تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مجوز ماهنامه زنان لغو شد

ماهنامه زنان به مدير‌مسئوولي "شهلا شركت" به دلیل آن‌چه‌ "تهدید علیه امنیت روانی جامعه" نامیده شده است، صبح امروز از سوی هيئت نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شد.

آخرین شماره مجله را اینجا بخوانید


اتهامات دیگر این نشریه؛ درج مطالبی در جهت به "خطر انداختن سلامت روحي"، "فكري و رواني" مخاطب و القاي اين‌كه "در جامعه امنيت وجود ندارد" و "سياه‌‌نمايي وضعيت زنان در جمهوري اسلامي" عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قول یک مقام آگاه:"اين ماهنامه به دليل اخلال در حقوق عمومي و تضعيف نهادهاي نظامي و انقلابي از جمله بسيج، مستند به اصل 24 قانون اساسي و صدر ماده 6 قانون مطبوعات و مصوبه نشست 298 شوراي عالي امنيت ملي به تاريخ 28/8/79 و تبصره 2 از ماده 5 قانون مطبوعات مبني بر لازم‌الاجرا بودن اين مصوبات به دليل بي‌توجهي به تذكرات كتبي و شفاهي كه پيش از اين مكرراً به مدير مسئول نشريه در باب رعايت قانون مطبوعات و ساير مقررات و دستور‌العمل‌هاي مربوطه داده شده است، بنا به رأي اعضاي هيئت، لغو مجوز شده است."

از سوی دیگر شهلا شرکت مدیر مسئول این ماهنامه به زمانه گفت، از طریق خبرگزاری فارس از مساله لغو امتیاز مجله اش با خبر شده و در حال پیگیری برای اطلاع از کم و کیف مساله است.

شهلا شرکت گفت:تا این لحظه هیچ نامه رسمی که حکایت از لغو مجوز ماهنامه زنان داشته باشد دریافت نکرده است.

او با اشاره به خبر خبرگزاری فارس که علت لغو امتیاز ماهنامه زنان را سیاه نمایی ذکر کرده است، گفت ما در قانون جرمی با عنوان سیاه نمایی نداریم وباید دادگاهی با هیات منصفه تشکیل شود تا بتواند مجوز نشریه ای را لغو کند.

شهلا شرکت در مورد این که کدام مطالب ماهنامه زنان ممکن است مصداق سیاه نمایی تلقی شده باشد، گفت:
ما هر ماه در بخش خبرهای زنان آماری را منتشر می کنیم در مورد این که در این ماه چند زن کشته شده اند و چند زن دیگران را کشته اند، که همه اطلاعات آنها به خبرهای رسانه های داخلی متکی است.

ماهنامه زنان، مهم ترین ماهنامة زنان ايران است كه سعي می کند نگاه زنانه را نسبت به موضوع‌هاي مختلف انعكاس دهد. این نشریه با انتشار 151 شماره و بیش از یک دهه فعالیت در حوزه زنان عاقبت صبح امروز همانند بسیاری از نشریات مستقل ایرانی از انتشار باز ایستاد.

Share

نظرهای خوانندگان

امنیت روانی جامعه از طریق گشت ارشاد و پلیس نقاب دار و سرکوب ازادی های شخصی انسانها به هم می خورد نه با انتشار یک مجله که گناه ان مستقل بودن از حاکمیت و دفاع از حقوق نیمه مظلوم جامعه یعنی زنان و .. است.

-- سامان ، Jan 28, 2008

خیلی متاسفم که دارم توی همچین کشور بی در و پیکری زندگی می کنم اگه بشه اسمشو زندگی گذاشت
توی ایران یا باید سیب زمینی باشی یا همراه حکومت دیکتاتوری کمونیستی اسلامی یا باید مهاجرت کنی اون ور آب
برای خانم شرکت وتمام همکاران عزیز و فعالشون خیلی ناراحتم اما چه سود ناراحتی من؟
در آستانه این انتخابات لعنتی چرا همچین کاری کردن؟! یک عده را بیکار کردن
تا کی سرکوب ؟تا کی خفقان؟
شدیم مثل شوروی سابق

-- شیوا ، Jan 28, 2008

خانم شهلا شرکت بعداز انتشار151شماره هنوز متوجه نشده است که هيچ لزومي ندارد لغو امتياز يا توقيف نشريه را به صاحب امتيازش اطلاع دهند؟ حيرتا!!

