تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد هاشمی رفسنجانی از «گداپروری دولت»

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان با انتقاد از فساد اقتصادی در بدنه دولت گفت که با شیوه «گداپروری» نمی‌توان اقتصاد کشور را سامان داد.

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد رییس دولت نهم بارها اعلام کرده است که قصد دارد با توزیع در‌آمد‌ها بین اقشار مردم، با بی‌عدالتی و فساد در کشور مقابله کند.

آقای هاشمی رفسنجانی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری موج افزود: «ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپروری جواب نمی‌دهد و لذا باید در عرصه تولید، قدم‌های مهم و اساسی برداریم.»

پیش‌تر برخی از مقامات کشور از جمله قربانعلی دری نجف‌آبادی، دادستان کل کشور، از رواج اندیشه گداپروری انتقاد کرده بودند.

آقای دری نجف‌آبادی گفته بود که توانمندسازی افتخار است؛ نه گداپروری.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین اعلام کرد که پس از انقلاب اسلامی 1357 در ایران، فضای عمومی جامعه به سمتی سوق پیدا کرده است که کارهای بزرگ را «طاغوتی و اشرافی» می‌دانند.

متن کامل گفتگو را بخوانید

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با اعلام این‌که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در ایران زیرزمینی انجام می‌شود، گفت: «الان بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی است و نه حساب‌رسی وجود دارد و نه مالیات مشخصی وجود دارد. این مسأله بسیاری از محاسبات را در برنامه‌ریزی‌ها و مسایل مختلف دیگر را به هم می‌زند.»

هاشمی رفسنجانی هم‌چنین گفت که هم‌اکنون بیشترین فساد اقتصادی در بخش دولتی است. وی مهم‌ترین عامل این فساد را رانت دولتی اعلام کرد.

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی ماه گذشته خود در جمع مردم قم نیز گفته بود که باند‌هایی مافیایی در بدنه دولت وجود دارند که قصد سرنگونی دولتش را دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Ajab!!!?

-- Hasheminezhad ، May 18, 2008

بهتر بود ایشان از فساد "پروری" ۳۰ ساله میگفت و برای یافتن عامل اصلی ان به اینه نظرمی افکند!!

-- بدون نام ، May 18, 2008

خانه از پاي بست ويران است.

-- بدون نام ، May 19, 2008

همه میگویند باید به تولید بها داد ولی هنوز خیلی کالا وجود دارد که ما توان تولید دستگاههای سازنده آن را نداریم و آنقدر عقب هستیم که حتی طراحی و تولید صنعتی دستگا ههای مولد در صنعت برای ما مرقوم به صرفه نیست و وارد کردن دستگاههای صنعتی مولد به صرفه تر است .
مشکل ما حل مشکلات جهانی نیست مشکل ما اینست که مدیران ارشد ما بجای دانشگاه از حوزه میآیند و بجای کتابهای مدیریت جامع المقدمات و تفسیر النمونه خوانده اند .
و رئیس جمهوری که دکترای ترافیک دارد به دنبال حل مسائل جهانیست و بجای حل مشکل اقتصاد و صنعت بدنبال اثبات فلسفه آخر الزمان در جهان است.
بجای مدیریت صحیح و برنامه ریزی و استفاده از تجربه فقط حرف میزنیم و دوباره و دوباره تجربه آزموده ها را تجربه میکنیم.
متاسفانه تصمیمات ناصحیح مسئولین باعث شده خیلی از حرکتهای تولیدی با شکست روبرو شود و بعضی از شرکتها دوران سختی را پشت سر بگذارند و حتی سرمایه های خود را بجای تلف کردن در راه صنعت کشور به سمت تنها گزینه یعنی مسکن هدایت کنند.
قوانین در مملکت ما زیاد و دست و پا گیرند و جالب اینجاست که یا اجرا نمیشوند یا راه گریزی برای سود جویان ایجاد میکنند.

-- بدون نام ، May 19, 2008

bad az 30 sal mardom tak tak dlayalel sokhanan rafsanjani ra midanand va hata niazi nist ke az oo enteghad shavad

-- manizheh ghanimi fard ، May 19, 2008

هيچ نگران نباشيد
امام زمان مياد درستش ميكنه !!!!!!!!!!!!

-- فصيحي - اهواز ، May 21, 2008

آقای فصیحی
تا ما درست نشیم، امام زمان نمیاد.
بیخود انتظار نکش!

-- احمد ، Nov 20, 2008

مشخص نیست آقای هاشمی رفسنجانی که ثروت هنگفتی دست پیدا کرده به چه کاری گدا پروری می گوید آیا توزیع عادلانه ی ثروت بین مردم گدا پروری است .البته چنین برداشت از توزیع عادلانه ی ثروت خود واکنشهای منفی ایجاد می کند ودرنحوی عملکرد دولت در برنامه ها عکس العمل منفی ایجاد می کند وبه نظر من روشهایی این آقایان بیشتر به گدایی شبیه است تا توزیع عادلانه ی ثروت.ضمناً باندهای مافیایی که در اکثر سازمانها وادارات تاثر گذار هستند از عوامل وطرفداران همین اقایان هستند

-- بی نام ، Feb 12, 2009

بابا رو رو برم

-- a.m ، Oct 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)