تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
مدیر کل زندان‌های استان تهران:

«روح‌الامینی و کامرانی مننژیت داشتند»

سهراب سلیمانی، مدیر کل زندان‌های استان تهران می‌گوید که محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی بر اثر بیماری مننژیت که «پیش از انتقال به زندان به آن مبتلا بوده‌اند»، جان باخته‌اند.

محسن روح‌الامینی و محمد کامرانی، دو جوانی هستند که در جریان اعتراض‌های خیابانی به نتیجه انتخابات دستگیر شدند و به گفته خانواده‌هایشان بر اثر «جراحات وارده» در زندان، جان باخته‌اند.


حسین علایی، سردار سابق سپاه پاسداران طی یادداشتی که در برخی وب‌سایت‌ها منتشر شده، به نقل از پدر روح‌الامینی نوشته که هنگامی که جسد محسن را دیده است، متوجه شده که دهان وی «خرد» شده است.

گزارش‌های مشابهی در خصوص وضعیت جسمی محمد کامرانی به هنگام مرگ منتشر شده است که نشان می‌دهد وی بر اثر «خرد شدن فک، دهان و دندان» و عفونت شدید جان باخته است.

آقای سلیمانی با رد تمامی این گزارش‌ها، به خبرگزاری ایسنا گفته که «این حرف‌ها را افراد ضد انقلاب، معاند و مخالف» میِ‌زنند، چرا که «ما انسان هستیم و انسان را نگهداری می‌کنیم.»

«روح‌الامینی و محمد کامرانی جزو یک مجموعه بودند که باید تحویل اوین می‌شدند. روح‌الامینی در مسیر زندان و در خودروی اعزام حالش بد می‌شود و توسط عوامل و نیروهای امنیتی به بیمارستان منتقل شد و آقای کامرانی دو یا سه ساعت بعد از روح‌الامینی در زندان حالش به هم خورد»

به گفته این مقام مسئول، پس از جان باختن محسن روح‌الامینی در زندان، دستور داده شده که به تمامی زندانیان اوین واکسن مننژیت تزریق شود؛ موضوعی که پیش‌تر حسین علایی در یادداشت خود به نقل از وزیر بهداشت به آن اشاره کرده بود.

آقای علایی اعلام کرده بود که وزارت بهداشت در حدود دو هزار واکسن مننژیت قوی به زندان‌ها فرستاده است.

وی در یادداشت خود به نقل از پدر محسن روح‌الامینی نوشته که «بعد از مجروح شدن، به او (محسن) نرسیده‌اند تا خون او عفونی شده و دچار تب شدید بالای ۴۰ درجه گردیده و از شدت تب، دچار بیماری مننژیت شده است.»

این در حالی است که آقای سلیمانی با رد این اظهارات می‌گوید که محسن روح‌الامینی قبل از تحویل به بازداشتگاه اوین، مننژیت داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزوده که بعید می‌داند کسی ادعا کند که «بازداشت‌شدگان در مجموعه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند و در زندان ها هم سلول انفرادی وجود ندارد»

او نحوه درگذشت این دو جوان را این‌گونه روایت می‌کند که «روح‌الامینی و محمد کامرانی جزو یک مجموعه بودند که باید تحویل اوین می‌شدند. روح‌الامینی در مسیر زندان و در خودروی اعزام حالش بد می‌شود و توسط عوامل و نیروهای امنیتی به بیمارستان منتقل شد و آقای کامرانی دو یا سه ساعت بعد از روح‌الامینی در زندان حالش به هم خورد.»

به گفته سلیمانی، محمد کامرانی «قبل از فوت، نامه آزادی‌اش» صادر شده بود و وقتی زنده بود، «شبانه تحویل خانواده‌اش شد و روز بعد فوت کرده و تمام پزشکان بیمارستان و پزشک قانونی تائید کردند که وی مننژیت داشته است.»

وی همچنین در خصوص تزریق ماده‌ا‌ی به بازداشت‌شدگان در هنگام بازجویی که عوارض مغزی و قلبی دارد، گفت: «این حرف‌ها را افراد ضد انقلاب، معاند و مخالف می‌زنند و حداقل در جایی که من مسئول هستم چنین چیزی امکان ندارد.»

سلیمانی در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت که در مجموعه زندان‌ها با بازداشت‌شدگان «هیچ گونه رفتار خلاف شان اداری، انسانی و اخلاقی، تحت هیچ شرایطی انجام نمی‌شود.»

