تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض هاشمی شاهرودی به نیروی انتظامی

رییس‌ قوه قضاییه ایران به برخوردهای اخیر نیروی انتظامی با زنان و جوانان اعتراض کرد.

طرح مبارزه با بد حجابی که از نخستین روز اردیبهشت ماه از سوی نیروی انتظامی به اجرا در آمده است با مخالفت‌های گسترده‌ای از سوی مردم روبرو شده است.


یک دختر تهرانی هنگام دستگیری. فارس

سیدمحمود هاشمی شاهرودی در اولین گردهمایی استانداران سراسر کشور گفت: "همه مسئولان و دستگاه‌‏ها باید از مدل‌‏های روز دنیا در برخورد با آسیب‌‏های اجتماعی بهره‌‏ گیرند و به دنبال بومی‌‏ کردن این مدل‌‏ها در داخل کشور باشند".

به گزارش خبرگزاری کار ایران، آیت الله شاهرودی خواستار اعتدال دستگاه‌های مسئول شده و افزود: "در برخورد با این آسیب‌‏ها باید نهایت دقت صورت گیرد. ما باید سیاست‌‏ خود در برخورد با این آسیب‌‏ها را پیشگیری از وقوع این آسیب‌‏ها قرار دهیم تا درمان آن. خیلی اوقات برخوردهای شدید جواب عکس می‌‏دهد. هم قضات و هم بخش‌‏های اجرایی به‌‏خصوص نیروی انتظامی باید دقت کنند تا در تب و تاب برخورد، کاری نشود که نتیجه عکس دهد".

هاشمی شاهرودی گفت: "البته باید با برخی جرایم نظیر جرایم سازمان‌‏یافته، اشرار و مافیاها برخورد سخت صورت گیرد اما اگر در مواقعی که می‌‏توان فردی را به کلانتری‌‏ها و پاسگاه‌‏های انتظامی نبرد، نباید پای وی را به کلانتری‌‏ها کشاند. کشاندن پای زنان و جوانان به کلانتری غیر از ضرر اجتماعی منفعتی ندارد".

وی به موضوع و برنامه‌ای كه نیروی انتظامی اخیرا اجرای آن را در دستور كار قرار داده، اشاره كرد و گفت: "موضوع فرهنگ عفاف، قانون كشور است و این قانون كه طرح جامعی است، باید درست و صحیح اعمال شود".

Share

نظرهای خوانندگان

ببين چه عزايي اه كه مردشور هم داره گريه مي كنه!!

-- safa ، Apr 23, 2007

ببینید عزا چه عزائی است که مرده شور هم به گریه افتاده است !
ضمنأ این آقای محترم ،جرایم سازمان یافته ومافیائی را با شل وسفت بودن روسری زنان اسیرودربند ایران مقایسه می کند!
خدایا بیشتر ازاین به مردم ایران صبرعنایت نفرما !

-- محمد ازآلمان ، Apr 23, 2007

مثل اینکه بدحجابی در دید مسئولین ایران در حکم مافیا است. مانند ماجرای اخبار دیشب شبکه‌ی دو که به زنان ایرانی بدحجاب را با گروه‌های Rap و Funk اروپایی مقایسه کرد!
لینکش هم این است:
http://aminsabeti.net/archives/2007/04/002023.php

-- امین ثابتی ، Apr 23, 2007

به خدا شان مردم ايران بيش از اين است . توجه كرديد با انگليسي ها چگونه برخورد كردند

-- محمد ، Apr 23, 2007

هیچ کس به جز خودمان مسئول ِ این وضع نیست، ما خودبزرگترین دشمن ِ خویش و مسئول ِ این سرنوشت ِ ناگوار خود هستیم، احدی را به غیر از خو یشتن را نمی توان نکوهش و سرزنش کرد.

-- ایرانی ، Apr 24, 2007

آقا نعلين وارونه به مردم عرضه مي دارند!

