تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعطا جایزه کارگری هلند به اسانلو

اتحادیه سراسری کارگران هلند جایزه سال ۲۰۰۸ خود را به منصور اُسانلو فعال کارگری ایرانی که در زندان به‌سر می‌برد اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار زمانه، این جایزه امروز (جمعه) طی مراسم ویژه‌ای از سوی اتحادیه سراسری کارگران هلند (اف.ان.ف.) به منصور اسانلو که هم‌اینک در ایران در زندان به‌سر می‌برد اعطا شد.

منصور اسانلو از مؤسسان و رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه است که به خاطر فعالیت‌های خود برای حقوق صنفی کارگران بارها با ضرب و شتم، ربودن، حبس‌های طولانی از جمله در سلول انفرادی، بازجویی و پرداخت وثیقه سنگین مواجه شده و هم‌اکنون نیز به همراه ابراهیم مددی،‌ نایب رئیس سندیکا در زندان به‌سر می‌برد.

در مراسم اعطای جایزه، آقای هنک فان‌در کولک، رئیس اتحادیه سراسری کارگران هلند این جایزه را به نام منصور اسانلو به مک یوراتا، نماینده اتحادیه جهانی ترابری تحویل داد.

اتحادیه کارگران هلند اعلام کرد که توانسته‌است از طریق همسر منصور اسانلو از واکنش وی به دریافت این جایزه از درون زندان اطلاع بیابد.

آقای اسانلو در این واکنش از همه کسانی که در جهت شرایط بهتر برای کارگران ایرانی تلاش می‌کنند تشکر کرده‌است و از حمایت وسیعی که در سطح جهان از او و دیگر زندانیان صنفی کارگری ایران شده قدردانی کرده‌است.


منصور اسانلو (چپ) و ابراهیم مددی

جایزه اعطاءشده به منصور اسانلو، «جایزه حقوق صنفی فِبه الیزابت ولاسکِز» (Febe Elisabeth Velasques-vakbondsrechtenprijs) نام دارد که هر دو سال یک بار از سوی اف.ان.ف. به رهبران صنفی که با وجود خطرات جانی به کار صنفی خود ادامه می‌دهند اعطا می‌شود. این جایزه شامل یک اثر هنری و مبلغی پول برای هزینه کردن در طرح‌های صنفی است.

جریان مراسم

به گزارش خبرنگار زمانه از مراسم اعطای جایزه، آغاز این مراسم با پخش فیلمی درباره فعالیت‌های اسانلو همراه بود که در این فیلم تصاویری از آثار شکنجه بر بدن منصور اسانلو و اطلاعاتی از نحوه برخورد مأموران امنیتی ایران با او دیده می‌شد.

در ادامه مراسم، اشاره‌ای نیز به شرایط شغلی آموزگاران ایرانی شد و شرایط کاری آنان نامناسب توصیف شد. در طول مراسم اعضاء سندیکای کارگری هلند با کف زدن‌های ممتد، پشتیبانی خود را از کارگران و آموزگاران ایرانی اعلام می‌کردند.

در ادامه مراسم، کارت‌هایی بین حاضران پخش شد که در پشت آن نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ایران نوشته شده و در آن آزادی منصور اسانلو و دیگر فعالان کارگری درخواست شده‌است. حاضران پس از امضاء این کارت‌ها آن‌ها را به صندوق ویژه‌ای ریختند که در روزهای آینده قرار است به ایران پست شود.

رئیس اتحادیه سراسری کارگری هلند در پایان مراسم از این که در این شرایط به هیچ وجه امکان اعطاء مستقیم جایزه به منصور اسانلو نبود اظهار تأسف کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که آقای اسانلو پس از آزادی‌اش بتواند در میان اعضاء اتحادیه کارگران هلند حضور پیدا کند.

در این مورد:

اسفند ۱۳۸۶: جایزه فدراسیون کارگران هلند برای اسانلو

Share

نظرهای خوانندگان

هركي نطق بكشه اينا ميكننش تو زندان كه!

-- يكي ، Jan 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)