تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فراخوان مسابقه قلم زرین زمانه

در نخستین مطلبم با عنوان "رادیو زمانه" نوشتم: «در همین برنامه است که به بهترین داستان سال جایزه خواهیم داد. به یک چیز هم سخت ایمان دارم؛ اگر به کار نسل تازه توجه کنیم، کهنه نمی‌شویم.»
یادم هست در اولین شماره گردون (در سال ۱۳۶۹) خبر از یک جایزه ادبی داده بودم با عنوان جایزه ادبی هدایت که از وزارت ارشاد احضارم کردند و گفتند که این باب را ببندم. تا اینکه در سال ۱۳۷۲ بار دیگر جایزه ادبی را برپا کردم و دو سال پیاپی با چه خون دل و مکافاتی آن را پیش بردم، و کار به سال سوم نکشید. اما قصدم همه این بود که از پدید‌آورندگان ادبیات در زمان حیات‌شان تقدیر شود.

کار ادبی و هنری با تقدیر و حمایت است که راه به جایی می‌برد. در همین کشورهای اروپایی چندین هزار جایزه و مسابقه‌ی ادبی هنری وجود دارد. فراوانی کتاب و آموزش و کارگاه هم هست. برای ايران اما من به سهم خودم در برنامه "این سو و آن سوی متن" سعی کردم آنچه از داستان‌نویسی تجربه کرده‌ و خوانده‌ام، و آنچه را که می‌دانم بنویسم و در اختیار نسل تازه بگذارم. این درس‌ها در همین سایت زمانه موجود است که علاقه‌مندان می‌توانند آن را بشنوند و یا بخوانند.


در سایت زمانه به محضی که از جایزه حرف زدم مهدی جامی لبخند زد و گفت برپا کن. بارها درباره مسابقه و جایزه ادبی حرف زده‌ایم که در مورد کل آثار منتشر شده همواره به یک نتیجه نامطلوب رسیده‌ایم؛ ما نمی‌توانیم کل کتاب‌های داخل و خارج را در یک سال پوشش دهیم. از یک طرف ممکن است یک نفر به هر دلیلی بگوید مرا از لیست مسابقه حذف کنید. کما اینکه من شخصاًبا این تجربه مواجه بوده‌ام.

یکبار وقتی یک جایزه ادبی را در "گردون در تبعید" طرح کردم، و یک لیست هم از آثار خارج از کشور انتشار دادم، و نام چندین کتاب در آن آمده بود، از دو نفر نامه‌ای آمد که: «نام مرا از لیست مسابقه خارج کنید.»

در همان مجله پاسخ دادم: «شما نمی‌توانید مرا از انجام مسابقه‌ای باز دارید. اما اگر خدای ناخواسته برنده شدید می‌توانید از دریافت جایزه خودداری کنید. مگر نه اینکه ژان پل سارتر از دریافت جایزه نوبل امتناع کرد!...»

جایزه‌ای برای جوانان
زمانه امروزه پایگاه کسانی شده که حرف تازه‌ای دارند، صدایی تازه، فکری تازه، پنجره‌ای گشوده که مونولوگ و تنها سخن گفتن را به دیالوگ و گفت و شنود ارتقا داده است.

زمانه امسال در یکمین سالگردش (۱۱ سپتامبر ۲۰۰۷) به ده نویسنده جوان که داستان کوتاهی متفاوت، مدرن، و قوی ارائه دهند جایزه می‌دهد.

جوایز رادیو زمانه "قلم زرین زمانه" و "لوح افتخار" است و به نفرهای اول تا سوم مجموعا يک ميليون تومان جایزه نقدی هم تقدیم می‌شود.

اعتبار جایزه زمانه
اعتبار هر جایزه به داوران، و نیز صداقت و سلامت در برگزاری آن است. بسیار جایزه‌ها را می‌شناسم که داورانش به خودشان جایزه داده‌اند.

جایزه مطبوعات وزارت ارشاد در زمانی که در ایران بودم معمولاً به خود داورانش تعلق می‌گرفت. یا گاهی دیده‌ام و شنیده‌ام که هیئت برگزارکننده از گروه نزدیک به خودش حمایت کرده و به آنان جوایزی می‌دهد. در "زمانه" معیار بر قدرت اثر خواهد بود. ما به نفع اثر، حتا با نویسندگان آن نگاهی نقادانه خواهیم داشت.

در این سال‌ها مسابقه بهرام صادقی یکی از سالم‌ترین و موفق‌ترین مسابقات ادبی بود که از بین ۳۵۶ داستان ۲۷ داستان خوب برگزیده شد.

گوی و میدان زمانه
میدان "زمانه" باز است، محدودیت در موضوع وجود ندارد، اما کوتاه بودن داستان جزو نکات مثبت آن خواهد بود.

میدان "زمانه" باز است، شرط سنی وجود ندارد. اگر با این مسابقه داستان‌نویسی دو سه چهره گل کنند و خود را جدی‌تر بگیرند، به تمامی این تلاش گروهی و حمایت همه جانبه‌ی مدیر زمانه می‌ارزد.
این گوی، و این میدان زمانه، قلم را بردارید و بنویسید و داستان را برای ما ایمیل کنید. چه باک، شاید شما نفر اول این مسابقه ادبی باشید.

گزيده ای از داستانها از اين پس در اين سو و آن سوی متن بررسی خواهند شد. اگر دوست داشتيد داستانتان را بخوانيد يا برشی از آن را می توانم در اين برنامه فايلهای ۵ دقيقه ای از داستان شما را پخش کنم. ولی متن داستان را همراه کنيد.

آیا روز ۱۱ سپتامبر، نخستین سالگرد تأسیس رادیو زمانه، ده نام تازه به فهرست داستان‌نویسان ایران افزوده خواهد شد؟ یا نه، باز هم همان چهره‌ها میدان‌داری خواهند کرد؟
من به جوان‌ها ایمان دارم.

اين‌سو و آن‌سوی متن
اين برنامه برای نسل جوان ايران تهيه و پخش می‌شود. از نگاهی به تکنيک‌های داستان مدرن تا مروری بر آثار مهم ادبی، هنری جهان.