-- شهلا ، Jan 28, 2008

درست تر بود به جای بیش از یک دهه می نوشتید، 16سال

-- محبوبه ، Jan 28, 2008

تاسف تاسف تاسف
آخر تا كي؟

-- ايران ، Jan 28, 2008

در تاييد حرف هاي خانم شيوا كه گفتند شديم مثل شوروي سابق بايدعرض كنم بله شديم اما چون ان تجربه براي اين حضرات وجود دارد كمي ديرتر مي شويم روسيه فعلي...اما مي شويم

-- شهروز ، Jan 28, 2008

از شنیدن این خبر مثل اخبار دیگه درمورد تعطیلی نشرییات و مجلات دیگه، بازم تاسف خوردم.خانم شرکت امیدوارم دست از تلاش بیشتر برندارید. راههای دیگه ای هم برای اطلاع رسانی به مردم هست.برای شما و بقیۀ فعالین درنشریه زن آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

-- شیرین ، Jan 29, 2008

این بدترین خبر این روزها بود.از نوجوانی زنان می خواندم و حالا فکر می کنم واقعا زنان هیچ صدای رسای رسانه ای دیگری ندارند.

-- نعیمه دوستدار ، Jan 29, 2008

خواستم بگم مگه این ماهنامه هم مصاحبه با شاعر همجنس باز چاپ کرده بود؟ یا توهین به قوم و قیبله های ایران؟
چرا نمیذارن یک عده افراد فهمیده و فرهیخته بقیه رو روشن کنن و سطح دانش اجتماعی و سیاسی و فرهنگی رو ببرن بالا؟
سال ۷۹ هرچی روزنامه بود توقیف شد حالا هم نوبت ماهنامه زنان
چرا مردم چیزی نمیگن؟ چرا کسی از نمایندگان زن اعتراض نمی کنن؟
این حکومت کمونیستی و طالبانی کی تموم میشه؟ همش باید خفقان بگیریم

-- شیوا ، Jan 29, 2008

هنوز هم باورم نمیشه که زنان هم توقیف شده...هر روز فاجعه پشت فاجعه...

-- فاطمه ، Jan 29, 2008

هنوز نمی فهمم سیاه نمایی یا امنیت روانی جامعه اصلا چه معنایی میده فقط دارم به اونجایی میرسم که لذت مطالعه و مجله خوندن رو از دس بدم........................ تاسف نمی خورم به قول مرحوم جمالزاده از ماست که بر ماست

-- باران ، Jan 29, 2008

تاسف بار است که در اعتراض به توقيف و لغو امتياز ماهنامه زنان فقط خانم ها اظهار نظر کرده اند.ما آقايان(!)زماني آزاديخواه و عدالت خواه ميشويم که حقي از شخص خودمان ضايع شده باشد.خانم شهلا شرکت قلب من باشماست ،غمخواري مرا بپذيريد.

