تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«روسیه فروش موشک به ایران را تائید نکرد»

روسیه اعلام کرد که تنها تجهیزات «دفاعی» به ایران می‌فروشد و تحویل موشک‌های اس‌- ۳۰۰ به ایران را تائید نکرد.

خبرگزاری فرانسه نوشته است که شرکت روسوبورون اکسپورت با صدور بیانیه‌ای مدعی شده است که در حال حاضر تنها سیستم‌های دفاعی معمولی، از مسکو به تهران ارسال می‌شود.

بر اساس این گزارش، این تجهیزات دفاعی، شامل ضد هوایی نیز هست.

روز گذشته یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گفته بود که تهران در حال دریافت موشک‌های اس‌- ۳۰۰ از روسیه است، خبری که امروز سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی حاضر نشد آن را تائید کند.

این در حالی است که خبرگزاری اینترفکس به نقل از یک مقام نظامی خبر داده که وزارت دفاع روسیه در حال آمادگی برای ارسال موشک‌های اس‌- ۳۰۰به ایران از طریق شرکت روسوبورون اکسپورت است.


این مقام آگاه گفته است که در واقع این موشک‌ها، نوعی سلاح دفاعی هستند و می‌توانند از مکان‌های مهم در مقابل حملات احتمالی محافظت کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است که روسیه قصد گسترش همکاری‌های فنی – نظامی با ایران را با رعایت تعهداتش بر اساس مقررات منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی دارد و این همکاری‌ها برای سایر کشورها خطری محسوب نمی‌شود.

در این بیانیه در عین حال تاکید شده است که ادامه همکاری‌های روسیه با ایران در این زمینه، همچون سایر کشورها و به دلایل خاص، تنها با خود سفارش‌دهنده بررسی می‌شود.

موشک‌های ضد هوایی اس- ۳۰۰ دارای سیستمی بسیار پیشرفته است، به‌طوری که می‌تواند هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

فروش این سیستم موشکی به ایران می‌تواند بازدارنده حمله هوایی آمریکا و یا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران باشد.

این سیستم موشکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد موشک در جهان به شمار می‌‌رود و می‌تواند انواع موشک‌ها و نیز هواپیماهای مهاجم را سرنگون سازد.

Share
در همین رابطه:
قشقاوی: از موشک‌های اس‌-۳۰۰ بی‌خبرم

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)