تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نمایش فیلم ضد اسلامی "فتنه" در اینترنت

خِیرت ویلدرس، نماینده پارلمان هلند و رئیس حزب آزادی پس از چند ماه تبلیغ و اعلان، سرانجام فیلم ضد اسلامی خود را بر روی اینترنت منتشر کرده است.
این فیلم که قرار بود ۲۸ مارس بر روی اینترنت قرار بگیرد امروز ۲۷ مارس در تارنمای لایو-لیک (Live-leak) به نمایش در آمده است.

این فیلم پانزده دقیقه‌ای در بخش اول خود به صورت متناوب آیه ای از سوره های قرآن را تلاوت می کند و سپس رابطه ای میان مضمون آیه را با خشونت‌های تروریستی یا اندیشه های افراطگرایانه برجسته می سازد. مثلا در آغاز فیلم صفحه ای از قرآن باز می شود و آیه ای قرائت می‌شود که در آن "مؤمنان ترغیب به دشمنی با دشمنان الله می‌شوند." پس از آن تصاویری از جمله برخورد هواپیماها به برج‌های مرکز جهانی تجارت در نیویورک به نمایش در می‌آید. صحنه‌هایی از بمب‌گذاری‌های لندن و مادرید و قتل کارگردان ضد اسلامی هلندی نیز در فیلم آمده است.

در صحنه هایی از این فیلم نیز قمه خوردن کودکان شیعه عراقی توسط مادرانشان در عاشورا و اعدام زنی افغانی توسط طالبان در زمین فوتبالی در کابل را نشان می دهد.

در بخش دوم، فیلم بر حضور مسلمانان در هلند و اروپا متمرکز می شود و تفاوت باورهای دینی آنان را در باره زناکاران و جهاد و روابط همجنسگرایانه برجسته می سازد و آن‌ها را به عنوان خطری برای جوامع اروپایی مطرح می کند.

در این فیلم کوتاه که "فتنه" (Fitna) نام‌گذاری شده روایت کلامی وجود ندارد و فیلم صرفاً با کنار هم گذاشتن آیات و صحنه هایی از فیلم‌های تلویزیونی مختلف و یا بریده روزنامه ها روایت خود را پیش می برد.

در این فیلم صحنه‌هایی از ویدئوهای سر بریدن غربیان توسط افراد گروه القاعده، سخن‌رانی‌های شدیداللحن خطبای اسلامی از شبکه تلویزیونی اقرء عربستان سعودی و صحنه‌های مربوط به کشته شدن کارگردان هلندی ضد اسلام، تئو فان خوخ (ون گوگ) به دست یک مراکشی مسلمان گنجانده شده است. در صحنه‌هایی از فیلم نیز یهودکشی و یهودستیزی از زبان امامان مساجد و جمعه که به زبان عربی سخنرانی می کنند برجسته می‌شود.

پس از آن تصاویری از رهبران ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد، پخش می شود که وعده می دهند اسلام تمام جهان را فتح خواهد کرد.

تهدیدهای مختلف نسبت به سیاستمداران ضد اسلامی هلند از دیگر تصاویر این فیلم هستند.

فیلم خیرت ویلدرس با تظاهر به آغاز پاره کردن صفحه ای از قرآن که به زعم او حاوی آیات مبلغ خشونت است محوسازی تصویر پایانی فیلم را پیش از انجام آن تمام می‌کند. صدای پاره شدن صفحه شنیده می‌شود اما در تیتراژ پس از این صحنه می آید: «صدایی که شنیدید صدای پاره کردن صفحه‌ای از کتاب شماره‌های تلفن بود.»

او در این تیتراژ می گوید: «دولت می خواهد که شما به اسلام احترام بگذارید اما اسلام برای شما احترامی قائل نیست.» در تیتراژ پایانی فیلم پیامهایی می آید در باره اینکه باید ایدئولوژی اسلامی را شکست داد همانطور که ایدئولوژی کمونیستی شکست داده شد.

واکنش‌ها

از ساعت ۷ شب در هلند مرحله آژیر خطر در این کشور اعلام شده است. در عین حال، دو انجمن بزرگ مراکشی در هلند که فیلم را دیده‌اند می‌گویند که این فیلم چندان زننده نیست و تنها کاریکاتوری است از اسلام.

یان پیتر بالکن‌اِنده، نخست‌وزیر هلند در پیام ویژه خود پنج‌شنبه‌شب این فیلم را محکوم کرد و در بیانیه‌ای واکنش آرام گروه‌های اسلامی هلند را مایه قوت قلب نامید. (خبر مرتبط)

با این حال صحن داخلی ساختمان پارلمان هلند در لاهه بسته شده و به خبرنگاران اجازه ورود داده نمی‌شود.

در حال حاضر رسانه‌های هلند برنامه‌های ویژه بسیاری در مورد این فیلم و انتشار آن پخش می‌کنند و کارشناسان و عرب‌شناسان و منتقدان مسلمان در شبکه‌های تلویزیونی هلند در این باره مصاحبه می‌شوند.

شبکه دوی تلویزیون هلند بخش‌هایی از این فیلم را لابلای گفتگوهای خود نشان می‌دهد.

پس از انتشار خبر پخش این فیلم، گروه‌های مختلف اسلامی در هلند در مسجدهای این کشور گرد هم آمده‌اند تا بتوانند به طور یک‌پارچه دیدگاه خود را در یک کنفرانس خبری که قرار است فردا یا روزهای آینده برگزار شود ابراز کنند.

شبکه‌های تلویزیونی هلند خواستار گفتگو با شخص خیرت ویلدرس در مورد این فیلم شده‌اند. خیرت ویلدرس معمولاً از حضور در رسانه‌ها خودداری می‌کند ولی شب پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه ۴ تلویزیون هلند حضور یافت و گفت: "من با خود مسلمانان هیچ مشکلی ندارم ولی خواستار توقف اسلامی‌سازی هلند هستم. من هیچ مسئله شخصی با خود مسلمانان ندارم. مشکل من با ایدئولوژی اسلامی است."

حزب سوسیالیست هلند تنها حزبی است که تا این لحظه به انتشار این فیلم واکنش نشان داده. این حزب می‌گوید: چیز تازه‌ای در این فیلم نمی‌بینیم. این همان نظرات خیرت ویلدرس است که ما قبلاً می‌دانستیم.

یکی از عرب‌شناسان معروف هلندی که در بسیاری موارد در شبکه‌های تلویزیونی هلند مصاحبه می‌شود در اخبار اظهار داشت: این تصاویر آشنا هستند و چیز تازه‌ای نیستند. تصاویر قمه‌زنی شیعیان ضد غربی نیست و تنها مراسم مخصوصی است. ولی باید گفت که افکار خشونتی در میان بسیاری از مسلمانان رواج دارد.

تلویزیون هلند

بولتن اصلی خبری ساعت ۱۰ شب شبکه ۲ هلند در مورد این فیلم گفت: صحنه‌های آغاز و پایان این فیلم در مورد کاریکاتورهای کاریکاتوریست دانمارکی است ولی در این فیلم صحنه‌های توهین‌آمیزی نسبت به مقدسات اسلامی دیده نمی‌شود.
ویلدرس در مصاحبه با این شبکه می‌گوید: امیدوارم این فیلم کسی را در معرض خطر قرار ندهد. این به هیچ وجه منظور من نبوده است.

این فیلم که ساعت ۷ شب بر روی اینترنت قرار داده شده تا ساعت ۱۰ شب بیش از ۲ میلیون بار و تا ۹ بامداد روز جمعه به وقت گرینویچ ۵ میلیون بار تماشا شده است.

برنامه این شبکه، با توجه به واکنش انجمن‌ها و گروه‌های اسلامی هلند که این فیلم را نه چندان زننده توصیف کرده‌اند عکس‌العمل دولت هلند در اعلام خطر نسبت به فیلم را اغراق‌آمیز ارزیابی کرد.

ویلدرس در فیلم خود از طریق تصاویر و نوشته‌ها این سؤال را پیش می‌کشد که آیا در آینده نزدیک هلند نیز در اثر "اسلامی‌سازی" چیزی شبیه به محیط طالبانی افغانستان پیدا خواهد کرد؟ نماینده مسلمانان که در برنامه شبکه ۲ هلند مصاحبه شد طرح این سؤال را اغراق‌آمیز دانست.

در این برنامه واکنش یکی از تارنماهای مهم رسانه‌های عربی نیز نشان داده می‌شود که در آن آمده: ساخت و پخش این فیلم امر مهمی نیست زیرا دست کم ۸۰ درصد از هلندیان با آن مخالف است.

نظر اسلام‌شناس هلندی

یکی از اسلام‌شناسان برجسته هلندی مصاحبه‌شونده در تلویزیون هلند به نام برخن، در مورد متون استفاده شده در این فیلم ابراز داشت: ترجمه‌های آیات چندان دقیق نیست و در بیشتر موارد توجهی به پیش‌زمینه نزول آیات نشده است.

یک فیلم ضد اسلامی دیگر

احسان جامی، از ایرانی‌تباران مقیم هلند نیز اعلام نموده که فیلمی ضد اسلامی در دست تهیه دارد. وی که رئیس کمیته مسلمانان پیشین است، اعلام نموده که فیلمی کارتونی در مورد زندگی پیامبر اسلام در تاریخ ۲۰ آوریل منتشر خواهد کرد.
وی در حال حاضر عضو شورای شهر یکی از شهرهای غرب هلند نیز می‌باشد.

به گزارش روزنامه ان.آر.سی هلند، ارگان روابط مسلمانان و دولت در هلند (سی‌ام‌اُ) که از مهم‌ترین سازمان‌های اسلامی هلند است از این فیلم که هنوز پخش نشده به دادگاه شکایت رسمی نموده است.
موضوع این فیلم کارتونی، پیامبر اسلام و همسر وی عایشه و روابط ایشان اعلام شده است.

هانس فان دربروک، وزیر اسبق امور خارجه و از مشاوران ملکه هلند در مورد این فیلم گفت: "این کار آتش‌افروزی سیاسی است. آتش می‌زنند ولی با خاموش کردن کاری ندارند." او که چند نقاشی آماده‌شده از این فیلم را دیده این تصاویر را "تحقیرآمیز و در جهت نفرت‌پراکنی" توصیف می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این کارها احمقانه است به نظر من سازنده این فیلم هم مانند اعضای القاعده یا احمق است یا مزدور. نمی دانم کی بشر دارای شعور می شود تا بتواند حق را از باطل تشخیص بدهد.با توهین کردن به اسلام هیچ آسیبی به مدعیان احمق آن نمی رسد بعلاوه آنکه توهین کننده نیز از اسلام چیزی نمی فهمد.در این میان اسلام واقعی مظلوم است.

-- بدون نام ، Mar 27, 2008

بسیار تاسف آور است با نام آزادی و دمکراسی جریحه دار کردن احساسات میلیون ها مسلمان که کوچکترین ارتباط و گرایشی هم به افراط گرایی ندارند. آیا واقعا افراط گرایان جز این میخواهند که مسلمانان به این نتیجه برسند که غربی ها با اصل اسلام مخالفند و نه با افراط گرایی؟ پس چگونه میتوان فهمید که این « هنرمندان کاریکاتوریست و فیلم ساز» جیره و مواجبی از بن لادن دریافت نکرده اند؟

-- امیر ، Mar 27, 2008

هرکس که به روشنگری درباره هرگونه کلاه برداری دست می زند قابل تقدیر است.

