تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استقبال سران جهان از پیروزی اوباما

همزمان با استقبال رهبران جهان از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، این اتفاق در پایتخت‌های بسیاری از کشورها جشن گرفته شد.

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه نوشته است، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنیا زادگاه پدر اوباما منجر به یک روز تعطیل رسمی و جشن و پایکوبی شد.
آفریقایی – آمریکایی‌های آمریکا نیز در بسیاری از مناطق، از کلیساها تا خیابان‌ها و بارها شادی خود را از این پیروزی ابراز کردند.


نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در پیام تبریکی به اوباما اظهار داشت: «با انتخاب شما، مردم آمریکا تغییر و مثبت‌اندیشی را انتخاب کردند.»

آقای سارکوزی افزوده است که انتخاب اوباما امیدهای زیادی را در اروپا و سایر نقاط جهان ایجاد کرده و این انتخاب، بیان پرقدرت خواسته مردم آمریکا برای پیشرفت در آینده بود.

گوردون براون نخست‌وزیر بریتانیا نیز با اشاره به ارزش‌های مشترک وی و اوباما گفت که ما هر دو در تلاش هستیم تا ثابت کنیم که دولت در این روزهای بحرانی می‌تواند به مردم کمک کند.


ابراز احساسات دانش‌آموزان در جاکارتا پس از اعلام پیروزی اوباما

به گزارش خبرگزاری‌ها مرکل صدراعظم آلمان، حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، هوجین تائو رئیس جمهوری چین، ام.وی کیباکی رئیس جمهوری کنیا، کی گالما موتلانته رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، نخست وزیران استرالیا و کانادا، و وزرای خارجه بسیاری از کشورها مثل عراق و اسرائیل با اعلام خرسندی از پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا، خواسته‌های خود برای تغییرات سیاست‌های این کشور در عرصه جهانی را اعلام کرده‌اند.

روزنامه دیلی تلگراف هم خبر داده که مادلین آلبرایت وزیر امورخارجه اسبق آمریکا هم پس از اعلام پیروزی اوباما در نامه‌ای از وی درخواست کرد که اعتبار این کشور در جهان را بازگرداند و به جهان این پیام را ارسال کند که ایالات متحده همچنان علاقمند است تا گوش دهد و همزمان بیاموزد.


در همین رابطه:
اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شد

نظرهای خوانندگان

سران نظامی ایران به جای اتخاذ روش بی تفاوتی و هشدار به هلی کوپترهای آمریکایی بهتر بود با یک پیام تبریک کمی جو موجود را به نفع خود تغییر می دادند. این واقعن نهایت خامی و سطحی-گرایی این مقامات را می رساند که در شرایط موجود اخطاریه برای نظامیان آمریکایی در عراق می فرستند. آن ها خود به خود نمی توانند تصمیم به تعرض بگیرند و بهتر بود اوباما را به یک دوست بالقوه برای ایران تبدیل می کردند.

-- پارسا پویا ، Nov 5, 2008

خیلی جالب بود


خیلی جالب بود.زنده باداوباما.


-- sorosh samadi ، Nov 5, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)