-- كيوان مهجور ، Apr 24, 2007

فكر نان باش كه خربزه اب است

-- reza ، Apr 24, 2007

اگه جرات دارید دوباره جمهوری اسلامی رو به رفراندوم بذارین ! فکر می‎کنین 2/99 ٪ چند می‎شه؟

-- شهرام جلالی ، Apr 24, 2007

حق مردم ايران بيشتر از اين نيست از ماست كه برماست

-- بدون نام ، Apr 24, 2007

جز ابراز تاسف هيچ چيز ديگه اي نمي‌تونم بگم. انگار تو اين مملكت به جز مساله حجاب هيچ مشكل ديگه‌اي وجود نداره. يكي نيست بگه اين همه فحشا و فساد رو خودتون به بار آوردين. اصل موضوع رو ول كردن به فرعيات و جزئيات چسبيدن. اعتياد، بيكاري، فقر، مشكلات اقتصادي، تحريم و گروني، اينها مشكل نيست اما يك تار موي خانم ها بزرگترين مشكل اين مملكت. اين راه رو ادامه بدين ببينم به كجا مي رسيد

-- هدا ، Apr 24, 2007

هرچه را كه بگندد نمكش مي زنند
واي به روزي كه بگندد نمك...

-- كامران ، Apr 24, 2007

قبل ازانتخاب شدنش گفت:ما كاري به پوشش و لباس مردم نداريم ما فكر اقتصاد و درد مردمييم.
حالا كه قدرت را بدست گرفت ديگر نمي شود گفت تو چه گفته بودي چه شد

-- علي اميني ، Apr 24, 2007

خودشون وحشت کردن
می دونن حالا دانشگاه ها به وضع مقرارات اسلامی اعتراض کرده (شیراز) این تازه اول کاره. یعنی حاج آقا شاهرودی نمی دونسته برنامه پلیس چیه که حالا صداش درومده؟
اراک هم مردم با پلیس درگیر شدن و ...
خلاصه اینها خواب دهه ۶۰ رو واسه جامعه می دیدن که قتل عام کنن و کسی صداش درنیاد ولی زهی خیال باطل این مردم رو دیگه نمی شه فرستاد خونه....

-- نوید ، Apr 24, 2007

خیلی نا مردی نیروی انتظامی با اون همه افراد پلیس و وسیله نظامی میره جلوی زن وبچه مردم که از تر س خودشون خراب می کنند اگر زرنگ هستند بروند سیتان و بلوچستان که چندتا از خودشون را گشتندو بردند اونجا ها قدرت خودشون نشون بدهند

-- غلامحسین ، Apr 25, 2007

باید از این مسئولین پرسید سه دهه هزینه کردن بودجه کشور برای تاسیس نهادهای دینی و تبلیغی، وعظ و موعظه های مستمر ، نمازهای جمعه و تبدیل کردن تلویزیون به منبر آقایان روحانی و غیر روحانی و تبدیل مدارس و ادارات به حسینیه و هزاران طرح و برنامه غلط دیگر چه نتیجه ای داشت؟ چرا جوانان امروز که نسل بعد از انقلابند و تربیت یافته همین نظام و سیستم آموزشی اینگونه اند که آقایان حتی لباس پوشیدن آنها را هم تحمل نمی کنند آیا این به معنای غلط بودن آنهمه هزینه کردنها و روشهای غیر اصولی نبوده است؟ آیا این به معنای شکست کامل روشها و سیاستهای فرهنگی نظامی که داعیه دار اصلاح فرهنگهاست نیست؟ براستی آیابد حجابی یا بی حجابی عامل فساد است پس چرا در جوامع دیگر مسلمان و غیر مسلمان که حجاب نیست از اینهمه فساد خبری نیست؟ آقایان فکری به حال خود نمایند مشکل از خودشان است

-- علی احمدی ، Apr 25, 2007

اگر ادامه پيدا كند خيلي عالي است بالاخره يك روز بايد شروع ميشد

-- sajad ، Apr 25, 2007

خواب رفته را میتوان بیدار کرد خواب زده را هرگز

-- بدون نام ، Apr 25, 2007

rah ra gom kardeand mardom khastare amniatand va inha khod paye gozare bi amni vaghean che bayad goft

-- afshin ، Apr 25, 2007

بدحجابي وبي بندوباري بلاي جان خانواده هاشده است . از نيروهاي انتظامي تشكر مي كنيم ضمنا جلوي بچه كشي رابگيرند.