-- tavakkolihossein@yahoo.com ، Mar 27, 2008

مسلما هر مسلمانی از پخش شدن این فیلم کمی ناراحت و افسرده می شود. ولی از سوی دیگر این حقیقتی است که اسلام در دنیا از خودش نشان داده . من روزنامه نگار جوانی هستم که در ایتالیا زندگی می کنم و می بینم که تصور مردم راجع به مسلمانان چیست.در ایتالیا، بیشتر ،این عرب های مسلمان هستند که به خاطر عقاید بسته اسلامیک شان همیشه مزاحمت های شهری به پا می کنند و ...
من فکر می کنم در دنیای اسلام بین دولت ها و مردم فاصله ی شدیدی ایجاد شده و اتفاقا به نظر من ،مردم مسلمانی که عقاید بسته ای ندارند،باید به گونه ای از این فیلم حمایت کنند و در واقع دولت های مسلمان باید بدانند که اکثر ما مسلمانان می خواهیم و داریم مثل همه ی مردم دیگر زندگی می کنیم و در واقع بدویت را نمی پذیریم.ما هم نمی خواهیم دیگر از مذهب صدمه بخوریم و مذهب کار بردی و سالم می خواهیم.اصلا در دنیای امروز چرا باید این قدر و این طور خشن درگیر مذهب بود؟ من فکر می کنم این ما مردم مسلمان هستیم که باید در باره خودمان از این فیلم ها بسازیم و خودمان را به باد انتقاد بگیریم.

-- lila mirka ، Mar 27, 2008

نظرم درباره این مطلب نیست ، درباره اعلان مشارکت شما در صفحه اصلی است، حداقل یک جوابی به ایمیلی که می زنیم ومطلبی که برایتان می فرستیم بدهید که ما هم بفهمیم مطلبمان به شما رسیده و یا در سایت قرار می گیرد یا نه یا اصلاً اگر ایرادی داشته که کار نشده دوخط اطلاع دهید تکلیفمان را بدانیم، شما که منتظر ایرادهای این و آن می نشینید تا در سایتتان منعکس کنید لطفاً یک خورده واس برنامه هایتان و یا مخاطبانتان احترام قائل شوید .مرسی

-- فرهاد ، Mar 27, 2008

ma mosalmanha bayad yad begirim keh beh azadi aghideh v bayan ehtram bogzarim v nbayad framosh bokonim keh ma az raheh naghd mitavanim beh zafha va nvaghes va eiradhayeh ghoran va mohamad pey bebarim dar ghyreh insorat ta zmany keh ma hameh chiz ra dar haleh moghadas bepichanim , harges ghader nakhahim bod keh az zyreh bar ein hamah kesafat va lagany keh ma ra ehateh kardeh njat peyda konim .

-- mostafa ، Mar 28, 2008

آقا حقیقت و گفته اند
تو فیلم تصاوبر اعدام چند زن و چند همجنس باز تو ایرانم گذاشتند

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

این تازه اولشه. چند دهه ای است که با کوله باری از خرافات و تعصبات ملی و مذهبی از دست نظام نا کارامد خودمان به اروپا هجوم اوردیم . حال که جای پای ماکمی سفت شده باسو استفاده از قوانین لیبرالیسم موجود در اروپا میخواهیم با ساختن مساجد و دایر کردن کلاس قران در مساجدو تکیه ها اروپاییان را نیز به دین مبین هدایت کنیم . باشه ما ازاد هستیم و قانون حامی ما ست. ولی باید بدانیم که این ا اروپاییا ن قبل از پذیرش یک نظریه و یا ویا قبول یک شخصیت تاریخی ابتدا در مورد ان تحقیقات دقیق نموده و همه اجزا ی انرا زیر سوال برده و مورد بررسی قرار میدهند. در حقیقت اروپاییان نمیخواستند در مسایل عقیدتی ما دخالت کنند . مااین را به انها تحمیل کردیم.
علم تابو نمیشناسد وبه مقدسات پایبند نیست. شما پیشتر باید فکرش را میکردید . چماق هایتان ا را در چاه جمکران چال کرده و مغزهایتان را به کاربیاندازید. شاید در این گیر و دار چیزی از نتایج این تحقیقات هم نصیب شما بشود.
جواد

-- جواد ، Mar 28, 2008

به نظر من انجام چنین کارهایی کاملا تعمدانه انجام میشود. آنها به این ترتیب می خواهند مسلمانها را برانگیزند تا با برپایی تظاهرات و به آتش کشیدن اماکن عمومی و سفارتها و غیره بتوانند به دنیا اعلام کنند که این است چهره واقعی اسلام. این است چهره واقعی مسلمانها. چه خوب بود که مسلمانها در برخورد با این گونه انگیزشهای مزدورانه راهی بهتر را در پیش میگرفتند تا چنین افراد و گروههایی نتوانند به اهداف خود برسند.

-- یوسف ، Mar 28, 2008

فيلمي سراسر توهين و بي منطق كه حتي در غرب به كثيف بودن اون شهادت داده اند و اونموقع عده اي اينجا از توهين دفاع ميكنن و كساني كه اون رو توهين مي دونند رو به باد فحش ميگيرند جالبه خود اونها بن لادن ها و ايده ي اونها رو ساختند خودشون با رسانه ها گندشون كردن تا به عنوان نماينده ي اسلام معرفيش كنن حالام بر اساس اون به اسلام حمله ميكنن اين اسلام رو شماها ساختين اين اسلام نيست مظاهر جنايت تاريخ بشري در هيروشيما و ناكازاكي, در ايران قديم (قتل عام ايرانيان زمان اشغال جنگ جهاني ),در افغانستان و ويتنام و عراق حالا ميخوان به مسلمونها درس بدهند مسلمونها كشته ميشن و وقتي از خودشون دفاع ميكنند در رسانه هاي اونها برعكس تروريست معرفي ميشن .صهيونيستهايي كه سرزميني رو غصب كردن و زن و كودك بي گناه رو هرروز ميكشند دفاع از خود مي كنند و كساني كه از وطنشان دفاع ميكنن تروريست!تمام اين تبليغات پشتش شبكه ي مشخصيه و هدفش هم واضحه اونها از ترس اسلام دارن يه سيستمي مي سازند كه اون به عنوان نماينده ي اسلام معرفي شه..آقايون دقت كنند به موضعگيري در غرب و خود هلند نسبت به اين توهين در اونجاهم وجدان ها به اندازه ي بعضي افراد در اينجا به پستي نيفتاده :
یان پیتر بالکن‌اِنده، نخست‌وزیر هلند ساعاتی پس از پخش فیلم ضد اسلامی خیرت ویلدرس نماینده راستگرای پارلمان در پیام ویژه ای این فیلم را محکوم کرد. نخست ویز هلند در بیانیه ای که به دو زبان هلندی و انگلیسی قرائت شد، گفت: ما متوجه نیستیم که این فیلم چه هدفی دارد. این فیلم به جز آزردن مسلمانان هدف دیگری ندارد. ما این فیلم را محکوم می‌کنیم. ما خوش‌حال هستیم که گروه‌های مسلمان با آرامش و غیر احساسی نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند

-- مهربان ، Mar 28, 2008

مهربان آیا این فیلم را دیده اید؟
من ۱۵ دقیقه از این فیلم را دیده ام. این فیلم نه بی منطق است و نه توهین آمیز. آیاتی از قرآن مجید در آن آمده است و پس از هر آیه اعمال و رفتاری از مسلمانان که به نظر او مطابق آن آیات می باشد را نشان داده است. چرا مسلمانان از دیدن رفتارشان در یک ویدیو چنین غضب ناکند. اگر بسیار شرمنده هستند پس این کار ها را نکنند.
مسلمانان که اینچنین از تمام دنیا طلب کارند چگونه است که در ممالک خود پای بر گلوی هر اقلیت دینی گذاشته اند. در دانشگاهی که من درس می خوانم هر روز سر ظهر عده ای دختر و پسر مسلمان با قیافه و لباس هایی که برای هر آمریکایی تداعی کننده وحشت و ترور است با ریشی انبوه و .... در مقابل ساختمان می ایستند ونماز می خوانند و تا حال احدی مزاحم آنها نشده است در حالیکه ۲۰ سال است که در تهران سنی ها برای داشتن یک مسجد تلاش می کنند و از داشتن آن محرومند. دیگر سنی ها که با شیعیان از یک رگ و ریشه اند. کسی که با مادر خود زنا کند با دیگران چه ها کند. دیگر به آن کاری ندارم که چه بلایی بر سر بهایی ها آوردید. شکنجه شان کردید، با اتو سوزاندید، با انبر انگشتانشان را خرد کردید. من خود عکس شکنجه شدگان را که در سردخانه گرفته شده بود دیده ام. بیش از ۲۰۰ نفر را که از نوابغ و فضلای مملکت بوده اند چون دکتر علی مراد داودی که هنوز کتابش"روح فلسفه قرون وسطی" در دانشگاه تدریس می شود، چون دکتر شاپور راسخ استاد فلسفه چون دکتر کمال الدین بخت آور صاحب آثاری چون" نوامیس اندیشه" و کتاب "آیا دین برای زیستن کافیست؟" و کتاب "ماهیت دین و قانون" و دهها دانشمند دیگر را اعدام کرده اید، ۳۰ سال است که بهاییان را محروم از تحصیل شان کرده اید و با وقاحت تمام در سازمان ملل می گویید که چنین نکردید، ده ها هزار بهایی را از کار برکنار کرده اید، منازلشان را هنوز که هنوز است به آتش می کشید، فرزندانشان در مدارس مورد آزار و اذیت قرار میدهید، نوامیسشان را هتک حرمت می نمایید. می دانید که دلیل آن چه بود؟آقای خمینی در یکی از سخنرانی های خود فرمود که "از آنجا که آقای ریگان از ما خواسته است که بهاییان را به بند نکشیم پس فهمیدیم که بهاییان وابسته به آمریکا هستند." (نقل به مضمون)
آیا غیر از این است که آقای خمینی یک مجتهد بودند و یک مجتهد باید قانون دان باشد. آیا استدلالی از این سخیف تر شنیده بودید. کدام قانون دان و وکیل به چنین مدرک پوچی چنین بلایی بر سر یک اقلیت ۳۰۰ هزار نفری می آورد؟ آیا در این ۳۰ سال ورقی یا سندی دال بر افترائات پوچ خود ارائه کرده اید؟
کدام بهایی به یک ساختمان دولتی حمله کرد؟ کدام بهایی در خیابان به آتش کشیدن پرچم کشوری دست یازید؟ کدام بهایی با نعره و بلوا و آشوب مردم را به وحشت انداخت، کدام بهایی کسی را تهدید کرد، کدام بهایی به کمر خود بمب بست و زنان و مردان و کودکان را به خاک و خون کشید. آیا کور خود هستید و بینای دیگران. آیا نمی بینید که خود چه می کنید؟
بجای آنکه بر سر و صورت بکوبید و جنجال به پا کنید و تهدید کنید بگویید که کجای فیلم غلط است! کجای آن غیر واقعی است؟ کجای آن توهین است؟
عزیزان از خواب بیدار شوید.

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

اسلام بد تر از انی است که آن فیلم میگوید.نمونه اش خمینی و آدم کشیهای او در حالی که قول میداد در کشور دمکراسی باشد حتی کمونیستها هم فعالیت سیاسی بکنند.این که آمریکا و غرب از حقوق بشر سو استفاده میکنند دلیلی بر خوب بودن اسلام نیست.اسلام با تز جهادش تا رفع فتنه در جهان بر ضد تداوم صلح است و یک دین فاشیستی است.
هر عقیده ای که با عقل که ماموریت آن عقل کشف حقیقت و منافع بشریت امروز و اینده باشد مخالف باشد مثل اسلام که وحی را بر این عقل ترجیح میدهد ضد علمی و خود اسلام که ذاتا ضد حقوق بشر است مثلا برای نمونه دختر نوزاد را میتوان بر اساس قوانین اسلام که مورد تایید خمینی هم بوده است بهمسری مرد پنجاه ساله در آورد.

