تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
دشنام‌گویی: زبان اسلام فقاهتی بنیادگرایانه - بخش ششم

زبان روزنامه‌ی کیهان

اکبر گنجی

۱۷- روزنامه‌ی کیهان: کیهان و حسین شریعتمداری، تک‌تیراندازان آیت‌الله علی خامنه‌ای هستند. جناح راست برای مقابله با اصلاح‌طلبان ، انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان را به راه انداخت. در دیدار اعضای این انجمن با آقای خامنه‌ای، او به آن‌ها می‌گوید:

«من از همه‌ی شما تشکر می‌کنم. شما کسانی هستید که در خط مقدم جبهه‌ی علیه تهاجم فرهنگی غرب از مرزهای اسلام دفاع می‌کنید. همه‌ی شما مسلسل در دست دارید. اما یک تشکر ویژه هم از روزنامه کیهان دارم. کیهان نه تنها مسلسل به دست دارد، بل‌که تک‌تیرانداز قابلی هم هست».

آیت‌الله خامنه‌ای، دو زبانه است. زبان اول، همان زبانی است که او در سخنرانی‌ها به کار می‌گیرد. اما او زبانی دومی هم دارد که که روزنامه‌ی کیهان از آن استفاده می‌کند. مخالفان با خواندن صفحه‌ی دوم روزنامه‌ی کیهان، با سیاست‌های رهبری آشنا می‌شوند. به همین دلیل، شواهد بیشتری از کیهان نقل خواهیم کرد:

کیهان در تیتر اول روز ۱۱ مرداد نوشت: «اسناد خیانت خاتمی و موسوی فاش شد». در توضیح این تیتر نوشته است:

«کیان تاجبخش جاسوس نشان‌دار «سیا» مستقیماً با خاتمی در ارتباط بوده است. او در جریان آشوب‌های ۱۸ تیرماه ۷۸ نیز بازداشت شده بود که شبانه با دستور صریح یکی ازهمان خواص آلوده آزاد شد! و یا، رامین جهانبگلو جاسوس دیگر آمریکایی، مأموریت خود برای فتنه و آشوب را مستقیماً و بی‌پرده با خاتمی و موسوی و چند تن دیگر از سردمداران اصلاحات در میان می‌گذاشته است ... «ژانت آفاری» بهایی و همکار رسمی موساد به دعوت زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی به ایران می‌آید و ضمن سخنرانی در دانشگاه الزهرا (س)، نشست‌های متعددی با میرحسین موسوی و چند تن دیگر از دار و دسته وی داشته است ... صحنه[ی تظاهرات] در اختیار موسوی و خاتمی و جمعی از اراذل و اوباش بود که مطابق اسناد موجود از سوی سران فتنه برای قمه‌کشی و عربده‌جویی با هدف به اصطلاح گرم‌کردن تنور آشوب، اجاره شده بودند. رسوایی خواص آلوده و فتنه‌انگیز و برملاشدن خیانت و جنایت آن‌هاست. سران فتنه مصداق بارز مفسد فی‌الارض هستند که قتل مردم بی‌گناه، برهم زدن آرامش مردم، همکاری با دشمنان بیگانه و ... از جمله جنایات نابخشودنی آنان است»1.

به موارد زیر بنگرید که زبان دوم آیت‌الله خامنه‌ای را به‌خوبی برملا می‌کند:

«میر حسین موسوی مرحله دیگری از پروژه‌ی پلکانی سازمان سیا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را کلید زد. تشکلات سبز امید، مرحله‌ای از کودتا علیه حکومت‌های ضد آمریکایی است که توسط رئیس اسبق سیا درست شده است» (۸۸/۵/۲۶).

«[خطاب به میر حسین موسوی:] بروید پرچم آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی را به عنوان علم خود انتخاب کنید یا عکس بوش و اوباما و گوردون براون و شیمون پرز و نتانیاهو را سر دست بگیرید» (۸۸/۶/۳).

«احمد منتظری مستقیماً وصل به ارگان سازمان سیا و صدای آمریکاست و نقش موثری در انتشار بیانیه‌ها و مواضع ضد انقلابی به نام پدر خود دارد» (کیهان ۸۸/۶/۴).

«بازی [آیت‌الله منتظری و آیت‌الله بیات] با کلمات جمهوریت و اسلامیت یا مشروعیت و مقبولیت و القای تقابل این دو در نظام جمهوری اسلامی که بنیان آن از همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی با پروژه مشترک ضد شیعی و ضد انقلابی «سیا» و «اینتلیجنت سرویس» گذاشته شد» (کیهان ۸۸/۶/۱۱).

