تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جنتی: تظاهرات، با لنگه کفش باشد

دبیر شورای نگهبان، اقدام خبرنگار عراقی در پرتاب کفش به سوی جورج بوش را «انتفاضه‌ی لنگه‌کفش» خواند و خواهان تظاهرات ضد آمریکایی در ایران و عراق «با لنگه‌کفش» شد.

احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، ضمن تجلیل از عمل خبرنگار عراقی، گفت: «من پیشنهاد می‌کنم هر وقت در عراق و ایران تظاهرات ضد آمریکایی می‌شود، با لنگه‌کفش باشد.»


پرتاب کفش به سوی جورج بوش در کنفرانس مطبوعاتی (عکس: AFP)

روز دوشنبه، «منتظر الزیدی» خبرنگار شبکه تلویزیونی البغدادیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر عراق، «در اعتراض به کشته شدن هزاران عراقی بعد از حمله نیروهای خارجی به رهبری آمریکا به عراق» کفش‌های خود را به سمت جورج بوش پرتاب کرد.

«این نیست که کسی برود و کسی جای او بیاید»

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش، با تشبیه ریاست جمهوری در ایران به «ولایت مسلمین» و واقعه غدیر خم، گفت: «مسئولیت این نیست که کسی برود و کسی جای او بیاید. مسئولیت ارث پدر نیست که بخواهند آن را قسمت کنند و جایزه‌ای نیست که بخواهند به این و آن بدهند.»

وی با انتقاد از آن‌چه «بمباران کردن مقاماتی که خدمت می‌کنند» نامید، تأکید کرد که رییس‌جمهور «باید مردی باشد که خودش با شهامت جلو برود و مردم هم پشت سر او حرکت کنند و در دل دشمن برود.»


سه شنبه هفته گذشته آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، در سخنرانی خود در دانشگاه علم و صنعت، ضمن پشتیبانی از محمود احمدی‌نژاد، برخی رقیبان وی را «شاه سلطان حسین صفوی» خوانده بود.

انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران، ۲۲ خردادماه سال آینده برگزار می‌شود. در میان اصلاح‌طلبان از محمد خاتمی، مهدی کروبی و عبدالله نوری به عنوان رقبای احتمالی محمود احمدی‌نژاد در این انتخابات یاد می‌شود.

شورای نگهبان قانون اساسی ایران، که متشکل از شش فقیه به انتخاب رهبر ایران و شش حقوقدان به انتخاب مجلس است، نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد.

این نهاد که مرجع قانونی تفسیر قانون اساسی ایران نیز هست، با استصوابی خواندن نحوه نظارتش بر انتخابات، در دوره‌های گذشته بسیاری از نامزدهای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را رد صلاحیت کرده است.


احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان

«مطبوعات منحرف، ما را به دوره قبل از شاه می‌برند»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از طرح «جدایی دین از سیاست» در مطبوعات، گفت که آیت‌الله خمینی «برای این آمد که به مردم دنیا بفهماند که سیاست باید سیاست اسلامی باشد.»

وی با اشاره به انتقادهای چند سال پیش آیت‌الله خامنه‌ای از مطبوعات، گفت: «وقتی درست مدیریت نمی‌شود، مطبوعات منحرف، ما را به دوره قبل از شاه می‌برند.»

Share

نظرهای خوانندگان

البته با «نعلین» بهتر است به یاد گذشته‌ها!

-- خاطره‌ها ، Dec 19, 2008

فرموده اند "مطبوعات منحرف ما را به دوره قبل از شاه میبرند" باید پرسید کدام شاه ؟ شما که کشور را به دوره قبل از محمد علی شاه بردید!

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

اگر کسی لنگ کفشی را به یکی از حضرات خامنه ای، خاتمی، رفسنجانی، یا یک طلبه حتا بیندازد چه اتفاقی خواهد افتاد. با او چه خواهند کرد؟!

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

وقتی نمیتوانند مملکت را با نفت ١٣٠ دلاری اداره کنند به لنگه کفشی در عراق دل خوش میکنند.

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

در عنوان به ویرگول نیازی نیست

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

این چگونه نماز جمعه ای است که عکس دو بشر بالای سر امام است و بجای ذکر خدا از لنگه کفش ذکر می شود.

-- بدون نام ، Dec 19, 2008

دوران قبل از شاه ديگه چه صيغه ايه؟

-- محمد ، Dec 20, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)