-- شاهرخ ، Jan 29, 2008

متاسفم...جدا متاسفم. خانم شرکت عزیز...واقعا نمیدونم چی بگم

-- الی ، Jan 30, 2008

با سلام
من نظرات دوستان رو مطالعه كردم چيزي كه برام جالب بود برخورد فوق العاده احساسي دوستان بود چرا كه همه چيز رو با هم قاطي كرده بودند كه ناخودآگاه ياد ضرب المثلي افتادم كه ميگه ...، يه نشريه متوقف شده ، درسته، ولي چه ربطي داره به تجريه طلبي ايران عزيرمون.
من واقعا از دوستانم شهلا و سهروز ناخرسندم چرا كه ما 8 سال تلاش كرديم كه يه ذره از خاكمون رو ازمون نگيرند اونوقت شما به همين راحتي حرف از تجزيه ايران ميزنيد، پس عرق مليتون كجارفته.
به نظر من نظامي كه الان بر حكومت ما حاكم يكي از بي بديل ترين نظام هاست، كه خيلي ها حتي كشورهاي اروپايي حسرتشو مي خورند، اما درسته در سطح اجرايي از آنجايي كه يكي از ويژگي هاي ايرانيها برخورد سليقه اي با موضوعات هست، آره ما نقص داريم ، آدم هايي سر كار مي آيند(با انتخاب خودمون) كه بس از مدتي تو زرد از كار درميايند، خوب اين چه ربي به كل نظام داره كه شما اينطوري موضع گيري مي كنيد.
و اما راجع به توفيف اين مجله اميد وارم كه سوء تفاهم ها بر طرف بشه البته با يه ديپلماسي خوب و سالم و موفق.
ميخواهيم شاهد اين باشيم كه يه بار ديگه بتونيم اين مجله رو از كيوسك هاي روزنامه فروشي بخريم.
سركار خانم شركت يه جمله هم به شما مي گم ار سر محبت: شما اين آيات را حتما خونديد: ان الله يعلم ما في الصدور ، اميد وارم كه اين اتهام ها كاذب باشند ولي اگر...

-- علي ، Jan 30, 2008

به راستی که از ماست که بر ماست
با افزایش سطح آگاهی زنان دنیا نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان هم جای بهتری خواهد بود.

به قول دوست عزیزمان علی این نظام یکی از بی بدیل ترین نظام هاست و ای کاش می دانستم چه کسی حسرت داشتن چنین نظام و مردمی را می خورد؟

-- ساناز ، Jan 30, 2008

آزادي معناش اين نيست كه هر كي هر چي دوست داشت بنويسد،آيا در كشورهاي غربي مااجازه داريم مسايل مذهبيمان را رسما بنويسيم؟ متاسفانه بسياري از عمل ها و حرف ها از روي هواي نفس است....وخوشحال كه در ايران زندگي مي كنم.

-- مرتضي ، Jan 31, 2008

آزادي معناش اين نيست كه هر كي هر چي دوست داشت بنويسد،آيا در كشورهاي غربي مااجازه داريم مسايل مذهبيمان را رسما بنويسيم؟ متاسفانه بسياري از عمل ها و حرف ها از روي هواي نفس است....وخوشحال كه در ايران زندگي مي كنم.

-- مرتضي كرامتي ، Jan 31, 2008

آیا نمیدانیم درجامعه کنونی ما فکرکردن وفهمیدن گناه است؟
بله امنیت روانی به هم می خورد ولی امنیت روانی چه کسانی!
ا

-- پریسا ، Feb 3, 2008

اين دوره دوره بهبود يافتن دمل چركين حماقت وناداني و جهل وبيسوادي يك ملت است وسند تاريخ است تا انسانيت بداند كه مشتق همه مذاهبفريب كار دشمني با گفتار وكردار وپندار نيك ميباشد ايا در جنگ مذاهب كشتارانسان بيشتر است يا جنگهاي جهاني؟كشتار فيزيكي كشتار رواني كشتارعقيده وازادي هيچكدام ناشي از قدرت نيست راستي اين مذاهب از چه ميترسند؟وايا در اينچند هزار سال گذشته چه كم وكيفي افزون شده است انسان وانديشه يا تير خلاصي كه اينك شاهدش هستيم؟

-- نيما ، Feb 24, 2008

مدتهاست كه اين مساله ذهن منو مشغول كرده، آيا واقعا همه تقصيرها گردن ماست؟ تا زماني كه امسال علي چشماشون بسته هست و گول اين عوام فريبي هارو ميخورن اوضاع ما همينه، ما همه اين قانون رو فراموش كرديم كه اين دولتها هستند كه بايد از مردم بترسند نه مردم از دولتشون، علي آقا نمي خاد نگران حرف از تجزيه مملكت باشي، ايران ما سالهاست كه تجزيه شده، از همون زماني كه گفتن تو ايران قانون تفرقه و حكومت جواب ميده، عزيزم علي آقا، تو هم قرباني قانون هويج و چماقي، گناهي نداري، واسه همين به جهلت خرده نمي گيريم.

-- هومن ، Feb 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)