تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محرومیت پنج ساله تیم بسکتبال با ویلچر ایران

تیم بسکتبال با ویلچر ایران از سوی کمیسیون موضوعات قانونی فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر، از حضور در تمام مسابقات بین‌المللی به مدت پنج سال محروم شد.

دلیل این محرومیت، خودداری ایران از بازی در مقابل تیم آمریکا در جریان بازی‌های پارالمپیک اعلام شده است.

وب سایت پارالمپیک اعلام کرده که این حکم به استناد ماده ۱۰.۲۳ بند E۱.۳۴ و p۲ فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر صادر شده و تا دو ماه اجرای آن معلق خواهد بود.

این زمان در واقع فرصتی است که به ایران برای اعتراض به صدور این حکم داده شده است.

براساس این حکم، تیم بسکتبال با ویلچر ایران تا ژانویه سال ۱۳ ۲۰ از حضور در کلیه میادین بین‌المللی محروم شده و باید پنج هزار دلار آمریکا نیز جریمه پرداخت کند.

براساس این گزارش چنانچه مسئولان فدراسیون بسکتبال با ویلچر از اجرای این حکم سرپیچی کنند با محرومیت‌های بیشتری مواجه خواهند شد.

پیش‌تر تیم بسکتبال با ویلچر ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن، به خاطر خودداری از بازی مقابل تیم آمریکا، از سوی کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک (IPC) از دهکده بازی‌ها اخراج شده بود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تیم ایران ۲۳شهریور ماه در اعتراض به تغییر زمان بازی‌اش مقابل تیم آمریکا اعلام کرد که از این مسابقات کنار رفته است.

۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر ۲۰۰۸) قرار بود ابتدا تیم‌های کانادا و اسرائیل در بازی پنجاه و هفتم، راس ساعت ۹ صبح به مصاف هم بروند و پس از آن تیم‌های ایران و آمریکا در بازی پنجاه وهشتم ساعت ۱۱ صبح رودروی یکدیگر قرار بگیرند. اما از سوی مسئولان برگزاری مسابقات، زمان این بازی‌ها جابه‌جا شده بود و همین مسئله موجب اعتراض و کناره‌گیری تیم ایران از دور مسابقات شد.

همچنین در جریان بازی‌های المپیک پکن، محمد علیرضایی شناگر ایرانی از شرکت در مسابقه صد متر شنای قورباغه که رقیبی از اسرائیل نیز در آن حضور داشت خودداری و علت آن را بیماری عنوان کرد.
کمیته بین‌المللی المپیک نیز در همین رابطه اعلام کرد که هیچ تخطی از علیرضایی مشاهده نشده است.

ایران از انقلاب سال ۱۳۵۷ با اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارد و اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد.


در همین رابطه:
تیم بسکتبال ایران راهی آمریکا شد
دیپلماسی بسکتبال میان ایران و آمریکا
اخراج تیم بسکتبال با ویلچر ایران از پارالمپیک
ایران حاضر نشد مقابل آمریکا بازی کند

نظرهای خوانندگان

عدم شنای علیرضائی وبازی نکردن ایران مقابل امریکا فقط بخاطر رودررو نشدن بااسرائیل میباشد..این هم از نظر مسئولان فدراسیون جرم میباشد ومحرومیت ایران هم بخاطر همین است

-- حسن ، Oct 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)