سلیمانی در خصوص تزریق ماده‌ا‌ی به بازداشت‌شدگان در هنگام بازجویی که عوارض مغزی و قلبی دارد، گفت: «این حرف‌ها را افراد ضد انقلاب، معاند و مخالف می‌زنند و حداقل در جایی که من مسئول هستم چنین چیزی امکان ندارد»

مدیرکل زندان‌های استان تهران افزوده که بعید می‌داند کسی ادعا کند که «این افراد در مجموعه زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشند.»

وی همچنین وجود سلول‌های انفرادی در زندان‌ها را رد کرد و گفت: «اتاق‌های ما سوئیت است و انفرادی وجود ندارد.»

اظهارات این مقام مسئول در حالی ایراد می‌شود که خانواده امیر جوادی‌فر، جوانی که در ۱۸ تیرماه بازداشت و در زندان جان باخته است، در گفتگو با روزنامه سرمایه اعلام کرده‌اند که مقام‌های امنیتی از آنها خواسته‌اند که بگویند فرزندشان سابقه بیماری داشته است.

خانواده این جوان با رد هرگونه بیماری فرزند خود، می‌گویند که امیر در زندان جان باخته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما جوانان ایرانی بدینوسیله اعلام می‌کنیم که همگی ما نه تنها مننژیت بلکه آخونژیت داریم.

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

همه ما خوانده ایم که رفتار یزید پسر معاویه پسر ابوسفیان با امام زین العابدین بهتر بود تا رفتار ....

-- reza ، Jul 27, 2009

این طور که معلوم است ما مننژیت داریم واین ها
جنون گاوی +هاری .

-- Sadegh ، Jul 27, 2009

دولتمندان و زعمای امور !
میدانید این اپیدمی همه گیر است و هیچ واکسنی علاجش را نمی کند !از میلیونها بیماران مننژیتی ! به شما نصیحت ! تا این بیماری دامنتان را نگرفته؛ دم مقدستان را (آ......)بگذارید روی کول خوب خورده و خوب چریده و پروارتان و جانتان را به در ببرید چرا که مننژیت در ایران زمین غوغا می کند ......تازه به خارج هم سرایت کرده و از حالت اپیدمی خارج شده و
تبدیل به «پاندمی» می شود ...
یک بیمار مننژیتی از آلمان (بچه هایم هم که در آلمان به دنیا آمده و بزرگ شده اند ،مبتلا شده اند و می خواهند هر چه زودتر به صف مبتلایان در ایران بپیوندند)
باران از آلمان

-- baran ، Jul 27, 2009

- اي طرفداران ديكتاتور جلاد، آيا بعد از ديدن اين همه جنايت و وحشيگري از خامنه اي و عوامل خونخوارش هنوز هم ذليل ولايت هستيد.
آيا ذره اي غيرت و آزادگي در وجودتان يافت مي شود؟
ولي وقيح شما انسان بزدلي است كه به دلگرمي وحشيگريهاي سپاه خونريز پاسداران استبداد و بسيج ضد مردمي و اطلاعات و نيروهاي امنيتي به مردم دهن كجي كرده و مي خواهد با وحشت آفريني و ايجاد رعب در ميان مردم به اهداف كثيف خود برسد.
اگر اين وقيح روزي به چنگ يك دادگاه قانوني گرفتار شود، با فضاحت تمام و اشكريزان خواستار عفو توسط ملت و زنده ماندنش خواهد شد. او هيچ فضيلت اخلاقي ندارد. برگرديد و بار ديگر در افكار خود تجديدنظركنيد.

-- علي ، Jul 27, 2009

آقای سلیمانی،
آیا شما به روح معتقد هستید؟
پس ...

-- مهدی ، Jul 27, 2009

لاجوردی بخواب که سلیمانی بیدار است
از تو هم پر رو تر است!

-- سامان ، Jul 27, 2009

چی بهش قبلا از آزادیش تزریق یا خوراندید؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

امیدوارم که بچه های خودش دچار مننژیت بشن و جلوی چشمش جون بدن . ...آدمکش جانی . جزای آدمکشهایی مثل این ...فقط اینه که بندازشون توی یک اتاقک آهنی بدون سقف ولشون کنن توی صحرا به امان خدا بدون آب بذون غذا. تا ذره ذره بمیرن, ذره ذره جون بدن . با مهدی هم خیلی موافقم .

-- شهره ، Jul 27, 2009

چهره اش را به یاد بسپارید.او پوست و خونش تغذیه شده از خون جوانان ماست.