«روابط مهدی کروبی با شیخ آلت دست باند مهدی هاشمی روز به روز تقویت می‌شود. نزدیک‌شدن تدریجی کروبی به بیت منتظری که با وساطت برخی بقایای باند جنایتکار و منافق مهدی هاشمی انجام می‌شود» (کیهان ۸۸/۶/۱۴).

«استتار فعالیت‌های براندازانه، تخریبی و ضدانقلابی پشت عنوان‌های اجتماعی و مدنی، توصیه‌ای است که کارشناسان سازمآن‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس از یک دهه پیش به عناصر ضدانقلاب در ایران توصیه کرده‌اند و اکنون موسوی با یک دهه تاخیر و لو رفتن پوشش مذکور، تلاش می‌کند به همین توصیه عمل کند» (کیهان ۸۸/۶/۱۷).

«شماری از آن‌ها [اعضای مجمع روحانیون مبارز] از طریق کمیته‌هایی نظیر صیانت آراء مقابله با تقلب، عملاً در پروژه‌های عملیاتی‌شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل به ایفای نقش پرداختند» (کیهان ۸۸/۶/۱۸).

«ایشان [آیت‌الله منتظری، آیت‌الله صانعی، آیت‌الله بیات] اگر فرصت کنند و استقبال صدای آمریکا، رادیو فردا (ارگان سازمان سیا) و بی‌بی‌سی انگلیس را از مواضع گاه و بی‌گاه خود ببینند، شاید بتوانند پی ببرند که چه کسانی برای معاویه‌های روزگار نیزه‌داری و برای فریب مردم هم پایی می‌کنند» (کیهان ۸۸/۶/۱۹).

«مهدی جامی با وجود اطاعت و سرسپردگی کامل به مدیران هلندی رادیو زمانه، با وضعی تحقیرآمیز از این رادیو اخراج شد و مدیران مذکور به وی تصریح کردند شماها بردگان ما هستید و ما هرگونه که بخواهیم با مستخدمان رادیوی خود برخورد می‌کنیم. جامی به تازگی به اظهارات حمید دباشی (از عناصر آمریکانشین فعال در فتنه سبز) واکنش نشان داد. دباشی در تحلیل خود خواستار مخالفت سبزها با آمریکا و اسرائیل برای کسب وجهه و اعتبار شده بود ... جامی در واکنش به این موضع مصلحت‌اندیشانه، از موضع وکیل مدافع آمریکا و اسرائیل برآشفت ... در فتنه سبز ... عناصر بدنام و بدسابقه‌ای نظیر سلطنت‌طلبان، تروریست‌های منافقین و ریگی و تندر، بهائیان، کودتاچیان و مفسدان سیاسی و اقتصادی گوناگون قرار گرفتند و با هم یک جبهه شترمرغی تشکیل دادند» (کیهان ۸۸/۱۲/۱۶).

«افشاگری مستند روزنامه کیهان از پروژه‌ی حسین بشیریه در وزارت کشور دوره اصلاحات برای نظریه‌پردازی پیرامون «ترورهای سیاه»، تشکیل «گروه‌های مقاومت چریکی» و ایجاد «شورش‌های شبه‌نظامی» زیر پوشش و عنوان «گذار به دموکراسی» واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت ... حسین بشیریه (محقق CIA و نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبان) ... بر مقاله کیهان مبنی بر همکاری رسمی این عامل CIA با وزارت کشور دوره اصلاحات صحه گذاشت ... چرا سازمان بازرسی کل کشور خود را موظف به دفاع از همکاری یک عامل تابلودار CIA با برخی مقامات وزارت کشور دولت محمد خاتمی می‌بیند؟ ... «نظریه‌پردازی اصلاح‌طلبان برای ترورهای سیاه» و تدوین «نقشه عملیاتی کودتای مخملی» در وزارت کشور دوره اصلاحات بود که با کپی‌برداری ناشیانه از دستورالعمل شماره ۱۰/۲ «شورای امنیت ملی آمریکا» صورت گرفت» (کیهان ۸۸/۱۱/۶).

«شماری از منافقین مرتبط با مراکز اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با کمک این کشورها درصدد راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای هستند ... در این میان عطاءالله مهاجرانی، محسن کدیور (برادر زن مهاجرانی)، فاطمه حقیقت‌جو، احمد و محمود صدری و عبدالعلی بازرگان به عنوان شورای گروهکی موسوم به شورای شبکه جرس، بیانیه‌ای منتشر کرده و برای ردگم‌کنی نوشته‌اند ... گفتنی است برخی از این عناصر (نظیر کدیور) پیش از این، از بعضی موسسات پوششی آمریکایی مبالغ مختلف مالی دریافت کرده و برخی دیگر پس از فرار از کشور به استخدام مراکز شبه پژوهشی (جاسوسی) آمریکا درآمده‌اند. همچنین دربی‌بی‌سی و صدای آمریکا و دیگر رسانه‌های همسو همواره به روی عناصری نظیر مهاجرانی، حقیقت‌جو و کدیور باز بوده است ... کنگره آمریکا به‌تازگی و در یک اقدام از ده‌ها اقدام مشابه، ۵۵میلیون دلار را برای حمایت و تقویت‌رسآن‌های جریان براندازی در ایران اختصاص داد» (کیهان ۸۸/۷/۱۶).

