نهم اشاره کرد که با آمار‌های رسمی دولت نهم تفاوت قابل توجهی دارد.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «نمی‌دانم این از بی‌سوادی است یا بداخلاقی که از هر ابزاری برای ضربه زدن یا تحریک مردم استفاده می‌کنند»

آقای احمدی‌نژاد در واکنش به این سخنان و بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی افزود: «کسانی که این سخنان را می‌گویند بر اساس کدام مبنا این سخنان را بیان می‌کنند و اظهار می‌دارند که آمار و اعداد غلط است.»

وی همچنین در پاسخ به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که بودجه سال آینده را با کسری ۴۴ هزار میلیارد تومانی مواجه دانسته است، اظهار داشت: «بودجه ما مطلقا کسری ندارد، نه کسری آشکار دارد و نه کسری پنهان.»

رئیس جمهوری ایران افزود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی «کسری ۴۴ هزار میلیارد تومانی بودجه سال ۱۳۸۸» را از کجا آورده است.

آقای احمدی‌نژاد در عین حال تصریح کرد که «مرکز پژوهش‌ها اگر فکر می‌کند چنین کسری بودجه‌ای وجود دارد، راه حل آن را نشان دهد.»


رئیس جمهوری ایران همچنین با دفاع کامل از برخی بند‌های بودجه که مورد انتقاد قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد که این بودجه در مجلس تصویب شود.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی، با دفاع از طرح تحول اقتصادی گفت که طرح پرداخت یارانه‌ها به طور مستقیم «گداپروری» نیست و «این پول‌ها مال خود مردم است و ما می‌خواهیم آنها را به خود مردم بدهیم.»

وی از گزارش‌ها درباره واریز نشدن مبلغ یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی را به خزانه انتقاد کرد و افزود: «متاسفانه حتی برخی نخبگان خبر ندارند که دولت نمی‌تواند مستقیما از درآمدهای نفتی استفاده کند.»

رئیس جمهوری ایران افزود که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی «کسری ۴۴ هزار میلیارد تومانی بودجه سال ۱۳۸۸» را از کجا آورده است

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد که در گزارش بودجه‌ دوره‌های گذشته «اختلاف تفریغ بودجه شش میلیاردی» بوده که به آن بی‌توجهی شده است.

آقای احمدی‌نژاد خطاب به کسانی که برخی آمار‌ها در خصوص عملکرد دولت را منتشر کرده‌اند، گفت: «نمی‌دانم این از بی‌سوادی است یا بداخلاقی که از هر ابزاری برای ضربه زدن یا تحریک مردم استفاده می‌کنند.»

وی گفت که «من مدعی هستم که این دولت پاک است.»

Share

نظرهای خوانندگان

اینطور که بنظر می آید مشکل بی سوادی سران جمهوری اسلامی است. از رهبر بگیر تا دولت و شورای نگهبان و مجلس تشخیص و خبرگان و الا اخر...
مدرکی از قم،

-- Madraki ، Feb 17, 2009

آقای احمدی نژاد کار مجلس در بر کناری کردان را غیر قانونی خواند تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ولی عجیب نیست که این دولت سوگلی رهبر است

-- علی ، Feb 17, 2009

مصاحبه سراسر توهین به شعور مردم ایران بود

-- lمحمد ، Feb 18, 2009

آزادی که دولت قبلی شعارش را میداد در دوره ایسان محقق شد ..یعنی دولت واقعا دارد نقد میشود و این فضا به وجود آمده حال آنکه کسانیکه قبلا جواب خبرنگارهارو هم نمیدادن حالا فقط دارن تخریب میکنن و این بی تقواییه

-- بنده خدا ، Feb 18, 2009

سفرا می گویند کار ما چیز دیگری است. راست میگویند کارشان حفظ سمت وجمع کردن ماهیانه چند هزار یورو از جیب این ملت است غافل که نماینده این ملتند..... بعضا مسئولین بی درد ورفاه زده وزارت خارجه وسفارت خانه ها زیادند بنظرمیرسد که روسای وزارت خارجه وسفرا اصلا درخارج زندگی نکرده اند ویا دارای خانواده نمی باشند که از درد ومشقت پرسنل زیر دستشان خبر ندارند؟؟ واطلاع ندارند که چگونه باحداقل حقوق می توان زندگی کرد وحتی برای آینده خود سرپناهی درست کرد.؟همه چیزرا به خدا واگذار می کنندوهمیشه می گویند خدابزرگ است . یقینا آقای احمدی نزاد ازچنین تبعیض وبی عدالتی خبرندارند؟آیا واقعا سایر دیپلماتهای سراسر دنیا اینگونه هستند؟؟ انتظارمی رود که دردل مارابه گوش آقای رئیس جمهور ووزیر امور خارجه برساند...آری در وزارت خارجه وسفارت خانه ها همه چیز فقط برای خودشان مهیا است ..وبه قشر ضعیف وزحمت کش که از صبح تا شب کار مانند یک برده نگاه می کنند..متاسفانه بعضا افراد کوچک وتنگ نظر وگرسنه وجوان وبی تجربه مسئولیت ریاست نمایندگیهارا اخیرا بعهده دارند که همه چیز را فدای قدرت وترقی ورتبه وخودنمائی خود خواهی وارائه بیلان کار خودمی کند .وچونکه تام الاختیارهستند به هیچکس پاسخگو نیستد وکسی هم بر رفتارشان نظارتی ندارد.و نعذاباله...خودرا خدای روی زمین میداند...بنظر میرسد که اینگونه برخورد ها باشعار واهداف نظامی که مبتنی بر اسلامی است همخوانی ندارد.البته هستند افرادی که ریاست نمایندگیها رابعهده دارندو حق وحقوق انسانی همه را رعایت میکنند.

