تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خبر دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی رد نشد

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات، گزارش‌ها مبنی بر دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی را رد نکرد.

سازمان بین‌المللی طرفدار صلح «کنفرانس‌های پاگواش درباره علوم و روابط جهانی» هفته گذشته اعلام کرده بود که مقام‌های ایرانی و آمریکایی در سال ۲۰۰۸ چهار مرتبه به طور محرمانه با یکدیگر ملاقات داشته‌اند.

آقای اژه‌ای که امروز شنبه با خبرگزاری مهر گفتگو می‌کرد، گزارش این سازمان مبنی بر دیدارهای محرمانه را رد نکرد و گفت که «تا کنون به معنای مذاکره، موضوعی مطرح نبوده است.»

وزیر اطلاعات انجام «مذاکره» بین طرف‌های ایرانی و آمریکایی را رد کرد، اما گفت که احتمال دارد در برخی اجلاس‌ها، مقام‌های ایرانی و آمریکایی با یکدیگر «احوال‌پرسی‌» کرده باشند.


آقای اژه‌ای همچنین حاضر نشد در خصوص گزارش‌ها مبنی بر دیدار طرف‌های ایرانی و آمریکایی توضیحی ارائه دهد.

مقام‌های ایرانی در شرایطی درباره گزارش‌ها مبنی بر دیدار محرمانه با مقام‌های آمریکایی سکوت کرده‌اند که مسئولان سازمان «پاگواش» می‌گویند که سال گذشته، چهار مرتبه در کشور‌های هلند و اتریش کنفرانسی محرمانه بین مقام‌های این دو کشور برگزار کرده‌اند.

به گفته جفری باوتول، مدیر پاگواش، آخرین این دیدار‌ها در اتریش بوده است.
وی اشاره‌ای به هویت شرکت‌کنندگان در این اجلاس نکرده است.

آقای باوتول همچنین محور این دیدار‌ها را یافتن راه‌حل‌های مناسب برای بهبود روابط ایران و آمریکا اعلام کرده است.

وزیر اطلاعات می‌گوید که احتمال دارد در برخی اجلاس‌ها، مقام‌های ایرانی و آمریکایی با یکدیگر «احوال‌پرسی‌» کرده باشند

برخی رسانه‌های محافظه‌کار همچون آینده نیوز و عصر ایران ادعا کرده‌اند که در یکی از این دیدار‌ها، هاشمی‌ثمره مشاور رئیس جمهوری ایران با ویلیام پری، وزیر دفاع دولت کلینتون و رئیس پنتاگون دولت دموکرات آمریکا دیدار و گفتگو داشته‌ است.
این در حالی است که آقای باتول حاضر نشده که این گزارش‌ها را تائید کند.

روزنامه واشنگتن تایمز نیز در گزارشی به نقل از منابع آگاهی که نام آنها فاش نشده، نوشته است که مقام‌های دو کشور با «یکدیگر دیدار داشته‌» و درخصوص پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کرده‌اند.

به ادعای این منبع، دیدار یاد شده که سال گذشته صورت گرفت، فقط در سطح «بحث» بوده و نه «مذاکرات»، که طی آن موقیعت و وضعیت دو طرف تبیین شده است.

Share

نظرهای خوانندگان

این همان نوع "احوالپرسی" است که هاشمی رفسنجانی مخفیانه با اولیور نورث در زمان ریگان در تهران می کرد و همچنین بین اقای خاتمی با چلبی و مالک نوری قبل از اشغال عراق صورت می گرفت. فغان از این پرده ها که پشت انها چه اعمالی که انجام نمی شود.

-- بدون نام ، Jan 31, 2009

بله، بسیجی ها را می فرستند فرودگاه مهرآباد تا به مصر فحش بدهند، بعد میان این همه روحیه ضد صیهونیستی تازه این اردوغان است که جرات می کند توی دهن اسرائیل بزند، و در نهایت آقایان در پشت پرده نفت می فروشند و هسته می خرند...

به این می گویند عدالت همراه با مهرورزی

زنان برابری خواه هم که در کوهستان ها به جرم جمع آوری امضاء ردیابی، هدف گیری و نهایت دستگیر می شوند

به به، به به

-- ک. ، Jan 31, 2009

عجب . پس این طور ...

-- ali ، Jan 31, 2009

عجیب است که دولتمردان ما توانسته اند سی سال آزگار مردم ایران را بین مذاکره کردن یا نکردن یا دست دادن یا دست ندادن یا احوال‌پرسی‌ کردن یا نکردن معطل و سرگرم نگه دارند. تو گویی که مقامات عالیرتبه مملکت وظیفه ای بجز موش و گربه بازی و قهر و آشتیهای خاله بازی دختر بچگان ندارند.

-- گشتاسب ، Jan 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)