-- بدون نام ، Apr 25, 2007

اي بابا .شما ديگه چرا ؟نفت بشكه اي 60دلار رو شما بگين چه جور بايد خرجش كرد .اينم يه راهشه ديگه ؟شما نمدونين اسلام خرج داره ؟بابا پولي كه شهرام جزايري بابت هزينه هاي اسلام داده بود تموم شد .يا بايد از بودجه جاري خرج اسلامو مسلمين بشه ؟يا از محل سود پولي كه حاج اقا رفسنجاني براي اينده اسلام ومسلمين در بانكهاي سوئيس سپرده گذاري كرده .

-- poshani ، Apr 25, 2007

اينا از ترسه. جنبش زنان رو نگاه كنيد. اينا مي خوان با اين كاراي مسخره و ارتجاعي زنان بزرگ ايران رو ذليل كنن.
ولي زنان ايران بزرگ تر از اين كاراي هستند.

-- فيلتر شكن ، Apr 25, 2007

برخورد با معلمان وزنان ودانشجویان وکارگران وحالا با مردم عادی ؟این قصه سر دراز دارد.

-- بدون نام ، Apr 25, 2007

وای بحال مردم کشوری که مسئولین حکومتی ان درک قرون وسطائی دازند وازمتوسط سطح شعور مردم خود عقب ترند . ایران تحت این شرایط بسرمیبرد !!!!!!

-- جلال خانی ، Apr 25, 2007

از نيروي انتظامي به خاطر اين اقدامش متشكرم ولي خواهش ميكنم با خشونت رقتار نكند

-- gh.a ، Apr 26, 2007

واقعآ چقدر احمقانه !! توی این تیرگی روابط ایران و تحریم... سوژه گیر آوردند. جوونا به اندازه کافی بیکار هستند که بریزن بیرون حواست کجاست ای عقده ای ؟؟
زمانی ما فقط با شاه و ساواک طرف بودیم ولی الان با یک مافیای دینی ( که از دین سو استفاده می کنند ) روبرو هستیم که تعداد اندکی نیستند. ببین چی شده که جوونا به جای دین و خدا به گروه های شیطان پرستی . دزدی و... روی آوردند. چیکار می کنید. 80 درصد مردم می دونن این رئیس جمهور توسط قدرت نا مردمی انتخاب شده نه دل مردم. خدا جوابتونو بده. دیگه عقده داره لبریز میشه مواظب باشید. آمریکا دنبال همینه یعنی از داخل ایران رو نابود کنه. زمانی ایرانیان کشور می گرفتند ولی الان کشورها ایران رو هدف دارند. من نمی دونم سیاستت چیه ؟؟ ولی از عواقبش بترس. این نسل, نسل تکنولوژی و اعتراضه نه نسل دین و انقلاب دینی. من به عنوان یک ملت دوست کار اعتراض رو شروع می کنم. هر کی هست بفرما...

-- مافیای اعتراض ، Apr 26, 2007

بعد از سرکوب دانشجویان-معلمین -راننده های شرکت واحد - کارگران و زنان فکر می کنم نوبت رسیده به رفتگران شهرداری که از لباس رنگ نارنجی استفاده می کنند چون نارنجی رنگ ازادیه!!!!!!!

-- کوروش از کیش ، Apr 26, 2007

اين كار مانند فشار بر روي فنره بالاخره روزي ازاد ميشه و اون وقت....

-- x ، Apr 26, 2007

بهتره دولت محترم به فكر حل مشكلات اساسي باشد اين همه فقر بيكاري اعتياد خدا ميداند كه بيشتر مردم با چه فلاكتي زندگي ميكنند چرا دولت به فكر همه كشور هاي گرسنه است واين همه بودجه كشور را خرج انها ميكند به جز مردم خودمان انگار ما برايشان مهم نيستيم بنده يك كارگر هستم باحقوق كم چطور ماهي150000تومان كرايه خانه بدهم وشكم بچه هايم را سير كنم اخر چقدر گراني مسكن