-- افشا ، Mar 28, 2008

اين فيلم بهيچ وجه توهين آميز نيست. بلکه منعکس کننده بعضی حقايق تلخ راجع به بنيادگرايان است گه همه می دانند فقط آنها را در 15 دقيقه کنار هم گذاشته است. وگرنه هيچ چيز جديدی ندارد. اروپائيان حق دارند از آزادی بيان خود استفاده کنند و آنرا بسازند و پخش کنند. مسلمانانی هم که از اين فيلم نگرانند حق دارند از آن انتقاد کنند و حداکثر آنرا تحريم کنند. ولی حق ندارند خشونت راه بياندازند. به همين سادگی

-- کيوان ، Mar 28, 2008

ba salam
man fekr mikonam bayad ba mantegh javab dad har chand aksar kasanee keh khod ra mosalman hasrandmotaseband va in yanee bi manteghee

-- hadi ، Mar 28, 2008

اینکه بعضی ایات قران متوهم این معناست که باید به دیگر کشورها تجاوز کرد و استعداد خشونت در ان وجود دارد باید توسط اسلام شناسان بررسی شود.قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ ﴿29توبه﴾ این ایه سوره توبه اشاره میکند که باید جنگید تا اهل کتاب به شما باج و جزیه بدهند در حالی که تحقیر شده اند.خوب بعضی مفسرین حنبلی مذهب این ایه را ناسخ بسیاری از ایات رحمت میدانند .متن هم توهم این معنا را به ایشان اجازه میدهد.راه حلی از درون ایات جهاد برای حل مسیله نبوده و همه به تکافو ادله رسیده اند.انکه رحمت میاورد و ایه توبه را ناسخ نمیداند به روان و وجدان خویش رجوع میکند و بر طینت خود میتند و انکه ناسخ میداند هم بر طینت خود میتند.از درون متن و پیوستگی ایات نمیتوان به حل مشکل دست پیدا کرد مگر اینکه شما مبانی اخلاقی و بیرون دینی اتان را تصحیح کنید و گرنه ان خشونت مقدس در ان متن مقدس استعداد تفسیر دارد.فقه همه مذاهب هم کشتن غیر مسلمان را خیلی سخت نمیداند مگر اینکه تحت سلطه مسلمانان باشد میتوانید رجوع کنید به تبصره علامه حلی یا کتاب اصل مقابله به مثل در اسلام که در ان کتاب خیلی بیشتر از مقابله به مثل اورده مثل جایز دانستن کشتن کفار!!!!با زهر و مواد شیمیایی و... .واگر بیگناهی هم کشته شود حالا با سلاح های کشتار جمعی اگر مسلمان باشد شهید محسوب میشود.این در متن فقه سنتی امده و استعداد زیادی برای توجیه جنایت مقدس دارد.حالا اعمال سکولارهای جنایت کار به کنار ولی جنایت مقدس خطرناک تر است.


توجه کنید وقتی میگوییم صهیون چنین است و چنان اتفاقا به اشتراکات قرایت غالب یهود و اسلام اشاره میکنیم (البته از نظر بنده ان قرایت غالب به علت مبانی بیرون دینی و ادراک فطری وجدانی نادرست غلط است انچه پرده این تفسیر را میزند همان قاعده فطری و ماقبل دینی عدل و انصاف است یعنی انچه بر خود میپسندی بر دیگری هم بپسند و اگر با این پیش فرض متون مقدس معنی شود بسیار برکات ایجاد خواهد کرد و از نفرتش کاسته خواهد شد و نفرتش فقط در خدمت ناقضین ان قاعده انصاف خواهد بود نه به طور پیشینی به غیر متدینین به دینی خاص و بهانه جویی برای از بین بردن دیگران).یعنی از یک طرف صهیون و تجاوز در تصرف ملک ابا واجدادی شان را محکوم میکنیم از طرف دیگر حمله اسلام برای تصرف بیت المقدس توسط صحابه و اهل بیت پیامبر را در سالهای دهه اول اسلام بسیار دوست میداریم.باید از این تناقض فرار کرد.هم صهیون محکوم است هم این قراُیت از اسلام.
کلا یهود و اسلام به علت استعداد بدفهمی متنشان خشونت مقدس را ترویج کرده اند البته راه حل دقیقی هم دارد که اشاره کردم.مسیحیت هم چون متن یهودی را قبول دارد در تاریخ توسط نهاد کلیسا دست کمی از بقیه نداشته.باید مومنان این ادیان به خودشان بیایند.به اندازه کافی در بشر انگیزه خشونت وجود دارد بهتر است انرا با استناد به متون مقدس پر استعدا خشونت مثل اسلام و یهودیت مقدس تر نکنیم.مشکل این است که هر وجدان اگاهی عمل اشتباه امریکا و غیر امریکا را محکوم میکند ولی عملی که مقدس شد دیگر نمشود انرا محکوم کرد و فرق خشونت مقدس و غیر مقدس در این است.اولی تکلیفش میداند خشونت بورزند دومی حق اش میداند چنین کند .اولی از دومی خطرناک تر است.

-- شاهین ببخشید درپست قبلی به اشتباه نوشته ام محمد ، Mar 28, 2008

اگر این فیلم ساخته ی یک سیاستمدار نبود برخورد خیلی ها عوض می شد.

فیلم چیزی جز واقعیت نشون نمی ده. خوبه که با ذکر سوره و آیه اون مطالب رو درج کرده. کسانی که بی مقدمه شروع به حرافی کردند بهتره یک دور فیلم رو ببینند. بعد آیه های مربوطه رو خودشون توی قرآن بخونند و بعد تکلیف خودشون رو روشن کنن. آخر به کلام الله می خوان پایبند باشن یا بیانیه ی حقوق بشر ؟!

یک عده هم اومدن و گفتن این فیلم افراطیون رو نشون می ده و بعد به کل اسلام بسطش می ده. خوب دوست من، اون افراطیون کسانی هستند که بر اساس آیه های جهادشون دارن به فرمان الله عمل می کنند. اگر شما به دستورات الله عمل نمی کنی، این تویی که مسلمون نیستی. اسلام همینه که می بینی.

-- واقع بین ، Mar 28, 2008

درود بر شما
آفرین بر شیر مردان حرف خود را میزنند و از مسلمانان تروریست نمی هراسند و جانشان را بر سر ازادی فدا میکنند.ازادی خون میخواهد و دنیای متمدن در راه ازادی از جانش هم میگذرد ایرانی های بزدل و ترسو ببینند و یاد بگیرند یک مشت مردم وحشی میخواهند جلوی ازادی مردم دنیا را بگیرند فکر کرده اند که آنجاهم ایران است که همه را زندانی کرده و سر ببرند و دست و پا قطع کنند و سنگسار کنند بدبخت ها بروید و حقوق بشر را بخوانید و از توحش و آدم کشی دست بردارید مگر آنها چه حرف بدی زده اند که به قبایتان برخورد بیچاره ها آنها عین اسلام را به تصویر کشیده اند اگر شما ها از اسلام اطلاع ندارید این مشکل خودتان است نه کس دیگر . بروید و آیه 29 سوره توبه را صد مرتبه رونویسی کنید تا معنیش را خوب درک کنید تا بفهمید اسلام یعنی چه.بدرود

-- دادلی ، Mar 28, 2008

وقتی حضرت امام راحل عارف!! شارح فصوص الحکم ابن عربی که لیبرال ترین متن اسلامی است(لیبرالیزم در مواجهه با رقبا نه لیبرالیزم فلسفی) در سال 67 چنان فتوا میدهد که بکشید این زندانیان را(در زمانی که بعضی دوران محکومیت 3 تا 5 ساله اشان را طی میکنند) ......تکلیف بقیه حنبلی مذهبان و..... که معلوم است.

خشونت با جانشان امیخته.
باید یک فکر اساسی برای اینده بشریت کرد.این نقد به جورج بوش مومن!!! کلیسای انجلیکن هم برمیگردد.

خدا رحمت کند عرفای ادیان را که صدایشان در این هیاهوی نفرت گم شده است.

-- محمود ، Mar 28, 2008

مهربان عزيز به جاي دادو بيداد و تهمت زدنهاي بي دليل لطفا بطور مختصر شرح بده اسلام چيست. بهترين كار اينه كه به آيه هايي كه اين يارو هلنديه تو فيلمش اشاره كرده استناد كني .

-- حقيقت ، Mar 28, 2008

این فیلم هر آنچه باشد بیان نظرات یک انسان است ! حال چرا جنجالی میشود ؟ این آیا نشان دهنده این نیست که اسلام و قوانین کثیفش این اعمال را باور دارد ؟
فیلم ساز یا بهتر بگویم خط سازنده فیلم با همه واقعیتهائی که در فیلم نشان داده منظورش ایجاد یک جنگ سیاسی در رابطه با تفکرات حزبش و خطوط این حزب و سیاست ضد خارجی حزبش را بپیش میبرد
اعلام صحنه آمار مسلمانان در هلند و اروپا این مسئله را ثابت میکند ! آیا این آمار واقعی است ؟ مبنای این آمار چیست؟ آیا مسلمان از دید این آقا کیست؟ حتما ایشان هر فرد خارج شده از کشور هائی که حکومتهای غاصبی مثل جمهوری اسلامی را داراست مسلمان میداند!!!
همین نوع نگرش نشان میدهد که این تفکر علاوه بر اینکه واقعیتهائی از تروریسم اسلامی را نشان میدهد سعی دارد 2 هدف را دنبال کند!
1- قطب بندی تروریسم را بر هم بزند و فقط همه ی اعمال تروریستی لاقل این ده سال گذشته را به گردن اسلام سیاسی بیاندازد ! و جناح سازمانده آن یعنی تروریسم غرب را در پشت صحنه نگه دارد.
2- با ساختن این جو جامعه مردمی را بر علیه خارجی ها سازمان دهد ! که این هم سیاستی است که اروپا به دنبال سیاستهای ضد پناهندگیش سالهاست به آن متوسل میشود!
اما سخن انسانها چیست ؟
همه مذاهب سر و ته یکرباسند اگر اسلام در قرن حاضر امکان این حرکات ضد بشری را داشته بقیه هم قبلا به نوبه خود این اعمال را بر علیه بشر انجام داده اند!
بشر متمدن باید همه این اعمال را محکوم کند . حتی سیاستهای ضد انسانی دول اروپائی را

-- مجید ، Mar 28, 2008

برای تکمیل تفسیر فاشیستی از اسلام این موعود گرایی امام زمانی با قرایت رایج در ایران نقطه عطف است.علتش این سنخیت فاشیستی در روان بیمار اینان که ظاهرا تناسخ!!! ارواح فاشیست المانی دهه 30 میلادی هستند ان موعود همه یهودیان را میکشد اگر پشت سنگ هم قایم شود سنگ به صدا در میاید میگوید پشت من یک یهودی است انرا بکش.بعد هم 3 چهارم مردم دنیا را میکشد.اگر الان حساب کنیم میشود حدود 5 میلیارد نفر.با رکورد هیتلر که 70 میلیون نفر بود خیلی فاصله دارد.درود بر او!!!!
البته همه اینها ریشه اش اخبار احاد است که نمیتوان با ان ایدُولوزی ساخت چون پایه دینی اش از ظن و گمان هم سست تر است.
اما در تلمود یهود.این مسیحای یهودی وقتی ظهور میکند به استناد ان متن همه مردم دنیا را برده قوم برتر یهود میکند.
اینها نشان میدهد ان موعود گرایی از نوع بیمارش چه ذهن و ادمهایی خطرناک میتواند تولید کند.البته در ایزان با ایجاد سایتهای بسیار موعود گرایی در حال ساختن ان گونه ادمهای بیمار هستند.انتظار در حال تبدیل شدن به یک فاجعه ذهنی است.تبعات ان فکر بنیان اخلاقی بشر و مومن دینی را میتواند نابود کند.
این هیتلر در جهنم هم ول کن نیست.اعوان و انصارش را مبعوث کرده تا به تمدن غرب با نام اسلام یورش برند.بهود و صیهونیزم هم بی تقصیر نیست.

-- رصا ، Mar 28, 2008

in film tazeh soorat zibaye eslam ra neshan midahad.gostaresh eslam tavasot payambar va kholafa az in ham vaghihtar boodeh ast.dozdiha,tajavozha,sarboridanha,ghatea dastopaha va... ra faramoosh nakonid.

