تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
سینما در غرب

بهشتی بین من و تو

نادر افراسیابی

Sorcerer's Apprentice

دانشجوی رشته‌ی فیزیک به نام دیو استاتلر (با بازی جی باروکل) متوجه می‌شود که در رگ‌های او خون یک شعبده‌باز مرده جریان دارد. یکی از شاگردان این شعبده‌باز مرده که بالتازار بلیک (با بازی نیکلاوس کیج) نام دارد سراغ او می‌آید. بلیک برای یک دوئل به نیروی ساحرانه‌ی بیشتری نیاز دارد.

کارگردانی این فیلم را جان تورتلتاب به عهده داشته و داستان فیلم در منهتن، نیویورک اتفاق می‌افتد.
فانتزی، آمریکا، ۲۰۱۰

Get Him to the Greek

آلدوس اسنو (با بازی راسل برند) یک خواننده‌ی موفق و یک ستاره است. او که برونگرا و عاشق صحنه است، تلاش می‌کند که موفقیت‌های گذشته را تکرار کند. برای این‌کار با یک مرد اخم‌آلود و بی‌دست و پا و درونگرا و ناموفق طرح دوستی می‌ریزد. کارگردانی این فیلم را نیکولس استالر به عهده داشته و داستان فیلمش را بر اساس تضاد شخصیتی دو مرد در قالب یک کمدی عامه‌پسند که به گیشه نظر دارد می‌سازد.
کمدی، آمریکا، ۲۰۱۰

بهشتی بین من و تو

لونا (با بازی سیرینکا سویتشیک) و عمار (با بازی لئون لوسف) در سارایوو زندگی می‌کنند. جنگ داخلی تازه تمام شده و آنها در فرودگاه سارایوو کار می‌کنند. لونا مهماندار هواپیمار است و عمار تکنسین است. این زن و شوهر، رابطه‌ی زناشویی کامیابی دارند، از نظر اقتصادی هم وضع آنها بد نیست. فقط یک چیز کم دارند: یک فرزند.

لونا متوجه می‌شود که نازاست و عمار که ازین مسأله رنج می‌برد و به الکلیسم روی می‌آورد. به همین دلیل هم کارش را از دست می‌دهد و او از روی تصادف با اسلام‌گرایان افراطی آشنا می‌شود. به اردوگاه آنها می‌رود و آموزش نظامی و عقیدتی می‌بیند. وقتی برمی‌گردد، از هر نظر تغییر کرده. از همسرش انتظار دارد که مطابق قوانین شریعت اسلام زندگی کند و از او تمکین کند و حجاب اسلامی را هم رعایت کند. اما لونا که یک زن روشنفکر است، تن نمی‌دهد.

کارگردانی این فیلم را جاسمیلا زبانیک به عهده داشته. ریانیک به خاطر نخستین فیلمش ( راز عصمت ) خرس طلایی جشنواره‌ی فیلم برلین را در سال ۲۰۰۵ از آن خود کرد.
بوسنی هرزگوین، درام، ۲۰۰۹

The Happiest Girl in the World

دلیا، یک دختر هجده ساله از روستایی در رومانی در بخت‌آزمایی یک اتوموبیل برنده می‌شود. در ازای این اتوموبیل او می‌بایست در یک تبلیغ تلویزیونی شرکت کند. او که از این مسدله وحشت دارد، تصمیم می‌گیرد فرار کند و در همان حال خانواده ی او نقشه‌ها کشیده‌اند. آنها قصد دارند این اتوموبیل را بفروشند و با پول آن خانه‌ی کوچک مادربزرگ را به یک مسافرخانه تبدیل کنند. کارگردان این فیلم رادو جود است و از بازیگران غیرحرفه‌ای استفاده کرده است. این فیلم محصول مشترک هلند و رومانی است.
کمدی، رومانی، هلند، ۲۰۰۹



Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)