«مهاجرانی امروز عملاً در حد پادوها و سلطنت‌طلبانی چون مسعود بهنود تنزل یافته و به عنوان مستخدم فصلی بی‌بی‌سی عمل می‌کند و یافته‌ها و تحلیل‌های سفارت انگلیس را از پشت صفحه بی‌بی‌سی بازگو می‌کند»2.

«مهاجرانی به‌تنهایی عور و عار و سند خیانت‌های بزرگ در حزب دولت ساخته کارگزاران و دولت مشارکتی خاتمی است. بوی تعفن این مهره جاه‌طلب و حقیر قریب ۱۵سال مشام مردم را آزار داد ... لاشه‌ی متعفن فتنه به ما می‌گوید نطفه‌ی این مولود نامبارک در دنیازدگی، بی‌طاقتی میانه‌ی میدان جهاد و غفلت از اطاعت امر مولا بسته شد»3.

«بهاءالله مهاجرانی وزیر فراری دولت اصلاحات ... سرکرده‌ی حلقه‌ی ماسونی- بهایی لندن در سایت جرس می‌نویسد»4.

هر بار که موسوی یا کروبی سخن می‌گویند، کیهان به نیابت از آیت‌الله خامنه‌ای اهانت‌ها را نثار آنان می‌کند. به عنوان نمونه، پس از انتشار سخنان موسوی در دیدار اعضای حزب مشارکت با وی، حسین شریعتمداری نوشت:

«اگر آقای موسوی ذره‌ای به خط امام و اصول استقلال و عزت و شرف انسانی پایبندی داشت، نمی‌گفت خوشحالی مستکبران به ما چه؟ ... [ما متوهم شدیم] یا آن رجل سرخورده‌ای که پس از ۱۰ روز سکوت و انفعال و چک‌کردن تمام تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب غربی، مانند طوطی ادعای بیگانگان را تکرار کرد و مدعی شد مردم را با قطار و اتوبوس و فشارهای اداری از شهرهای دیگر به تهران آورده بودند! و تظاهرات مهندسی شده بود؟! ... قاطبه روحانیت به چشم خیانت و افساد و جاه‌طلبی و قربانی‌کردن حقوق مردم پای مطامع خود، به شما می‌نگرند ... حمایت جبهه ضدانقلاب - از سران استکبار گرفته تا سران گروهک‌ها - از فتنه سبز و سران آن با اشاره به اعمال خیانت‌آمیز فتنه‌گران است ... فتنه سبز ... بسته آنارشیسم و اغتشاش و فتنه را فراهم می‌کند»5.

در همان شماره،کروبی را هم به دلیل سخنان تازه اش، مورد لطف و مرحمت ملوکانه قرار داد و نوشت:

«کروبی البته عنایت به این واقعیت نداشته که در چشم مردم، سیاه نمایی پرحجم دشمنان خارجی و عناصر آلوده داخلی علیه رئیس جمهور ضدارزش تلقی می‌شد و مردم نمی‌توانستند به طیف‌های آلوده به مفاسد اقتصادی و سیاسی به چشم دلسوز بنگرند. طبیعی بود برای چنین مردمی، آلودگان به مفاسد اقتصادی کسانی چون شهرام جزایری مایه‌ی ننگ و عار محسوب شوند ... [مردم] یقین کرده بودند یک باند زرسالار و اشرافیت طلب در برابر رئیس جمهور جبهه گرفته است. نامزدی که اطرافیانش او را زنگ تفریح و رأی دادن به وی را امری هدر می‌دانند، چگونه باید توقع داشت که رأی مردم را کسب کن...اگر رفیق شهرام جزایری رأی می‌آورد، مردم نباید شک می‌کردند که استبداد و طاغوتی گری و فساد و تقلب به کشور بازگشته است»6.

حسین شریعتمداری، سال ۸۸ را با دشنام‌گویی به شیرین عبادی پایان داد. نوشته است:

«شیرین عبادی ... این پیر زن مفلوک در جوانی هم خود را جان نثار شاه دانسته و از قتل عام مردم انقلابی توسط رژیم شاه حمایت کرده بود ... همین پیرزنی که پایش لب گور است، گفته است؛ من از خارجی‌ها پول می‌گیرم،اما وابسته نیستم»7.

