تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اروپا پلمب دفتر کانون مدافعان را محکوم کرد

فرانسه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد.

برنارد کوشنر وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر کرده، خواستار بازگشائی دفتر این نهاد فعال در زمینه حقوق بشر شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این بیانیه همچنین از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده است که هرچه سریع‌تر به این کانون مجوز فعالیت دهند.

اتحادیه اروپا در عین حال به تهران توصیه کرده که به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر به ویژه احترام به برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز در جمهوری اسلامی پایبند باشد.

دفتر کانون مدافعان حقوق بشر عصر روز گذشته (یکشنبه) با دستور قضائی و به خاطر «نداشتن مجوز فعالیت» از سوی ماموران انتظامی پلمب شد.

چند گروه فعال حقوق بشر به پلمب روز گذشته دفتر کانون مدافعان حقوق‌ بشر در ایران اعتراض کرده و خواستار بازگشایی هرچه سریع‌تر آن شده‌اند.

اتحادیه اروپا از مقام‌های ایران خواسته است که هرچه سریع‌تر به کانون مدافعان، مجوز فعالیت دهند

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران و سازمان دیده‌بان حقوق بشر از جمله نهاد‌هایی هستند که امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای نسبت به این اقدام قوه قضائیه ایران اعتراض کرده‌اند.

دو نهاد حقوق بشری، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده که هر چه سریع‌تر اجازه بازگشایی دفتر کانون مدافعان را بدهند و «در مورد مقاماتی که بدون حکم قضایی مسئول این حمله هستند تحقیق کرده و از آنها بازخواست کنند.»

دفتر کانون مدافعان حقوق بشر عصر روز گذشته در حالی پلمب شد که قرار بود با حضور برخی فعالان مدنی جشن شصتمین سال تصویب اعلامیه حقوق بشر در دفتر این کانون در تهران برگزار شود.

کانون مدافعان حقوق بشر از سوی شیرین عبادی برنده صلح نوبل و جمعی از وکلا و حقوق‌دانان مستقل اداره می‌شود.

Share
در همین رابطه:
محکومیت پلمب دفتر کانون مدافعان
دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر پلمب شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)