-- parviz kamyari ، Mar 28, 2008

در این فيلم نظر شخصی داده نشده بلکه ايات قران را ميگويد¡ حالا کجايش
توهين است این کلام قران است. قابل توجه آقای مهربان¡ وقتی قران ميگه انها که ایمان نياوردند
بکشيد¡ خوب کجای این برای شما نامفهوم است

-- Ghozi ، Mar 28, 2008

از همه دوستان تقاضا میشود که خودشان فیلم را ببینند بعد قضاوت کنند که در آن فیلم توهینی صورت گرفته یا نه. جو حسینی شما رو نگیره گول تبلیغات رو هم نخورید خودتون ببینید و قضاوت کنید اگر با واقعیت جور نبود بگید کجاش ضد اسلام بود همیشه با احساس میخواهیم به جنگ استدلال برویم اگه شما میتونید یه فیلم در دفاع از اسلام بسازید

-- مهدی ، Mar 28, 2008

ba salam

chand saati hast ke filme zede Islamie holandi rooye internet gharar gerefte ast
faghat baraye ettela az inke sazandeye in film che kasi hast behtare in naghle ghol ro az eeshan bebinid:
in agha yek rastgeraye efrati (nezhad parast) hast ke az oo ba ta'biri manande Hitlere jadid nam mibarand
"ایران را بمباران کنید"
به گزارش رسانه‌های مختلف هلند آقای خِیرت ویلدرس، رئیس حزب آزادی هلند، هفته گذشته خواستار بمباران ایران شد.
خیرت ویلدرس و حزب او که ۹ کرسی از ۱۵۰ کرسی پارلمان هلند را در اختیار دارد به خاطر دیدگاه‌های ضد خارجی و ضد اسلامی خود در صحنه سیاسی هلند شهرت دارد. سخنان او در رابطه با حمله به ایران از سوی دیگر احزاب جدی گرفته نشد. توماس اردبرینک، خبرنگار یکی از مهم‌ترین روزنامه‌های هلند در ایران در مقالات خود از این دیدگاه آقای ویلدرس اظهار تعجب کرده است زیرا خیرت ویلدرس تاکنون در چهارچوب کمیسیون‌های گوناگون سه بار به ایران سفر داشته است. به گفته خبرنگار مذکور، انتظار می‌رفت که ویلدرس در مسافرت‌های خود به ایران مشاهده کرده‌باشد که ایران و ایرانیان با تصویری که در پارلمان هلند از ایشان ترسیم شده تفاوت اساسی دارند. به نقل از همین خبرنگار، وزارت اطلاعات و امنیت هلند، امسال در گزارشی از تماس‌های تنگاتنگ حزب آزادی هلند با سفارت اسرائیل خبر داده‌است.

-- monsef ، Mar 28, 2008

من تعجب میکنم که این افراطیون مسلمان که ایه لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواْ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ يَسْتَكْبِرُونَ نسا82 که بهانه برای کینه جویی نسبت به یهود است را میخوانند اما ایه
الأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا (اعراب در کفر و نقاق شدیدتر از بقیه اند) را نمیخوانند
یعنی اگر به ملاک این افراطیون بخواهیم حرکت کنیم عرب های بادیه( و حتی غیر بادیه نشین چون ظاهرا لغویون عرب برای کاهش زهر ضد عربی ایه انرا به بادیه نشین معنی کرده اند که درست نیست و خلافش در ایه 20 سوره احزاب که گفته بادون من الاعراب که نشان میدهد بادیه نشینان قسمتی از اعرابند و اشعار قبل از اسلام هم در این زمیه وجود دارد)
را هم باید کشت در همه زمانها.
از این منطق درست میفهمیم یا ان افراطیون حرف متناقض میزنند و اتخذوا بعضا وکفرو ببعض میکنند (به قسمتی ایمان میاورند و به قسمت دیگر کفر میورزند) وبا یهود میجنگند اما با اعراب نمیجنگند و یا مفسرین پاک دل درست میگویند که ان یهود و اعراب در قران به قول اصطلاحی قضیه خارجیه است نه قضیه حقیقیه .یعتی ان یهود یعنی یهود مدینه و ان اعراب یعنی دشمنانی که پیامبر را از خانه اش بیرون انداختند و یا ان کسانی که بعدا هم بعد از مرگ پیامبر به قبل از اسلام برگشتند.نه یهود و اعراب همه تاریخ.
اگر دعوایی با اسراییل دارند نباید منشا تحریف تفسیر قران بشود که الان متاسفانه رایج شده چه در ایران چه در اعراب و مسلمانان اروپا وامریکا نشین.
و ایه دیگر سوره توبه که قضایای قرانی در باب جهاد خارجیه است نه حقیقه و مربوط به زمان و مکان انموقع است نه همه زمانها شاهد براین معناست همان من حولکم یعنی اطرافتان ای مسلمانان شهر مدینه انبی.
وَمِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَمِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى النِّفَاقِ لاَ تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَى عَذَابٍ عَظِيمٍ سوره 9 ایه 101
خلاصه فعلا تحریف قران هم از طرف مسلمانان برای رسیدن به مقاصد محدود سیاسی جریان دارد هم از طرف بعضی غربیان.خلاصه روزگار غریبی است نازنین.
این جهاد هم در مقابل یک قوم بدوی که پیامبر را بیرون انداختند از مکه و مثل بعضی از افغانیهای امروز افراطی مانده در قرون وسطی غیر قابل اجتناب بوده برای اینکه نهال اسلام غرص شود. یعنی ان جهاد ابتداعی که اصلش دفاعی است برای دوران قبل از استقرار بوده تا بتواند متن اسلامی در زمانی که هیچ صنعت چاپی نبوده حفظ شود.بقیه دعواها و بحث قدرت و خلافت بالاعرض است نه بالذات دین.البته عدالت ذاتی دین است و با هر نوع روش عادلانه عقلی و زمانی عرف عقلای هر زمان میسازد و روش مشخصی در اسلام برایش نیست مگر در کلیات قرانی.

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

ویلدرس مرد دلیریست. با اینکار خود جان بر کف نهاده است.

-- گیرت ، Mar 28, 2008

این دعوایست که هم جنگ طلبان غربی وهم رژیم ایران آنرا دامن میزنند تا غربی ها به اسم مبارزه با ترورویسم جنگ راه بیاندازد و اسلحه بفروشند و هم رژیم ایران بهانه خوبی داشته باشد برای سرکوب مردم ایران که در مقابل فرهنگ غربی مبارزه کند

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

با سلام به احسان جامی و فیلم کارتونيش امدوارم که فیلمش در حد عالی و افراطی علاقه ی پیامبر اسلام در پنجاه و هفت سالگی به دختر بچه شش ساله باشد. البته برای راستی در امانت تاريخ اينکه سه مورخ نوشته اند که پيامبر زمانی که با عایشه ی شش ساله آشنا شد پنجاه هفت سال داشت ولی تنها در يک مورد ايشان را پنجاه و سه ساله نوشته اند. در هر حال اين مسئله ای به غايت مهم است که کسی ادعای پیامبری کند که خودش با نوزده دختر بچه ی شش هفت ساله همبستر شود تنها زن سن سال دار پیامبر خديجه است که پیش از ادعای پیامبری اوست. در اين رابطه خوب ست اشاره ای هم به علی بکنيم که در چهل و سه سالگی با فاطمه ی هفت ساله ازدواج کرد، و اين دختر بچه در سن هشت سالگی حسن را بدنيا آورد. من هرگز فراموش نمی کنم آن سخنرانی را که در یکی از مساجد تهران پیوسته در مورد باکره شدن معجزه آسای هر شب عايشه برای پيغمبر و فاطمه برای علی بر منبر داد سخن می داد. او که پيش از در قم مجله ی مکتب اسلام را منتشر می کرد یکی از آيت الله های عظام است. من که خود زن هستم بايد بگويم که آنها دخترانشان را به عنوان هديه به هم می داده اند. پيغمبر با دختر تمامی صحابه اش غير از دختر علی که نوه ی خودش باشد همبستر شده. از دختر ابوبکر و عمر و عثمان گرفته تا ديگران و ديگران... به همه ی اینها باید زنان غنیمتی جنگ و اسیران جنگی و جهادی را هم افزود... البته در طول تاریخ ما با مردان و دیکتاتورهای علاقه مند به کودکان سراغ داريم ولی تا آنجا که من اطلاع دارم هيچ یک ادعای پیغمبری نکردند...اميدوارم به زودی فيلم احسان جامی را ببینم. و اميدوارم هم که ديگر ايرانيان نيز دست به چنين کارهایی بزنند.

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

haghighat talkhe eslame vaghei ro neshun dadand

-- Arya ، Mar 28, 2008

ba dorood
in moslemin ke eslamdooneshoon az pakhshe barkhi haghayegh dar in film bedard omadeh....chera ghaleban dar barabare in jenayaat va raftare fashisti bonyadgeraayan sokoot mikonan...? va chera dar tablighe chehreye solhamiz az eslam talash nemikonan?

-- abas ، Mar 28, 2008

بعضي ها مي گويند اسلام همين است كه مي بينيد .اگر در دوران قرون وسطا زندگي مي كرديم لابد مي گفتيد مسيحيت همين است كه مي بينيد .اما امروز ديگر از مسيحيت آن دوران خبري نيست .بهر حال اسلام هم مثل هر دين ديگري با گذشت قرنها هم نكات مثبت دارد وهم منفي ،مهم اين است كه چگونه به آن نگاه كنيم اميدوارم مسلمانان جهان نگاهي امروزي به اسلام پيدا كنند

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

ba tashakkor az honarmandani keh in film ro sakhtand wa ba shojaat wa beh khatar andakhtane janeshan in film ra dar ekhtiar tamame honardoostan gharar dadand.. baziha momken ast keh khial konand in film dar morede sorate eslame wagheii ra nesan midahand , dar hali keh eslame vaghei be aghideh man besiar khashantar wa birahmanetar baa donya barkhord mikonad . omidwaram honarmandane azadandish bishtar az in faghal beshawad wa mardom ro roshan konand .

-- mina azarpoor ، Mar 28, 2008

من فیلم را دیدم و باید تایید کنم که فیلم حقایق تلخی را نشان داده و اتفاقا خوب است که این حقایق نشان داده شود تا چهره کثیف بنیادگرایان شناخته شود. چهره ای که در دنیا از اسلام شناخته شده جهاد - عملیات انتحاری - سنگسار - اعدام گی ها و .... کسانی که مخالف این فیلم هستند یک فیلم خوب و واقعی مثل همین فیلم درباره خوبی ها اسلام بسازند. البته اگر بتوانند ...

-- نانسی ، Mar 28, 2008

توهين , کدام توهين?
ماواجدادمان دراين فرهنگ و تحت تاثير روزانه اين دين بزرگ شده وپرورش يافته ايم وبه خوبی ودرستی ميدانيم که هيچ دروغ و نقل قول اشتباهی در اين فيلم که نبود هيچ بلکه بر عکس خيلی هم سطحی وسرسری از کنار خيلی مسائل گذ شته بود شا يد بعلت نداشتن اطلاعات کافی ويا...
البته بايدازياد نبريم که اين نوع از اسلام که حالا بنوعی باعث دردسر و وحشت مردم اروپا شده دست پخت خود دولتهای اروپا ئی درچند صد سال اخير است که جز به پول و منا فع کوتاه خود نيانديشيده ونمی انديشند. بخصوص دولت فخيمه انگلستا ن که در اسلام پناهی سا بقه طولا نی دارد

-- تورج, کرمانشاه ، Mar 28, 2008

من سکوت رو ترجیح میدم … جواب ابلهان خاموشیست … البته خدا خودش جوابشون رو خواهد داد … هر کس به مقدسات دینی ( حالا هر دینی که باشه ) توهین کنه جزاش رو خواهد دید …
من از پدرم شنیدم که شوروی سابق ( روسیه امروزی ) بارگاه امام رضا (ع) رو به توپ بسته بود … بعد همون جریان بود که افول شوروی آغاز شد تا بالاخره تجزیه شد … حالا هم اینا …
مثلا اروپا مهد آزادیه این چطور مهدیه که تحمل کردن یه روسری براش سخته ... دیدن یک زن مهجبه براش زجر آوره ...

