تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از سیاه‌نمایی‌ها علیه دولت

یک روز پس از برکناری علی کردان از وزارت کشور، آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی از «فضای بی‌بند و بار علیه دولت» انتقاد کرد.

آقای کردان روز گذشته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی فاقد صلاحیت اداره وزارت کشور معرفی و از مقام خود برکنار شد.
کردان دهمین وزیر دولت نهم است که از مقام خود برکنار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، رهبر جمهوری اسلامی که بارها از دولت محمود احمدی‌نژاد به خاطر پایبندی به «اصول انقلاب» حمایت کرده است، امروز (چهارشنبه) در دیدار با کارگزاران اجرایی و فرهنگی حج گفت: «این فضای بی‌‏بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آن‌‏ها بگذرد.»

وی افزود: «برخی کارها و ظلم‌‏ها، فتنه‌‏ای به پا می‌‏کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیرظالم را می‌‏گیرد بنابراین همه باید مراقب اظهارنظرها، تبلیغات و اقدامات خود باشند.»


آقای خامنه‌ای مثل تمام سخنرانی‌های خود، به کارهایی که از نظر وی «باعث بروز فتنه» می‌شود، اشاره‌ بیشتری نکرد.

این برای دومین بار طی چند ماه گذشته است که آقای خامنه‌ای به اظهارات و مواضع منتقدان دولت احمدی‌نژاد واکنش نشان می‌دهد.
وی در ۲۹ شهریور ماه امسال نیز در جریان انتقاد‌ها از اظهارات اسفندیار رحیم مشائی معاون رئیس جمهور درباره دوست دانستن ملت اسرائیل از سوی مردم ایران، به این انتقاد‌ها اعتراض کرده بود.

آقای خامنه‌ای همچنین سخنان رحیم مشائیی را «حرفی غلط» دانسته بود.


در همین رابطه:
هشدار آیت‌الله خامنه‌ای درباره بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی

نظرهای خوانندگان

مگر خامنه ای نمیداند که ایشان حتی مدرک لیسانس هم ندارد پس چرا از استیضای کردان در مجلس ناراحت میشه چون وزیر دولت احمدی نزاد است.

-- کوروش ، Nov 5, 2008

با سلام...بنظر خيلي بد مياد كه جاي خبر يه تحليل يا بهتر بگم تخيل رو قرار بديد!ايشان مخالف نقد دولت نيستند بلكه مخالف لجن پراكني خبري و تشويش اذهان و مختل كردن امور كشور هستند!

-- ميم نقطه ، Nov 5, 2008

ارجاع می دهیم به نامه ی ابراهیم نبوی به رهبر فعلی، پیش از خروج نبوی از ایران... آن پرسش ها را می توان هر روز از رهبر ایران پرسید. امیدوارم زمانه این چند خط را سانسور نکند...

-- پارسا پویا ، Nov 5, 2008

-خفه شدن
بهترین راه حل

-- بدون نام ، Nov 5, 2008

رهبر رئیس جمهور ارمانی خود را در چهره احمدی نژاد دیده است. احمدی نژاد همان چیزی است که خامنه ای سالها انتظار وی را می کشید: فردی مطیع و دارای جهت گیریهای مورد نظر رهبر. بنابراین با اشتباهات او براحتی کنار می اید.

-- برنا ، Nov 5, 2008

آقای م. مینویسد که بهتر است رادیو زمانه به جای خبر یه تحلیل یا تخیل قرار بده هم آقای خامنه ای هم آقای م. نمیدانند روزنامهنگاری کارش چیست کسی که باید تحلیل کند خود خامنه ای هستش ایشان به جای احترام به مجلس خود را بالاتر از آنها میداند و میگوید انتقاد از دولت نکنید یعنی اگر بگویند کردان کلاهبرداری کرده این لجن پراكني خبري و تشويش اذهان و مختل كردن امور كشور هست. چیزی که متوجه نمی شوم انقلاب ٥٧ برای چه بود؟!!!

-- Sam ، Nov 5, 2008

من سخنراني ايشون رو شنيدم...حرفهاي ايشون اصلا هيچ ربطي به استيضاح كردان نداشت.
ايشان از فضاي مطبوعات و نخبگان سياسي و تنش آفريني و دلزده كردن مردم انتقاد كردند.
مخاطباي شما خوب با فرم خبر نويسيتون هماهنگي مي كنن!