تجربه و دانش سی سال نوشتن، و همه را با شيوه‌ای دوستانه و صميمی در اختيار نسل امروز و فردای ايران گذاشتن، اين امکان را فراهم می‌آورد که جوانان ايرانی در هر نقطه از جهان بتوانند به عرصه‌ی زندگی مکتوب قدم بگذارند و از شفاهيات فاصله بگيرند. در وضعيتی که رژيم‌ها رابطه‌ی نويسنده و مردم را گسسته می‌خواهند، می‌توان پيوندی نو ايجاد کرد تا رابطه‌ی انسانی برقرار بماند و سينه به سينه به نسل ديگر واگذار شود.

بسياری از آدم‌ها دل‌شان می‌خواهد بنويسند، اما هماره از عدم توانايی رنج برده‌اند. نمی‌دانند از کجا بايد آغاز کنند، چه‌طور موضوع را پرورش دهند، با چه دوربينی روايت کنند، و برای چه دست به نوشتن بزنند.

همراه با جوان‌ها می‌توان در فضای کار و اثر بزرگان ادبيات چرخيد، و با نظری به موسيقی، نقاشی، تئاتر، سينما، دوربين، و استفاده از تجربيات شاهکارهای هنری جهان برنامه‌ای ويژه ساخت.
کسانی هم هستند که نمی‌نويسند، فقط می‌خواهند خوب و درست بخوانند. "اين‌سو و آن‌سوی متن" به آنها توجه کرده است. همين.

داستانها را به ايميل عمومی زمانه بفرستيد و در عنوان ايميل بنويسيد: داستان زمانه
contact@radiozamaneh.com

لطفا يک شرح حال ۱۰۰ کلمه‌ای هم از خودتان ضميمه کنيد

نام خود را در اول يا پايان هر داستان بنويسيد

عباس معروفی

-------------------------------------------------
داستانهای رسيده به ترتيب وصول:داستانها را به ايميل عمومی زمانه بفرستيد و در عنوان ايميل بنويسيد: داستان زمانه

contact@radiozamaneh.com

لطفا يک شرح حال ۱۰۰ کلمه‌ای هم از خودتان ضميمه کنيد

نام خود را در اول يا پايان هر داستان بنويسيد

-----------------------------------------------
داستانهای رسيده به ترتيب وصول:

روزآمد شده در تاريخ چهارشنبه 20 ژوئن

(لطفا برای ظاهر شدن نام خود در اين نامنامه تا يک هفته پس از ارسال داستان تان صبر کنيد اگر نام خود را باز هم نديديد به ما بنويسيد. لطفا از فرستادن مکرر داستانها از ايميلهای مختلف خودداری کنيد)
نسرين مدنی، پالپ فيکشن، محمد نانوا کناری، احمد زاهدی، آرش توکلی، صدرا ساده، آراز بارسقيان، پونه ابدالی، فرهاد بابايی، محمد طلوعی، طاها بذری، خسرو شکری، پويرز، علی کرمانی، علی سهرابی، مهرآفرين حسينی، علی صالحی، خالد رسول پور، محمدرضا زمانی، پوپک نويد، اس-ام-اس، زردشت افشاری، حميد رضايی، ليلا بابايی، زرين آرين، اسماعيل عبادی، مرضيه رسولی، ابوذر قاسمیان، عليرضا نيک مهر، ميلاد ظريف، نوشين وحيدی، آتوسا زرنگار، محمد جعفر پور رودگلی، ب. سامان، علی اطلسی، نفيسه بابازاده، حسين شريفي فر، علی طاهری عراقی، پيمان هوشمند زاده، حمزه امامی، آتوسا زرنگار، گيتی رجب زاده، پریسا غضنفری، مازيار اشرفی، افسانه نوری، کورش ضيابری، شيما ايرانی، هدا صادقی، ريحانه مقدسی، محمدرضا پريشی، پيام فيض بخش، ندا کاوسی فر، اردشير رحمانی، رعنا دادپور، شکوه بهار، ابراهيم ميرقاسمی، نينا ملک، ساقی نخعی زاده، هادی نودهی، سحر مرانلو، محمدحسن ابوحمزه، علی محمد حجازی، پويا رضوی، آرش صادق بيگی، عماد شوشتری، مجید دیرباز، توبا هدايت، بهاره خلیقی، مهسا نيکدل، يوسف عليخانی، سروش امامی راد، فرهاد بابايی، نسترن نسرين دوست، امير حسين معماری هنجنی، فارس باقری، نرجس هاشمی، عليرضا ذيحق، سارا جهان آرايی، امير مهاجر، بنفشه باران، عاطفه بذرافشان (غزل گلزار)، اميد مظاهری، امير نخعی، آرش بقايی لاکه، فرزانه کوچک خانی، محمدرضا بيگی، فرزانه رحمانی، محمدرضا فياض، ليلا رحيمی، ميلاد بوشهری، حامد اسماعيليان، حسين خدنگ، احسان ظهيرآبادی، انسيه سياوش، پيمان گلی، شهرزاد توتونچی، شيوا رمضانی، اکرم محمدی، ساناز اقتصادی نیا، مجتبا یوسفی‌پور، منصور قادری، ناهید آقاسیان، اسماعيل همتي، میم. الف. گوران، مهرزاد مقدس، صالح تسبيحی، تهمينه اديب پور، خسرو عباسی خودلان، عليرضا دانش پژوه، شيوا رمضاني، سجاد بنکدار، ميثم مظفری، علی قانع، امين خادمی


Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

naami az daavarhaa nabordid

vaghti yek daavar moshakhas ast bad nist baghye ham moshakhas baashand

baa sepaas

نام داوران تا پايان مسابقه فاش نمی شود.
ولی همچنان که گفتيم برای ما مهم است که اعتبار جايزه را در شأن "زمانه" حفظ کنيم.
اعتبار جايزه قطعاً به داورانش است و صداقت برگزارکننده.

زمانه

-- Alireza ، Apr 14, 2007

با سلام آيا داستان كوتاهي كه در ايران برنده شده است مي تواند دوباره در اين مسابقه شركت داده شود؟
آيا مي توانيم دو داستان كوتاه ارسال كنيم؟
لطفا |پاسخ مرا بدهيد.

