تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به تحدید فعالان حقوق زن در ایران

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر به اعمال محدودیت‌ها علیه فعالان حقوق زن در جمهوری اسلامی اعتراض کرد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن به دفتر رادیو زمانه ارسال شده، آمده است: «کمپین از دولت ایران می‌خواهد که از اقدامات سرکوبگرانه و غیر قابل توجیه علیه فعالان مسالمت‌آمیز دست بردارد.»

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در این زمینه گفته است که «اقدامات دولت ایران نمایش سرکوب شدید و نظام‌مند علیه فعالان حقوق زن است.»

به گفته آقای قائمی، مقام‌های جمهوری اسلامی با «منع حق آزادی سفر فعالان صلح جوی حقوق زن» در واقع به سازمان ملل متحد و معیارهای حقوق بشر که ایران به رعایت آنها ملزم است، «نهایت بی‌توجهی را نشان می‌دهند.»

در این اطلاعیه به بازداشت عشا مومنی و توقیف گذرنامه سوسن طهماسبی اشاره و از مقام‌های ایران خواسته شده که خانم مومنی آزاد و گذرنامه خانم طهماسبی رفع توقیف شود.

ماموران امنیتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری اسلامی، پنج آبان ماه با توقیف گذرنامه سوسن طهماسبی از فعالان کمپین یک میلیون امضاء، از خروج وی از ایران جلوگیری کرده‌اند.

خانم طهماسبی در گفتگو با رادیو زمانه گفته است که یکشنبه گذشته در حالی که قصد سفر به آمریکا را داشته و پس از ثبت مهر خروج در مرز هوایی فرودگاه امام خمینی در تهران، از سفر او جلوگیری شده و ماموران احضاریه‌ای برای مراجعه به اداره گذرنامه نهاد ریاست جمهوری به وی تسلیم کرده‌اند.

در ۲۴ مهرماه امسال نیز عشا مومنی فعال کمپین یک میلیون امضاء که در کالیفرنیا مشغول تحصیل است و برای دیدار و انجام تحقیقات دانشگاهی به تهران سفر کرده بود، از سوی ماموران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

از سرنوشت خانم مومنی تاکنون هیچ اطلاع مشخصی در دست نیست.


در همین رابطه:
ممنوعیت خروج یک فعال حقوق زن از ایران
ایران بازداشت عشا مومنی را تائید کرد
پیگیری سرنوشت عشا مومنی از سوی آمریکا
بازداشت یک فعال حقوق زنان در ایران

نظرهای خوانندگان

اين واژه تحديد که در عنوان اين نوشته به کار برده شده به نظر ناآشنا مي آيد.

-----------------------------------------------------------
زمانه: دوست گرامی
تحدید به معنای محدود کردن است

-- محمد ، Oct 28, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)