-- بدون نام ، Apr 26, 2007

به جای این حرفای مفت یه من دوغاز وبگیرو ببند الکی یه فکری برای گرانی بکنین

-- احمد ، Apr 26, 2007

دزدي و رشوه خواري در ادارت و مخصوصا نيروي انتظامي غوغا مي كند. در استان ما كردستان پاسگاههاي جاده اي از طرف فرمانده استان به فروش مي رود و در امد ان بين اقايان تقسيم مي شود.قاچاقچيان مثل نوكرهاي خودشان با فرماندهان حرف مي زنند.در هيچ اداره اي بدون پول و زير ميزي نمي شود كار كرد-وزير نيرو قول قطعي برق را داد - سيب زميني 2000 هم خورديم-بازهم بگم؟بنزين روزي سه ليتر هم درراه است - معلمان در زندانند - حتي اسم خليج فارس هم به علت عدم موازات سياست با خارج از ما گرفته شد -و اسمهاي تروريست و خشن و جنگ طلب به اسم ما بر چسب شد . باز هم بگم

-- يه ايراني درجه دو ( سني مذهب و كرد زبان ) ، Apr 26, 2007

دولت ومدیران حکومتی ثابت کرده اندکه ازنعمت خدادادی عقل وتدبیربهره ناچیزی دارند وباین دلیل تصمیمات بی اساس وبرخوردهای اخیرکه عامل زور وفیزیک نه عقل ومنطق محرک انست ازاین قماش است . انها اجتماع راسربازخانه می پندارند بدلیل اینکه ازتدبیروکارهای مغزی بی بهره اند همیشه مشکل خود ونه بدبختیهای تحمیلی به جامعه را میخواهندبادستور وزور وبرخورد حل کنند ولی - یکی برسرشاخ بن می برید !!!!

-- حمید ، Apr 27, 2007

واقعا متاسفم اقای رییس جمهور فیلمهای قبل از انتخاب شدنت را دوباره مرور کن همان کسانی که امروز بزور چادر بر سرشان میکنید فردا شماها را لخت و عور خواهند کرد

-- سلی ، Apr 27, 2007

آقای احمدی نژاد من یکی از کسانی بودم که به شما رای دادم اما این رو هم یادم نرفته که چه حرفی در مورد برخورد با وضع پوششگفتید.فقط می تونم بگم متاسفم!

-- امیر ، May 1, 2007

دوباره به اقتصاد مملكت گند زده شد براي اينكه مردم خفه بشن يه علم ديگه برداشتن.
دزدي بسه بذاريد مردم به حال خودشون باشن

-- زهرا ، May 6, 2007

ایول به نیروی انتظامی

-- بدون نام ، May 6, 2007

امروز وقتی دیدم مادری بخاطر دستگیری دختر پانزده ساله اش با فریاد و گریه در وسط خیابان خودش را می زد ازخودم متنفر شدم بخاطر تمام رای های که تا بحال در انتخابات دادم و با خودم عهد کردم دیگر هیچ وقت پای صندوق رای نروم هیچ وقت!

-- مازیار ، May 6, 2007

ما زنان ایرانی بالاخره روزی انتقام خود را از کسانی که سالها ما را محکوم به سیاهپوش بودن کرده اند خواهیم گرفت

-- فرنگیس ، May 9, 2007

آقا این چه وضعیه. چرا شما نمیذارید توی سایتتون کسی فحش بنویسه. خوب حال که شما سانسور می کنید فحشها رو اصلا" من خودم سانسورش می کنم: آقای شاهرودی عزیز خواهشمندم کمتر شکر خواری کنید.

-- سلمان سهیلی ، May 12, 2007

جناب آقاي هاشمي شاهرودي!
شما و ديگر هم فكرانتان اگرچه گاهاَ به ظاهر خود را به دل ملت ايران نزديك مي كنيد ولي بايد بدانيد كه خوب دقيقاَ آن چيزي نيست كه شما و ديگر روحانيون قدرتمند ديگر مي گوييد. شما مي خواهيد دين را از لابه لاي خطوط و كلمات حديث و روايت ثابت كنيد و خود را واقعاَ حجت اسلام مي دانيد. حرف هاي شما مانند بيرون كشيدن خداوند از درون كتاب مقدس است! همه انسان ها مانند شما و هم مسلكانتان حق دارند سرنوشت و شيوه زندگي خود را بنا بر حقوق بشر انتخاب كنند و نه شما و نه هيچ مرجع ديني و حكومتي و غيره نمي تواند اين حق را از هيچ انساني بگيرد.
دولت محترم جمهوري اسلامي ايران و نيروي مخلص انتظامي! بيش از اين روي مغز جامعه بيمار ايران راه نرويد!

