تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توضیح ناجا در مورد نصب دوربین‌های معابر

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران اعلام کرد که این نیرو با نصب دوربین‌های مدار بسته، قصد «کنترل زندگی شخصی شهروندان» را ندارد.

سردار احمدی مقدم این موضوع را در نامه‌ای که خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نوشته، مطرح کرده است.
متن کامل این نامه، امروز (یکشنبه) از سوی برخی از خبرگزاری‌ها منتشر شده است.

فرماندهی پلیس ایران در این نامه آورده است که «نیروی انتظامی هیچ‌گونه طراحی برای استفاده از دوربین‌ها جهت کنترل افراد و شهروندان نداشته» است.

آقای احمدی‌نژاد در دستوری که نسخه‌ای از آن امروز در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده، از فرماندهی پلیس خواسته که نصب دوربین‌های مدار بسته را متوقف کند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی این اقدام را «برخلاف مسائل ملی» دانسته است.


احمدی‌نژاد و احمدی‌مقدم

آقای احمدی‌مقدم در نامه خود افزوده که نصب دوربین‌های مدار بسته در مراکز حساس شهری، جهت «صرفه‌جویی در نیروی انسانی» بوده و کابرد آن برای اطلاع و حضور سریع واحدهای پلیسی و امدادی به هنگام بروز حادثه است.

در سطح برخی از کلان‌‌ شهرهای ایران، از سال‌های گذشته دوربین‌هایی برای کنترل ترافیک و عبور و مرور وسائل نقلیه نصب شده‌ است.

در مرداد ماه امسال نیز رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس پیشگیری ناجا از نصب ۴۰۰ دوربین مدار بسته در نقاط جرم‌خیز و معابر پایتخت برای کنترل بهتر تردد و نظارت بر این مناطق خبر داده بود.
سرهنگ عزیزالله اسماعیلی گفته بود که نصب این دوربین‌ها با اعتبارات لازم در سال ۸۷ پیش‌بینی شده است.»

پلیس ایران از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ برخورد با برخی از رفتارها که براساس قوانین جمهوری اسلامی انحراف، جرم و بزه محسوب می‌شود را تشدید کرده است.

براساس طرح‌هایی که پلیس در ایران با نام «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» از دو سال پیش آغاز کرده، هزاران دختر و پسر به علت رعایت نکردن پوشش خود و یا آرایش موهای خود به سبک غربی بازداشت و یا دادگاهی شده‌اند.

در این طرح‌ها ده‌ها تن نیز به جرم شرارت، قاچاق مواد‌مخدر و ارتباط نامشروع به دار آویخته شده‌اند.
پلیس اعلام کرده که به‌ خاطر استقبال مردم، همچنان به اجرای طرح‌های امنیتی ادامه خواهد داد، اما نهاد‌های حقوق بشر منتقد این نوع رفتارهایخشونت‌آمیز پلیس هستند.


در همین رابطه:
نصب ۴۰۰ دوربین در محلات جرم‌خیز تهران

نظرهای خوانندگان

شما نوشتید:

آقای احمدی‌نژاد در دستوری که نسخه‌ای از آن امروز در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده، از فرماندهی پلیس خواسته که نصب دوربین‌های مدار بسته را متوقف کند.


چرا اسم این سایتها یا لینکشان را نمی‌آورید با آنکه از آنها نقل قول کرده‌اید؟

-- سامان ، Nov 9, 2008

دست انگلیسا و آمریکائیا تو کاره!

-- روسی ، Nov 9, 2008

خاصه خرجی!

در تمام دنیا همین طور است: اگر بهانه ای به اسم مبارزه با تروریزم و کمونیزم و دشمن خارجی برای ایجاد این خرج تراشی ها از کیسه مالیات مردم و درآمد منابع تولیدی و کاری مملکتی نباشد، پس بخشهای معینی از کارمندان دولت و نیروهای نظامی و انتظامی کشورها از کجا نان بخورند و کمپانیهای سازنده این محصولات چطور منفعت کنند؟

-- شهاب منزوی ، Nov 9, 2008

akhe koodom adme agheli bavar mikone ke gozashtan doorbin dar mahalat faghat barye jologiri az gorm hast na kontorole mardom

-- بدون نام ، Nov 10, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)