تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مصر: حسن نصرالله عامل ایران است

مصر روز جمعه رهبر حزب‌الله لبنان را متهم کرد که «عامل ایران است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نظر حکومت مصر در یک بیانیه‌ی حکومتی اعلام شده‌است.

این بیانیه پس از یک نطق شدیداللحن حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان علیه مصر، صادر می‌شود. نطق حسن نصرالله روز پنج‌شنبه و علیه بسته ماندن گذرگاه رفح توسط مصر ایراد شده‌بود.

حکومت مصر در بیانیه خود آورده‌است: «انتقاد حسن نصرالله به مصر بار دیگر تأئید می‌کند که او چیزی به جز یک عامل رژیم ایران نیست و دستورهای خود را از تهران می‌گیرد.»

حسن نصرالله در سخنرانی پنج‌شنبه خود مصر را متهم کرد که «علی رغم ادعای باز کردن گذرگاه رفح همچنان به بستن این گذرگاه ادامه می دهد.»
گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی غزه است که به اسرائیل ختم نمی‌شود.

رهبر گروه حزب‌الله، قاهره را متهم به دست داشتن در محاصره غزه از سوی اسرائیل کرد. وی همچنین بی‌طرفی مصر را در تلاش‌های میانجی‌گرانه جهت ایجاد یک آتش‌بس رسمی در غزه، تردیدآمیز نامیده‌است.

به گفته پزشکان، در پی حملات ۲۲ روزه اسرائیل به غزه که از ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی کشته شدند. بنا به گزارش ها ۱۴ شهروند اسرائیل نیز در حملات متقابل جان خود را از دست دادند. اسرائیل علت حمله خود را «متوقف کردن موشک‌پرانی حماس از غزه به سوی اسرائیل» عنوان کرد.

Share

نظرهای خوانندگان

یکی نیست از این اقای دیکتاتور"مبارک" بپرسه خودت از کجا دستور می گیری عزیز!

-- فضول جون ، Jan 30, 2009

با سلام

دو زاری مصری دیر افتاده است . این د رحالی است که حسن نصراله در تمامی سخنرانی هایش از خامنه ای و جمهوری اسلامی دفاع می کند و چیز پنهانی نیست .
ولی حسن نصراله سالهاست که یک سمبل مقاومت عرب ها شده است سنی و شیعه
فشار سیاسی داخلی و خارجی بر دولت دیکتاتوری مصر که دائم العمر رئیس جمهورمی باشد و نحوه تعامل آنها با اسرائیل در مقایسه با ترکیه و اردوغان نخست وزیرش که جای بازی سیاسی کمتری در مقایسه با نفوذ ارتش دارد ، و نیز تلاشهای قطر برای نقش پررنگ ار در خاورمیانه که با کمک الجزیره بخوبی از عهده ان بر آمده است عملا مصر و عربستان را که بنابر تاریخ شان و گذشته شان کشورهای مانند قطر را تحقیر می کنند ، مجبورند که کمی هم با واقعیت ها روبرو شوند
وب لاگ بیان
رزونامه نگار تورنتو
www.kanoun-e-bayan.blogspot.com

-- سعید سلطانپور ، Jan 30, 2009

هردو طرف راست ميگن!
ضمنا لطفا وقتي مينويسيد 1300 فلسطيني كشته شدند (در مقابل 14 "شهروند" اسرائيلي) تعداد كشته‌شدگان غير نظامي فلسطين بايد قرار بگيره، يا حداقل به اون اشاره بشه، نه فقط تعداد كلي كشته شدگان! چراكه در اونصورت بايد تلفات نظامي اسرائيل هم به تلفات اسرائيلي ها اضافه بشه؛

-- شصت‌الله ، Jan 30, 2009

خدمت فضول جون،
مهم نیست که این اقای « دیکتاتور » از کجا دستور میگیره بالاخره هر کسی بجز « سران حکومت ایران » ! از یه جائی دستور میگیرن‌، اما همونقدر که شما قبول کردین « نصرالله » عامل ایرانه کافیه !.
داوید / تنه نزن

-- داوید ، Jan 30, 2009

وقتی مبارک هوشیار خواهد شد که دودمانش به باد رفته

-- علی ، Jan 31, 2009

با سلام
اگر ایشان عامل ایران است پس جناب حسنی مبارک عامل اسراییل تشریف دارند

-- مهدی نادری نژاد ، Jan 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)