تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حضور پنج مامور در دفتر کار شیرین عبادی

پنج نفر که خود را مامور مالیاتی معرفی کرده‌اند با حضور در دفتر وکالت شیرین عبادی، خواستار در اختیار گرفتن برخی اسناد و مدارک کاری وی شده‌اند.

خانم عبادی با این استدلال که نمی‌تواند پرونده موکلانش را در اختیار کارمندان دولت قرار دهد، با این درخواست مخالفت کرده است.

آن‌طور که وب‌سایت کانون زنان ایرانی گزارش کرده، ماموران از حدود ساعت ۱۷:۳۰ تا زمان مخابره خبر (۱۹:۳۰) در دفتر خانم عبادی حضور دارند و خواستار در اختیار گرفتن دو کیس کامپیوتر و دفتر ثبت فعالیت‌های وکالت خانم عبادی هستند.

خانم عبادی اعلام کرده که در صورت انتشار هر نوع مطلب در خصوص موكلان خود كه به‌ صورت امانت نزد اوست، احساس خطر می‌کند.

منشی دفتر وکالت خانم عبادی نیز در گفتگو با رادیو زمانه حضور ماموران برای بررسی اسناد و مدارک مالی فعالیت‌های کاری وی را تائید کرده است.

حضور افرادی که خود را مامور مالیاتی معرفی می‌کنند در حالی صورت می‌گیرد که پیش‌تر ماموران مالیاتی در بازرسی‌های قبلی از دفتر وکالت خانم عبادی اعلام کرده بودند که سندی مبنی بر درآمد‌ها نیافته‌ و نیازی به انتقال اسناد به خارج ندارند.

خبرگزاری مهر پیش‌تر خبر داده بود که خانم عبادی از پرداخت مالیات درآمد‌های مالی‌اش خودداری کرده که وی با رد این ادعاها گفته بود که وکالت موکلانش را به صورت رایگان بر عهده گرفته است.

یکشنبه گذشته نیز دفتر کانون مدافعان حقوق بشر در تهران نیز که از سوی خانم عبادی و گروهی از حقوقدانان راه‌اندازی شده بود به علت نداشتن «مجوز فعالیت» پلمب شده است.
پلمب این دفتر با واکنش‌های اعتراض فراونی مواجه شده است.

شیرین عبادی تنها ایرانی برنده جایزه صلح نوبل است.

Share
در همین رابطه:
دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر پلمب شد

نظرهای خوانندگان

bayad movaseb bud in sane vatanparast va mobares koshte nashavad

-- بدون نام ، Dec 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)