فضلی‌نژاد محقق و نظریه‌پرداز روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی سروش و موسوی و خاتمی گفته است:

«رهبران اصلاح‌طلبان در ایران یا فراماسونر هستند یا دلبسته‌ی ایدئولوژی ماسونی اند از عبد الکریم سروش که رسما از دست پرنس برن هارد ولیعهد هلند جایزه‌ی کلوپ سری بیلدربرگ به نام جایزه‌ی اراسموس را گرفت و این چنین عضویت رسمی خود را در عالی ترین نهاد ماسونی جهان اعلام کرد تا سید محمد خاتمی که فارغ از حضورش در اجلاس سری بیلدر برگ در شهر پرتقال در کتاب از دنیای شهر تا شهر دنیا با راهنمایی حسین بشیریه از همه‌ی فلاسفه‌ی ملحد ماسون به عنوان فیلسوفی متدین و موفق یاد کرده است تا حزب کارگزاران سازندگی و حزب مشارکت که در رسانه هایشان مثل شهروند امروز و روزنامه‌ی شرق و...میر حسین موسوی که به روایتی عضو لژ فراماسونری قسطنطنیه است... اسناد عضویت میر حسین موسوی در لژ فراماسونری قسطنطنیه موجود است و جاسوسی ایشان برای صهیونیست‌ها یک احتمال بسیار قوی است...پس از جنگ تحمیلی عبدالکریم سروش و سید محمد خاتمی که هر دو وابستگی‌های ماسونی آشکار دارند نسخه انگلیسی را برگزیدند تا یک مارتین لوتر مسلمان متولد شود... عبدالکریم سروش در حلقه‌ی کیان و سید محمد خاتمی در حلقه‌ی آیین از15 سال قبل از کودتای ماسونی سبز شعار جامعه‌ی مدنی و حکومت سکولار می‌دادند...بعد از فروردین 1388 سفر‌های آقای خاتمی به اروپا و عربستان آغاز شد و ایشان از ملک عبدالله تقاضای پول کرد تا هزینه‌های انتخاباتی میر حسین موسوی را ساپورت کند»8.

پانوشت‌ها:

۱- رجوع شود به این‌جا

۲- کیهان، ۱۳۸۸/۵/۱۹.

۳- سرمقاله‌ی کیهان ۸۸/۱۲/۲۴ زیر عنوان «خواص خاکستری و ماسونیسم مدرن».

۴- کیهان، ۱۳۸۸/۱۲/۲۷.

۵- روزنامه‌ی کیهان، «حرف می‌زنیم و خالی می‌بندیم، پس هستیم»، ۱۳۸۸/۱۲/۲۶.

۶- روزنامه‌ی کیهان، «در سلامت انتخابات همین بس که رفیق شهرام جزایری رأی نیاورد»، ۸۸/۱۲/۲۶.

۷- کیهان، ۱۳۸۸/۱۲/۲۷، آواز.

۸- رجوع شود به این‌جا

Share/Save/Bookmark

بخش‌های پیشین
زبان، قدرت، جهان اجتماعی
زبان آیت‌الله خامنه‌ای
زبان احمدی‌نژاد و مصباح یزدی
زبان نوری همدانی، یزدی، جنتی، خاتمی، و شجونی
زبان علم‌الهدی، روحانی، طائب

نظرهای خوانندگان

مقاله بسیار گنگ و سرگیجه آور در ترکیبی از ده ها موضوع ناتمام را چرا چاپ می کنید. اگر به فکر خوانندگان خود نیستید حداقل به آقای گنجی و فعالیتهای ذهنی سابق شان رحم کنید ...

پر کردن 80 درصد یک متن با نقل قولهایی که نقشی در جمع بندی پایانی خود متن ندارند نشان دهنده دستپاچگی و غیر حرفه ایی بودن مقاله فوق است.

در میان جملات آشکار این مقاله و صورت ظاهری متن که قرار است به نقد کیهان اختصاص داده شود می توان متوجه گلایه رمانتیکی نیز شد که آقای گنجی از رقیبانش در جراید روز دارند.

آقای گنجی عزیز شخصیت بسیار خاصی دارند که توام شده است با ذهن سریع و نقاد و این دو در ترکیب با شجاعت ذاتی شان از او تحلیلگری نادر ساخته است. اما انگیزه فی البداهه ایشان گاها می تواند باعث ایجاد انرژی منفی گردد.
صبوری و ویرایش مجدد توسط شخص ثالث برای نویسندگانی با خصوصیت کیفی ایشان بسیارضروری است.
ا

-- ونداد زمانی ، Mar 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)