تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

دفاع از حضور احتمالی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «چرا احمدی‌نژاد؟» اعلام کرده که وی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده ایران است.

سرمقاله‌نویس این روزنامه در ۹ بند، با تشریح مواضع و عملکرد آقای احمدی‌نژاد در سه سال گذشته و تمجید از برخی سیاست‌ها در دولت نهم، نتیجه می‌گیرد که وی شایسته کرسی ریاست جمهوری در انتخابات آتی ایران است.

کیهان می‌نویسد: «در مقایسه میان دستاوردهای بزرگ دولت احمدی‌نژاد و کاستی‌های آن که با نقدهای جدی نیز روبرو بوده است، کفه دستاوردها سنگینی فوق‌العاده‌ای دارد.»
متن کامل سرمقاله

تشریح وضعیت فعالیت روزنامه‌نگاران در ایران
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «بی‌قراری روزنامه‌نگاری» به تشریح وضعیت کار روزنامه‌نگاران در ایران پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «مشکل یا مسئله اصلی روزنامه‌نگار ایرانی این است که نمی‌داند به کدام قاعده بنویسد تا از بقای کار خود اطمینان داشته باشد و مورد عتاب و خطاب قرار نگیرد.»

کارگزاران در ادامه سرمقاله خود می‌آورد: «بحثی در این نیست که آزادی‌ها بیشترند یا محدودیت‌ها. مهم آن است که همان مقدار آزادی و محدودیت که قانون به رسمیت شناخته است، محترم شمرده شود.»
متن کامل سرمقاله

نقد طرح هدفمند کردن یارانه‌هاي انرژی
روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز خود با عنوان «شرط‌های اصلاح قیمت انرژی» به نقد طرح هدفمند کردن یارانه‌های انرژی در اقتصاد ایران پرداخته است.

به اعتقاد سرمقاله‌نویس این روزنامه «مسئله این است که یارانه‌ها و هدفمند کردن آن باید به صورت یک بسته سیاستی جامع و مجموعه‌ای از اقدامات دیده شود که بهترین قالب برای اجرای آن برنامه پنجم توسعه است.»

سرمایه در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌آورد: «زمانی که هنوز مصرف بنزین خودروهای ما دو تا سه برابر استاندارد بین‌المللی است چگونه می‌توان بدون برنامه، یارانه بنزین را هدفمند کرد.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه آفتاب یزد با عنوان «شعار در آمریکا، تغییر در ایران!‌»
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «بحران جهانی خطرناک‌تر است یا بحران فکری‌ ما؟»
● سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «انکار نمادهای انقلاب و نظام»
● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «گل‌چین مجلس»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)