تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تخریب حسینیه گنابادیه در بروجرد

شنبه شب حسینیه طریقت گنابادیه در بروجرد در حمله بسیج این شهر تخریب شد. به گفته منابع نزدیک به این طریقت صوفیه، حمله دیشب در پی نزدیک به شش ماه تعرض‌های محدود به این حسینیه صورت گرفته است.

به گفته منابع مذکور، در پی چند ماه حمله‌های محدود و شکستن شیشه‌های حسینه بروجرد متعلق به طریقت گنابادی، شب گذشته در حمله بسیج شماری از اعضای این طریقت مضروب و دستگیر شدند و در نهایت حسینیه نیز با بولدوزر تخریب شد.

بنابه گزارش رسیده، این اقدام که ظاهراً به تحریک چند روحانی صورت گرفته است، پس از آن رخ داد که اعضای طریقت گنابادی دیشب، عده‌ای از اعضای بسیج بروجرد را که به حسینیه حمله کرده بودند تحویل نیروی انتظامی دادند. پس از آن حمله دیگری به یک مسجد در همان نزدیکی صورت گرفت که به اعتقاد منابع نزدیک به طریقت گنابادی به قصد تحریک و زمینه‌سازی حمله مجدد به حسینیه بوده است.

پس از حضور مجدد ماموران امنیتی و صورت جلسه کردن حمله به مسجد محل، از نیمه شب برق منطقه قطع شد و نیروهای بسیج به سرکردگی چند روحانی که حملات ماه‌های پیش را تحریک کرده بودند، با سلاح سرد به حسینیه حمله کردند.

این عده پس از مضروب کردن و دستگیری افراد طریقت گنابادی و به دست گرفتن کنترل محل، با آوردن بولدوزر اقدام به تخریب حسینیه کردند.

عده‌ای از مجروحان حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند و از شمار دقیق آنها و بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

پیش از این در بهمن ماه سال 1384 نیز عده‌ای از نیروهای لباس شخصی در حمایت نیروهای امنیتی اقدام به تخریب حسینیه شریعت در قم کرده بودند که متعلق به همین طریقت بود. در آن حمله هم شماری کشته و عده بسیاری زخمی شدند.


همچنین پس از آن واقعه بسیاری از افراد این طریقت تحت پیگیرد قضایی قرار گرفتند و پروانه چند تن از وکلای این طریقت نیز لغو شد.

علاوه بر آن نورعلی تابنده شیخ این طریقت نیز تحت مراقبت امنیتی قرار گرفته است و یک‌بار نیز نیروهای امنیتی او را تحت‌الحفظ از بیدخت، که قبر نیای این طریقت در آن قرار دارد، به تهران بازگرداندند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

chera in khabar be zaban English toi internet paida nemishe
chera bbc farsi va engelisi ono nemizane ta mardom etelaa paeida konand

-- shahin ، Nov 11, 2007

در حال حاضر دراويش گنابادی تحت فشار شديد قرار گرفته اند و حقوق انسانی و قانونی آنها نقض می شود.

-- هدايت ، Nov 11, 2007

اسلام دين رحمت است و پيامبر اسلام رحمت العالمين و قران و اهل بيت پيامبر(ص) ميزان حق و باطل هستند در قران خداوند ميفرمايندكه قو لو لالناس حسنا .... يا ادع الي السبيل بالحكمه و الموعظه حسنه.... حال خود قضاوت كنيد عمل و رفتار اين افراد كه به اسم مسلمان و پيرو علي ( ع) خود را ميدانند و دست به تخريب حسينه ميزنند آيا واقعي است يا فريبي بيش نيست و شيطان بر روح و نفس انان چيره شده است و اينگونه اعمال توسط وجدانهاي بيدار مردم جهان و ايران محكوم مي باشد

-- محمد ، Nov 12, 2007

قريب به 30 هزار نفر نيروهاي نظامي و انتظامي و امنيتي از شهرهاي قم ، تهران ، اراك ، درود ،‌ خرم آباد و شهرستان هاي اطراف به بروجرد وارد و در تمامي نقاط شهر مستقر گرديده اند و عملا حكومت نظامي برقرار شده است.

طبق خبرهاي رسيده چند نفر از فقرا را در منزلشان بازداشت و دستگير نموده اند.