-- ايمان ، May 13, 2007

فرق بين انقلاب مشروطه وجمهوري اين است ...زمان مشروطه بي سوادها انقلاب كردند تحويل باسوادها دادند //ولي انقلاب جمهوري باسوادها انقلاب كردند تحويل بيسوادها دادند//

-- jalil ، May 13, 2007

خجالت نمیکشن، مردم دارن در تورم و گرانی خفه میشن ، هیچکس نیست به دادشون برسه ، اونوقت اینها به حجاب خانمها گیر میدن.
تازگیها که مد شده زنهای فاسد زیر چادر سیاهی که سر میکنند به هرزگی میپردازند با آنها میخوان چه کار کنند.

-- بدون نام ، May 13, 2007

انسان نا خود آگاه یاد مولا علی می افتد

-- amin ، May 13, 2007

از آقاي هاشمي شاهرودي به علت اينكه نگران عواقب اين طرح است و مي داند ممكن است اين طرح به جاي جلوگيري از بيشتر شدن بی حجابها نتيجه برعكس بدهد ممنونم

-- بدون نام ، May 13, 2007

مملکتو گند برداشته اینا چی می گن؟ بیکارنا.
رئیس جمهور امریکا مشکلش چیه اینا مشکلشون چیه. فقط باید خندید از ته دل.

-- بدون نام ، May 14, 2007

الان دیگه مرد و مردانگی وجود نداره. مردا همه سال 57 مردن. همه بی غیرت شدن. چطور آدم میذاره خواهرش یا مادرش با قیافه جلف و زننده توی اجتماع ظاهر بشه؟ برای همه متاسفم.

-- بدون نام ، May 14, 2007

آقای سر دبیر شما تمام نظرات موافق با طرح نیروی انتظامی رو قرار ندادید.آدم احمق تو مردم ما خیلی زیاده که میگن خیلی خوبه.بذار حجابشون رو درست کنن ما با این وضعیت تو خیابون تحریک می شیم.؟؟؟؟؟!!!!!!!خلایق هرچه لایق.ما فعلا لیاقت همین حکومت و شرایط رو داریم.محمد(ص) فرمودند:مملکت با کفر پایدار می ماند ولی با ظلم نه.درود بر روح بلندش.پایدار نمیماند .......................

-- محمد رضا ، May 14, 2007

همه شون سراپا یک کرباسن ، اگه هم گاهی به همدیگه گیر میدن بخاطر اینه که یه آتو داشته باشن کارشون جای دیگه آزاد شه.
به نظر من ..
اگه بعد از تائید میخواد پخش شه که هیچ . بماند

-- bi nam ، May 20, 2007

تو عربستان که محل تولد اسلام هست فقط در مکه و مدینه اون هم به احترام کعبه و حرم پیغمبر رعایت حجاب الزامیست اونوقت کشور ما کاسه داغتر از آش شده!!! اگه میخواین زوری مردم با حجاب بشن مشکلی نداره فقط باید اسمتون رو از دموکراسی به نظام دیکتاتوری جمهوری اسلامی ایران تغییر بدین.

