تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تسریع در آبادانی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دولت ایران تصمیم به تسریع عمران و آبادانی استان سیستان و بلوچستان گرفته‌است.
بنا بر این گزارش ۲۱۰ مصوبه در دور دوم سفرهای استانی هیأت دولت برای عمران این استان تصویب شد.

از جمله این مصوبه‌ها می‌توان به اجرای ۳۹ طرح بزرگ و متوسط در بخش صنعت و معدن، ایجاد ۶ ناحیه صنعتی جدید، احداث یک واحد تولید و احیای فولاد، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان، آبرسانی به شهرها و گسترش صنعت شیلات و راهسازی در بلوچستان است.

سفر رئیس جمهوری ایران تنها دو روز پس از وقوع یک انفجار انتحاری در سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد، که به کشته شدن دست کم چهار تن انجامید.

منطقه مرزی سیستان و بلوچستان در ماه‌های اخیر با افزایش فعالیت گروه مسلح جندالله روبه‌رو بوده‌است.
مقامات نیروهای مسلح ایران نیز چندی پیش منطقه جنوب شرق را از مناطق آسیب‌پذیر از لحاظ دفاعی ارزیابی کرده‌بودند.

Share

نظرهای خوانندگان

از دید یک ایرانی نا اشنا به امور داخلی این استان شاید امار این مصوبات جالب و یا حتی گول زننده با شد. واقعیت این است که توزیع اینگونه طرحها با نگاه مذهبی و طایفه ای صورت گرفته است بطوریکه تمرکز ونگاه ویژه طرحها به شهر ستان شیعه نشین زابل تعلق دارد و رییس جمهور در سفرش بجر زاهدان که مرکز استان می باشد فقط از این شهرستان بازدید کرد به همین دلیل مردم این منطقه از رییس جمهور تشکر ویژه کرده اند(نگاه کنید به ایرنا).منطقه کوهستانی این استان دربلو چستان(ایرانشهر- خاش- سرباز- نیکشهر-بزمان چا بهار) است ولی بر اساس نگاه مذهبی دانشکده مطالعات معدن شناسی در کنار کوه زیارتی کوچکی به نام کوه خواجه در زابل تصویب می گردد(فرماندار زابل- ایرنا).
همه هموطنان می دانند که سواحل اقیانوسی ایران و سواحل دریای عمان در چابهار در جنوب استان قرار دارند ولی دولت در این استان دو اداره کل شیلات تاسیس کرده است یکی جهت ان سواحل اقیانوسی یکی هم جهت دریاچه ای به نام هامون در زابل با دو بودجه متفات از مرکز.نشانه دیگر از اینکه دولت مر کزی با اجرای این طرح ها اهدافی مذهبی را دنبل می کند نه مسئله پیشرفت وتوسعه انسانی جوامع بلوچ را این است که در در حال حاظر بین ده ها مدیر کل استان فقط دو نفر بلوچ وجود دارد .
توضیح:شهرستان زابل در شمال استان قرار دارد اکثزت جمعیت انرا پیروان تشیع تشکیل می دهد وبلوچستان در جنوب استان است که اکثزییت ساکنین ان تسنن هستند

-- بدون نام ، Jan 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)