-- Ali ، Mar 28, 2008

خبراتون عالیه. مرسی

-- رضا ، Mar 28, 2008

با درود
متاسفانه اکثریت مردم ایران دچار تعصب شده اند و وقتی مردم متعصب باشند عقل کارایی خود را از دست می دهد و قران برای افراد متعصب یک معجزه خوانده می شود و بدون اشکال است ولی اگر یک ذره به دستورات و رهنمود های قرآن توجه شود نتیجه عقلی آن یک کتاب سراسر خشونت و وحشیگری است و دارای ضد و نقیض های فراوان که تنها می تواند حاصل نگارش یک انسان بیمار باشد که برای رسیدن به امیال خود چنین مهمل بافی کرده است.و ای کاش که مردم تعصب زده به خود بیایند و گول این چرندیات را نخورند

-- بدون نام ، Mar 28, 2008

فتنه را با زير نويس پارسی از اينجا ببينيد:
http://www.zandiq.com/fa/video/?p=125

-- زنديق ، Mar 28, 2008

هدف سازندگان این فیلم وناشرین کاریکاتورها و عاملان این قبیل کارها چیست؟ انتقام، روشنگری، ارائه هنر یا....من نمیدانم . برای پاسخ تحقیق لازم است.نظر سنجی علمی یا پیمایش میتواند یک راه باشد.لطفابدون عصبانیت اظهار نظرفرمایید.

-- گامور ، Mar 28, 2008

اینجاست که میگن من وظیفه خود میدانم اینچنین فیلم هایی رو ساپورت کنم

آقا واقعا خوشحالم که هنوز عده ای در جهان هستند که بتونن حرف حق رو با صراحت بزنن

آقا دمتون گرم

-- سیاوش ، Mar 29, 2008

این آقایی که دم از شعور می زنند، خودشان هم بشر هستند یا نه؟

-- بدون نام ، Mar 29, 2008

اول اینکه این فیلم مانند بسیاری از هجمه های این چنینی دارای دو دلیل است الف- ترس از گرایش به اسلام در دنیا ب- ایجاد هراس در افراد نسبت به دین اسلام و شکستن جایگاه دین اسلام در بین انسانها سوالی که وجود دارد چرا اینگونه برخوردها با اسلام میشود ؟ باید گفت در دنیای به اصطلاح متمدن امروزی عده ای مانند سلف خود که با زور می خواستند بر انسانها حکومت مادی و معنوی داشته باشند به زورگویی مدرن فحاشی و هوچیگری پناه برده و می خواهند بر افکار انسانها رسوخ کنند زیرا انسان منطقی اگر مطلب درستی دارد با ادب و اخلاق بیان می کنند نه با اربده کشی و اخفال و این گروه بی منطق و مفلوک بخاطر نرسیدن به هدف خود بالاخره مجبورند مانند آن کشیش از رواج اسلام خودسوزی کنند و جالب اینکه با تمام این هجمه ها آمار گرایش به اسلام هرروز در دنیا بیشتر می شود چرا که انسانهای عاقل بعد از تدبر در دین اسلام چاره ای جز قبول این حقیقت ندارد که اسلام دین فطری و پاسخگوی نیاز انسان است دوم اینکه خطاب به کسانی که در نظرات خود به تشویق این فرد و اینگونه رفتارها پرداخته اند باید گفت بیایید یکبار هم که شده بدون توجه به هوسهای زودگذر خود بر روی مبانی اصیل اسلام که تنها در شیعه وجود دارد تحقیق کنید و ببینید واقعًا دین اسلام آن است که متصورند شیعه که امامش علی بن ابیطالب در مورد آن ظلمی که به یک زن یهودی شده بود فرمود (اگر انسانی از این غصه بمیرد ملامتی بر او نیست که در حکومت اسلامی ظلمی به یک انسان شود) راستی این نگرش اصیل اسلامی با آنگونه اظهارات ضد اسلامی هماهنگی دارد کمی به اسلام نگرش صحیح داشته باشیم و فهم دین را از راه اصیل آن که ائمه معصوم می باشد بفهمیم شاید نگاه درستی پیدا کنیم سوم اینکه اگر کسی عملی انجام بدهد دلیل بر مطابقت آن عمل در دین اسلام نیست حتی اگر آن فرد با نام اسلام آن عمل را انجام دهد بلکه ملاک صحیح بررسی آن عمل در جایگاه اصیل دین و رد یا قبول آن می باشد لذا نباید عملکرد افراد راملاک دین بدانیم جز در خصوص ائمه معصومین که قرآن ناطق و مبین حقیقی دین هستند لذا به صرف عمل بعضی از افراد آن را نباید ملاک دین قرار داد

-- رسول ، Mar 29, 2008

به نظر من خداوند به انسان عقل و هوش داده كه هر انساني نتواند خوب و بد را از هم تشخيص دهد و اين كارها باعث ميشود كه انسان ها بيشتر به سوي خدا و قران پناه ببرند

-- علي نيك ، Mar 29, 2008

من یقین دارم که پخش چنینین فیلمی باعث خیر خواهد شد زیرا وجدان های بیدار را وادار به تحقیق می کند که حقیقت را دریابند و مطمئناٌ از این به بعد روند گرایش به اسلام بیشتر خواهد شد . این سنت خدای سبحان است. از دوستان خارج نشین هم تقاضامندم از عملکرد اشخاص و مذهب شیعه به قضاوت در مورد اسلام نپردازند. از اسلام واقعی تحقیق کنید بدون پیشداوری و تعصب

-- arman ، Mar 29, 2008

عجب آدماي بيكاري هستيد!!

-- ف ، Mar 29, 2008

دل کدام ایرانی واقعی شاد نشد؟؟
هر چه بود.. دست مریزاد

-- مخالف با اسلام عزیز ، Mar 29, 2008

به نظر من اسلام در جهان کنونی تصویری خشن بجای گذاشته که با اسلام حقیقی و مورد نظر پیامبر تفاوت اساسی دارد ولی این دلیل نمیشود که هرکه از راه رسید توهینی به آن بکند.

-- bahman ، Mar 29, 2008

یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون
می خواهند نور خدا را با دستشان (ساز و کارشان) خاموش کنند ولی خدا نورش را زیاد می کند گر چه کافران ناراحت می شوند
به امید تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) ان شاء الله

-- فرهاد ، Mar 29, 2008

به نظر من خود ما مسلمانها هستیم که باعث میشیم یک همچین فیلم های در مورد ما درست بشه من این فیلم رو ندیدم ولی اگه تصاویری از قمه زنی داره خوب بعضی از همین مسلمانهای احمقی که مغز اسلام رو دور انداختن و فقط پوسته اون رو برداشتن باعث شده اسلام دین صلحه نه خون پس چرا باید کاری بکنیم که یه همچین فکری بکنن

-- هانیه ، Mar 29, 2008

عزیز داستان خلخال پای زن یهودی گفته میشود اما گردن زدن صدها اسیر یهودی به دست علی و به دستور محمد نه.
یادمان میرود که در 200 سال اول اشغال ایران برای مشرف ساختن پدرانمان به دین مبین چه جنایاتی را مرتکب شدند.
کسی ما ایرانیان را با شاخه گل و کتاب خدا مسلمان نکرد بلکه ضرب شمشیر بران بود و کرور کرور کشتار.
در اینکه همه مسلمانان تروریست و موافق بن لادن نیستند شکی نیست اما تا انجا که می بینیم بیشترین تروریستها مسلمانند.
این دین مهربانی و رحمت کجاست که اثری از ان نیست و نمونه ای. خمینی؟ بن لادن؟ حتی کجای صدر اسلام؟ خوابیدن با دخترکان ربوده شده و اسیر شده یا جهان گشایی به زور تیغ؟

-- رهی ، Mar 29, 2008

اگر مایل هستید به ترجمه مقاله ای انتقادی در باره این فیلم به وبلاگ من مراجعه کنید:
http://goftman.wordpress.com

-- بدون نام ، Mar 29, 2008

این مسلمونا همیشه همینطوری حرفشون رو با زورگویی به کرسی میشونن از اول تاریخ اسلام همش جنگ وخونریزی بوده تا الان. واقعا دم کارگردانش گرم بالاخره یکی باید چهره ی واقعی اسلام رو به دنیا نشون بده.

-- بهنام ، Mar 29, 2008

اصلا مهم نیست که این فیلم ساخته شده اونم تو کشورهای که الان دین داره بین بعضی از مردمش رنگ می بازه. قطعا امام حسین به قمه زدن وحیدر گفتن ماها احتیاج نداره اون واسه یه چیز دیگه فدا شد وما سربازان مهدی با چه هوش وذکاوتی پیام زیبای عاشورا رو داریم انتقال میدیم که متاشفانه عدهای نه چندان کم تعداد از خودمان هم داریم از این فیلم حمایت می کنیم .این اسلام مظلوم درسته وراستکیه و باید بهش ایمان داشته باشیم وگرنه عیب از مسلمانی ماست

-- shantia ، Mar 29, 2008

به نظر من سازنده این فیلم یه احمقی بیش نبوده

-- firoozeh ، Mar 29, 2008

من این فیلم رو دیدم و به نظرم کاملا درست اومد. از کسانی که از این فیلم خشمشون به جوش اومده می پرسم که مگر غیر از این در مدارس ایران به ما تدریس شده؟ این فیلم تنها واقعیت رو بیان کرده. اگر به نظرمون زشت و پلید میاد شاید بهتره باورهامون رو یک بازرسی کنیم.

-- نازیلا ، Mar 30, 2008

خداوند همیشه مکر دشمنان اسلام را به انان بر خواهد گرداند زیرا خود حافظ دین اسلام و قران است واین قبیل کارها باعث می شود که افراد بیشتری در مورد اسلام اصیل تحقیق کنند ونتیجه ان می شود که در قلب مرکز مسیحیت اسلام رشد زیادی داشته است .این افراد بااین قبیل کارها می خواهند غیرت مسلمین رابسنجند زیرا با این همه جنایت، و کشتن انسانهای بی گناه در سراسر جهان وجنایت صهیونیستها لب به سکوت بسته اند ولی خبر ندارند که مسلمین بیدار هستند واین افراد را به سزای اعمال نگین خود خواهند رساند و در این راه شهید شدن افتخار بزرگی است

-- بدون نام ، Mar 30, 2008

به نظر من این فیلم فقط گلچینی از تمام آرشیوها بوده این که این همه جارو جنجال نداره.

-- بدون نام ، Mar 30, 2008

سلام توهین به ادیان چه الهی و چه غیر الهی کاری بس زشت و تفرقه آمیز است و نمی توان به هیچ عنوان نام آنرا آزادی بیان گذاشت

-- بدون نام ، Mar 30, 2008

TOHIN BE HAR DINI CHE ESLAM CHE MASIHIAT CHE YAHOOD CHE BUDAYI CHE HENDU V CHE ... KAMELAN ESHTEBAH AST HAME MITAVANAND DARBAREYE YEK AGHIDE BAHS KONAND V ANRA BE NAGHD BOGZARAND VALI HICHKAS HAGH NADARAD BE HICH AGHIDEYI TOHIN KONAD V BE NAZARE MAN NEMAYESHE CHONIN FILMI NA TANHA AZADIYE BAYAN NIST BALKE NATIJEYI JOZ JANG BEYNE ENSANHA RA NADARAD

-- YE BANDE KHODA ، Mar 30, 2008

دینمون صاحب داره خدا به حق اسما اعظمش فرجش را برسونه تا اون موقه ببنم دیگه کسی جرات داره به اون اهانت کنه

-- رضا امان ، Mar 30, 2008

هزاران ایه رحمت و دوستی وبرادری را رها کرده اند و درعوض چند ایه ای که اجرای ان نیاز به تفسیر دارد را به عنوان اصل اسلام به نمایش گذاشته اند

-- majidhamedan@yahoo.com ، Mar 30, 2008

یادمان نرود که تصاویری که وصفش رفت همواره جزء پرطرفدار ترین کلیپ های موبایلی در ایران است.

