تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«مخالفان جنگ علیه ایران قدرتمند‌تر هستند»

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مخالفان جنگ با ایران در آمریکا نفوذ بیشتری نسبت به هواداران جنگ در این کشور دارند.

در گزارشی که روابط عمومی این مرکز امروز (پنجشنبه) منتشر کرده، آورده است که فشار موافقان جنگ علیه ایران در کابینه بوش در روز‌های پایانی دولت محافظه‌کار وی، افزایش یافته است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرده که شرایط داخلی آمریکا اجازه تقویت دیدگاه‌ها و به اجرا گذاشتن آنها را نمی‌دهد.

آن‌طور که در گزارش این مرکز آمده، محافظه‌کاران در آمریکا به خاطر محقق نشدن خواسته‌هایشان در قبال ایران «توجه خود را پیش از اتمام کار دولت بوش به تحریک رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران معطوف کرده‌اند.»

مرکز پژوهش‌ها همچنین اعلام کرده که حداکثر موفقیت موافقان جنگ علیه ایران در آمریکا این است که دولت کنونی این کشور را متقاعد کنند که به اسرائیل برای حمله به تهران چراغ سبز نشان دهد.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که جنگنده‌های اسرائیل حملات گسترده‌ای را به نوار غزه آغاز کرده‌اند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اسرائیل در این حملات هوایی از بمب‌هایی استفاده کرده که پیش از این گفته می‌شد برای حمله به تاسیسات ایران به کار گرفته خواهد شد.

ماه‌ها پیش از این، رسانه‌های جهان گزارش‌هایی مبنی بر افزایش احتمال حمله نظامی اسرائیل و آمریکا به تاسیسات اتمی ایران منتشر کردند که تهران در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرده بود که پاسخ سختی به «متجاوزان» خواهد داد.

مناقشه بین ایران و آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به خاطر خودداری ایران از توقف غنی سازی اورانیوم در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

ایران تاکنون از سوی شورای امنیت سازمان ملل با سه دوره تحریم‌ مواجه شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

امیدوارم که تا انروز این حکومت جایش را به افرادی وطنپرست و ایران دوست داشته باشد ولی حماس در غزه نیز همین فکر را میکرد!۱.
داوید/ تنه نزن

-- داوید ، Jan 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)