تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حماس قطعنامه سازمان ملل را نپذیرفت

حماس روز جمعه گفت که قطعنامه سازمان ملل در مورد آتش‌بس غزه را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازمان حماس دلیل رد این قطعنامه را «خدمت این قطعنامه به منافع اسرائیل و نادیده گرفتن نیازهای فلسطینیان» عنوان کرده‌است.

رأفت مُرّه، یکی از مقامات حماس در بیروت گفت: «ما این قطعنامه را رد می‌کنیم زیرا این با منافع ما و منافع مردم فلسطین سازگار نیست.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای صادر کرد که در آن خواهان آتش‌بس فوری میان اسرائیل و حماس شده‌است. ۱۴ عضو از ۱۵ عضو این شورا به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند. آمریکا به این قطعنامه رای نداد.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه « ادامه جنگ در روز جمعه در نوار غزه از سوی اسرائیل نیز نشان از نادیده گرفتن این قطعنامه از سوی دولت این کشور دارد.»

مقامات سازمان حماس به این علت که در مورد مفاد این قطعنامه با این سازمان مشورتی نشده خود را موظف به پیروی از آن نمی‌بینند. رأفت مره در این باره اظهار داشت که «این قطعنامه به صورتی خیلی مبهم به حقوق فلسطینیان اشاره کرده و تقاضاهای اساسی را نادیده گرفته‌است.»

طی حمله دو هفته اخیر اسرائیل به نوار غزه، تا کنون حدود ۸۰۰ فلسطینی کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

سامی ابوزُهری، سخنگوی حماس، از سفر روز شنبه هیئتی از سوی حماس به قاهره خبر داد. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است روز شنبه در مورد پیشنهاد آتش‌بس از سوی مصر، با حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور در قاهره دیدار کند.

روز جمعه، نیروهای حماس ۱۵ موشک به جنوب اسرائیل پرتاب کردند که یک نفر را زخمی کرد.

نوار غزه ۱۸ ماه است که از سوی اسرائیل در محاصره ‌است و اقتصاد این منطقه یک‌ونیم میلیون نفری با بحران بسیار جدی روبه‌رو شده ‌است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)