تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رالف فینس جایزه مجله ورایتی را دریافت کرد

مجله سینمایی معتبر ورایتی، جایزه یک عمر دستاورد سینمایی را به رالف فینس بازیگر بریتانیایی تئاتر و سینما اهدا کرد.

این جایزه که بخشی از جوایز جنبی فستیوال فیلم لندن است همه ساله به یک بازیگر یا فیلمساز به خاطر نقش موثرش در سینما اهدا می‌شود.

در مراسمی که به این مناسبت در سالن ان‌اف‌تی لندن برگزار شد، رالف فینس در گفتگویی جذاب با علی جعفر منتقد فیلم مجله سایت اند ساوند و ورایتی شرکت کرد و در باره نقش‌های متنوعی که در بر روی صحنه تئاتر و در سینما ایفا کرده، توضیح داد.

رالف فینس که هم اکنون نمایش «ادیپ شهریار» اثر سوفوکل را در نشنال تیتر لندن اجرا می‌کند، بازیگری است که تماشاگران سینما او را به خاطر نقش‌های جدی و دشواری که ایفا کرده به یاد دارند.


رالف فینس، عکس از پرویز جاهد

بازی در فیلم‌هایی چون «فهرست شیندلر»، «باغبان وفادار»، «بیمار انگلیسی»، «عنکبوت»، «هری پاتر» و «دوشس» از جمله کارهای سینمایی رالف فینس است. او با کارگردان‌های بزرگ تئاتر و سینما مثل پیتر بروک، استیون اسپیلبرگ، دیوید کروننبرگ، فرناندو میرلس و آنتونی مینگلای فقید کار کرده است.

فینس در گفتگو با نویسنده مجله ورایتی گفته است که بازیگری در تئاتر را به دلیل ارتباط نزدیک و رودرو با تماشاگر و انرژی زیادی که در این رابطه وجود دارد، دوست دارد.

وی از بازیگرانی چون سر لارنس الیویه و مارلون براندو به عنوان الگوی بازیگری خود نام برده و بازی در نقش جاستین کوایل در فیلم «باغبان وفادار» ساخته فرناندو میرلس را بهترین نقش سینمایی خود دانسته است.

فینس در این مصاحبه گفته که با این‌که ارتباط چندانی با سیاست و مسائل سیاسی ندارد اما بیشتر به اندیشه چپ گرایش دارد.

وی از مخالفان جنگ عراق بود و در راه‌پیمایی بزرگ مخالفان جنگ در لندن در سال ۲۰۰۳ همراه با عده زیادی از بازیگران برجسته سینما از جمله ونسا ردگریو و تیم رابینز، شرکت داشت.

نظرهای خوانندگان

رالف فینس از فیلم چهارم هری پاتر - هری پاتر و جام آتش - در نفش لرد ولدمورت وارد این مجموعه شد که در فیلم پنجم یعنی هری پاتر و محفل ققنوس هم شرکت داشت. فیلمی به نام هری پاتر و دوشس وجود نداره.

---------------------------------------------------------
زمانه: سپاس از شما
تصحیح شد

-- آنا ماریا ، Oct 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)