تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متکی: تغییر سیاست از آمریکا، همکاری از ایران

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران روز جمعه گفت چنانچه در سیاست ایالات متحده تغییری صورت گیرد، از سوی ایران می تواند واکنشی مبتنی بر همکاری را در پی داشته باشد.

وی افزود: «ولی ایران همچنین منتظر اوباما است تا وی سیاست دیگری در مقایسه با سیاست جرج بوش از خود نشان دهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منوچهر متکی که در همایش جهانی اقتصادی داووس در سوئیس سخن می‌گفت ادامه داد: «تغییر در سیاست، یک رویکرد و واکنش همکاری‌جویانه را در پی خواهد داشت و ایران نیز از این مفهوم عمومی مستثنی نیست.»

بر پایه این گزارش، وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: «اوباما آدم باشهامتی است و باید به این شهامت خود ادامه دهد و باید بگوید که در چه زمینه‌هایی با سیاست‌های جرج بوش مخالف است.»

منوچهر متکی افزود: «آمریکائیان بیش از اندازه کافی خطاب به جهان صحبت می‌کنند. اکنون آن‌ها باید گوش کنند. آن‌ها باید سعی کنند حرف دیگران را گوش کنند.»

اجلاس اقتصادی سالانه داووس که از روز چهارشنبه در شهر داووس سوئیس آغاز به کار کرده در پی یک بحران بزرگ مالی جهانی برگزار می‌شود.

محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل، که در این اجلاس حضور دارد پیشنهاد باراک اوباما برای گفت‌وگو با ایران را ستود. وی افزود: «هر زمان که بخواهید کشوری را منزوی کنید، نتیجه بسیار بدتر می‌شود.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده پیش از این اعلام کرده‌بود که حاضر به گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران است.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)