تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی عکاسی «انسانیت»

مراسم اهدای جوایز و گشایش ششمین نمایشگاه دوسالانه بین‌المللی عکاسی «انسانیت» روز شنبه طی مراسمی در سالن باشکوه «نان یو یوان» در باغ زیبای «پان‌یو با‌مو» در گوانگ‌جوی چین برگزار شد.


در ششمین دوره این دوسالانه‌ی معتبر که ١۶۴٢ عکاس از ٧٨ کشور جهان با ارائه‌ی ٣٠ هزار و ۶٢٠ قطعه عکس در شش بخشِ موضوعی مختلف شرکت کرده بودند؛ مجموعه عکسی از کاوه بغدادچی، با موضوع مشاغل سنتی ایران، جایزه‌ی برتر عکاسی مستند را در بخش موضوعی «سنت‌های تولید و زندگی» به دست آورد.

در این دوره هم‌چنین مجموعه عکسی از کریم متقی در مورد مراسم گِل‌درمانی در ساحل دریاچه‌ی ارومیه، در بخش موضوعی «فنون، بازآفرینی، ورزش و آموزش‌های سنتی» و مجموعه‌ای از رضا گلچین کوهی، با موضوع زن ایرانی در بخش موضوعی « سنت و پرتره» برای حضور در نمایشگاه برگزیده شده بودند.


کاوه بغدادچی

کاوه بغدادچی که به عنوان برنده‌ی جایزه و به دعوت هیأت برگزارکننده‌ی دوسالانه، از هفته‌ی گذشته به کشور چین سفر کرده است، تنها نماینده‌‌ی ایران در مراسم پایانی بود.

شایان ذکر است که آثار برگزیده این بی‌ینال (دوسالانه) بین‌المللی عکاسی که از سوی سازمان یونسکو و انجمن ملی عکاسان فولکلور چین و با حمایت مالی کمیته‌ی برگزارکننده بازی‌های آسیایی ٢٠١٠ گوانگجو برگزار شده است، در کتاب نفیسی به دو زبان‌ انگلیسی و چینی به چاپ رسیده است.

هم‌چنین عکس‌های برگزیده‌‌ی این دوره هم‌زمان با نمایشگاه اصلی، در «منطقه کوهستانی بایوان» که یکی از پربازدیدکننده‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوانگجو است؛ و نیز در سالنی در کنار «معبد باستانی هدانگ» در حومه‌ی گوانگجو هم به نمایش درآمده‌اند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)