-- ميم نقطه ، Nov 5, 2008

جناب م نقطه خوب سعی می کنند این نقض آشکار قانون اساسی و آزادی بیان توسط رهبری را ماستمالی کنند.
در همه جای دنیا رسانه ها دولتها را نقد و حتی کارهای آنرا مسخره می کنند. چطور زمان خاتمی ایشان به فکر دفاع از دولت نبود؟

-- رضا ، Nov 6, 2008

مناجات:
ای رهبر ای بالاتر از بالاتران ای نور خدا در زمین و جهان ای امام مسلمانان زنده و مرده ای حامی عدالت عالم غیب ای حامی دمکراسی و ازادی. تو از سر تقصیرات این جاهلان روزگار بگذر. !!!

-- Nam ، Nov 6, 2008

چه خوب بود ایشان مصداقی برای گفته خودمی آوردند آیامسئله کردان سياه‌نمايي بود؟ آیاتحمیل نظرخود بر مطبوعات کشور ظلم به ملت وکشورنیست ؟پس وظیفه مطبوعات چیست آیاتهمت به مطبوعات وپایگاه دشمن قلمدادنمودن آن خود دلیلی بر استبدا ددراین کشورنیست.

-- ابراهیم ملکی ، Nov 6, 2008

آنچه روز گذشته نوشته شد تکرار می گردد که این آقا وحشت از آن دارد که آتش خشم مردم به عبا و قبای ایشان سرایت کند وگرنه اگر این ملت از دروغگویی و دروغپردازی این نااهلان و نامردمان میگویند کجا می تواند ظلم باشد. اگر ایشان رهبر است باید دستور بدهد که این خلافکار به جزای اعمال ننگینش برسد نه اینکه او را مظلوم بداند.

-- داریوش ، Nov 6, 2008

آقای م. آیا انتقاد از دولت لجن پراكني خبريست, آیا نوشتن گرانی تورم فقر که مسببش دولت است تشويش اذهان است آیا انتقاد از خود رهبر مختل كردن امور است. جمهوری اسلامی انتقاد از خود را خطرناک میداند برای اینکه پایگاه مردمی ندارد وگرنه لزومی ندارد که نگران باشد. در کدام کشور دمکراسی شما مشاهده کرده اید برای ترس از انتقاد جلوی آزادی بیان را بگیرند و آنرا بی بند و باری بنامند. خامنه ای به عنوان شخص اول ج.ا. میگوید:«این فضای بی‌‏بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آن‌‏ها بگذرد». یعنی اینکه اینکه خدواوند اجازه انتقاد از دولت کنونی را نداده. چیزی که بیشتر تعجب کردم مراسم سردوشی با حضور خامنه ای، سربازان بعد از گرفتن سردوشی از دست وی مگفتند: الله اکبر ، پایینده رهبر . ایران گرفتار مرضی است به اسم استبداد که از زمان مشروطه سعی داشت این ویروس در داخل جای باز کند که سال ٥٧ به آن رسید.

-- sam ، Nov 6, 2008

دوستان لطفا برن معناي انتقاد رو بيارن اينجا بنويسن!توهين، دروغ، تهمتف افترا و... اينا انتقاده؟
رهبر انقلاب هم هيچ وقت انتقاد رو محدود نكرده ايشون كم ادبي رو شايسته ي مطبوعات نمي دونن.اينجا اروپا و آمريكا نيست كه انتقاد معناش
تعبير كردن مسئولين به سگ و فيل وانواع حيونا باشه.

-- ميم نقطه ، Nov 7, 2008

من نمی فهمم شما چطور از این جمله، هر طور که دلتون می خواد برداشت می کنید: «این فضای بی‌‏بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آن‌‏ها بگذرد»
واقعاً منظور رهبری از این جمله واضح نیست؟ ایشون کجا گفتن که «انتقاد علیه دولت مسئله ای نیست که خداوند به آسانی از آن بگذرد»؟ چرا برخی اصرار دارن هر جمله ای رو به نحوی که دوست دارن ترجمه کنن؟ انتقاد اگه به مرز بی بند و باری نرسه، کاملاً مورد قبول هر انسان عاقلیه.
خداوند همه رو (اوّل خودم رو) هدایت کنه.

-- سیّد ، Nov 27, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)