-- توان پاسخگوئی ندارند ، Feb 18, 2009

طرح ساماندهي دکه ها غيرقانوني است

رييس اتحاديه دکه داران تهران، ‌مي گويد: ‌اقدام هاي اخير شهرداري تهران با عنوان طرح ساماندهي دکه ها غيرقانوني است.

"‌علي اصغر بروجردي"‌روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، گفت: ‌يک شرکت خصوصي که خود را زيرمجموعه شهرداري مي داند تحت عنوان ساماندهي تصميم به مزايده دکه ها و تغيير ظاهر فيزيکي آنها کرده که اين نوع رفتار با هيچ قانوني منطبق نمي باشد.

وي گفت:‌ اين اقدام نه تنها کمکي به زيباسازي شهر نمي کند، بلکه موجب مي شود تا گروهي از شهروندان که مخارج خانواده هاي خود را از اين طريق تامين مي کنند، با مشکلات بسياري مواجه شوند.

به گزارش ايرنا، ‌هم اکنون در مجموع هزار و 200 دکه در تهران فعال است که 170 باب آن به فعاليت هايي چون فروش انواع گل، تنقلات، ‌کتاب و صنايع دستي اشتغال دارند و مابقي روزنامه فروش و زيرمجموعه اتحاديه توزيع کنندگان جرايد هستند.

پيشتر دکه داران در 16 رسته شغلي مشغول به کار بودند که با طرح موضوع ساماندهي در سال 80 اين عنوان ها به چهار رسته تقليل يافت.

** افزايش اجاره ها غيرقانوني است

وي در خصوص تصميم ستاد ساماندهي دکه هاي تهران مبني بر افزايش قيمت دکه ها از نيمه سال 86، گفت: ‌اين درحالي است که شوراي شهر تهران اين افزايش قيمت را غيرقانوني اعلام کرد.

بروجردي با استناد به ديدار خود با اعضاي شوراي شهر، گفت: ‌اعضاي شورا ‌بر اين موضوع که هرگونه افزايش اجاره بها بايد با نظارت شورا باشد، ‌تصريح کردند.

وي با تاکيد بر اين مطلب که اجاره هاي جديد غيرمنطقي وضع شده، گفت: ‌ما حاضر به اجراي تصميم شهرداري نيستيم.

به گزارش ايرنا، پيش از دستورالعمل جديد شهرداري مبني بر افزايش اجاره دکه ها، ‌اجاره ماهانه دکه ها درتهران به طور ميانگين 9 تا 10 هزار تومان بود و فقط دکه هايي که در جوار بيمارستان ها مشغول فعاليت بودند بايد ماهانه 17 هزار تومان اجاره پرداخت مي کردند.

رييس اتحاديه دکه داران افزود: براساس تصميم جديد دکه ها به چند بخش گروه تقسيم و مقرر شده بود دکه هاي ممتاز ماهانه 170 ،‌ دکه هاي درجه يک 140 ، درجه دو 100 و درجه سه 80 هزار تومان اجاره پرداخت کنند، که به دليل مخالفت اعضا با اين نرخ ها به ترتيب به 130، 100،‌ 80 و 50 هزار تومان رسيد.

بروجردي پرداخت اجاره بهاي جديد را منوط به تاييد شوراي شهر و رفع مشکلات دکه داران دانست و گفت: ‌براساس قانون نظام صنفي اجاره بهاي دکه داران بايد هر سه سال يک بار مشخص شود.

** همه مسائل به دوران کرباسچي باز مي گردد

رييس اتحاديه دکه داران همچنين گفت: ‌تعداد دکه ها در سال 69 (دوران مسئوليت غلامحسين کرباسچي در شهرداري تهران) هزار و 270 دکه بود که شهرداري تعداد هزار و 200دکه را جمع آوري کرد و تنها اجازه فعاليت به 700 دکه را داد.

يادآور مي شود در آن زمان مجموع دکه هاي تهران هزار و 870‌ باب بود که از اين ميزان 600دکه به روزنامه فروشي اختصاص داشت.

اين موضوع نيز قابل ذکر است حدود 300 دکه نيز به صورت غيرمجاز مشغول فعاليت بودند.

بروجردي با اشاره به شکايت گروهي از دکه داران (300 دکه دار) ‌در سال 69 نسبت به برنامه هاي شهرداري تهران در خصوص ساماندهي دکه ها،‌ گفت: با وجودي که 10 شعبه به نفع دکه داران راي داد اما يک شعبه راي نداد و مدتي بعد به استناد همان راي يک شعبه، شکايات ما را به دادگاه تجديد نظر بردند و در آن راي به نفع شهرداري داده و مجوز جمع آوري دکه ها اعلام شد.

وي در خصوص ديگر بخش هاي راي دادگاه، گفت: ‌در راي مصوب نيز آمده بود به دليل آنکه دکه داران همه مجوزهاي رسمي را داشته اند، ‌بايد به آنها خسارات پرداخت شود.

وي افزود: اکنون شهرداري با استناد به راي دادگاه آن زمان، هرگونه که بخواهد با دکه داران برخورد مي کند.

-- شمارابخدا به درددل ماروزنامه فروش ها رسیدگی کنید وبه م ، Feb 18, 2009

جناب «جمهور» کمک های بلاعوض به حزب الله و .... رو هم جزو بودجه حساب می کنه درنتیجه کسری نداره آفرین پسر خوب سر ملت همه زیر برفه !

-- شنگول ، Feb 18, 2009

خدا مملکت را از دست مکاران دروغ گو نجات دهد

-- محمد ، Feb 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)