تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جدی‌تر شدن نامزدی خاتمی در انتخابات

سیدمحمد خاتمی رئیس‌ جمهوری سابق ایران، به طور تلویحی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری دهم را اعلام کرد.

آقای خاتمی روز گذشته در جمع مردم قم گفت که «باید دل به خدا بسپارم و در عرصه بیایم.»

بخشی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب ایران خواستار نامزدی آقای خاتمی در انتخابات هستند، اما وی تاکنون حاضر نشده است به طور رسمی حضورش در این دوره از انتخابات را اعلام کند.

رئیس جمهوری سابق ایران گفته است که ترجیح می‌دهد میرحسین موسوی نخست‌وزیر پیشین جمهوری اسلامی نامزد این دوره از انتخابات شود.

میرحسین موسوی بیش از ۲۰ سال است که از صحنه سیاست خارج شده و هم‌اکنون مسئولیت اداره فرهنگستان هنر را بر عهده دارد.

آقای خاتمی که پس از دیدار با میرحسین موسوی سخن می‌گفت، افزود: «مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده‌اند و در این زمینه تاملاتی دارد.»


رئیس جمهوری سابق ایران بر این باور است که حضورش هزینه‌هایی دارید و به همین خاطر ترجیح می‌دهد که آقای موسوی در انتخابات نامزد شود.

به اعتقاد آقای خاتمی «مهندس موسوی در موقعیت کنونی مناسب است. الان هم به این گفته خود اصرار می‌ورزم و معتقدم مناسب‌تر بود تا ایشان در عرصه بود.»

انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
تاکنون تنها مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی برای حضور در انتخابات اعلام رسمی کرده است.

از محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری فعلی ایران نیز به عنوان یکی از نامزد‌های قطعی محافظه‌کاران در انتخابات نام برده می‌شود.

مشاوران آقای احمدی‌نژاد حضور وی در انتخابات را اعلام کرده‌اند، اما شخص وی هنوز در این‌باره اظهارنظر نکرده است.

Share
در همین رابطه:
خاتمی: «یا من می‌آیم یا میرحسین موسوی»

نظرهای خوانندگان

این ناز و عشوه، از همان سناریوهای تبلیغاتی آقای حجاریان است؟ به جای این همه ناز و عشوه، اگر به میان مردم می آمدید و مشکلات و خواسته های آنها را می شنیدید و مطرح می کردید، فکر می کنید بهتر نمی توانستید برای جمع آوری آراء و عقب راندن تندروها عمل کنید؟

-- ... ، Feb 1, 2009

من يكي كه هيچ اميدي به هيچ كانديدايي ندارم!
به هر حال تو اين سي سال همه جورشو ديديم! همشون عين همن! يكي مثل آقاي خاتمي اگه ميخواست الان شرايط اين نبود! ولي ميبينيم كه هست!
تازه اصلاح طلبها بسيار منفعل تر هستن تا محافظه كارها! شايد بهتره اسمشون رو عوض كرد
به نظر من تمام حماقتهاي دولت فعلي تقصيرش به آقاي خاتمي هم برميگرده كه با وجود هشت سال "فرصت" دقيقا "هيچ" كاري نكرد و اين افتضاح بزرگتري بود تا افتضاحات فعلي چرا كه اميد مردم به تغيير شرايط رو از بين برد! هشت سال زمان كمي نيست! نزديكه يك سوم عمر جيم الف الفه! ولي هيچ! اين يعني چي؟!
من يكي كه براي تسويه حساب شخصي هم شده به گروه مخالف ايشون راي ميدم چراكه ايشون فرصتي رو كه بايد، داشت و به بادش داد، فرصتي كه امثال من در اختيارش گذاشتن با هزار اميد ولي هيچ احساس مسئوليتي نسبت به اون احساس نشد! من شخصا بر خلاف ميلم به آقاي احمدي نژاد راي ميدم چراكه ميدونم ايشون حداقل به اونچه عقيده داره "عمل" ميكنه! و ديگه برام مهم نيست مملكت به باد بره! بزار ما هم مثل "نسل انقلاب" سهمي كوچك در تاراج مملكتمون داشته باشيم!

-- فرصت ، Feb 1, 2009

اگر آقای خاتمی از تنگ نظران مسلمان سران حکومت جمهوری اسلامی شکوه دارند، خود به خوبی می دانند که این موجودات همیشه بوده اند و در آینده نیز وجود خواهند داشت. بنابراین این بهانه برای شرکت نکردن در انتخابات قابل قبول نیست. وظیفه مهم آقای خاتمی مبارزه با همین موجودات است که کشور ایران را به ورطه سقوط اخلاقی و اقتصادی کشانده اند.
گشایش،

-- goshayesh ، Feb 1, 2009

چرا زمانه بعضي از كامنتها را سانسور ميكند؟! اين با جريان آزاد اطلاعات كه مدعي آن هستيد مغاير است! من شخصا ترجيه ميدهم كامنتم ويرايش هم بشود ولي حذف نه! حقا كه ايراني هستيد و ذاتا متمايل به ديكتاتوري! وقتي با اينحال و در اين جايگاه ضعيف سانسور ميكنيد اگر در جايگاه حكومت فعلي ايران بوديد جاي ترديد است كه بيشتر جنايت نميكرديد!
تابحال حداقل 7-8 كامنت من در مطالب گوناگون هرگز نمايش داده نشده!
فقط برايتان تاسف ميخورم كه حتي اداي "جريان آزاد اطلاعات" را نميتوانيد در بياوريد و خوشحالم كه يك قيچي بزرگتر از خودتان هم حلقوم خودتان را گرفته! فكر ميكنم گاهي احساس كرده باشيد چه حسي دارد كه كسي نگذارد نفس بكشيد!
صميمانه توصيه ميكنم قبل از ادعاي دموكراسي يا جريان آزاد فكري، خود مفهوم آن را فهم كنيد! و اندكي نقدپذير باشيد!

-- هرچي ، Feb 1, 2009

من بازگشت آقای خاتمی را گامی مثبت می دانم ودر صورت حضورشان در انتخابات به وی رای خواهم داد.

-- بدون نام ، Feb 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)