طبق گزارشات ، 110 نفر از برادرانمان در بيمارستان بروجرد و بيمارستان امام خميني و 14 نفر در بيمارستان چمران بستري ميباشند كه حال تعدادي از آنها وخيم و در بخش ccu و icu بيمارستانها بستري شده اند.

قريب 140 تا 150 نفر از بازداشت شدگان توسط سه اتوبوس به زندان خرم آباد انتقال داده اند.

-- 121 ، Nov 12, 2007

با آل علی هر که درافتاد، ورافتاد...

-- درویش ، Nov 12, 2007

من نسبت به برخورد فیزیکی با آیین های دیگر مخالفم ولی درباره حادثه اخیر باید بگویم با اینکه برخی از روحانیون در چند سال اخیر بر علیه فرقه صوفی ها هشدار می دهند اما شنبه شب با حمله تعدادی از صوفی ها به مسجد النبی و مضروب کردن تعدادی از اعضای پایگاه بسیج آن و شکستن تعدادی از شیشه های مسجد، درگیری شروع شد.

-- مهدی ک از بروجرد ، Nov 12, 2007

از اینکه در انتشار اخبار صداقت به خرج می دهید بسیار سپاسگذارم

-- مریم ، Nov 12, 2007

آقای مهدی از بروجرد چرا با این خبر دروغ خودرا در این جنایت هولناک شریک میکنی مگر کسی دراین شرایط پلیسی حاکم جرات حمله به بسیج سراپا مسلح رادارد؟تازه گیرم که چنین هم باشد آیا اگر این یک توطئه از پیش طراحی شده نیست چرا مقامات امنیتی دست روی دست گذاشته تا با بولدوزر اقدام به تخریب حسینیه شود؟

-- آرش ، Nov 12, 2007

لطفا خبرهای موثق و مستقیم را از خود بروجرد و از زبان بروجردی درین سایت بخوانید:
http://www.sunshine121.blogspot.com/

-- آرش ، Nov 12, 2007

من خو دبه شخصه شاهدم که حمله از جانب گروه فشاربود وحمله به مسجد نبی توسط خود عوامل اطلاعات وگروه فشار صورت گرفت چون هیچوقت حمله به مسجد توسط گروه اقلیت یعنی حمله به دولت وجرات اینکار فقط و فقط از وزارت اطلاعات ساخته است

-- بدون نام ، Nov 12, 2007

.انواع دروغ و غیره برای خراب کردن این گروه به خورد مردم مذهبی ایران داده می شود ولی فراموش نکنیم در شرایطی تشنج ایجاد شده است که بهای نفت از 100دلار گذاشته است وایران یکی از بزرگترین صادر کننده هاست تا بیییم بفهمیم چی شده با تشنج وغیره این پول ها خورده می شود .
ظاهرا سناریوی ایجاد ناارامی داخلی و خارجی گزینه دراویش گنابادی را مد نظر قرار داده است .وبادامن زدن به این اشوب ها قصد ایجاد ناارامی در داخل ایران را دارد .خراب کردن حسینیه های ایشان یکی از این راه حل ها می باشد جمع کردن گروه فشار از روزهای قبل و سند معتبر معرفی متشنجین به پلیس در شب قبل از حادثه گویای تقدم بسیج در حمله به حسینیه ایشان است ولی بعد از نتیجه نگرفتن از ناارم کردن صوفیه بافشار خود به حسینیه ایشان یورش بردند
ایا اسرائیل چنین میکند با هم وطن خودش ایا امریکایی این چنیین می کند با هموطن خودش

-- بدون نام ، Nov 12, 2007

Aghaye Mehdi K az Boroujerd,
Dorough nagou, dar Marame Foghara o daravish, hamle be masjed vojoud nadarad. In akhounda hastand ke 28 sale ke Pir o javan o zan o mard ra dar in keshvar mikoshand o michapand o hich ehterami na be eteghadate fardi o na be mal o jan mardom nadarand. Dar Ghom o karaj o tehran o gonabad o ... chi? foghara be masjed hamle kardand? Na janam, mostabedan hamishe az harfe hagh tarsidan o khahand tarsid.
Dorough nagou