خانم نسرين مدنی
سلام.
کسی که با داستانی در يک مسابقه برنده شده با داستان ديگر هم می تواند برنده شود. نمی تواند؟
دو داستان بفرستيد.
زمانه

-- نسرین مدنی ، Apr 14, 2007

بفرمایید آخرین مهلت ارسال داستانها چه تاریخی است؟ در ضمن می شود داستانی را که در مسابقه دیگری شرکت داده ایم در این مسابقه هم شرکت بدهیم؟
---------------------------------------
زمانه: آخرین مهلت ارسال داستانها 15 اوت است.

-- azadeh ، Apr 14, 2007

بايد به صورت فايل ورد بفرستيم يا نیازی نیست.مرسی
------------------------
زمانه: حتما متن ها در فايل ورد بفرستيد

-- ابوذر.ق ، Apr 14, 2007

سلام. می خواستم بدانم حداکثر چند داستان می توانیم ارسال کنیم؟ ممنون
--------------------------------
زمانه: حداکثر سه داستان از هر نويسنده پذيرفته می شود

-- لیلی ، Apr 14, 2007

2 داستان فرستادم
از آقاي معروفي براي اين همه تلاش و پشتكارشان تشكر مي كنم

-- Ahmad Zahedi ، Apr 14, 2007

آیا محدودیت و ضابطه ای در تعداد کلمات استفاده شده در داستان وجود دارد؟ آیا حداقل یا حداکثری باید رعایت شود؟
----------------------
زمانه: حداکثر طول داستان 1500 کلمه بايد باشد

-- علی ، Apr 14, 2007

cheraa zavaabete mosaabeghe moshakhs nemishavad , man fekr konam hanuz soaalaate zyaadi matrah baashad,,
gheyre in aayaaa bahse edaalat ham dar mosaabeghe dar nazar gerefte mishavad
?!!
agar khaanume x yaa aaghaye x har seh daastanash az baghye sar baashad aayad elaam mishavad?

movafagh baashid

-- Alireza ، Apr 14, 2007

خسته نباشيد.
تک داستانی برايتان فرستادم. می خواستم بدانم رسيده و اگه رسيده در مسابقه شرکت می کند يا نه.
با احترام
بارسقیان

-- آراز بارسقيان ، Apr 15, 2007

سلام رفيق . كار قشنگي است و قشنگ تر وقتي خواهد شد كه چاپ شان كني و شايد از اين طريق صداي ما هم به گوش جهانيان برسد . پايدار باشي
--------------------------------
زمانه: صفحه خاصی برای انتشار داستانها ايجاد خواهيم کرد. ولی شرط انتشار داستانها اين است که همه دوستان داستان خود را در فرمت وورد بفرستند. در عين حال اگر داستان خود را بخوانيد در راديو نيز پخش خواهد شد

-- علي اكبر كرماني نژاد ، Apr 16, 2007

اگر متنی را در وبلاگ خود یا سایت سخن منتشر کرده باشیم و جایزه ای هم نگرفته باشد می توان آنرا با تغییر برای مسابقه فرستاد؟ یا حتی بدون تغییر؟

-- م پ ، Apr 16, 2007

سلام.
آيا براي مطمين شدن از رسيدن داستانها ميل برگشتي هم از طرف راديو زمانه دريافت مي كنيم يا نه؟/
من دو تا از داستانهايم را برايتان فرستادم.پيروز باشيد.
----------------------------
زمانه: نام نويسندگان اعلام می شود.

-- ابوذر قاسمیان ، Apr 16, 2007

ideh khubi ast .moawagh bashid

-- akram mohammadi ، Apr 16, 2007

جناب آقاي معروفي، درود بر شما به دليل اين اقدام سترگ و درخور تقدير جهاني.
يك سوال: جواناني كه داستان هاي مثلا سي صفحه اي دارند... ؟
همه كه به هر حال ميني ماليست نيستند. چه قدر گره گشا است اگر اين سوال من كه قطعا پاسخش براي تعداد كثيري از متقاضيان نيز مهم است را پاسخ دهيد.
------------------------------------------------
زمانه: ما يک مسابقه برای "داستان کوتاه" اعلام کرده ايم. اين را هم می دانيم که رمان خوب يا داستان بلند درجه يک هم نوشته می شود. در دورهای بعدی به آنها هم می رسيم. حتا به رمان های مينی ماليستی.

-- فرح خالقی ، Apr 16, 2007

نخست درود

من نمي دونم چرا اسم مسابقه كه مياد همه ياد ميدون مي افتن و اون جام زرين كه قراره در دستان كسي تا بالاي تاقچه اي حمل بشه!...نمي دونم درگيري نوشتم و مبتلا بودن چرا اينقدر كم رنگه ...اما تو اين فضاي غرق خاكستري نمي دونيد چقدر دلچسب ديدن رگه هاي سفيد نقره اي...اما كاش هدف يه نقطه نبود!و كاش اين حركت قدم هاي نخست بستره اي باشه كه لذت خوندن و كشيدن مداد رو كاغذ رو بندازه تو روح آدما و ولشونم نكنه!

