تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«به عنوان هدیه، معالجه‌ام را رایگان انجام دادند»

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

عزت‏الله انتظامی، هنرمند پرسابقه‏ی تئاتر و سینمای ایران که جمعه‏ی اول آبان‏ماه به علت عارضه‏ی قلبی در بیمارستان بستری شده بود، به سلامت به خانه برگشت.

آقای انتظامی در سال ۱۳۴۸ با فیلم «گاو» داریوش مهرجویی، استعداد خود را در سینما به نمایش گذاشت و تاکنون و در آستانه‏ی ۸۵ سالگی، هم‏چنان با قدرت و زیبایی، به نقش‏آفرینی در سینمای ایران ادامه می‏دهد.

حضور برجسته‏ی او در فیلم‏های آقای هالو، دایره‏ی مینا، ستارخان، بیتا و پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در بسیاری از آثار به‏ یاد ماندنی سینمای ایران: هم‏چون حاجی واشنگتن؛ ناصرالدین شاه، آکتور سینما؛ هامون و دهها اثر دیگر همواره تحسین و ستایش هنردوستان را برانگیخته است.

با خشنودی از خبر سلامت مجدد آقای انتظامی، با او گفت‏وگویی انجام داده‏ام.

Download it Here!

آقای انتظامی، خوشحالیم که به سلامت به منزل برگشتید.

تشکر می‏کنم، خیلی ممنون!

مشکل شما اساساً چه بود که به بیمارستان مراجعه کردید؟

حدود شش سال پیش، قلبم را آنژیو کرده بودم. یعنی اذیت شدم، ساعت دو نیمه شب به بیمارستان شهید رجایی مراجعه کردم. صبح آن روز آقای دکتر پیغمبری، دکتر عبدی و کادرشان بالون زدند و استنس گذاشتند. جراحی باز نکردند.

پس از شش سال، جمعه‏ی هفته‏ی پیش ناراحتی‏ای روی سینه‏ام پیدا شد. به بیمارستان قلب مراجعه کردم. تا صبح در آن‏جا ماندم و پس از آن به بیمارستان پارسیان که برای هنرمندان بیمه‏ی تکمیلی دارد، رفتم.

اما به خاطر امکانات بهتر بیمارستان پارس و به تشخیص پزشکان آن‏جا و دکتر اسلامی به این بیمارستان منتقل شدم. در آن‏جا عکس رنگی از قلب گرفتند. استنس‏های شش سال پیش را بررسی کردند و دیدند هیچ مشکلی ندارد و خیلی خوب دارد کار می‏کند.

پس خوشبختانه هیچ مشکلی نداشتید.

فقط هنگام خواب، ضربان قلبم مقداری کم می‏شود و یکی از رگ‏های‏ام مشکل دارد. پزشکان تصمیم گرفتند باطری بگذارند که این کار را هم انجام شد.

باطری‏ را بزرگواری کردند به من کاود دادند. هم‏چنین آقایان دکتر اسلامی، دکتر داوود مؤید، دکتر عباسی و همه‏ی کادر پزشکی بیمارستان پارس نیز تمام کارهای انجام شده را به من کادو دادند. همین‏جا از همه‏ی آنان سپاس‏گزاری می‏کنم، خصوصا آقای دکتر اسلامی که مرا از مشکلی که داشتم، نجات داد.


عزت الله انتظامی

به این ترتیب، باطری مشکل شما را حل کرده است.

بله، باطری گویا خیلی مؤثر است؛ تمام موی‏رگ‏های بدن را به‏کار می‏اندازد و نه‏ تنها مشکلی فراهم نمی‏کند که از پیش‏آمدهای این‏چنینی نیز جلوگیری می‏کند.

دیگر نیاز به مراقبت ویژه‏ای نخواهید داشت؟

باید ۲۰ روز دیگر دوباره به بیمارستان بروم که عمل پلاستیکی را که برای گذاشتن باطری انجام داده‏اند، تکمیل کنند. منتها باید در ارتباط با سمت چپ خیلی مراقب باشم؛ مثلا موبایل سمت چپ نباشد، اجازه‏ی آم‏آرآی شدن ندارم، برای سوار شدن در هواپیما نیز کارت مخصوص دارم که از دستگاه رد نشوم و کلا از این قبیل مراقبت‏های لازم را باید در نظر بگیرم.

پس خوشبختانه در سلامتی کامل هستید.

بله دیگر؛ روز به روز حالم بهتر می‏‏شود. مشکل دیگری ندارم. پایم را هم پنج شش ماه پیش عمل کرده بودم که آن هم روز به روز دارد بهتر می‏شود.

سپاسگزاری می‏کنم از توجه‏تان. خیلی ممنون!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

kheili khoshhalam ke ostad entezami haleshon khoob shodeh . khodaro shokr.badesham man ham az hamye doktorhaye azizi ke be in ostad cinema komak kardan tashakor mikonam. be ina migan doktor dige, ey wal,khoda ajreshoon bede!

-- pouya ، Nov 3, 2009

خیلی خوشحالم که استاد سلامتیشون دوباره به دست اوردن. خدا را شکر. من هم از همه این دکتر ها ی عزیز تشکر میکنم و ای والله میگم به این مرام و مردونگی تون. اجر همتون با اوس کریم :)

-- pouya ، Nov 3, 2009

زنده باشی مشد حسن! نه بابا من گاو مشد حسنم!

-- بدون نام ، Nov 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)