تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آغازکارشناسی برای انتقال پایتخت

وزیرکشور گفت که این وزارت‌خانه بحث‌های کارشناسی در خصوص طرح انتقال پایتخت از تهران به نقطه‌ای دیگر از کشور را آغاز کرده است.

به گزارش مهر، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور پس از جلسه امروز هیئت دولت با بیان این مطلب، اظهار داشت: در دولت‌های قبلی موضوع انتقال پایتخت از تهران مطرح بود و کارهای مطالعاتی نیز در این‌باره صورت گرفت و اکنون نیز وزارت کشور در حال بررسی این مساله است و پیشنهادات جدیدی هم در این زمینه ارائه شده است.

او درباره زمان نهایی انتقال پایتخت هم گفت: موضوع انتقال پایتخت یک پروژه سنگین است و نمی‌توان برای آن زمانی تعیین کرد و باید همه جوانب مساله مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

موضوع انتقال پایتخت از تهران از چهل سال قبل در حکومت ها و دولت های قبلی مطرح بوده و همیشه به دلیل سنگین بودن هزینه های چنین اقدامی مسکوت گذاشته شده است. بسیاری از کارشناسان شهرسازی معتقدند که هزینه ساخت یک پایتخت تازه از انتقال تهران به شهری دیگر، ارزان تر است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اون کارشناسان شکر میل فرموده اند , بد نیست یک نگاهی به برازیلیا بندازند تا بفهمند یک شهر رو نمی شه یه شبه ساخت

-- بدون نام ، Jan 2, 2008

به عقیده بنده اینها تنها دلیلی برای خنثی کردن فشار روانی ر افزایش بیش از حد تصو قیمت مسکن است.
تنها یک پولوتیک!

-- بدون نام ، Jan 2, 2008

کافیست از انحصار عملیات اقتصادی و بازرگانی - دولتی -اجتماعی -آموزشی و حتی مذهبی در تهران کاسته شود و تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها بطور عملی از تهران خارج شود . با تقسیم قدرت انحصارات در تهران. بدون جابجایی بسیاری از مسائل شهر تهران حل خواهد گردید.

-- ناصر ، Jan 3, 2008

به نظر من مساءل شهری تو ایران تا حدی مشکلاتش ریشه داره که حتی اگه پایتخت هم منتقل شه مشکلات حل نمیشه از یه شهر به شهر دیگه ای منتقل میشه. کارشناسان محترم ما به جای هزینه گزاف انتقال بهتره تو هر شهری کاری ایجاد کنند که جمعیت به تهران هجوم نیاره و همچنین بهتره که وظایف پایتخت بین شهرها تقسیم شه.

-- سهیلا ، Apr 24, 2008

نظر ی که در ستون فوق در اول ردیف قرار دارد وبعنوان بدون نام نظرشان را مطرح نموده اند ، کاملا" صحیح است . مامرتبا" از بحث ,, کاشناسی,, ونظیر ان سخن میگوئیم . درصورتی اغلب نظریات کارشناسی که مرتبا" مطرح میشوند : خصلت عمده شان کارشناسی نبودن است !؟ انچه مسئولین ما کمتر میشناسند ، تجربیات کشورهای دیگر در این زمینه است . چرا این چنین است ؟ اینهمه بن بست وندانم کاری کافی نیست ؟ با کدام شناخت نسبت به مشکلات بخش شهری کشور واز ان جمله مشکلات تهران خواهان انتقال ان میشوند ؟ هر چند این پیشنهادها هیچوقت از حد حرف تجاوز نخواهد کرد . ولی طرح ان کمال بی مسئولیتی است . طرح ایده های بی پایه ای از ان قبیل ، دست وپاگیری وضعیت توام با دست وپاگیری های بسیار مارا مشکل تر خواهد نمود . اما با این همه چرا چنین میکنیم ؟ سوالی استکه طی مقالات متعددی در سایت شهرسازی وتوسعه سعی به یافتن پاسخ برای ان داریم . باتشکر از توجه تان سایت «شهرسازی وتوسعه »

-- ک.م ، Feb 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)