-- parmis asgary ، Apr 17, 2007

آقای معروفی سلام! جنابعالی هم در جایزه دادن و تعریف و تمجید کسانی که مستحق بزرگ شدن و نویسنده گی و شاعری نبودند، دست کمی از داوران جایزه های فامیلی نداشتید. مثلن جایزه ایی که سال ها پیش به خانم فرخنده آقایی دادید و مطرح اش کردید، حالا معلوم شده است که ایشان چندان هم داستان نویس موفقی نبوده است و یا به جای تعریف از شعر زیبا کرباسی از اندام ایشان تعریف می کنید.
امیدوارم این حرف ها فقط تلنگر کوچکی باشد برای نجات ادبیات ایران.چون جنابعالی نویسنده مطرحی هستید و وقتی کسی را مطرح می کنید، مخاطب با توجه به اعتبار و معرفی شماست که به نویسنده نوپا توجه می کند. یعنی اگر نویسنده ناموفقی را به جامعه معرفی می کنید _ بله آن نفر جایزه را حال روی سلام علیک یا هر چیز دیگر، می گیرد و می رود _ چه بسا قرنی ادبیات ایران را از جهانی شدن باز بدارید! پس شما که با سمفونی مردگان، خود را نویسنده ای واقعی شناسانده اید، عباس معروفی را از ادبیات ایران پس نگیرید.
------------------------------------------
خانم زرين دخت
من شما را زرين دخت خطاب کردم، و نه زرين دوخت.
در اين که خانم فرخنده آقايی کجا ايستاده، خودش مسئول است، ولی او برنده ی جايزه قلم زرين شده به اعتبار رأی داوران آن دوره: م. ع. سپانلو، ليلی گلستان، حسن عابدينی، هوشنگ حسامی، صفدر تقی زاده.
شما می توانيد با يک داستان در حد کارهای فرخنده آقايی رأی داوران را نقض کنيد.
و اما درباره ی خانم زيبا کرباسی.
زيبا شاعر است و دوست من است. من از شعرش حرف زده ام، شما غبطه ی اندامش را می خوريد؟
حيف است فضای ادبی و دوستی را با دروغ خراب کنيم. شما اسم مستعاريد و من خودم هستم. در ضمن تريبون راديو زمانه هم در اختيارم است تا همه را به دوستی و مهر و آفرينش دعوت کنم.
يک داستان قشنگ بنويسيد.
با تشکر
عباس معروفی

-- زریندوخت ، Apr 17, 2007

آقای معروفی سه روزه داستانمو فرستادم ودو بار دیگه هم واسه اطمینان. اسمها ولی همون 17/18 تای اولیه. واقعن فقط همین قدر به دستتون رسیده یا جشنواره شروع نشده به تنبلی خاص ایرانی ها افتادین
البته من شخصن برای داستاناتون احترام قایلم ولی وقتی یه چیزی رو اعلام میکنین کوتاهی نکنین حد اقل
پیروز باشین
------------------------------------
زمانه: دوست عزيز شما اسم کامل خود را ننوشته ايد و ايميلی هم که بشود با شما تماس گرفت نگذاشته ايد. لطفا مجددا نام خود و داستان تان را بنويسيد و ايميل معتبری برای تماس بگذاريد. تا امروز داستانی از شرکت کننده ای به نام سعيد به دست ما نرسيده است.

-- سعید ، Apr 18, 2007

دلگيرم... داستان كوتاه بسيار دارم ولي هيچ اعتماد به نفسي ندارم... من شركت نمي كنم... به عنوان تماشاچي گوشه ي ميدان مي ايستم... حق

-- آزاد ، Apr 18, 2007

خب داستانی که من فرستادم خیلی بیشتر از 1500 کلمه بود. به فرمت ورد هم نبود. شرح حالی هم همراهش نبود... حداقل اگر بعدا یک وقتی خواندیدش خوشحالم می کنید

-- علی سهرابی ، Apr 19, 2007

سلام جناب معروفی. گپ و گفت زیادی داشتم که راجع به همین مسابقه است و چون دیدم طولانی است و شاید به درد یکی دیگر هم بخورد، بجای درج در کامنت‌دونی شما، گذاشتم‌اش توی وبلاگ خودم و شد یک پست دولا پهنا یعنی از صفحه‌ی اول هم گذشت ورفت توی ادامه‌ی مطلب. قبلاً هم سعی کرده‌‌ام در موارد دیگر نظر خودم را به اطلاع شما برسانم موفق نشده‌ام یعنی ورود به قلمرو شما کمی مشکل شده، سابق راحت‌تر بود! این آدرس را می‌نویسم لطفاً اگر حوصله دارید که دارید، بخوانید اگر نظر مبارک را هم بنویسید که نور علی نور است! با تشکّر http://4mezraab.blogfa.com

-- علی ، Apr 19, 2007

با سلام و عرض خسته نباشيد. فكر مي كنم كه مشكل نرسيدن داستانها به دست زمانه، كم كمك دارد جدي مي شود. در صورت امكان لطف نموده و تدبيري بينديشيد تا ايميلي به عنوان ِ تاييد ِ دريافت مطلب (اعم از داستان يا غير داستان) براي مخاطبين ارسال گردد. من خود هنوز از رسيدن داستانم به دست شما اطمينان ندارم.
با سپاس بي پايان
پيروز باشيد.
------------------------
زمانه: تا کنون داستانی با نام شما به زمانه نرسيده است. لطفا دوباره ارسال کنيد. نام کسانی که داستانشان دريافت می شود در پای مطلب فراخوان خواهد آمد

-- مريم طيبي ، Apr 20, 2007

جناب معروفي دوست داشتني اينجوانب!!! هم 2تا از داستان هايم رادقيقن 5بار فرستادم.ولي مثل اينكه خبري نيست انگار.
پيشنهاد ميكنم يك صفحه اي مثل سايت سخن باز كنين كه يا داستان رو از اون طريق بفرستيم يا همچين جايي براي بروس كردن/
وبعد معذرت ميخوام يه چيز ديگه در مورد محدوديت ثانويه تون كه اولش ظاهرن بدون محدوديت بود :(البته اين را براي خودم نميگويم )فكر ميكنم 70 درصد داستان هاي كوتاه اكثر نويسندگاني كه تا حالا خونديم حجمي بين 8 تا10 صفحه داره(رنج معمول) كه چيزي بين 2500تا3000كلمه ميشه وفكر نميكنم شرط 1500کلمه ای زمانه خيلي جالب باشه .
وكلن بهتر بود مانيفستتون رو تواين قضيه مشخص ميكردين: تمام محدوديت ها وچيز هاي ديگر ويك خورده برنامه ريزانه تر/ويه چيز ديگر در همين مورد اگر كسي داستان مينيمال بفرسته هم قبوله مثلن در 100 يا 200كلمه/
وآخریش همین که این قدر دموکرات مآبانه برای یک جشنواره نظر ها رو منتقل و جواب میدین خودش یعنی اینکه یه چند تا پله از بقیه جلوترین.
بهروز باشین وپاینده./
-------------------------
زمانه: اگر آدرس ايميل مشکل دارد از اين آدرس هم می توانيد استفاده کنيد تا مساله صفحه جداگانه را به نتيجه ای برسانيم
publicrelation@radiozamaneh.com

-- ابوذر قاسمیان ، Apr 20, 2007

خوش به حال جوانهای امروزی که کسانی مثل شما هستند تا به قلمشان انگیزه ببخشند زمانی که ما میخواستیم گوش شنوایی باشد تا داستانهایمان را بشنود نبود حالا هم هر جا خبریازداستان هست مال جوانها ست پس من و امثال من چگونه ؟ آقای معروفی از تلاش تان ممنون .

