تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: بشریت برای نابودی اقتصاد مدرن جشن بگیرد

محمود احمدی‌نژاد از مردم جهان خواست برای آن‌چه‌ که وی آن را «نابودی اقتصاد به اصطلاح مدرن و به پایان راه رسیدن اندیشه لیبرالی» خواند، جشن بگیرند.


محمود احمدی‌نژاد در سفر به استان لرستان

رییس‌جمهور ایران، این درخواست را در جلسه هیأت دولت که در استان لرستان برگزار شد، مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای احمدی‌نژاد در این جلسه گفته است که «از اقتصاد لیبرال و فرمول‌های ربوی آن، برائت می‌جوید و به دنبال اقتصادی پویا، متعالی و رشددهنده است.»

به گفته وی «دنیای غرب امروز گرفتار خودخواهی‌ها، چپاولگری‌ها و حرام‌خواری‌های خود بوده و در ابعاد فرهنگی و اقتصادی به پایان راه رسیده است.»

آقای احمدی‌نژاد در عین حال از این‌که «اندیشه استکباری و ضدالهی به پایان راه خود رسیده» اظهار خوشحالی کرد.


بحران مالی غرب که از ماه‌ها پیش که با ورشکستگی برخی بانک‌های بزرگ آمریکا آغاز شده، در روز‌های اخیر با تدابیر دولت‌ها تا حدودی تحت کنترل در‌آمده است.

آقای احمدی‌نژاد در حالی این بحران را نشانه نابودی اقتصاد غرب می‌داند که این هفته، دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی راه‌کار‌های کاهش آثار این بحران بر اقتصاد ایران داده بود.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز جمعه هفته گذشته امسال هشدار داده بود: «ما نباید تصور کنیم که این مسائل به نفع ما تمام می‌شود و نباید در این رابطه اظهار خوشحالی کنیم.»

پیش‌تر برخی از مسئولان بلندپایه ایران بحران اقتصادی غرب را «عذاب الهی» نامیده بودند.

آقای احمدی‌نژاد روز گذشته نیز گفته بود که بحران مالی غرب «ناشی از توزیع پول جعلی از سوی آمریکا در جهان» بوده است.


محمود احمدی‌نژاد در سفر به استان لرستان

رییس‌جمهور ایران هم‌چنین اعلام کرد: «همان‌گونه که امروز مارکسیسم را باید در کتابخانه‌ها جستجو کرد، از این به بعد نیز اندیشه اقتصاد مدرن و دموکراسی لیبرال را باید در کنج کتابخانه‌ها یافت.»

ایران به دلیل پاره‌ای از تحریم‌های بین‌المللی و داشتن اقتصادی دولتی، تا کنون از آثار منفی بحران مالی در امان مانده است.

با این حال وابستگی بسیار بالای بودجه ایران به درآمد‌های نفتی و کاهش قیمت نفت به بهایی کمتر از ۶۰ دلار که ناشی از بحران مالی جهان است، اقتصاد جمهوری اسلامی را مورد تهدید قرار داده است.


در همین رابطه:
افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت‌ها با اجرای طرح تحول اقتصادی
هاشمی رفسنجانی: سونامی اقتصادی به نفع ایران نیست
«اقتصاد ایران تا چهار سال در امان است»
ایران: آمریکا مسئول بحران مالی است
موجودی ذخیره ارزی ۲۵ میلیارد دلار است
عدم تحقق ۵۴ میلیارد دلار درآمد ارزی سال ۸۷

