تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رادان: جند‌الله تمام گروگان‌ها را کشته است

احمد‌رضا رادان جانشین فرمانده پلیس، گزارش‌ها درباره کشته شدن گروگان‌ها توسط گروه جند‌الله را تائید کرد.

رسانه‌های ایران روز گذشته اعلام کرده بودند که جند‌الله تمام گرو‌گان‌هایی را که در اختیار داشته، تیرباران کرده است.

این گروگان‌ها ۱۶ پلیس و سه نیروی وابسته به سپاه پاسداران هستند که ماه‌ها پیش، از سوی این گروه مسلح به گروگان گرفته شده بودند.

پیش‌تر مقام‌های پلیس ایران کشته شدن هفت تن از این گروگان‌ها را تائید کرده بودند.

سردار رادان امروز (پنجشنبه) در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت که کمیته تحقیق ویژه حادثه سراوان به این نتیجه رسیده است که «تمامی این عزیزان به دست گروه تروریستی جند‌الله به شهادت رسیده‌اند.»
با این حال، این مقام پلیس به تعداد دقیق گروگان‌هایی که از سوی جند‌الله تیرباران شده‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

بر اساس گزارش‌ها، جند‌الله در مرحله اول (۲۴ خرداد ماه) ۱۶پلیس و در مرحله دوم (اواسط مردادماه) سه عضو سپاه پاسداران را ربوده است.
بنابراین به نظر می‌رسد جند‌الله ۱۱بازمانده این گروگان‌ها را کشته باشد.

یک سرباز وظیفه نیز پیش‌تر آزاد شده بود.

اجساد هیچ‌یک از کشته‌شدگان تاکنون به مقام‌های ایرانی تحویل داده نشده است.
آقای رادان گفته که مسئولان برای تحویل گرفتن اجساد، بررسی‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

جند‌الله به رهبری عبدالمالک ریگی پیش‌تر به مقامات جمهوری اسلامی پیشنهاد مبادله گروگان‌ها با ۲۰۰ عضو زندانی خود را داد بود، اما مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند که حاضر نیستند با گروه‌های تروریستی وارد مذاکره شوند.

گروه جند‌الله در منطقه بلوچستان واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تا کنون حملاتی را بر ضد تأسیسات نظامی و مقامات ایران در داخل این کشور انجام داده است.

این گروه هم‌چنین متهم است که در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده است.

کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان و انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین اتهامات آن‌ها اعلام شده است.

Share
در همین رابطه:
کشته شدن چهار تن از فرماندهان جندالله در درگیری با نظامیان ایران
قتل هشت مامور پلیس توسط جند‌الله تائید شد

نظرهای خوانندگان

اتوبوس حامل "کارکنان سپاه"در زاهدان یعنی چی؟ یعنی کسانی که در سپاه کر می کنند الان دیگه اسمشان "پاسدار" نیست.شده اند "کارکنان سپاه". آقا نکنید اینکارها رو.این لسمش روزنامه نگاری نیست که با کلمات بخواهید بارمعنایی را عوض کنید.چه طور اینها خودشان به خوشان می گویند"سردار سپاه" در همان زاهدان زندگی مردم را تباه کردند و می کنن بعد الان شدند "کارکنان سپاه".این را نوشتم که عرض کنم ما مردم می فهمیم شما نیز لطف کنید اینجور کار نکنید

-- سهراب ، Dec 4, 2008

اتوبوس حامل کارکنان سپاه یعنی اتوبوس حامل یک عده انسان .
یعنی اگه کسی کارمند و یا عضو سپاه بود دیگه کشته شدن و سلاخیش به دست یه عده تروریست عوضی مهم نیست ؟
یعنی تو آقای سهراب واسه القاعده هم همینجوری موضع میگیری ؟ واسه جدایی طلبان باسک و خمرهای سرخ هم همین مدل بلدی حرف بزنی ؟
یه خورده انصاف رو قاطی ذهنیتت کن . تمام اون مامورین کشته شده توسط اون مردک ریگی سرباز بودن . حالا چه فرقی میکنه کی سرباز کدوم ارگان و نهاده ؟
تو توی خانواده ات سرباز نداشتی ؟ ندیدی ؟
خوبه آدم درباره همه چیز سعی نکنه یه فیلتر سیاسی بزاره جلوی چشمش و دهنش رو باز کنه و حرفی بزنه .. صرف به اینکه چیزی گفته باشه .

-- امید صیادی ، Dec 4, 2008

متاسفانه مي بايست زودتر جلوي اين روند خشونت گرفته ميشد اما...
نكته ي ديگر نيز پاسخ خشونت را با خشونت دادن است. اين كار جز تسلسل و ادامه خشونت تاثيري نخواهد داشت. معتقدم كه وقتي با گروههاي متعادل مذاكره شده و يك سري حقوق قومي اين افراد شناخته شود گروههاي تندرو خود از صحنه حذف خواهند شد.

-- وحيد ح ، Dec 4, 2008

من خودم پسر داییم توی همون اتوبوس بود و کشته شد..سرباز وظیفه هم بود..حدود 20 تا کادر یعنی پاسدار بودن و 2 3 تا سرباز وظیفه..

-- امیر ، Dec 5, 2008

اعمال تمامي گروههاي تجزيه طلب و مسلح تحت هر عنوان و لوايي در سيستان و كردستان و خوزستان و اذربايجان محكوم و مورد تنفر ملت ايران است همين گروهها به اصطلاح مدافع حقوق اقليت ها از مردم بدبخت و بيچاره محلي باج ميگيرند و تمام شان در كار قاچاق مواد مخدر و اسلحه دست دارندو درامد انها از اين راههاي خلاف تامين ميشود اينها در حقيقت تماشا اشرار و راهزن هستند كه با دامن زدن به اختلافات قومي درصد تجزيه خاك مقدس ايران هستند خشونت با مردم مرز نشين و كشتن يك عده مسافر بيگانه و پرسنل ساده و سرباز وظيفه كه هنر نيست ايا انهايي كه دشتشان بهر دليل به خون الوده است ميتوانندمدافع حقوق مردم باشند ؟ اقاي ريگي خودش الان در كجا به عيش و نوش مشغول است؟

-- ساسان ، Dec 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)