تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برخورد قوه قضاییه با سایت‌های ضد دین

علیرضا جمشیدی می‌گوید که قوه قضاییه با سایت‌های «ضد دینی و ضد فرهنگی» به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه گفت که برخورد با سایت‌هایی که تبلیغ آئین بهائیت می‌کنند نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

به گفته این مقام قضایی، پرونده سایت‌های «ضد دینی و ضد فرهنگی» به طور مرتب در قوه قضاییه بررسی می‌شود.
وی هیچ اشاره‌ای به تعداد این پروند‌ه‌ها در قوه قضاییه نکرد.

اظهارات آقای جمشیدی چند هفته پس از آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از «شناسایی و انهدام» چند شبکه «برانداز اینترنتی» در ایران خبر داد، ایراد می‌شود.

سپاه اعلام کرد تعدادی از افراد که در این سایت‌های «ضد دینی و مستهجن» فعالیت می‌کرده‌اند را بازداشت کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت که برخورد با سایت‌هایی که تبلیغ آئین بهائیت می‌کنند نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد

رضا جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری ارتباطات نیز امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا تعداد کسانی که در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند را ۵۰ نفر اعلام کرده است.
به گفته آقای جعفری، ۲۵ تن از این افراد هم‌اکنون به قید وثیقه آزاد هستند.

این مقام قضایی در عین حال افزود سایت‌هایی که توسط دایره جرایم سایبری مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته «منهدم» شده‌اند، بیش از سه میلیون کاربر داشته‌اند.

معاون دادستان تهران خبر داد که «تعداد دیگری از سایت‌های مستهجن و متهمان آنها نیز شناسایی شده‌اند که طی روزهای آینده عملیات‌هایی جهت دستگیری این افراد صورت خواهد گرفت.»

به گفته آقای جعفری تمام متهمان این پرونده «به ارتباط با عوامل بیگانه اعتراف کرده‌اند و حتی چک‌ها و پول‌هایی که این افراد از عوامل خارجی دریافت کرده‌اند، به صورت مستند در پرونده‌های آنها موجود است.»

وی همچنین گفت که دادگاه این افراد به صورت علنی برگزار خواهد شد.

معاون دادستان تهران هشدار داد با کاربرانی که در پیشبرد اهداف سایت‌های «مستهجن» عهده‌دار نقشی شدند، برخورد خواهد شد و «به راحتی با استفاده از ابزار لازم جهت شناسایی IP کاربران می‌توان این افراد را نیز شناسایی و تحت پیگرد قرار داد.»

اصلاح لایحه جرایم رایانه‌ای
براساس گزارش خبرگزاری‌ها، مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان، امروز یکشنبه ایرادهای لایحه جرایم رایانه‌ای را بررسی و ایرادهای آن را رفع کرد.

شورای نگهبان قانون اساسی پیش‌تر ۱۱ ایراد از این لایحه گرفته و آن را به مجلس بازگردانده بود.
لایحه جرایم رایانه‌ای نیز در سه بخش و ۵۶ ‬ماده تدوین شده است.

به موجب این لایحه «دسترسی، شنود و دریافت بدون مجوز داده‌های محرمانه و دستگاه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، جعل، تخریب و ایجاد اختلال در داده‌ها، کلاهبرداری و اختلال در سیستم» جرم شناخته خواهد شد.

در لایحه جرایم رایانه‌ای همچنین بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات‌های مختلفی برای کسانی که به کمک سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، محتویات مستهجن تولید یا منتشر کنند، پیش‌بینی شده است.

Share


در همین رابطه:
نام اعضای «شبکه مضلین۳» اعلام شد
هشدار سپاه پاسداران به «براندازان نرم»
اطلاعات تازه از «شبکه برانداز اینترنتی»

نظرهای خوانندگان

جنگ با سایه خود! این وضیعت حاکمین در حکومت ولایت اسلامی است. اینها در حال قطع شاخه ای هستند که خود بر روی آن نشسته اند و وجود شان به طور کامل به آن وابسته است، « تکنیک و دنیای آزاد اطلاعات ».
اکبر نجار،

-- Akbar Najar ، Apr 19, 2009

روزی چند ملیون توهین به اسلام از سایتها و خصوصا از تلفهای موبایل مخابر می شود. اینها همه اش تقصیر خود متولیان اسلام ناب اصست. باور کنید اگر یکی از این توهینهای ملیونی، تنها یکی از اینها زمان شاه اتفاق می افتاد فاجعه ی ملی می شد. اما امروز از دولتی سر این اربابان مسجد خود مردم روزی میلونها توهین بر این اسلان ناب روا می دارند. هر کس دلش بحال این اسلام می سوزد باید کمک کند تا این بساط برچیده شود. اگر این رژیم تنها پنج سال دیگر سر کار باشد از اسلام فقط نام باقی خواهد ماند. نامی بد!!

