تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد از انحراف‌ها در هیئت‌های مذهبی

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود نوشته است که بسیاری از مجالس عزاداری محرم دچار «رقابت‌های ناسالم، مظاهر خرافی، ریاکاری، پشتوانه‌های مالی حرام و مشکوک و مزاحمت‌های شدید برای مردم» شده‌ است.

ماه محرم که در آن امام سوم شیعیان (در سال ۶۱ هجری به شهادت رسید) از امروز (دوشنبه) در ایران آغاز شده است.

شیعیان جهان به خصوص در ایران، همه ساله با فرارسیدن این ماه به مدت ۱۰ روز به عزاداری می‌پردازند.

روزنامه جمهوری اسلامی که از روزنامه‌های محافظه‌کار ایران است، امروز در یادداشتی بی‌سابقه با حمله به بسیاری از این مجالس عزاداری، نوشته که انحراف در بسیاری از هیئت‌های مذهبی در ۱۳۰۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

به نوشته این روزنامه، بسیاری از هیئت‌های مذهبی در ایران هم اکنون محل «تاخت و تاز فرصت‌طلبان، سوءاستفاده کنندگان، سوداگران، مداح‌‌نمایان بی‌سواد و مروجان خرافات» شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی همچنین یادآورد شده که در بسیاری از هیئت‌های مذهبی «ابزارهای حرام و حرکات زشت و سحطی» مشاهده می‌شود که در نهایت موجب دوری مردم از دین شده و «در دراز مدت به ابزاری دردست دشمنان اسلام تبدیل» خواهد شد.

این روزنامه در بخش دیگری از یادداشت خود از دخالت برخی از مداحان در مسائل سیاسی به شدت انتقاد کرده و آنها را ابزاری در اختیار «سیاست‌بازان» معرفی کرده است.

در سال‌های اخیر مجالس مذهبی در ایران از رونق قابل توجهی برخوردار شده است.

در بسیاری از این مجالس، برخی از مداحان و واعظان بارها از سیاست‌ها و عملکرد دولت‌ها در جمهوری اسلامی انتقاد یا دفاع کرده‌اند.

روحانیون بلند‌پایه جمهوری اسلامی نیز در سال‌های اخیر بارها نسبت به برخی انحراف‌ها در هیئت‌ها و مجالس عزاداری هشدار داده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

دين ماعين سياست ماست وسياست عين دين ماست

-- محسن ، Dec 30, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)