-- سروش ، Jul 27, 2009

خیلی ... . یک روز بهم می رسیم آقای سلیمانی . تو از رئیس ساواک شاه که گنده تر نیستی . هستی ؟

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

مکر همین آقایان نگفتند که تظاهرات را کارمندان ایرانی سفارت اینگلیس رهبری میکردند و اسناد آنرا افشا خواهند کرد .
هیچ مرزی در دروغ گوئی باقی نگذارده اند
بجای صداقت جای مهر بر پیشانی دارند .

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

این گفته آقای سهراب سلیمانی که:« ما انسان هستیم و انسان را نگهداری می کنیم» سخنیست که حتی امام خمینی هم شهامت وجریت بیانش را نداشت. سهراب خان زنده باشی که سرور فقیهان و وقیحهانی.

-- فراری ، Jul 27, 2009

اگه مننژیت داشته چرا پس صورتش خورد شده؟ خامنه ای، وای به حالت! 

-- چاچا ، Jul 27, 2009

سلیمانی مسئول زندان یعنی نگهبان زندان است ولی بازجوئی ها از افراد بازداشتی در مرحله اول توسط بازجوها و شکنجه گران وزارت اطلاعات صورت میگیرد و در مرحله بعد توسط بازجو ها و شکنجه گران باصطلاح دادسرای عمومی تهران به ریاست مرتضوی دادستان بیمار روانی تشنه شکنجه وحبس انسانها در تهران است و در سایر استانها بازپرسان و دادیاران همان دادسرا. منتها با چون
سهراب سلیمانی مدیر کل زندانهای تهران است با توجهه به مسئولیتی که دارد بدون شک شریک جرم این جنایات است که با سکوت و رضای ضمنی رهبر مملکت آیت الله خامنه ای انجام میگیرد و اگر هم اقدامی در حال حاضر در شرف انجام است برای ساکت کردن مردم است . مهدی

-- مهدی ، Jul 27, 2009

و اینست نتیجه تقدس بخشیدن به شیوه تفکر و آداب و رسوم تازیان که برای کشورهای اشغال شده جیزی بجز غارت ثروت ملی و کشتار میهن پرستان و تجاوز به زنان و کودکان انها به ارمغان نیاورد. و نقش روحانیت ایران در ابتدا غیر از مزدوری تازیان و رنگ و لعاب زدن بر مسلک این ...نبود. البته این نوکری اجانب در راه خدا نبود چرا که این وطن فروشان را از موقعیت ممتاز اجتماعی بر خوردار مینمود. پس از شکست و خروج امپراطوری اسلامی که به همت زنان و مردان ایرانی و به رهبری میهن پرستانی چون ابومسلم خراسانی و بابک خرمدین صورت گرفت این حضرات نوکری شاهان میکردند و در ازای آن جیره و مواجب میگرفتند. از جمله در زمان شاه از حدود پنج هزار ملا و آخوند و آیت الله نام برده میشود که به آنها حقوق ماهیانه پرداخت میشد. ولی بعد از انقلاب دیگر اوضاع فرق میکرد. روحانیت ایران با تکیه بر ساده اندیشی اکثریت و قلع و قمع کردن روشنفکران به مقام شاهی رسید ولی اینبار از نوع الهی آن. دیگر راه برای نشر موهومات و خرافات و تقدیس تفکرات عهد بوق کاملا باز شده بود و حضرات از آن به نحو کامل استفاده نمودند. مدیر کل شکنجه گاههای تهران نمونه بارزی از دست پروردگان این عقب ماندگان فکری است که خود را در پشت هاله تقدس پنهان مکنند و به توجیه هر رذالتی قادرند.

-- شهر قصه ، Jul 28, 2009

ادعا دروغ مرگ زندانیان توسط مننژیت. ضربه به سر باعث صدمه همانند مننژیت و تورم مغزخواهد شد

-- Deng ، Jul 28, 2009

لعنت بر تمام دروغ گوهای عالم

-- بابک ، Jul 28, 2009

آخه تا كي دروغ؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدا ازشون نگذره

-- بدون نام ، Jul 28, 2009

آقای سلیمانی بدان دنیا همیشه به وفق مراد شما نیست روزی هم نوبت شما و فرزندان شما خواهد رسید.
آن روز خیلی دور نیست.
دروغگوی ...

-- م.م ، Jul 29, 2009

لازم بذکر است خانم ندا آقاسلطان هم ...داشتند. تو فيلیم روند عملکرد بيماری بخوبی معلومه!!

-- reza ، Jul 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)