تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تجمع مقابل منزل شیرین عبادی

گروهی از دانشجویان بسیجی با تجمع مقابل منزل شیرین عبادی، تابلوی وکالت این فعال حقوق بشر را پایین کشیده و تخریب کردند.

تجمع‌کنندگان که تعداد آنها 150 نفر اعلام شده، صبح امروز (پنجشنبه) با تجمع مقابل منزل خانم عبادی، شعار می‌دادند که «عبادی حمایت می‌کند، اسرائیل جنایت می‌کند»

دکتر عبدالکریم لاهیجی نایب رئیس فدراسیون بین المللی جوامع دفاع از حقوق بشر در همین زمینه به رادیو زمانه گفت: «متاسفانه شیرین عبادی در منزل خود تنها بوده و به خاطر اینکه دفتر وکالت و منزل در یک ساختمان است، تابلو دفتر را پائین می کشند و لگدمال می کنند. اما ظاهرا پس از دقایقی ماموران انتظامی می آیند و تظاهرکنندگان می روند.»

عبدالکریم لاهیجی اضافه کرد: «در این چند روز که تظاهرات علیه اسرائیل انجام می گیرد، این را بهانه ای کرده اند برای حمله به منزل شیرین عبادی، در حالیکه چه خانم عبادی و چه کانون مدافعان حقوق بشر، طی روزهای گذشته حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرده بودند.»

دکتر لاهیجی همچنین گفت: «ما نظیر این اقدامات را در سالهای پنجاه و شصت هم دیدیم، اما نه شرایط بین المللی و نه شرایط ایران دیگر وضعیت آن زمان نیست.»

شبکه خبر دانشجو که وب‌سایتی متعلق به بسیج دانشجویی است، گزارش کرده که تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی با مضمون «حقوق ‏بشر سکوت چرا؟»، «مرگ بر قلم به دست مزدور»، «آتش و خون در غزه» و «مدعیان ‏حقوق بشر کجایند» در دست داشته‌اند.

یک دانشجوی بسیجی به این وب‌سایت گفته که دانشجویان بسیجی مقابل منزل خانم عبادی تجمع کرده‌اند تا به «مدعیان حقوق ‏بشر که برای له شدن یک توله سگ اروپایی و یا یک گربه یهودی بیانیه صادر می‌کنند» بگویند که «آیا بچه‌های فلسطینی شامل حقوق بشر نمی‌شوند؟»

به گفته این دانشجوی بسیجی، «عبادی باید جواب بدهد آیا سکوت معنادار وی و امثال وی که مدعی ‏حقوق بشر هستند در برابر جنایات اسرائیل چه معنایی دارند؟»

در واکنش به این تجمع که به‌نظر می‌رسد مجوزی برای برپایی آن از سوی وزارت کشور صادر نشده است، روابط عمومی دفتر کانون مدافعان حقوق بشر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این کانون پیش‌تر در محکوم کردن خشونت‌ها در غزه بیانیه صادر کرده است.

آن‌طور که در این اطلاعیه آمده، اعضای کانون مدافعان حقوق بشر بارها «در مصاحبه‌های مختلف بر حفظ کرامت انسانی فلسطینیان و ممانعت از کشتار مردم فلسطین تأکید کرده‌اند.»

براساس اعلام دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، تجمع‌کنندگان از سوی پلیس متفرق شده و این تجمع ساعاتی پیش پایان یافته است.

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، در هفته‌های اخیر از سوی مقام‌های امنیتی و قضایی ایران تحت فشار‌‌های زیادی قرار گرفته است.


طی دو هفته اخیر دفتر کانون مدافعان حقوق بشر پلمب شده و دفتر وکالت وی تاکنون دوبار مورد بازرسی قرار گرفته است.

در آخرین بازرسی‌ها که از سوی پنج مامور مالیاتی انجام شده، برخی از اسناد و مدارک فعالیت‌های حقوقی خانم عبادی «به منظور بازرسی‌های مالیاتی» از محل کارش خارج شده است.

بسیاری از نهاد‌های فعال حقوق بشر در دنیا به صدور بیانیه‌هایی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که به فشار‌ها علیه این فعال صلح پایان دهند.

اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرد که نگران برخورد مقام‌های جمهوری اسلامی با شیرین عبادی است.

Share


در همین رابطه:
حضور پنج مامور در دفتر کار شیرین عبادی

نظرهای خوانندگان

آنکه بر در می کوبد شبا هنگام به کشتن چراغ آمده است....
پایدار بادا چراغ

-- م.ر.ل.ی از مشهد ، Jan 1, 2009

خدا خانم عبادی را از شرّ کسانی که به ایشان جفا می کنند حفظ کند. مثل اینکه هر ظالمی به هر مظلومی می تازد خانم غبادی بایدمسئول باشند. جمهوری اسلامی نمی فهمد که خود دادن جایزه نوبل به خانم عبادی نوعی حرکت نزدیک شونده و در جهت تقریب دو دنیا از جانب غربی ها بود. این وسط خانم عبادی نازنین باید چوب سیاست های دیگران را بخورند.