-- بدون نام ، Apr 19, 2009

اين همه سانسور براي چيست ؟ توهين ها و تهمت هاي هر روزه كه از راديو و تلويزيون و روزنامه هاي رژيم عليه بهائيان ايراد مي شود كافي نيست حال بايد با سايتهاي آنان نيز مبارزه كرد ؟؟؟ اين نكته نشان مي دهد كه بهائيان چيزي را ارائه ميدهند كه حكومت از گسترش آن بسيار بيمناك است . بهائيان كه در ايران اجازه چاپ و نشر ندارند تنها اميدشان اينترنت است حال حكومت ملايان همان را هم نمي پسندد

-- احمد ، Apr 19, 2009

باید باکمل تاسف گفت که امروز در جامعه ی ما فحش به سلام ضدیت بادین وتو هین به بیامبر و به قران و با اینهمه کینه و تنفر درتمام طول تاریخ اسلام بیسابقه بوده است. البته در دورانیکه اسلام به زور شمشیر وخونریزی خودش را تحمیل میکرده البته که توهین هم بوده ولی وسعت حیرتناک و حتا وحشتناک با اینهمه دریدگی و سماجت و ازسوی خودمسلمانزادها مسلمان بوه ا دیروز در تمام طول تاریخ اسلام وحتا دیگر مذاهب بی نظیر است. امروز در کوچه وخیابان و از صبح تا به شام ما توهینهای زننده به قران به بیامبر به امامان به روحانیون را به وفور می شنویم: می شنویم که کسی خودش را نودین مینامد. یامیگوید من مسلمان سا بقم. یا مسلان بون را توهین به خود میاد. و البته این جای تاسف دارد. زیرا اسلام هیچ! ولی بخشی از فرهنگ خوب ما نیز با این دین اجین شده وبا رفتن این دین انهم به این صورت بینهایت زشت بخشی از این فرهنگ خوب ما نیز با ان خواهد رفت. من معتقدم هر چه زودتر این اقایان از حکومت کناره بگیرند بهتر است: البته خسارت به نهایت جبران نابذیر است ولی شاید بتوان ته مانه ای را جت داد. من فکر میکنم وحانت ایران کشورما را با عوضی گرفتن هم ز نظر ادی و م از نظر معنوی نود رده ست. بقول ان نویسنده ی عزیز دیگر اسلام درشرف بایان غم انگیز خویش است. و کسی نمیدند که ایا باید بر این مرگ ترازیک خوشحال بود تا غمحال.

-- بدون نام ، Apr 19, 2009

سوال من این است که اگر یک نفر بخواهد راجع به دیانت بهایی اطلاعاتی بدست آورد، باید به چه کسی مراجعه کند؟
آیا باید به دشمنان درجه یک بهائیان یعنی آخوندها مراجعه کنیم؟
مدیران جامعه بهایی را که اکنون قریب به یک سال است که در زندان نگه داشته اند، بهاییان سرشناس هر شهر را احضار کرده و از تک تک آنها تعهد می‌گیرند که با هیچ کس گفتگویی در مورد عقاید خود انجام ندهند و شعائر دینی خود را انجام نیز انجام ندهند. و اکنون حق استفاده از یک وسیله جهانی بنام اینترنت را هم از آنها می‌گیرند. فقط همین مانده است که مراجعه به این سایت‌هارا نیز جرم اعلام کنند.
آخر مگر در این سایت های بهایی چه چیزی است که اینها چنین از آن وحشت دارند. آنها نه کلمه‌ای نه درباره حکومت می‌گویند و نه سیاست. نهایت احترام را هم که برای اسلام قائلند. وبسایت‌های آنها تنها تریبون‌های آزادی هستند، که که در یک محیط دموکراتیک به طرح مسائل و طرح آرای موافق و مخالف می‌پردازد. قبول ندارید به سایت
http://negahedigar1.blogfa.com/
مراجعه کنید که باورتان بشود.
راستی اگر کسی بخواهد به راجع به آراو عقاید بهائیان چیزی بداند باید از چه کسی بپرسد؟ از آخوندها؟‌آیا این کار به این نمی‌ماند که از وهابی‌ها راجع به عقاید شیعیان بپرسیم؟

-- بدون نام ، Apr 19, 2009

حق :"گر شهد به اعدا دهد و زهر به احباب همه زحکمت و مویی به خطا نیست ".

-- emy ، Apr 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)