-- نجمه مولوي ، Apr 20, 2007

یک ایمیل برایتان فرستادم هر چه نوشته داشتم توش گذاشتم . دیدم محدودیت نگذاشته اید من هم گفتم خدا بده برکت . توی ای-میل لینک وبلاگ هایم را نگذاشتم اینجا می گذارم:
پاک کن www.packon.blogspot.com
مداد نوکی www.e-essay.blogfa.c

-- م.شمس ، Apr 20, 2007

با سلام
اين سئوال قبلا هم مطرح شده ولي پاسخي براش نگذاشتيد. اگه داستاني را روي وبلاگم گذاشته باشم با توجه به اينكه تا به حال جايزه اي نگرفته ، مي تونم براتون بفرستم
-----------------------
زمانه: داستانهايی که برای مسابقه می فرستيد نبايد قبلا جايی منتشر شده باشد حتی در وبلاگتان

-- منصوره ، Apr 22, 2007

لطفا تاريخ اعلام نتايج را به شمسي بفرمائيد؟
آيا براي كساني كه برنده ميشوند در چاپ و معرفي نوشته هايشان كمكي مي شود؟
آيا نقد داستان ها را در سايت مي گذاريد تا از آن استفاده كنيم؟
با تشكر از شما فرهنگ دوستان عزيز

-- ali reza nickmehr ، Apr 22, 2007

ببخشيد يه سوال ؟ براي رسيدن داستان دوم هم اسم را دوباره اعلام ميكنيد يا نه؟ باتشكر از زحمتي كه ميكشين.
------------------------------
زمانه: لطفا داستانهايتان را در يک ايميل بفرستيد. ايميل های جداگانه پذيرفته نخواهد شد

-- توبا ، Apr 22, 2007

باسلام و تشكر
2 داستان برايتان فرستادم. متاسفانه اشكالي در اي - ميل اولم بود كه بلافاصله با ارسال correction خواهش كردم دومين اي -ميل را ملاحظه نمائيد.
اگر اين كار مايه دردسر شده معذرت مي خواهم.
با تشكر از اينهمه تلاش صادقانه جهت معرفي داستان نويسان خوب گمنام

-- نوشین وحیدی ، Apr 22, 2007

پس اگر یک نفر یک داستان با یک ایمیل وبعدی را باایمیل دیگر فرستاده باشد(کاری که من کردم) باید چه کار کند آیا میتواند دوباره همه را با همبفرستد یا نه . خواهش میکنم به این سوالم جواب دهید.مرسی./

-- آزاد ، Apr 23, 2007

من خواهش کردم که جواب بدین آقای معروفی عزیز.می تونیم یا نه خواهشا

-- آزاد ، Apr 24, 2007

سه داستان برایتان فرستادم، که متاسفانه در «وُرد» نوشته نشده‌اند. خواهش می‌کنم در صورت لزوم باخبرم کنید تا بازنویسی‌شان کنم.
با سپاس

لطفاً داستان ها در ورد بنويسيد و بفرستيد.
ممنون

-- سامـان ، Apr 24, 2007

با سلام و خسته نباشيد
وقتي من از سايت شخصي استاد معروفي از اين مسابقه خبر دار شدم آنجا اعلام نشده بود شرح حال نيز فرستاده شود آيا ميتوانم شرح حال را بفرستم همراه با يك داستان ديگر؟

-- اتوسا ، Apr 25, 2007

سلام
حدود بیست روز پیش داستان(گوشواره ی شیشه ای )فرستادم.
آیا واصل گردیده است؟
----------------------
زمانه: داستانی با نام شما دريافت نکرده ايم دوباره بفرستيد لطفا

-- ابوحمزه ، Apr 29, 2007

با سلام
من امروز صبح اسمم را در ليست ديدم ولي عصر اسم من ديگر در ليست نيست . آيا اشكالي در سايت بوجود آمده يا اسم من از اسامي شركت كنندگان حذف شده
با تشكر ممنون مي شوم پاسخ دهيد
--------------------------
زمانه: نام شما در ليست بوده و همچنان هم هست. احتمالا مشکلی در دانلود شدن تمام صفحه داشته ايد. نام هيچکس در اين مرحله از مسابقه کنار گذاشته نمی شود

-- گيتي رجب زاده ، Apr 30, 2007

یک داستان فرستادم!امیدوارم به دستتان برسد.با آرزوی بهترینها..

-- رعنا دادپور ، May 1, 2007

سلام
داستان ما رسید؟

-- ابوحمزه ، May 2, 2007

سلام مي خواستم ببينم اسم من را با اسم ميلم يادداشت كرده ايد يا با اسم خودم كه زير داستان هايم نوشته ام.اسم ميل من شكوه بهار بود.
-------------------------------------------
زمانه: اسم شما را پوران الهی فر ثبت کرديم.