-- phoenix ، Mar 30, 2008

ما اگر ایرانی هستیم نباید ذره ای ناراحت شویم.من خوشحالم در آنجا افرادی هستند که جلوی به لجن کشیدن کشورشان را با جلوگیری از ورود اسلام میگیرند تا روزی مانند ما که روزی ایران داشتیم حسرت نخورند!

-- آریا من ، Mar 30, 2008

من فکر می کنم اونایی که به وطنشون پشت کردند و در خیانت به وطنشون از هر عمل وقیحانه ای دریغ نکردند نمی تونن راجع به اسلام و شخصیت والای ایرانی اظهار نظر کنند. آیا هزاران کودک که روزانه در افغانستان،عراق،فلسطین و دیگر کشور هایی که حتی برخی از این کشور ها مسلمان نشین هم نیستند در طی سالهای اخیر و سالهای دور تر به دست ایرانیان و مسلمانان کشته شدند یا به دست اروپاییان و آمریکاییهای به ظاهر متمدن.؟؟هر روز صد ها رنگین پوست به فجیع ترین شکل به دست آمریکاییها و اروپاییها کشته می شوند؟به چه جرمی ؟حتی خود فیلمسازان اروپایی و آمریکایی در اعتراض به جنایات کشورشان فیلم می سازند و گناه خود را آگاهانه پذیرا هستند ولی متاسفانه عده ای گمراه بازیچه تبلیغات سویی میشوند که غربیها برای منحرف کردن جهان از جنایاتشان به راه انداخته اند.بهتر چشمان خود را باز نگه داریم و حقایق را بهتر ببینیم کمی نگاه عمیق روشن می سازد که چه کشور هایی باید حق توحش بگیرند.

-- شهروند ، Mar 30, 2008

مرگ به انان که به اسلام و قران وپیامبر رحمت توهین میکنندوخاک بر سر دین فروشانی که از ان حمایت میکنند درود برشهیدان سلام بر خمینی زنده باد ولایت پاینده باد بسیجی ازاد باد ایران

-- درویش صالح ، Mar 30, 2008

این فیلم درست است؛ اما این تنها اسلام نیست که جنگجو است به جشن پوریم یهودیان بنگرید: جشن کشتار بیش از 75000 تَن از ایرانیان به دست یهودیان (عهدعتیق-استر-9)، کشتار آموری ها به دست یهودیان (عهدعتیق-یوشع-10-28 تا 43)، قوم برگزیده خواندن یهودیان ترویج برتری نژادی و نژادپرستی است.

-- سهند زند ، Mar 30, 2008

به نظر من وقت آن رسیده که بجای تهدید به کشتن و ترور افرادی مثل روزنامه نگار دانمارکی و ... با آنها مباحثه کرد.یا حداقل با نمایندگان گروهی که طرفدار آنها هستند.تجربه قرون وسطا در مورد مسیحیت اکنون در مورد اسلام در حال رخ دادن است بهتر است با مطالعه تاریخ ، دست از کشتار و تهدید منتقدان برداریم.
اسلام دین صلح و انتقاد است.
خر را هر چقدر با شلاق بزنید که آدم نمی شود،بیشتر لگد می اندازد.
با ابراز تاسف برای سازندگان فیلم.

-- محمد رضا ، Mar 30, 2008

سلام به انسانهای با وجدان عالم؟
این حربه تروریستی یکی دیگر از انواع جاهلیت مدرن علیه تفکر و تعقل می باشد

-- کریمی ، Mar 31, 2008

آیات قرآن رو باید با در نظر گرفتن شان نزول تفسیر کرد نه سردستی و تبلیغاتی .

-- احسان ، Mar 31, 2008

دين افيون توده هاست .

-- فرانك جليلي ، Mar 31, 2008

خدايا أن كسي را كه شعور ندادي هيج ندادي

-- بدون نام ، Mar 31, 2008

به نام خداوند بخشنده مهربان جناب مدیریت سایت که می خواهید مطلب من را بخوانبد و تایید کنید اگر شما ادعای حق آزادی بیان را می دهید پس مطلب من را هم باید بنویسید .تسلیت به امام زمان برای آنکه جدش حضرت محمد (ص) را به مسخره و تصویرش را به عنوان یک تروریست کشیده اند و این از نشانه های آخر زمان هست و شما هایی که از این فیلم طرفداری کردید باید جواب پس بدهید در مقابل خداوند این چهره واقعی اسلام نیست این حرف های قرآن نیست شما ها نمی توانید آن جور که دوست دارید قرآن را برای خود تفسیر کنید هر آیه قر آن تفسیری دارد ولی خداوند نگفته است که اسلحه بردارید بر سر مردم بی گناه شلیک کنید نگفته است بردارید هواپیمایی را بردارید بزنید به ساختمان های بلند قرآن مردم را به خدا و خودش دعوت کرده و نیکویی و خوش رفتاری کسایی که طرفداری می کنند هیچ سوادی ندارند .اسلامی که در کشورهای عربی وجود دارد در افغانستان در عراق آنها اصلا مسلمان نیستند آنها یک مذهب ساختگی است که پرورده دشمنان اسلام و شیعه است

-- حمید ، Mar 31, 2008

اینها همه زیر نظرکانونهای یهودی انجام می گیرد تا از محبوبیت اسلام در جامعه غرب جلوگیری کنند.
مسلمانان می بایست با افشای جنایات یهود در سراسر دنیا وانتشار فیلمها وتصاویر آنان در قتل عام فلسطینیان وگروههای وجنبشهای آزادیخواه غربی که توسط آنان نابود شدند دست کثیف آنان را رو کنند.

-- بدون نام ، Mar 31, 2008

اگر مسلمون ها تروریست نیستند اما نمی دونم چرا همه تروریست ها مسلمون هستند؟ ایرانی ها نباید مثل عرب ها باشند. دست از سر تمدن غرب برداریم.

-- سر آبادی ، Mar 31, 2008

خود اسلام دین خشنی نیست اساس اسلام عطوفت و مهربانی است شاید عده ای به اسم اسلام جرم وجنایتهای زیادی رو مرتکب شدن اینکه دلیل نمی شود که ما بگیم اسلام دین بدی است ولی بهرصورت ساخت چنین فیلمهایی باعث خراب شدن چهره مردم همه کشورهای اسلامی میشود و من در عجبم از نظرات بعضی از افراد نسبت به این فیلم توهین آمیز که اینقدر گمراه هستن که چنین توهینی به خودشان را می پذیرند واقعا جای تاسف دارد . وچیزی که برای من سواله اینه که چرا روز به روز افراد زیادی به دین مبین اسلام مشرف میشوند آیا این مطلب گویای این نیست که اسلام کاملترین دین و بهترین دین است؟ قضاوت به عهده خودتان......یا علی....

-- محمد از استان فارس نوراباد ممسنی ، Apr 1, 2008

با سلام به همه کسانی که این فیلم را دیده یا ندیده اند:
آیا کار های ما مسلمان ها باعث ساختن این فیلم ها نشده، آیا به جای اینکه فقط همه دنیا را با خود دشمن کنیم، زمان آن نرسیده که با زبان شفقت راه اصلاح جهان را هموار کنیم.
برای سازنده این فیلم هم که هیچ چیزی از اسلام نمی دونه متاسفم که ملعبه دست یک سری آدم .... شده است!!

-- بدون نام ، Apr 1, 2008

به نظر من این فیلم درست اسلام را به تصویر کشیده است، چون از اسلام فقط پوسته آن برجا مانده است. و هر دینی که فقط پوسته آن بماند بازیچه دست سیاست مداران آن دین می شود و هر روز بدعتی بر آن می گذارند.
مگر نداریم که حضرت محمد سراغ کسی را که روی سر آن حضرت خاکستر می ریخت را گرفت که چرا چندین روز است این کار را نمی کند.
پس اسلام محمدی دین عطوفت و مهربانی و بخشش است وو اسلام ایرانی و عربی هم دین خشونت، قتل و کشتار و یا به عبارت آشنا تر اسلامی است که جیرت فیلم آن را می سازد!!!

-- دوست دار اسلام واقعی ، Apr 1, 2008

احمقانه ترین روش در قضاوت درباره یک ایدئولوژی یا مذهب قضاوت از روی اعمال پیروان آن میباشد،بنابراین این فیلم هیچ ارزش پژوهشی ندارد،ضمنا نگرانی بعضی مسلمانان نیز بی مورد است زیرا اب دریا با دهن سگ نجس نمی شود.

-- فرشید ، Apr 1, 2008

اين فيلم ها مبارزه با دموكراسي است اسلام در متن و وجود خود عيبي ندارد و عيب از ماست سازنده اين فيلم اصلا با اسلام اشنايي ندارد طالبان مسلمان نيستند يا كساني كه بانام اسلام كارهاي خشونت اميزي انجام ميدهند تربيت شدگان دموكراسي غربي هستند كه مزدوران انها يند كه با نام اسلام اسلام را بدنام كنند ال سعود دست نشاندگان امريكا و انگليس مي باشند چرا اين ايه قران كه اگر انساني را نجات دهيد تمام انسانها را نجات دادهايد واگر انسان بي گناهي را بكشيد تمام انسانها را كشته ايد نياورده است يهوديان و مسيحيان زيادي هم در طول تاريخ ظلم هايي كرده اند ايا موسي و عيسي مقصرند نماينده باصطلاع دموكرات يك طرفه به قاضي نرويد كودكان مظلوم فلسطين چه گناهي كردهاند چند بار از انها دفاع كردهايد بنده به عنوان مسلمان با كشتن حيوانات مخالفم تا چه رسد به انسان ما مسلمانان با هر نوع خشونت و از جانب هر كسي مخالفيم چه حكومتي و چه غير حكومتي به اميد روزي كه دنيا با تمام اديانش در صلح و صفا زندگي كنند و هر نقطه دنيا وطن باشد

-- شمسي ، Apr 1, 2008

با سلام تمام مسلمان و دین های دیگر میدانند که کاملترین و با ارزشترین دینی که وجود دارد و کامل کننده ادیان دیگر است اسلام میباشد و غربیها که خود نیز آگاه میباشند ولی خود را به نادانی زده اند .

-- رحیم رضایی ، Apr 2, 2008

توهین به هر دینی شایسته نیست ولی نبایستی فراموش کرد که مردم دنیا تصویری از اسلام در ذهن دارند که خود مسلمانان آن را ساخته اند ایکاش میشد به جای جبهه گرفتن های متعصبانه با اعمال و رفتار انسانی و اخلاقی زیباییهای دین را به نمایش میگذاشتیم که جایی برای قضاوتهای کورکورانه و بی منطق باقی نماند.