-- Nam ، Nov 12, 2007

از شب قبل نیروهای بسیج اماده حمله به حسینیه بودند.ایجادتنش گروه مهاجم توسط عموم مردم بروجرد ثبت شده است .هیچ گروهی در ایران جرات حمله به مسجدی نداردچه برسد به دراویشی که حسینیه انها همیشه مورد تجاوز و ظلم است

-- بدون نام ، Nov 12, 2007

Nazare bande chap nashod vali be har hal shabihe nazare Arash boud.
Nemidounam az in jenayatkaran be koja mitavan shekayat kard Vali midounam ke in amalkardhaye vahshiane ke hata be tasavof va erfan ehanat mishavad saranjame khoubi baraye rahbare moazam o mohandes dr. Mahmoud nakhahad dasht. Ya ali

-- Nam ، Nov 12, 2007

نهایت تشکر وقدردانی را از مسئولین سایت دارد زیرا از معدود سایتهائی بودید که بی طرفانه از روز اول نسبت به انتشار اخبار این مظلومیت اقدام نمودید

-- بدون نام ، Nov 13, 2007

قم نتیجه تخریب حسینیه فقرا رو دید حسینیه ای که با نام مقدس الله ومحمدو ائمه(ع)اذین بسته شده بود بروجردیها منتظر باشید
بترسید از خدایی که همین نزدیکیست

-- بینام ، Nov 13, 2007

سلام. بابت اطلاع رسانی از این رادیو متشکرم. بابا جنگ و دعوا بس است اون هم با خودی. دراویش بخشی از این جامعه و مردم هستند. آنها هم ایرانی هستند. چه کار به اونها دارند. هرکسی به دین خود. چقدر باید سرگرم دعواهای داخلی باشیم؟؟؟؟!!! تا اونجایی که من دراویش را می شناسم اهل دعوا نیستند. بلکه پیرو صمیمیت و آرامش و دوستی و صلح هستند.

-- مریم ، Nov 16, 2007

آیا شما که مخالف تخریب خانقاه هستید،آیا میدانید آنها از طرف اسرایل و فرانسه جهت اهداف شوم خودشان،تامین میشوند و آنها هم مانند طالبان در حال تخریب اسلام هستند؟چرا چشمتان را بر روی حقیقت میبندید؟آیا میدانید آنها مخالف امام حسین هستند و مخالفت شدید با عزاداری امام حسین دارند؟

-- بدون نام ، Nov 17, 2007

مکرو و مکر الله الله خیر الماکرین

-- بدون نام ، Nov 18, 2007

الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم

-- پارسا ، Nov 18, 2007

اقای مهدی فقرا در دستورات خود دستور به شفقت اکید ارند این یعنی اگه کسی زد تو گوشت گوش اون طرفیرو واسش بگیر .
چراغی را که ایزد بر افروزد هر ان کس هوف کند ریشش بسوزد. از سروستان فارس

-- علی ، Aug 12, 2008

تا زماني كه دولت هاي متحجر بر روي كارند بايد انتظار هر گونه اعمال ننگين را از سوي شبه نظاميان و بسيجيان داشته باشيم چرا كه دولت در اختيار آنهاست و مسئولين از اين رفتار هاي تروريستي حمايت مي كنند و اين باعث ايجاد چهره مخدوش از كشورمان در مسائل حقوق بشر گشته است . اميدواريم با روي كار آمدن دولت هايي كه مدافع حقوق اقليت هاي مذهبي و منتقدين سياسي مانند دولت آقاي مهدي كروبي هستند شاهد از بين رفتن جو اختناق آميز و حكمراني برخي از بسيجيان مذدور باشيم .اقايي كه نخواسته اي اسمت را بگويي نمي دانم تو خود از جيره خواراني يا يك انسان معمولي .اگر مورد دوم درست است بدان من خودم از دراويش نيستم ولي اهل گنابادم و از نزديك با عقايد دراويش نعمت اللهي گنابادي اشنا هستم آنها هم مثل ما شيعه دوازده امامي هستند و عزاداري امام حسين (ع) را با شور و حال خاصي بجا مي اورند. من نميدانم اين عقايد را از كجا بدست اورده اي ولي خوب نيست انسان بدون تحقيق و كسب اطلاعات صحيح حرفهاي مجهول السند را ترويج دهد كه در اين صورت گناهكار خواهد بود

-- بدون نام ، Jun 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)