نظرهای خوانندگان

فعلا كه دامنه بحران بقه خود آقاي احمدي نژاد وجمهوري اسلامي راهم گرفته واشك ايشان از پائين آمدن قيمت نفت درآمده است. اين آقا درحالي از اقتصاد پويا دادسخن ميدهد كه رژيم جمهوري اسلامي درعرض 30 سال گذشته تنها هنرش نشستن برسر منابع نفتي ايران و حراج آن وپركردن جيبهاي گشاد آخوندا ونوچه هايشون، بذل وبخشش دلارهاي نفتي از كيسه ملت ايران به فلسطيني ها و عراقيها وونزوئلائيها وكوبائيها ونيكاراگويه ئيها واز همه بدتر رشوه دادن به رژيم بدتر از فاشيست سوريه با اهداي ساليانه 2 ميليون بشكه نفت مجاني به آن، بزرگترين خيانتهارا به ملت ايران رواداشته است. رژيمي كه بقول خودش 80 درصد بودجه اش از محل فروش نفت بدست ميآيد ودرطول 30 سال حاكميت اسلامي نتوانسته اقتصاد ايران رااز وابستگي به نفت آزادكند. لابد به زعم ايشان اقتصاد پويايشان هميه كه اكثريت نزديك به مطلق مردم ايران به نون شبشان محتاج باشند وآخوندا ونوچه هايشون از فرط پرخوارگي شكمشون دومترجلوتر از خودشون باشه ودرويلاهاي شمال تهرانشون نقشه حكومت برجهان رابريزند. بيچاره مردم دنيا كه اگر همه دنيا به زير بليط آخوندا درآيد.

-- علي كبيري ، Oct 31, 2008

قومی متفکرند اندر ره دین
قومی متحیرند در شک و یقین

میترسم از انکه بانگ اید ز کمین
کای بیخبران راه نه انست و نه این

جناب هاله نوری که با نفت روشن است با باد خاموش میشود!!!

-- Nam ، Oct 31, 2008

محمود جان دست بردار از این همه شوخی و بذله گویی! فعلن که همه دارند به ریش اقتصاد ورشکسته ی ایران می خندند. لیبرال-دموکراسی دست کم این امکان رو داره که بدون رودربایستی در مورد تمام مشکلات خودش حرف بزنه و بنویسه. تو ایران مگه می شه گفت رهبری مادام العمر بنا به دلیل پیری انسان و درست کار نکردن مغز در امور بسیار خطیر نامناسبه؟ً! آیا ما می تونیم همچین چیزی بگیم، محمود؟

-- پارسا ، Oct 31, 2008

ضرب المثل مادرم را به خاطر می آورم که می گفت:
برای دیوونه همیشه عید است

-- داریوش ، Oct 31, 2008

سی سال مرده باد ویران باد کافی نیست ؟ از قدیم گفته اند کلاغی روده هایش بیرون بود ولی داد می زد و می گفت من دکترم عاقلی گفت اگر دکتری اول روده ی خودت را درمان کن . اما در ماههای آینده وضعیت ایران بیشتر روشن می شود فعلا که قیمت نفت زیر ٦٠ دلار آمده و بسیاری از طرحهای آقای احمدی نژاد متوقف هواهد شد بیکاری بیش از پیش افزایش خواهد یافت فعلا که دو رقمی شده است حتی امام زمان را هم احمدی نژاد بیکار کرده است چون احمدی نژاد خودش مدیریت جهان را می خواهد بدست بگیرد چون ماه گذشته رفته بود بیمه ی بیکاری بگیرد .