-- ساقی ، Apr 2, 2008

به نام خدا به نظر من ساخت این فیلم شعور اروپایی ها را زیر سوال می برد و اسلام و قرآن هزاران سال است که اصالت خودد را حفظ کرده و با این کار ها خدشه ای به آن وارد نمی شود

-- فرزان ، Apr 3, 2008

با عرض سلام
الان واقعا احساس خوبی ندارم منقلب شدم
چطور بغضی ها درباره ی قرآن اسلام محمد(ص) اینطور راحت توهین میکنند من نیز مثل هم اسمم حمید ابتدا به محضر مهدی موعود تسلیت میگم به خاطر این توهین ها سپس از شمایی که این مطلب را میخونی و میخوای مطلب دیگه ای بنویسی می خوام که دقت کنی اسلام دین صلح است
واقعا من حس کردم که اسلام چه قدر مظلوم است آیا هر کس که بگوید مسلمانم مسلمان است؟ آیا نمیبینید مسلمان واقعی چقدر آسان از خود میگذرد ؟
آیا این مسلمان نیست که خود و خانواده اش را در کربلا به خاطر امت قربانی میکند؟
و آیا مقابل این مسلمان واقعی چه کسی ایستاده بود؟
مسلمان ایستاده بود
واقعا این طور فکر میکنید
این جاهلان یزیدیان رامسلمان میپندارند
و از چهرهای با عظمت به سادگی میگذرند
...
به راستی اسلام واقعی مظلوم است
به راستی مظلوم است
خداوند اگر که میخواست میتوانست همه ی مشر ک ها را از بین ببرد اماچنین نکرد
فکر میکنید این موضوع را به خاتم نبیین محمد مصطفی ابلاغ کرد
من فکر نمیکنم
پس تکلیف به ملکوت رسیدن آدمی چه
می شود
اگر خداوند در قرآن فرموده اند که "بکشید" مطمئنا مقابل کسی که امت شما را می کشد
مگر آن ملعون که امام علی (ع) را به شهادت رسوند آن در دریای اسلام را به شهادت رسوند
چگونه با او رفتار کردند
مقابل یک ضربه تنها یک ضربه
اما در مورد منتقم امام حسین(ع) ما شخصیتی چون مختار رو میبینیم که بعدا به انزوا کشیده میشود
و در بین ما مسلمانان کسی مختار رو منتقم نمیدوند و همه منتظر مهدی (عج) هستند
ببخشید زیاد شد آخه همین قدر می دونستم
و مثل بعضی ها از کلمات عجیب و قلمبه استفاده نکردم
شما به یک دانشجوی ترم 2 خرده نگیرید که داشته دنبال مطالب تحقیق میگشته و به اتفاق به این صفحه برخورد میکنه
تنها احساس وظیفه کردم
به قول یکی از این رمان ها (فکر کنم جنگل حیوانات)
"نادری پیدا نخواهد شد امیر کاشکی اسکندری پیداشود"
این برای اون کسایی که فکر میکنن نماینده ی
هلندی که می خواد رای جمع کنه وبعد خدا میدونه چه کثافت کاری می خواد راه بندازه فکر اصلاح
جامع مسلمونا یا هر جایه دیگس
یا حق

-- hamid ، Apr 4, 2008

متاءسفانه اینچنین دیدگاههایی در مورد دین اسلام به عملکرد خودمان برمیگردد.وقتی مسئولین مملکت ما به هرکاری برای حفظ قدرت خود دست میزنندازقبیل:دروغگویی-گزافه گویی-غارت بیت المال -دست بردن درانتخابات-تاءیید افراد وابسته به خود-معرفی وقراردادن وابستگان واشناییان خود جهت کسب انواع امتیازات وپستهای سودآور وپردرامد-تورم وحشتناک مسکن به دلیل سیاستهای نادرست وتصاحب زمینهای مرغوب برای خود وآشنایان- خفه کردن صداهای منتقد ومخالف خودو...تقریبا"برای اکثریت مردم ما دین اسلام با این وضع وبااین ادعا پذیرفته شده نیست.یعنی اگر ترس از زندان واعدام وشکنجه نبود چه بسا ماتعداد افراد زیادی مانند این نماینده هلندی در کشور خود داشتیم! بنابر این اینگونه فیلمهاوکاریکاتورها در وحله اول بازتاب عملکرد حاکمان کشورهای اسلامئ در خارج کشور وصد البته در داخل کشورهاست.برای مثال راءی به جمهوری اسلامی توسط مردم ما راءی به حکومت واقعی اسلامی وراءی به عدالت پیامبر اسلام(ص)وراءی به عدالت علی(ع)بود ونه وضعیت فعلی.

-- ف-ب ، Apr 4, 2008

من متاسفم که این همه ادم بدون دیدن فیلم نظر میدن.اینم یادتون باشه که ما اول ایرانی بودیم بعد مسلمون شدیم .ولی مسئولان باید بدانند که با نشستن کاری درست نمی شود.کافیه ما (با همکاری اعراب) یک فیلم ضد مسیحیت یا علیه کشور هلند و دانمارک بسازیم. ایا انها هم فقط عصبانی می شوند یا بلای دیگری سر ما می اورند؟

-- کوروش ، Apr 4, 2008

آقا اینها همش بهانه است ، در ایران چیزی بنام آزادی وجود ندارد بنابر این چون مفهموم آزادی بیان را نمی فهمیم در آنسوی دنیا هر حرفی در مورد اسلام بزنند فوری موضع میگیریم وگرنه اگر عکس العملی نشان ندهیم مگر چه اتفاق ی می افتد اصلا اگر اسلام دین کاملی باشد نیازی به حمایت ندارد و یا با مثلا توهین به آن اتفاقی برایش نمی افتد

-- sirus ، Apr 5, 2008

با سلام، بنده به بهانه فیلم فتنه یک مقاله کوتاه در رابطه با مسیحیت در جهان امروز، نگاه به اسلام و کارهایی که ما می توانیم انجام دهیم نوشته ام که از همه دوستان دعوت می کنم آنرا مطالعه نمایند. به امید دنیایی بهتر
www.payamattari.blogfa.com

-- پیام ، Apr 6, 2008

درگیری جهان امروز درگیری میان دین اسلام در یک سو و بقیه در سوی دیگر نیست. درگیری میان جهان متمدن بشردوست اندیشمند از یک سو و بنیادگرایان و نژادپرستان غربی و شرقی و اسلامی و مسیحی و یهودی و نئونازی و غیره از سوی دیگر است؛ میان آنهایی که جهان آرام و بدون درگیری و بر اساس حقوق بشر می خواهند و آنهایی که کور هستند، در گذشته دور زندگی می کنند و از رشد تمدن بشری چیزی نیاموخته اند.
مطلب من در این مورد در
aghaejaze.wordpress.com

-- نویدار ، Apr 7, 2008

ومکر ومکرالله انه خیراامکارین

-- بدون نام ، Apr 7, 2008

سلام
اینها فقط برای مطرح شدن خودشون این فیلمهارو میسازن وگرنه خدایش از حق نگذریم قران شوخی بردار نیست

-- پویا ، Apr 7, 2008

مسئولان کشور ما به جای رجز خوانی و اشک تمساح ریختن بهتر است به عملکرد خود توجه کنند که صدها مرتبه بیشتر از فیلم نماینده پارلمان هلند به دین اسلام ضربه زدند.اینها با بهانه قرار دادن دین اسلام وسوء استفاده از احساسات مردم ساده و وعده های مختلف به مردم حکومت را به دست گرفتند و الآن فقط به فکر تثبیت پایه های خود هستند. به طوریکه اغلب تحصیل کرده های کشور ما به یقین معتقدند اگر در شرایط فعلی واقعا" امام زمان (ع) ظهور کند وبخواهد حاکمیت کشور ما را در دست گیرد مسئولان کشور ما نه تنها برای حفظ قدرت خود به مبارزه شدید با آن حضرت می پردازند بلکه با عنوان کردن دروغگو بودن او دستور به شخم کردن قبر اجدادش را نیز میدهند.و اگر لازم شود اینها هر هفتاد میلیون نفر مردم ما را برای حفظ قدرت خود خواهند کشت. آیا این است قوانین دین اسلام؟؟؟دینی که علئ (ع) به خاطر آمادگی نداشتن مردم بیست و پنج سال کنار نشست. دینی که علی (ع)به خاطر کار شخصی چراغ بیت المال را خاموش کرد. پس وقتی ما در درون کشور خودمان وضعیتی کاملا"ضد دینی داریم از دیگران و کشورهای دیگر انتظاری بیش از این نیست.

-- ن-ک-ر ، Apr 7, 2008

اگه شما نتیجه بد وجود یک نوع رفتار رو یا یک نوع قانون رو در جای دیگه ای از دنیا ببینی دیگه برای جامعه خودت اونو نمی خوایی . دنیا داره اسلام رو در ایران و خاورمیانه می بینه و اون هلندی وظیفه خودش می دونه که از بدبختی مردم کشورش جلوگیری کنه . اگه یکی سال 57 این حرفا رو به پدر های ما می گفتن الان وضع من و شما این نبود . اون هلندی دلش برای فرزندانش سوخته .

-- عرب کش ، Apr 8, 2008

این همه ننه من غریمن بازی در نیارید
اگه کسی عرضه داره یه فیلم در جوابش بسازه .
ما عدات کرده ایم هی به مقدسات ما توهین شود حرمین شریفین را منفجر کنند . مردم بی دفاع فلسطین عراق و افغانستان رو قتل عام کنند . ما رو تروریست معرفی کنند و ...
و ما فقط محکوم کنیم همین و بس نه کاری نه دفاعی فقط می گوییم که باید هلند یا دانمارک تحریم شود .
یعنی ما مسلمنانان آنقدر بی عرضه هستیم که نمی توانیم با ساختن یک فیلم از خودمان دفاع کنیم

-- lind ، Apr 10, 2008

سلام به همه آدمهای با شعوری که به خدودشان زحمت فکر کردن می دهند

این حقیر تحقیقات و تدبرهایی در قرآن داشته ام و الحمدلله بیشتر آیه هایی که به آنها استناد شده را نیز در حد خودم درک کرده ام
اولا :
برداشت از آیه های متشابه قرآن کار راسخون فی العلم است و کسی که به دنبال فتنه باشد به دنبال تاویل متشابهات قرآن می رود این عین آیه 7 آل عمران است
دوما:
همین قرانی که این آیه های به قول غربی خشونت بار را دارد آیه هایی هم دارد که برای مثال می فرماید هر کس یک نفر را بکشد انگار که همه انسانها را کشته یا اینکه هرگز آمرزیده نمیشود و ....
خوب حالا وظیفه ما عمل به کدام یک از این دو دسته آیه است؟، بنده قبول دارم که شاید کسانی برداشت نادرست از قران بکنند و در جای غلط به آیه عمل کنند، ولی این موضوع فقط به خودشان بر می گردد نه قرآن
چون در قرآن بیش از 300 بار دعوت به تفکر و تدبر در آیات شده است و کسی که بدون تفکر چنین کارهایی بکند 300 آیه دیگر را نقض کرده است
سوما:
تمام آنچه غرب برای ما تصمیم بگیرد لزوما صحیح نیست مثلا در اروپا که تا چند سال پیش به زنان هیچ سهمی از ارث تعلق نمی گرفت، از امروز تصمیم بگیرند حقوق زن و مرد را مساوی کنند و به اسلام خرده بگیرند که چرا مثل ما نیستی،
منظورم این نیست که این مسئله قابل بررسی نیست بلکه فقط می خواهم این را بگویم که او این حرف را از سر دلسوزی نمی زند
چهارم:
به نظر این حقیر کسانی که این فیلم را به نام اسلام واقعی باور می کنند کسانی اند که پیام واقعی اسلام را دریافت نکرده اند و در استضعاف قرار دارند
فراموش نکنیم که بزرگانی چون حافظ و فردوسی و سعدی و از همه مهمتر مولوی (که اینقدر بر سر ملیتش دعوا هم هست) همه دارایی خود را از قرآن می دانند
و برای مثال در مثنوی 3000 تلمیح به قرآن وجود دارد (کل قرآن حدود 6000 آیه است!)

