تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

عراق: مجاهدین خلق باید از عراق بروند

عراق اعلام کرد که تمامی نیروهای سازمان مجاهدین خلق ایران باید از عراق خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با واگذاری اداره اردوگاه اشرف به نیروهای عراقی قرار است ساکنان این اردوگاه نیز عراق را ترک کنند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق روز پنج‌شنبه در مورد واگذاری اردوگاه اشرف از سوی نیروهای آمریکایی به عراق گفت: «بر پایه واگذاری کاملی که صورت می‌گیرد و در سازگاری با قانون اساسی ما و همچنین سیاست گشودن درها به سوی همسایگان، نیروهای ما کنترل کامل اردوگاهی را که افراد سازمان مجاهدین خلق در آن ساکنند به دست می‌گیرند.»

نخست‌وزیر عراق که در حاشیه مراسم واگذاری منطقه سبز بغداد به نیروهای عراقی سخن می‌گفت در مورد وضعیت آینده افراد این سازمان در عراق افزود: «ماندن افراد این سازمان در عراق دیگر گزینه‌ای برای آن‌ها نیست.»

المالکی به گزارشگران گفت: «سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی است و بنابر این نمی‌تواند در عراق فعالیت داشته‌باشد زیرا بحران سیاسی ایجاد خواهد کرد و این در مغایرت با قانون اساسی است.»

نخست‌وزیر عراق افزود: «ما با آن‌ها مطابق قوانین بین‌الملل رفتار می‌کنیم. ما آن‌ها را مجبور به بازگشتن به ایران نمی‌کنیم ولی به آن‌ها فرصت می‌دهیم که یا به خانه خود برگردند یا به کشور دیگری بروند ولی ماندن در عراق دیگر برای آن‌ها جزو گزینه‌ها نیست.»

نوری المالکی که در آستانه سفر روز شنبه خود به تهران سخن می‌گفت در ماه مارس به محمود احمدی‌نژاد گفته‌بود که اجازه نخواهد داد گروه‌های «شورشی» ایرانی از خاک عراق استفاده کنند.

واگذاری اداره اردوگاه اشرف که مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق است، هم‌زمان با واگذاری کنترل منطقه سبز از طرف نیروهای آمریکایی به دولت عراق صورت گرفت.

منطقه سبز منطقه‌ای است در بغداد که ساختمان‌های دولتی، مجلس عراق، چندین سفارتخانه خارجی و مقرهای نظامی آمریکا در آن قرار دارد و تا روز پنج‌شنبه تحت کنترل نیروهای ایالات متحده بود.

اردوگاه اشرف که به شهر اشرف نیز معروف است در بخش غربی رود دجله قرار گرفته‌است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)