تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رفسنجانی به اوباما: وعده‌های غیرعملی ندهید

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران گفت: «ما هنوز منتظر هستیم دولت جدید آمریکا موضع عاقلانه و منصفانه‌ای در مسأله هسته‌ای ایران اتخاذ کند؛ مسأله‌ای که چند سال است وقت ما و دیگران را گرفته‌است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هاشمی رفسنجانی خطاب به رئیس‌ جمهور جدید آمریکا اظهار داشت: «تکرار حرف‌های بوش هیچ مسأله‌ای را حل نمی‌کند.»

وی افزود: «این که بگویید همه راهکارها حتی راهکار نظامی روی میز است، یا بگویید ایران برای خروج از انزوا باید برنامه هسته‌ای‌اش را تعلیق کند، یا ما را تهدید کنید و وعده‌های غیرشفاف و غیرعملی بدهید، نمی‌شود.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: «به خاطر انتظاراتی که در تبلیغات ایجاد کرده‌اید هنوز این انتظار را داریم که گام منصفانه و عاقلانه‌ای که حق ایران هم ضایع نشود و دنیا هم از اضطراب بیرون بیاید، بردارید، تا بتوانید به مردم منطقه با همکاری و همراهی ایران کمک و مشکلات را حل کنید، در غیر این صورت تاریخ در مورد شما هم مثل بوش قضاوت خواهد کرد.»

هاشمی رفسنجانی هم‌چنین از طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به خاطر اظهاراتش در اجلاس داووس در سوئیس تشکر کرد. رجب طیب اردوغان در آن اجلاس با شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل در یک تنش لفظی درگیر شد و اجلاس را با عصبانیت ترک کرد.

امام جمعه موقت تهران در مورد بحران جهانی اقتصادی گفت: «جهان سوم به شدت دچار مشکل شده‌است.» وی افزود: «ایران کمتر متکی به مسائل خارجی است، اما به هر حال وابستگی اقتصادی هم طبیعی است و در همه جا وجود دارد؛ از این رو بجاست در بودجه سال آینده و در برنامه پنج‌ساله همدلی کنیم.»

Share

نظرهای خوانندگان

اقای رفسنجانی طبق معمول در حالی که زیر عکس و یا شمایل دو بشر نماز بر گزار می کند از قضاوت تاریخ در مورد این و ان سخن میراند!! ایشان لااقل بعنوان یک به اصطلاح مسلمان کاشکی بخاطر اورد که تاریخ را بشر می نویسد که امکان دارد تماما دروغ باشد ولی ایشان و نظام خود ساخته شان باید نگران قضاوت الهی باشند که فرار از ان امکان ناپذیر است.

-- بدون نام ، Jan 30, 2009

وعده‌هاي عملي بدهيد $$ !

ضمنا در پاسخ نفر اول (آقاي بدون نام، يا شايدم خانوم!): دوست عزيز اين خيلي عجيبه كه شما هنوز اين موضوع رو نفهميدي كه اسلام يك ابزاره در دست اينها براي حكومت بر مردم و مطيع نگه داشتن ايشان! نه هيچ چيز ديگر! اصلا نگران قضاوت الهي براي آقايون نباشيد! چراكه خداي مردم ايران آفريده همينهاست پس هروقت لازم بشه خدا رو هم سر جاش ميشونن!!!

-- عملي ، Jan 31, 2009

مسئله ای که چند سال وقت ما را گرفته و حق مردم ایران است و شاید بتواند قسمتی از مشکلات ایران را حل کند مسئله آزاد سازی پولهای بلوکه شده ایران است که میتواند نقطه شروعی از طرف اوباما باشد تا مسیر کمی شفافتر شده و از حالت حرف به عمل نزدیک شود

-- سعید ، Jan 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)