و در آخر:
خیلی مشتاقم که فیلمی بسازم فی سبیل الله و چهره دیگری از اسلام را نیز نمایش بدهم
اگر کسی یا کسانی آمادگی کمک دارند بسمالله

-- بنفشه ، Apr 23, 2008

بسمه تعالی
به اطلاع همه حق جویان و انسانهای منطقی میرسانم که این فیلمی توسط آن شخص بی منطق تهیه و پخش شده است نشانه مخالف وضد یت اوست با اسلام وچون توانایی و حرف و منطقی در مقابل اسلام برای گفتن ندارند و نمی خواهند حق را قبول کنند ( بدلایل گوناگون ازجمله منافع مادی ، استعماری و....) لذا دست به اراجیف بافی و طنز و کاریکاتور و توهین به مقدسات میزنند . کسانی که این روش را دارند یا نادان هستند یا مزدور هستند و یا از ترویج حق متضرر میشوند . والا اگر کسی حق جو و عدالت خواه باشد میتواند با منطق سالم شبهات و اشکالات در ذهن خود را با عالمان اسلامی مطرح کند و پاسخ شایسته را دریافت نماید . خداوند همه انسانها را به راه راست و حق و عدالت هدایت نماید .

-- حمید موسوی ، Apr 25, 2008

انشاا... و به خواست خدا مکر دشمنان اسلام به خودشان باز میگردد

-- حسین ، Apr 25, 2008

در متن اين جملات آمده كه "پس از آن تصاویری از رهبران ایران از جمله محمود احمدی‌نژاد، پخش می شود که وعده می دهند اسلام تمام جهان را فتح خواهد کرد."
اولا اون جا احمدي نژاد ميگه اسلام همه قله ها را فتح خواهد كرد كه از شما ايراني ها بعيده كه اين رو تهديد به حمله حساب كنيد اين در واقع يه اصطلاح به معني به اوج و كمال رسيدن نه حمله كردن و كشور گشايي بعد در مورد كساني هم كه از آزادي بيان حمايت مي كنند هم بايد بگم خود قرآن حامي آزادي بيانه و در آيه اي كساني را كه گفته ي همه را مي شنوند و بهترين آن را برميگزينند تحسين مي كند ولي همانطور كه مي بينيد قران از آزادي بيان هدف داره و مسلما توهين به هيچ كسي در اين نوع آزادي بيان اتفاق نخواهد افتاد و همه مي توانند حرفاشون بگن و براي اونا دليل بيارن و بقيه در مورد اونها قضاوت كنن ولي از اونجايي كه فحاشي و توهين هرگز داري دليل نيست كسي اجازه اين كارو نداره و در مورد اين فيلم (با اينكه عمدا در جهت سياه نمايي در مورد اسلام از معاني آيات بصورت غير صحيح و استناد به نظرات بچه هاي كوچك وبي اطلاع و انتخاب قسمتي از آيه بدون توجه به بقيه و دليل تاريخي نزول آن و استناد به رفتارهاي عده اي تندرو كه رفتارهاي آنها نه منطبق بر قرآن و نه منش پيامبر و نه عقل و نه نظرات عالمان و فقيهان تراز اول مسلمان است) در بيشتر موارد فقط ابراز نظر يك اروپايي در مورد اسلام است و فقط در صحنه هاي ابتدايي و انتهايي كه دست به نمايش كاريكاتور و جملاتي كه مربوط به نفرت انگيز بودن آيات قرآن است پا را از اين حد فرا مي گذارد و گفته هايش توهين اميز مي شود

-- علي ، Apr 26, 2008

(( ان الدین عندالله الاسلام))
باعرض سلام خدمت همه ی مسلمانان.
کسانیکه عاشقانه وآگاهانه قدم در این راه گذاشته اند. باید بگویم دشمنان اسلام ومسلمین همه جور تلاش در جهت سرکوب مسلمانان کرده اند ، یکیش هم همین فیلم فتنه . ولی آنان با این کارها در واقع چهره ی زشت خود را نمایان تر می کنند وعقده و کینه ی دیرینه ای که از پیامبر رحمت و وصی او امیرالمومنین امام علی (ع) دارند را به صحنه ی نمایش می گذارند. هر انسان عاقلی این را می یابد که افراط و تفریط همیشه آسیبهایی هستند که همیشه در هر مسئله ای بروز می کند من جمله بحث گسترده ی دین مبین اسلام ونمی توان اینگونه افراط و تفریط گری را دال بر غلط بودن ایدئولوژی اسلام دانست . دینی که باگذشت سالیان دراز بردوام خویش باقی است و روز به روز بر پیروان آن افزوده می شود . به امید جهانی شدن دین اسلام .
((اللهم عجّل لولیک الفرج ))

-- مسلمان عاشق ، Apr 29, 2008

مگه طانبان پیامبرن.یا القاعده.تو هر دینی ادم احمق وجود داره چون ماهیت فکر تفاوته.شما ببینید مصایب مسیح رو ببینید مسیح چقدر مظلومه ببینید محمد رسول الاه رو ببینید محمد چقدر ماهه.حالا طرفداراشون ناجورن این چه ربطی به دین داره

-- کیان ، Apr 29, 2008

به نظر من همه اديان براي رستگاري بشر هستند ودر مورد خداپرستي وحقيقت طلبي وجه مشترك دارند ولي اين پيروان اديان هستند كه تصوير و تفسير بدي از اديان را با عملكرد خودشان به نمايش مي گذارند. در هر ديني افراط وتفريط وجود دارد واز فرقه هاي متعددي تشكيل شده اند ليكن نسخه اصلي هر دين مربوط ميشود به راه و روشي كه پيامبران خدا در زمان حيات خود عمل مي نموده اند. ما بايد همواره اعتدال را را دين وراه وروشمان بكار بنديم تا هميشه پيروز باشيم .
ايرانيان وشيعيان هميشه صلح طلب بوده اند وهيچگاه در طول تاريخ به ناحق به كشوري وبه ديني حمله ننموده اند .ولي وقتي شاهد بي عدالتي هاي كشورهاي ديگر ويا بعضي از اديان برضد مسلمانان ويا ايرانيان ودر كل جهان سوم هستيم با روشهاي گوناگون مجبور به دفاع از خودمان مي باشيم .
مردم فلسطين تا كي بايد شاهد حمايت آمريكا از بي منطقي وبي عدالتي وتجاوز اسراييل برعليه فلسطينيان واعراب وهمچنين ايرانيان باشند.
به نظر من مي شود همه مشكلات جهان را بااعتدال همه جانبه برطرف نمود هم افراطيون مسلمان وهم افراطيون اديان ديگر بايستي در مسائل مورد اختلاف كوتاه آمده و بامذاكره و منطق مورد قبول ، درگيري ها زراكاهش داده وجهان را به سوي صلح ودوستي رهنمود سازند.

-- محمد ، Apr 30, 2008

چند نکته :
1- واقعیت این است که اروپائیها از رشد اسلام در غرب وحشت دارند وتلاش می کنند تا مردم به قرآن نزدیک نشوند تا حقیقت را بفهمند .این مطلبی است که سازنده "فتنه" به آن تصریح کرده است.
2-با اعمال یک یا چند نفر که خود را پیرو یک دین می دانند نمی تواندر مورد آن دین قضاوت کرد . کدام یک از اعمال ورفتار غربیها با مکتب مسیح مطابقت دارد!!؟؟؟
3- دولتهای غربی خود مدافع وحامی ومروج تمام اعمالی است که به آن انتقاد دارند .کشورهای عربی که به صورت قبیله ای وقرون وسطایی اداره می شوند به شدت مورد حمایت غرب هستند. حکومت طالبان در افغانستان توسط اینها تأسیس ومورد حمایت بود .
4-تمام دیکتاتورهای دنیا مورد حمایت غربند
5- اسرائیل تروریست مورد حمایت غرب است .
6- نسل کشی نژاد پرستانه بوسنی وهرزگوین کار غرب بود .و.....!!!؟؟؟

-- امامی فر -علی ، May 2, 2008

هيججاي فيلم فتنه دروغ نيست.اگر به سايت زير مراجعه كنيد خواهيد فهميد:
zandiq.com

-- سپيدار ، May 4, 2008

بعضي از مسلمانان با ديدن اين فيلم براي توجيه جنايات مسلمانان ميگويند كه اعمال آنها به اسلام ربطي نداره.قرآن به غير مسلمانها احترام گذاشته و منظور از كفار آنهايي هستند كه با الله و پيامبرو مسلمانان ميجنگند و جهاد در اسلام تنها جهاد دفاعيست.براي افشاي اين سفسطه ها به سايت زير مرااجعه كني:
www.zandiq.com

-- سپيدار ، May 4, 2008

ابن آقایان نمیدانند که اسلام را خدا نگه می دارد

-- علی ، May 9, 2008

ایول بنفشه و فیروزه خانم-مسلمان عاشق و مهربان و اقایون فرشید-حمید-احسان-کریمی-درویش صالح-رضا امان-فرزان-پویا-حمید موسوی-حسین-کیان

-- عجب صبری خدا دارد ، May 11, 2008

لطفا دانلود فیلم را هم میسر بفرمایید
متشکرم.

-- mahdi ، May 18, 2008

یک مقداری اقراق شده اما نهایتا درست میگه.ما مسلمانان فکر می کنیم خدا فقط مال ماست و بقیه هم باید مثل ما فکر کنند.من ریاضی خوندم از نظر ریاضی مسلمانان %50 حق دارند .در بین مسلمانان ، شیعیان هم%50 (بدون احتساب تعداد ) و خود شیعیان هم به چند شاخه تقسیم می شوند که از بین این ها فقط گروهی به مهدی موعود اعتقاد دارند و معتقدند که بقیه باید راه خود را اصلاح کنند.دوستان من این فیلم را قبول ندارم چون با منظور نگاشته شده اما می گویم از خواب بیدار شوید همانطور که دیگران خواستند ولی نتوانستندشان. طبق اخلاق محمد رطب خورده نمی تواند منع رطب کند پس ابتدا دین خودمان را که بر خلاف آنچه تاکنون دم گوشمان خوانده اند پر از تحریف است را زلال کنیم سپس سعی کنیم دیگران را به راه راست بکشانیم

-- حمید ، May 24, 2008

من برای کسانی که این فیلمو تایید کردن بسیار متاسفم . اینها کسانی هستند که از اسلام هیچ شناختی ندارند و نیز با دیدن یه سری پیشرفت تو دنیای غرب از خود بی خود شده اند. هر مسلمانی که این فیلمو تایید کنه مسلما از اسلام هیچ بویی نبرده

-- مهدی ، May 31, 2008

دست سازنده فیلم درد نکنه . حقیقت اسلام چیزی جز این تصاویر نیست اصلا ناراحت نشدم اگه شناسنامه ای مسلمانم ولی دلم و قلبم یک ایرانی اصیل با همان دین کورش کبیر مانده.

-- m ، Jun 9, 2008

««دست سازنده فیلم درد نکنه . حقیقت اسلام چیزی جز این تصاویر نیست اصلا ناراحت نشدم اگه شناسنامه ای مسلمانم ولی دلم و قلبم یک ایرانی اصیل با همان دین کورش کبیر مانده»» ببین اگه کوروش کبیر ما الان بود، بمطمئن باش با فیلم فتنه مخالقت میکرد ما نباید به دیگران اهانت کنیم.

-- میثم - منصور ، Jun 14, 2008

هر کس بر اساس شاکله ای عمل می کندولی خدا می داند که چه کسی...

-- علی رضا ، Jun 19, 2008

آقا درست گفته دیگه از اسلام.اسلام کاملا دین کلاه برداری است.سوره احزاب آیه 50 تا 53 را بخونین فقط تفسیر نکنید چون تفسیر یعنی ماله کشیدن

-- علی ، Oct 5, 2010

معنی آزادی بیان با توهین به اعتقادات یک ونیم میلیارد مسلمون فرق میکنه نظر دادن محترمانه موردی نداره ولی اونها از جای دیگه ای حمایت میشن هنوز از یادها نرفته کتابی که هیچ ارزش ادبی نداره جایزه ادبی می بره و نویسندش سلمان رشدی به مقام سر می رسه ومتاسفم برای اونهائی که در هنگامه ظهور حضرت ولیعصر(عج) کاری جز نگاه کردن به شصت پاشون ندارن

-- علی ، Oct 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)