تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اوباما: دیپلماسی مستقیم با ایران ادامه دارد

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفت که به تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات با ایران باوجود اظهارات ضد اسرائیلی محمود احمدی‌نژاد ادامه می‌دهد.

آقای اوباما افزود که اظهارات ضد اسرائیلی محمود احمدی‌نژاد به «موقعیت ایران در جهان لطمه می‌زند.»

رئیس جمهوری ایران در اجلاس دوربان۲، باردیگر به اسرائیل حمله کرد و این رژیم را «نژادپرست» خواند.

آقای احمدی‌نژاد یکی از مخالفان سرسخت اسرائیل در جهان به‌شمار می‌رود. وی پیش‌تر خواستار محو تل‌آویو از نقشه جهان شده بود.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت که فکر می‌کند این سخنان به موقعیت ایران در جهان لطمه می‌زند، اما واشینگتن رویکرد مستقیم دیپلماتیک خود در برابر ایران را همچنان ادامه می‌دهد.


عکس از رویترز

به گزارش خبرگزای فرانسه، آقای اوباما که پس از مذاکراتش با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که آمریکا به تلاش‌ها درباره حل و فصل برخی مسائل از جمله مسئله هسته‌ای ادامه خواهد داد.

وی در عین حال ادامه داد که سخنان آقای احمدی‌نژاد درباره اسرائیل «منزجر کننده و قابل اعتراض» است.

باراک اوباما از زمان رسیدن به قدرت در آمریکا خواستار آغاز مذاکرات با ایران است.
ایران و آمریکا در حدود ۳۰ سال است که روابط دیپلماتیک ندارند.

دولت جدید آمریکا بارها اعلام کرده که آماده آغاز مذاکرات مستقیم با ایران است، اما مقام‌های ایرانی می‌گویند که تغییری در سیاست‌های آمریکا نمی‌بینند تا به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهند.

Share


در همین رابطه:
ترک اجلاس ژنو از سوی نمایندگان اتحادیه اروپا

نظرهای خوانندگان

نوشتید :
((آقای احمدی‌نژاد یکی از مخالفان سرسخت اسرائیل در جهان به‌شمار می‌رود. وی پیش‌تر خواستار محو تل‌آویو از نقشه جهان شده بود.))
اول که محو تل آویو نه بلکه محو اسراییل صحیح است.
در ضمن این که رییس جمهور این محو را از جنس محو شوروی از نقشه دانسته بود( نه محو فیزیکی و نظامی).

-- احسان پژوهنده ، Apr 22, 2009

جمهوری اسلامی طی این سی سال هیچ اقدامی علیه اسرائیل که به زیان اسرائیل باشد انجام نداده است حتی در معملات خرید اسلحه از اسرائیل هم شرکت کرده است . گروه حماس که ابتدا توسط اسرائیل هدایت می شد با ترفندی به جمهوری اسلامی تحویل شد . در کل جمهوری اسلامی تنها شعار داده و با این شعارها موقعیت تندروها در اسرائیل را تقویت نموده است . ولی آنچیزی که این روزها از اسرائیل برای ایران مهمتر است موضع و شرایط طالبان در منطقه است که حتی شعارهای آنان از جمهوری اسلامی تندتر است و همچنین اگر بر پاکستان مسلط شوند جمعیتی بیش از پنج برابر ایران را در اختیار خواهند گرفت و شعارهای شیعه گری و اسلام خواهی ایران را تحت تاثیر خود قرار خواهند از اینرو این تنها وحشت جمهوری اسلامی ممکن است باعث نزدیکی ایران و امریکا شود که قبلا نیز این مطلب را گفته بودم . و حتی ایران در کنفرانس توکیو بخشی از هزینه های کمکی به دولت پاکستان را تقبل کرده و حتی راه زمینی در اختیار ناتو برای جنگ با طالبان قرار داده است . لذا باید منتظر جنگ شیعه سنی در آینده ای نزدیک در منطقه باشیم تا رابطه ی آمریکا و ایران بهبود بخشد . و تاکید اوباما بر ادامه ی مذاکرات چراغهای پشت پرده ی جمهوری اسلامی ست که در سر دو راهی گیر افتاده اند .

-- farhad ، Apr 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)