-- پوران الهی فر ، May 3, 2007

سلام
من "پیام فیض" نیستم . "پیام فیض بخش" هستم .
خوش باشید

-- پیام فیض بخش ، May 4, 2007

من داستان می نویسم زنم
از کوچکی عاشق کتاب خواندن بودم بخاطر خانواده فرهنگی که داشتم دو ساله داستان مینویسم و زیاد نوشتم انگار دلم میخواد داستانم رو برای شما بفرستم داستانهای شما رو هم خوندم جواب منو بدین حتما
تا بعدش داستانمو بفرستم
---------------------------------------
خانم فهيمه اصفهانی
می توانيد در مسابقه شرکت کنيد، ولی بهترين داستان تان را بفرستيد.
عباس معروفی

-- Fahimeh Esfahani ، May 4, 2007

سلام جناب معروفي...مي خواستم بدانم آيا از نظر موضوعي مشكلي براي فرستادن آثار نداريم...و آيا مي توان داستاني با لهجه ي بندري خوزستاني فرستاد

-- عماد شوشتری ، May 4, 2007

با سلام، خواستم بدانم محدودیت در موضوع ندارید؟ مثلا اگر داستانی اروتیک بود با همان دید حرفه ای نگاه می شود یا به موضوع هم توجه می شود.

-- حسین ، May 4, 2007

بسلام.
آقاي معروفي گل. همون قضيه ي 5 بار فرستادن داستانها بودها: ممنون حل شد .ولی الحمدلله مثل اينكه ما فقط تونستیم داستان اولیمون "کاج واستخوان!" رو با چاپار خونه ي الكترونيكي بالاخره به مقصد برسونیم البته اونم با یه میل دیگر../
در واقع داستان اولي رو با ميل "مهرگان"پست کردم و دومی "پاپیون"وسومی"برفهای چروک ..." ( این ها رو هم : متاسفانه هر دوتاروجداگانه) با میل "بوف کور_1315" فرستادم . می خوام بدونم دومی وسومی هم جزء مسابقه قرار می گیره یا نه! اگر نمی گیره ( البته اگر لطف کنید ودر کورس مسابقه !!نگهش دارید که یک قضیه ی دیگر است) اجازه صادر می کنید روی وبمان بگذاریم!

-- ابوذر قاسمیان ، May 6, 2007

سلام
من چهار روز است كه داستانهايم را براي مسابقه شما فرستاده ام اما اسمم در نامنامه شما نيست.آيا دوباره بايد داستانم را ايميل كنم.
-------------------
زمانه: متاسفانه داستانی از شمادريافت نکرده ايم لطفا دوباره بفرستيد

-- neda kavousifar ، May 7, 2007

سلام
اينكه نوشته ايد:
(لطفا از فرستادن مکرر داستانها از ايميلهای مختلف خودداری کنيد)
يعني:
يك نفر يك داستان را براي شما فرستاده و شما آن را نمايش نداده ايد . نويسنده دوباره با چند نام مختلف و از طريق ايمل هاي مختلف براي شما فرستاده است و شما هر دوي آن آن را دريافت كرده ايد و باز نمايش نداده ايد و جواب هم به نويسنده نداده ايد مثلا اينكه نوشته شما داستان نيست ويا ....
در غير اينصورت نمي توانيد تشخيص دهيد يك داستان دوبار فرستاده شده است مگر هر دوي آنها را گرفته باشيد.
حال
چرا بايد شما از بعضي داستان ها چشم پوشي كنيد. گزينش مي كنيد يا نويسنده مد نطر شما نيست. يا شايد مسابقه در يك مسير خاصي كه نظر شخصي شما است پيش ميرود. شايد برنده ها از پيش معين شده اند و شايد.....هزار شايد ديگر

-- بدون نام ، May 7, 2007

جناب معروفی عزیز
من دو سه داستان از یکی از خویشانم با نام ریحانه ی مقدسی فرستادم.نرسید؟
متشکر
----------------------------
زمانه: اسم ايشان در فهرست بالا هست

-- علیرضا ، May 8, 2007

آقای معروفی
من تا به حال دو مرتبه داستانهایم را ایمیل کردم اما اسمم در لیست نیست.یکبار
هم در همین نظر نامه این مطلب را عنوان کردم اما جوابی داده نشد
-------------------------------------------------
زمانه: اگر تا فردا اسم تان در ليست نبود، لطفاً دوباره داستان تان را بفرستيد.
ممنون

-- niosha ، May 9, 2007

با سلام و خسته نباشيد:
جناب معروفي، به نيت تاييد طرح ارزشمند شما و پشتيباني از آن دو داستان فرستادم.
لطفا من را از دريافت سالم آن باخبر كنيد.

http://rahgozarnameh.blogfa.com

-- سروش رهگذر ، May 16, 2007

با سلام
آیا ممکنه درخصوص داستان هایی که ارسال می شود . دست کم برای خود نویسنده نقاط ضعف آنرا بنویسید.

-- مازیار ، May 19, 2007

با سلام و عرض ادب، گمان کنم که این یکی را هم وقت تقسیم دیر رسیده باشم و وقت ارسال داستان به پایان رسیده ولی با این وجود، تشکر از شماگرامی عزیز،آقای معروفی برای تلاشتان
--------------------------------
زمانه: برای ارسال داستان تا دو ماه ديگر هنوز فرصت داريد

-- azita esfandiari ، May 19, 2007

راستی یک سوال
قبل از یازده سپتامبر کاندید ها رو اعلام می کنید یا نه ؟

-- صالح ، May 23, 2007

آقای معروفی سلام
چند باری پیام گذاشتم جواب ندادید امید وارم این بار جواب بدهید :
1- آیا کاندید ها در قبل از 11 سپتامبر مشخص می شود یا اصلا تا روز آخر خبری نمی دهید ؟
2- اگر از ایران کسی برنده شود چگونه می تواند به امستردام بیاید ؟
3- این محدودیت کلمه فکر می کنم خیلی از دوستان را آزار می دهد لطف کنید به جای 1500 کلمه حد اقل 3000 کلمه را قانون کنید .
یا حق

-- رضا ، May 26, 2007

سلام استاد !
می خواستم بدانم داستان ها به دست شما رسیده یا نه!
باز هم ممنون

-- پیمان گلی ، Jun 3, 2007

Mikhastam bedanam agar dastan be soorate file souti ferestadeh shavad ,aya niaaz be formate word an nist?
ba tashakkor

-- soheil ، Jun 3, 2007

سلام
داستان کوتاهی به تاریخ( 31 may )برایتان ارسال کرده ام اما هنوز نام خود را در لیست نمی بینم.ممنون می شوم اگر پاسخی از شما دریافت کنم.