-- فرهاد-فرياد ، Oct 31, 2008

بنظر ميرسد راديو زمانه نسبت به تجزيه وتحليل منطقي اعمال خلاف رهبران جمهوري اسلامي حساسيت بخصوصي دارد وشايد بعلت همين حساسيت است كه نظر مرا چندين بار و بارآخردر باب همين مقاله و درمورد اشاره به وضع نزار اقتصادي ايران و اينكه رهبران جمهوري اسلامي كه درعرض 30 سال گذشته قادر نبوده اند تا به وضع اقتصادي مردم وكشور سروساماني بدهند چگونه است كه آقاي احمدي نژاد بخود اجازه ميدهد تا نسبت به اقتصاد جهاني وحتي درمورد ايجاد اقتصاد پويا براي ايران سخني بميان آورد درحاليكه هنوز اقتصاد ايران به نفت بستگي دارد واستخراج وبه حراج گذاشتن اين ماده حياتي درمقابل دريافت دلار، هنري نيست كه از آن دم بزنند. درآن مقاله من نسبت به بذل وبخشش دلارهاي نفتي به فلسطينيان وحزب الله لبنان وعراقيها و ونزوئلائيها وحتي درباره دادن نفت مجاني و زير قيمت جهاني به حكومت فاشيستي سوريه، اعتراض كرده بودم كه آنرا براي چاپ صلاح ندانستيد. راديو زمانه نميتواند از دمكراسي وآزادي بيان سخن بميان آورد وقتي كه خود منش دمكرات نداشته و آزادي بيان رامحترم نمي شمارد. هم اينكه راديو زمانه دربالاي اين پنجره به نظردهندگان تذكر داده است كه ‹‹ نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود، ›› خود مؤيد عدم احترام به آزادي بيان است. شما كه راديويتان از سوي دولت هلند حمايت مالي ميشود، درحاليكه درخود هلند آزادي بيان به مرحله اي رسيده است كه مردم حق دارند به دولتمردان با بكاربردن ركيك ترين كلمات انتقاد كنند، چگونه است كه يك تحليل ساده مارا درانتقاد از رهبران جمهوري اسلامي برنمي تابيد. روش شما در دست چين كردن سليقه اي نظرهاي نظردهندگان چيزي جز سانسور نيست. آنجا كه ولتر گفت ‹‹ من حاضرم جانم رابدهم تاتو بتواني حرفت رابزني‌،›› براي مردم از قبل شرط وشروط نگذاشت كه چه حرفي راميتوانند بزنند وچه حرقي را نميتوانند وبهمين خاطر هم اروپا وغرب درآزادي بيان به اين مرحله كنوني رسيده است. حالا لابد طبق روال هميشگي پاسخهاي راديو زمانه، به اين انتقاد من پاسخ خواهيد داد كه راديو زمانه فقط توهين به اشخاص وشخصيتها را برنمي تابد. ولي خود بخوبي آگاه هستيد كه اولا توهيني درآن نظرمن دركارنبوده است وثانيا برفرض آنكه كسي توهيني هم بكند، بايد ديد كه آيا محق بوده است ياخير. دراينكه دولتمردان جمهوري اسلامي 30 سال است كه ملت ومملكتي رامورد توهين قرارداده اند، شكي نيست. حال چرا مابايد به اين موضوع حساسيت بخرج دهيم واجازه ندهيم تا اينهمه مردمي كه 30 سال مورد توهين قرارگرفته اند، با طرف مقابل مقابله به مثل كنند؟ ثالثا شما يك دستگاه ارتباط جمعي هستيد ونه دادگاه كه با حذف نظرهاي مردم آنان را تنبيه و مجازات كنيد. من روش شمارا نمي پسندم وبه شما توصيه ميكنم اگر مدافع برقراري دمكراسي وطرفدار آزادي بيان هستيد، اجازه دهيد مردم حرف دلشان را بزنند .گرنه عمل شما با عمل سانسورچيان وزارت ارشاد جمهوري اسلامي هيچگونه تفاوتي ندارد.

-- علي كبيري ، Nov 1, 2008

من هم انتقاد دوستتمان آقای کبیری حمایت می کنم و حتی نقد اولاینجانب از مقاله یی که مربوط به سخنان آقای خامنه یی بوده است به کل حذف شده است و در نمی دانم جطور نقد دوم را درج کرداه اند که شاید هم به این خاطر که بگویند بله سخنان این آیت اله ایت خدایی است و کسی را فرصت نقد نیست. به هر حال شاید مدیر هلندی رادیو زمانه از این اعمال بیخبر باشد چرا که آشنایی به زبان فارسی ندارد. اما باید به شما ها همگی اخطار کرد که پایداری رادیو زمانه فقط با مراجعه و کلیک کردن امثال ما است و اگر روزی هم حس شود که این سایت در راستای ا هداف رژیم است دیگر کسی به اینجا نخواهد آمد و دولت هلند هم دیگر کمک مالی را قطع خواهد کرد لذا شاخه یی را که روی آن نشسته اید اره نکنید که خودتان به پایین گرت خواهید شد.

-- داریوش ، Nov 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)