تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزیر دفاع: سيستان و بلوچستان امن است

مصطفي محمدنجار وزیر دفاع می‌گوید که استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های اقتصادی و امنیتی هیچ مشکلی ندارد.

آقای محمدنجار که به همراه هیئت دولت به این استان سفر کرده، شب گذشته در فرمانداری شهرستان کنارک گفت که بسیاری از مشکلات این استان در دور دوم سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد حل شده است و « نبايد انتظار داشت تمام مشكلات بلافاصله رفع شوند.»

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری به همراه اعضای هیئت دولت روز گذشته در ادامه سفرهای استانی خود وارد استان سیستان و بلوچستان شده است.

چند روز پیش از این سفر، یک عضو گروه جند‌الله در عملیاتی انتحاری به پاسگاه سراوان این استان، باعث کشته شدن چهار نیروی پلیس و زخمی شدن 12 تن دیگر شد.

اظهارات آقای محمد‌نجار در مورد امنیت سیستان و بلوچستان در حالی ایراد می‌شود که نیرو‌های انتظامی و امنیتی تاکنون موفق نشده‌اند که با گروه جند‌الله که گفته می‌شود در خاک پاکستان مستقر هستند، برخوردی جدی داشته باشند.

جند‌الله طی ماه‌های اخیر نیز 16 پلیس را که به گروگان گرفته بود، تیرباران کرد.

جند‌الله یک گروه سنی مسلح است که تاکنون عملیات‌های مسلحانه‌ای قابل توجهی علیه مقام‌های محلی استان سیستان و بلوچستان و برخی از مردم این استان صورت داده است.

ایران این گروه را وابسته به آمریکا می‌داند، اما عبدالمالک ریگی رهبر جند‌الله اعلام کرده که گروهی مستقل را برای دست یابی به حق اهل سنت در جمهوری اسلامی بنیان گذارده است.

Share
در همین رابطه:
«کشته شدن و دستگیری چند عضو جند‌الله»
رادان: جند‌الله تمام گروگان‌ها را کشته است

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)