-- فهیمه ، Jan 1, 2009

زماني كه احساسات بر عقلانيت سايه مي اندازد واقعيت ها كمرنگ مي شوند. چطور اين آقايون دانشجو به خودشان اجازه مي دهند بدون اندكي شناخت از خانوم عبادي. به ايشان تهمت بزنند. احساسات لجام گسيخته را نبايد آزادگي و آزاده خواهي تفسير كرد

-- اسماعيل ، Jan 2, 2009

کار دانشجویان بسیجی قابل تقدیر و تشکر است و معنای صلح از دیدگاه خانم شیرین عبادی نیز بر بنده مشخص گردید

-- یونس ، Jan 2, 2009

سركار خانم شيرين عبادي از افتخارات ايران، جهان اسلام و كل جهان است و هر گونه تهديد ي نسبت به ايشاننه تنها اهانت به هويت ايراني بلكه توهين به وجدان بيدار جهانيان است .

-- بدون نام ، Jan 2, 2009

چرا این آقایان و گاهی خانها فقط زورشان به شیرین عبادی می رسد! مگر این شیرین عبادی ست که به غزه حمله کرده است. خب آقای بفرمایید بروید غزه چرا معطلید. شما فقط حرف می زنید. شما فقط در سرکوب مردم ایران و آزادیهایش راستگو هستید. در مورد اسراییل شما هر چه بوده حرف بوده بفرمایید شما که فلسطین را آلت دست کرده اید. آنجا ساتلایت شماست. حماس منتظر شما ست بفرمایید. آقای حسین شریعتمداری، سپاه بسیج بفرمایید حماس و حزب الله منتظرند. شیرین عبادی را رها کنید. به اسلام وفادار است.

-- بدون نام ، Jan 2, 2009

گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری!

-- میلاد ، Jan 3, 2009

زنده و برقرار باد خانم شيرين عبادي.

به قول مرحوم مجتبي كاشاني:
"ميداني اگر كسي به نام تو نكرد
ميدان دلم به نام شيرين تو باد"

-- ميترا ، Jan 4, 2009

آقایان بس کنید!! شما که هیج کدام از دستاورد های بشری اعم از دموکراسی و حقوق بشر و ... را قبول ندارید چرا فعالین در این زمینه را (مدعیان دروغین) مینامید؟

-- هادی ، Jan 28, 2009

ما ایرانیها هر وقت حالیمون شد جدمون کوروش کبیر عرب نبود میدونیم چطور حرف بزنیم یا از کسی دفاع کنیم!

-- گلنوش ، Feb 4, 2009

آقایان بس کنیدسركار خانم شيرين عبادي از افتخارات ايران، جهان اسلام و كل جهان است و هر گونه تهديد ي نسبت به ايشاننه تنها اهانت به هويت ايراني بلكه توهين به وجدان بيدار جهانيان است .

-- بدون نام ، Mar 5, 2009

باسلام.متن سخنرانی خانم عبادی رو خوندم.خیلی از چیزهایی که گفته درسته.اما با بعضی هاش کاملا مخالفم.مثلا اونجایی که میگه دین از قدرت جداست.اگه دین از قدرت جدا باشه پس کی باید تو جامعه نظارت کنه.آیا این همون مصداق حکومت طاغوتی نیست که در قرآن از پذیرش آن با کفر یاد کرده.به جای این راه حل بهتر نیست که دید علمی جامعه بالا بره(افلا یعقلون) و از مصداق عملی نادانی توانایی است دوری کنیم. پس چرا خانم عبادی از کشور هایی کمک میخواد که نماد آدم کشی،فساد اخلاقی و ضد حقوق بشرند. تازه این روش خانم عبادی که با استفاده از خیلی از حرفهای قشنگ و انسان دوستانه میخواد برخی از حرفهای اشتباه وبا عرض معذرت از طرفدارهاش کفرگونش رو به مردم بقبولونه منو یاد انگلیس و جاسوس هاش مثل مستر هنفر میندازه که با صبری باورنکردنی مردم رو مسخ میکنند و بعد در ساختار مملکت وارد میشن. از همتون میخوام به جای دوستی یا دشمنی تعصبیتون با این فرد دست بکشین و بعد نظر خودتون رو بدین.وگرنه میشین بردگان افراد سودجو .

-- صابر ، Mar 17, 2009

بالاغیرتا متنم رو بدون سانسور بذارین داخل.
و گرنه مطمئن میشم که افرادی که ادعای آزادی طلبی میکنن ارزنی ارزش ندارن و حقشونه زیرپا باشن.

-- صابر ، Mar 17, 2009

شيرين روزگارت شيرين باد چرا كه دوستداربشريت بويژه مظلوماني
دوستت داريم

-- بشردوست ، Mar 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)