-- بدون نام ، May 22, 2007

سلام
مشکل بد حجابی نه به مسائل اقتصادی نه سیاسی ربط داره بلکه به مشکلات اجتماعی و فرهنگی که این مملکت داره مرتبطه. دوستانی که به عنوان مخالف نظراتشون رو مطرح کردند اگر دوست دارند خانواده شون اینطوری بیایند بیرون باید مشکل را در جای دیگری پیدا کنند نه آقای احمدی نژاد و دیگر مسئولین. اگر قبول داریم که شیعه هستیم اگر قبول داریم که حساب و کتابی در کار است باید خود به فکر پاکی این جامعه و خانواده خود باشیم. فحاشی به رئیس قوه قضائیه و دیگران سودی ندارد به جای اینکه گله مند باشیم که چرا این برخوردها با ما می شود بهتر است به گونه ای که در شان یک ایرانی است رفتار کنیم. مطمئناً اگر در خارج کسی محجبه باشه مورد تمسخر خواهد بود اینجا یک مملکت شیعه است که انشاا... صاحب آن قراره روزی بیاد و اون عدل الهی را برپا کند اگر خود آقا امام زمان هم ظهور کنند بازهم اینطوری رفتار خواهیم کرد؟
بهتره یه مقداری هم به فکر پاکی و حساب و کتاب آخرت بود نه اینکه همه چیزها را به حساب مشکلات و گرانیها بگذاریم.
من منکر مشکلات اجرای این طرح نیستم ولی چرا باید با رفتارمون به دیگران اجازه بدیم که برای نوع پوشش و نوع زندگیمون تصمیم بگیرند و باعث این اعتراضات بشند.
انشاا... که دوستان نیروی انتظامی کمی با متانت، صبر و گذشت با اجرای این طرح پسندیده شون باعث سربلندی زنان و مردان این مملکت که بی گمان پرافتخار ترین کشور دنیا هست، بشوند. به امید آن روز

-- محسن ، Jun 2, 2007

ايكاش فيلم و عكس قبل از تاريخ پيامبر بزرگوار اسلام كشف شده بود تا می ديديم آيا پيامبر بزرگوار كه اين ...داعيه برقراری روش و سنت آن انسان بی همتا را دارند نيز با فرستادن اراذل و اوباش به جان زنان مكه و مدينه می افتادند و آن ها را به جرم به اصطلاح بد حجابی مورد آزار و اذيت و نعوذ با ا... تجاوز قرار می دادند؟
اين چه اسلام ناب محمدی است كه حتی تحمل اعتراض يك زن را نيز ندارد؟
چه اسلام بدبخت و حقيری است اين اسلام كه با عدم پوشش مناسب يك زن زير سؤال می رود؟

-- گل آقا ، Jun 3, 2007

midonid chiye eslame ma karikatoriye to karikatorye gesmati az tasvir bozorg keshide mishe ye gesmati kochak ma nesbat be biron omadan chand tare mo az rosari hasasiyat neshon midim vali nesbat be fagre omomi tavajohi nadarim

-- masood ، Jun 9, 2007

بهشت که به زور نمیشه بابا

-- خسته از روزها ، Jun 23, 2007

می شود ما را همراهتان نبرید

-- بدون نام ، Jul 24, 2007

از حدود 8 سال قبل دولت اقای خاتمی با دادن ازادی به جوانان و ایجاد فضای باز سیاسی سعی در اعتدال جامعه کردند ولی متاسفانه با امدن دولت جدید تمامی زحمات ایشان و اقای هاشمی رفسنجانی به باد رفت امروز خانم ها را به جرمی به نام بد حجابی دستگیر می کنند و فردا با انتقال انها به اوین و اعدام در ملا عام اسلام را از خطر نابودی نجات میدهند

-- اوا ، Jul 29, 2007

از ماست که بر ماست
زمان شاه مردم شاه را بیرون کردند الان هم با ید اینها را بیرون کنیم

-- بدون نام ، Jun 8, 2008

دو بار تا حالا کیفم رو زدن .وقتم رو واسه اراذل و اوباش نیروی انتظامی گذاشتم ولی دزدم پیدا نشد .یکبار هم یه موتوری با مشت تو فکم زد که اگه ورزشکار نبودم معلوم نبود زنده میموند یا نه.ولی بازهم نیروی انتظامی نتونست ...بکنه .اما دوبار منو واسه مانتوی کوتا گرفته .اونا که نمیتونن مجرمهای واقعی و کوچک رو پیدا کنن به چه حقی منو میگرن .البته این عقده هارو واسه نابودی این نظام ...جمع کردم و بزودی پیاده خواهم کرد...

-- ایرانی وطن پرست ، May 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)