تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

تاثیر بحران مالی غرب بر اقتصاد ایران
روزنامه سرمایه در سرمقاله امروز خود با عنوان «شادمانی ساده انگارانه از بحران» پیش‌بینی کرده که پیامد این بحران‌ دیر یا زود دامن سایر کشور‌های جهان را بگیرد.

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه «بحران اقتصادی در جهات مختلف تاثیرات فراوانی براقتصاد ایران خواهد داشت و در حال حاضر نیز تاثیرات آن بر اقتصاد قابل مشاهده است.»
متن کامل سرمقاله

انتقاد از رعایت نکردن امانت علمی در ایران
روزنامه کارگزاران در سرمقاله امروز خود با عنوان «قحطی امانت علمی در ایران» نوشته که در جمهوری اسلامی برای دزدی مقالات علمی مجازاتی وجود ندارد.

این روزنامه می‌نویسد: «کدام هزینه رسمی (مثل اخراج از شغل) بر دزدی علمی مترتب است؟ کدام نهاد دانشگاهی و رسمی به این مسائل می‌رسد؟ کار بی‌هنجاری آنقدر بالا گرفته که گفته می‌شود برخی اساتید رسما در جلسه دفاع به دانشجو تکلیف می‌کنند که رساله خود را به‌صورت مقاله‌ای با نام آنها به‌عنوان مولف اول چاپ کند.»
متن کامل سرمقاله

نقد طرح تحول اقتصادی دولت نهم
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «دوربرگردان های تحول اقتصادی» به نقد طرح تحول اقتصادی دولت نهم پرداخته است.

این روزنامه درباره این طرح معتقد است که «مختصات اجرایی این طرح در زمان بالا بودن قیمت جهانی نفت طراحی شده است. بحران در بازارهای مالی جهان سقوط چشم گیر قیمت نفت را به همراه داشته است و حداقل در کوتاه مدت امیدی به بهبودی اوضاع یا بازگشت شرایط به حالت پیش از بحران نیست. با کاهش درآمد حاصل از فروش نفت و شرایط ناپایداری که برای سال آینده پیش بینی می‌شود، احتمالا خود دولت هم تمایلی به تعجیل در اجرای این طرح ندارد.»
متن کامل سرمقاله

انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت نهم
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «اشتغال و واقعیت‌های دردناک» از سیاست‌های دولت نهم در حوزه اقتصاد به خصوص امر تولید و واردات انتقاد کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: «ما از یکطرف با واردات انبوه بازار تولید داخلی را در معرض هجوم محصولات بیگانه قرار داده‌ایم و حتی سلیقه‌های مشتریان را و الگوی مصرف داخلی را تغییر داده‌ایم و از طرف دیگر بازار کار و اشتغال را بی هیچ ضابطه و خط مشی روشنی در اختیار دیگران گذاشته‌ایم.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «تبدیل کاغذ به پول و برعکس».

● سرمقاله روزنامه اعتماد ملی با عنوان «گذشته را باختیم؛ آینده را دریابید».

● سرمقاله روزنامه آفتاب ‌یزد با عنوان «اتهام افکنی به جای خودشکنی!».

● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «برای عبور از این مرحله».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)