تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دیپلماسی بسکتبال میان ایران و آمریکا

تیم بسکتبال ایران در چارچوب مسابقات تدارکاتی در آستانه بازی‌های المپیک پکن با یک تیم بسکتبال عضو ان‌بی‌ای آمریکا در سالت لیک سیتی مسابقه می‌دهد.

پایگاه اینترنتی ان‌بی‌سی نیوز با انتشار گزارشی نوشت که شش تیم عضو لیگ حرفه‌ای بستکبال آمریکا (ان‌بی‌ای) اواخر ماه جاری میلادی در یک رشته بازی‌های نمایشی شرکت می‌کنند. در کنار این تیم‌های آمریکایی، نام تیم بسکتبال ایران هم دیده می‌شود.

در این چارچوب قرار است تیم بسکتبال ایران در اواسط ماه ژوئیه با تیم‌های بسکتبال یوتا جاز و دالاس ماوریکس بازی کند.

در طول تاریخ گاهی از مسابقات ورزشی برای ذوب کردن یخ‌های روابط دیپلماتیک میان کشورها استفاده شده است، چنانچه در سال ۱۹۷۲ توسل به دیپلماسی پینگ پونگ مسیر سفر تاریخی نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به چین هموار ساخت.

مقامات ان‌بی‌ای هنوز در این خصوص اظهار نظری نکرده‌اند.

برایان مک‌اینتایر یکی از مقامات ان‌بی‌ای اعلام کرد که فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی طی تماسی با ما اعلام کرد علاقمند است در آستانه آغاز مسابقات المپیک پکن با یک یا دو تیم بسکتبال آمریکایی ان‌بی‌ای مسابقه تدارکاتی برگزار کند.

وی افزود که مسئولان ان‌بی‌ای در این رابطه با وزارت امور خارجه آمریکا تماس گرفتند و خواستار تعیین تکلیف شدند. مقامات وزارت امور خارجه نیز با استناد به موضع کاخ سفید مبنی بر حمایت از برقراری تماس و روابط مردم با مردم یا در این مورد خاص بازیکن با بازیکن از این ایده استقبال کردند.

آقای مک‌اینتایر همچنین خبر داد که در تماسی که با تیم جاز داشتیم لاری میلر مالک تیم با برگزاری مسابقه با تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب این مسابقات تابستانی در اواسط ماه ژوئیه موافقت کرده است.


در همین رابطه:
تیم فوتبال ایران به آمریکا دعوت شد
میانجی‌گری دیوید بکام، بین ایران و امریکا

نظرهای خوانندگان

هنوز فدراسیون بسکتبال ایران چراغ سبز را از سازمان تربیت بدنی و وزارت امور خارجه دریافت نکرده است. ضمن اینکه حتی اگر همین امروز هم بگویند بروید، روند دریافت ویزا به اندازه ای طول می کشد که اصلا به مسابقات نمی رسند. ضمن اینکه اگر دوستان ترجمه بلند بودند در می یافتند که قرار است بازیکنان "روکی" یا سال اولی این تیمها در این رقابتها شرکت کنند نه خود تیمهای یوتا جز و دالاس موریکز!

-- امیر ، Jul 10, 2008 در ساعت 01:04 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)