تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتشار گزارش نقض حقوق بشر در فرانسه

مرکز پایش حقوق بشر وزارت امور خارجه ایران گزارشی درباره نقض حقوق اقلیت‌ها در فرانسه منتشر کرده است.

این گزارش در آخرین روز ریاست دوره‌ای فرانسه بر اتحادیه اروپا منتشر می‌شود.

خبرگزاری فارس امروز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که ایران بحران هویت اقلیت‌های مقیم فرانسه مورد بررسی قرار داده و در قالب گزارشی منتشر کرده است.

در این گزارش همچنین «نقض حقوق اقلیت‌ها» از جمله حقوق مذهبی و فرهنگی آنها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

آن‌طور که فارس اعلام کرده، این گزارش بر مبنای گزارش‌های مختلف نهادهای معاهده‌ای و گزارشگران ویژه حقوق بشری سازمان ملل متحد تهیه شده است.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش، «تبعیض در اشتغال» یکی دیگر از معضلات مهم جامعه اقلیت‌های فرانسه به شمار می‌رود.

پیش‌تر علی آهنی سفیر سابق ایران در فرانسه از «نقض فاحش حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها» در این کشور و برخی کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده بود.

آقای آهنی ۱۵ مرداد ماه امسال در دیدار با اتالی لوآزو مدیرخاورمیانه وزارت خارجه فرانسه گفته بود که جمهوری اسلامی نگران وضعیت حقوق‌بشر در اروپا است.

فرانسه که امروز ریاست دوره‌ای‌اش بر اتحادیه اروپا پایان می‌یابد، طی ماه‌های اخیر بارها به نمایندگی از این اتحادیه، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم و خواستار توقف اعدام‌ها در ایران شده است.

این کشور همچنین در بیانیه‌های خود از مقامات جمهوری اسلامی خواسته که به فشار‌ها علیه فعالان مدنی در ایران پایان دهند.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی حقوق بشر، دستگاه‌‌های قضایی و امنیتی ایران طی سال گذشته بیش از ۳۷۰ نفر را به اتهام‌های گوناگون اعدام کرده‌اند. برخی از این اعدام‌ها در ملاء‌عام انجام گرفته است.

محمود احمدی‌نژاد در سفر شهریور ماه خود به نیویورک در پاسخ به پرسش رسانه‌ها در رابطه با افزایش فشار‌ها بر فعالان مدنی و همچنین اعدام نوجوانان زیر ۱۸سال، چنین گزارش‌هایی را ساخته و پرداخته رسانه‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل دانست.

Share
در همین رابطه:
نگرانی ایران از «نقض حقوق‌بشر» در اروپا

نظرهای خوانندگان

اگر به زعم مقامات جمهوري اسلامي ،حقوق بشردر فرانسه نقض مي شود،مايلم به عنوان يک ايراني که بيش از پانزده سال است از شر جمهوري اسلامي به فرانسه پناهنده شده ام به دو نکته اشاره کنم: 1) اگرتبعيضي در زمينه استخدام يا هر رابطه اي از اين قبيل وجود داشته باشد،مربوط به دوشهروند وتوافق آنها با يکديگر است ومطلقاً چنين موضوعي در رابطه با سازمان هاي دولتي وجود ندارد. 2)در ايران چيزي به عنوان حقوق بشر وجود ندارد که دولت آن را نقض کند ! من تا آخر عمرم از دولت و ملت فرانسه سپاسگزارم وسال نو را به آنها تبريک ميگويم.

-- پناهنده ، Dec 31, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)