-- ساناز اقتصادی نیا ، Jun 4, 2007

سلام.آیا داستان های من به دستتان رسیده ؟چرا نامم به لیست اضافه نمی شود؟
منونم

-- احسان ، Jun 6, 2007

یک عمری با این فامیلی مشکل داشتم. اسماعیلیون ،نه اسماعیلیان.ممنون از اعلام وصول.

-- hamed ، Jun 6, 2007

مدتی پیش گفتید که بعضی از داستان ها را در برنامه ای نقد خواهید کرد. برای تازه کارانی مثل من تماشای جایزه از راه دور هم لذت بخش خواهد بود. ارزنده ترین جایزه ای که خواهم گرفت این است که بزرگان این وادی، کوتاه نوشته ام را بخوانند و نظر خود را بگویند.
گاه پیش می آید که یک نظر، کتابی را به Best Seller تبدیل می کند و یا کتابی دیگر را در انبارها می پوساند.

-- علی ا ، Jun 7, 2007

نمی دانم اینکه جوابی از شما مبنی بر دریافت سالم داستانهایم بدستم نرسید حاکی از صحت دریافت نامه ام است و یا واقعا نامه ی من سالم به دست شما نرسیده؟!

-- سروشرهگذر ، Jun 7, 2007

سلام آقاي معروفي عزيز
ممنون از تلاشهايتان . به دوستان راديو زمانه هم خسته نباشيد مي گويم
يا حق !

-- حسين خدنگ ، Jun 7, 2007

أقاي معروفي فكر ميكنم داستان لواشك و ماه اسماعيل همتي اشتباها به اين بخش ايميل شده. شايد مايل نباشند داستانشان خوانده شود. لطفا اطلاع دهيد
--------------------
زمانه: اگر منظور اين است که داستانی از مسابقه کنار گذاشته شود نوشتن ايميلی از سوی نويسنده به زمانه الزامی است. پيام ديگران در اين زمينه طبعا مسموع نيست.

-- محسن ، Jun 7, 2007

با سلام و عرض خسته نباشید حضور شما آقای معروفی.
من قبلا 2 داستان برای مسابقه فرستاده بودم که به دستتان رسید. بعد از مدتی یک داستان دیگر هم فرستادم ولی اسمم را در لیست داستان های جدید رسیده ندیدم. خواستم ببینیم که آیا داستانم به دستتان رسیده یا خیر؟
با تشکر
-------------------------
زمانه: اگر دوباره نگاه کنيد اسم خود را در نامنامه می يابيد

-- محمدرضا فیاض ، Jun 14, 2007

با سلام مجدد
همانطور که خدمتتان عرض کردم، اسم من در نام نما مربوط به فرستادن دو داستان بود. من می خواستم بدانم که داستان سوم که بعد از آن دو فرستادم خدمتتان رسیده یا خیر.
با تشکر
---------------------------
زمانه: نامها فقط يکبار در نامنامه می آيند. داستان سوم شما هم رسيده است ضمن اينکه وقتی ايميلی می رسد شما ايميلی به عنوان رسيد دريافت می کنيد از راديو زمانه. پس جای نگرانی نيست. ولی توصيه ما به دوستان اين است که فقط يکبار ايميل بفرستند و همه داستانهاشان را در همان يک ايميل بگذارند.

-- محمدرضا فیاض ، Jun 16, 2007

با درودی دوباره!
داستانهایی که فرستادم، در «ورد» نوشته نشده بودند؛ ولی با این وجود نامم در میان اسامی کسانیکه داستانشان رسیده، نگاشته شده. آیا این بدان معنی‌ست که دیگر نیازی به ارسال مجدد داستانها در «ورد» نیست؟ و داستانها خوانا بوده‌اند؟
-------------------
زمانه: حتما خوانا بوده است و نيازی به دوباره فرستادن آنها نيست.

-- ب. سامـان ، Jun 16, 2007

salam jenabe Maroufi:
lotfan befarmaid dar morede dastanhaei ke bishtar az 1500 kalame beshavad moshkeli be vojod mi ayad? chon dastani ke bande mikhaham baraye shoma befrestam hodode 2000 kalame ast va agar bekhaham az kalamat kam konam majmoe dastan be ham mirizad.

ba tashakor az jenabe aali

(Farhadi)

-- Ahmad ، Jun 26, 2007

سلام جناب معروفی:
لطفا بفرمائید راجع به داستان هایی که بیشتر از 1500 کلمه بشود مشکلی به وجود می اید؟ چون داستانی که بنده می خواهم برای شما بفرستم در حدود 2000 کلمه است و اگر بخواهم از کلمات کم کنم مجموعه داستان بهم می ریزد. لطفاً در این مورد توضیح بفرمائید.
با تشکر از شما

خانم سپيده عزيز
در مطلبی ديگر نوشتم که هيچ سرطی وجود ندارد، داسنان تان بفرستيد .
عباس معروفی

-- سپیده ، Jun 26, 2007

با سلام نرسیدن داستان های کوتاه ما به دست شما به داستان بلندی تبدیل شده .هنوز اسم خود را در لیست نمی بینیم.تکلیف ما چیست؟راهنمایی بفرمایید.با سپاس و تشکر فراوان

-- میترا ، Jul 4, 2007

حدود 2 هفته است كه داستانم را ارسال كرده ام و بصورت ايميل اتوماتيك تاييد دريافت گرفتم اما ستون اسمهاي اين صفحه به روز نمي‌شود و نام من در آن نيست. اگر ممكن است راهنمايي بفرماييد.

-- آزاده ، Jul 4, 2007

جناب آقای معروفی
با سلام و خسته نباشید.20 روز است که دو داستان برایتان فر ستاده ام ولی هنوز اسمم را در نامنامه نمی بینم دو بار هم با شما در میان گذاشتم که نظری را که فرستادم تنها یک روز در قسمت نظر ها دیده ام چرا پاسخی دریافت نم کنم و بعد از 20 روز هم اسمم را نمی بینم؟

-- میترا ، Jul 5, 2007

داستانی را که در مجله های اینترنتی و به تازگی منتشر شده است را نیز می توان فرستاد؟
----------------------
زمانه: تنها داستانهايی پذيرفته می شود که قبلا جايی منتشر نشده باشد

-- فربد ، Jul 7, 2007

من فراموش کرده ام آن 100 کلمه بیوگرافی خودم را بنویسم اگر لازم است آنرا در ای میلی جداگانه بفرستم.
----------------------------
زمانه: در هر حال بهتر است بسته ارسالی شما کامل باشد. بيوگرافی را بفرستيد لطفا

-- نینا ملک ، Jul 7, 2007

حدود 3 هفته است كه داستانم را ارسال كرده ام و بصورت ايميل اتوماتيك تاييد دريافت گرفتم اما ستون اسمهاي اين صفحه به روز نمي‌شود و نام من در آن نيست. دومين بار است كه پيغام مي‌گذارم تا دليل نبودن نامم در ليست را بدانم. اگر ممكن است راهنمايي بفرماييد.

-- آزاده ، Jul 8, 2007

سلام و خسته نباشید
به همان قلم زرین شما را قسم می دهم ستون اسامی را به روز کنید.
با سپاس فراوان

-- میترا ، Jul 13, 2007

آقاي معروفي عزيز يك هفته بيش‌تر شده كه منتظر به روز شدن دوباره‌ي اين صفحه‌ام تا اگر داستانم نرسيده باز بفرستم. آيا داستاني از من دريافت كرده‌ايد؟
-----------------------------
زمانه: به نام شما داستانی نرسيده است

-- ميلاد صادقي ، Jul 14, 2007

با سلام،

هفته گذشته داستاني خدمتتان فرستادم. نامم در نامنامه نيست. آيا داستانم را دريافت كرده ايد؟

با تشكر،
تينا رحيمي

-- تينا رحيمي ، Jul 20, 2007

salam man do ta dastan ferestadam vali esmam bad az ye hafte hanoz inja nayomade .momkene bedasteton nareside bashe?

-- الهه علی خانی ، Jul 22, 2007

سلام آقاي معروفي
داستان هاي من رو دريافت كرديد؟؟؟؟؟؟؟با همين ايميل فرستادم.

-- يلسمن ش ، Jul 24, 2007

آیا داستان من به نام"آفتاب و آسفالت" به دستتان رسیده یا نه؟

-- reza ، Jul 28, 2007

یک بار شما را به حرمت همان قلم زرین قسم دادم که ستون اسامی را به روز کنید.ما از همه که نا امید شدیم شما هم روی همه خیالی نیست.
----------------------
زمانه: داستانی فرستاده اید که نام تان را در لیست نمی بینید؟ بررسی و توزیع داستانها بین داوران و انتشار داستانها در سایت الزام می کرد که مدتی داستانهای رسیده جدید وارد لیست نشود. اما در حال حاضر که روزآمد ماقبل آخر صورت گرفته همه نامها در لیست باید باشد

-- میترا ، Aug 1, 2007

دو بار داستان هام رو براتون فرستادم.3 هفته اي مي گذره،اما از اسمم خبري نيست.يعني نرسيده؟!

-- ياسمن ، Aug 3, 2007

ايميلم فراموش شد.

-- ياسمنن ش ، Aug 3, 2007

آقاي معروفي اسمم رو در اون يكي ليست ديدم.ديگه خيالم راحت شد.ممنون.

-- ياسمنن ش ، Aug 3, 2007

با سلام
آیا داستانهای من را دریافت کردید.
اسم من در لیست بالا نیست.
-------
دوست عزیز، تاریخ به روز شدن لیست اسامی پیداست. اسامی که در لیست نیستند، میل و داستان آنها دریافت نشده است. در صورت تمایل داستان خود را مجددا برای زمانه ارسال دارید- زمانه

-- صفر ، Aug 4, 2007

سلام و درود
آیا داستان های من که مدتی بیش از یک هفته از ارسالشان می گذرد به دستتان رسیده است

-- س.م. چشمه ، Aug 4, 2007

با درود
جناب معروفي
داستانها را بايد با چه ايميلي فرستاد وآيا ميشود داستاني را كه جايي چاپ شده يا جايزه اي گرفته فرستاد؟

-- وحيدحسيني ، Aug 6, 2007

با سلام
آيا فقط داستان نويسان كشور ايران مي‌توانند در اين مسابقه شركت كنند يا همه فارسي‌زبانان؟
(محدوديت مكاني وجود دارد؟)
با تشكر

زمانه: هر کس فارسی بنويسد می تواند شرکت کند، قدمش روی چشم.

-- تينا محمئ حسيني ، Aug 12, 2007

یک داستان فرستاده‌ام اما هنوز ایمیل تأیید را دریافت کرده‌ام.

-- یاسمن احسانی ، Aug 15, 2007

آخرين مهلت ارسال چه وقت است ؟

-- امين بهلولي ، Aug 15, 2007

سايت خيلي خوبيه اميدوارم تورسالت خطيري كه انتخاب كرديد موفق باشيد

-- بدون نام ، Aug 16, 2007

خسته نباشيداميدوارم توكارتون موفق باشيد ده دوازده سالي هست كاغذ سياه ميكنم باديدن سايت شماحس خوبي پيداكردم

-- بهرام نوري ، Aug 16, 2007

سلام
خسته نباشيد
هنوز نامي از بنده در ليست اثار رسيده نيست
از يك هفته گذشته است
لطفا در صورت امكان پيگيري كنيد
------------------------
زمانه: نام شما در لیست نامهای 13 اوت هست

-- احمدبيرانوند ، Aug 17, 2007

فردا یازده سپتامبر سال 2007 هست. کی نتایج مسابقه رو اعلام می کنید؟

-- علی سهرابی ، Sep 10, 2007

نتایج مسابقه رو خوندم. از زحمتی که کشیدید تشکر می کنم. گرچه اسم من بین برنده نبود اما همین که آدم می بیند به نوشته اش چطور نگاه می کنند خودش خوب است. اما کاشکی در آن صفحه که همه داستانها را گذاشته بودید داستان من را هم می گذاشتید. لااقل دلم گرم می شد

-- علی سهرابی ، Sep 15, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)