تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ران‌های چاق‌تر، عمر طولانی‌تر

لیدا حسینی نژاد


اولین خبر مربوط به بارداری یک بچه‌ی یک‌ساله توسط خواهرش است. پدر و مادر یک بچه‌ی چینی متوجه بزرگ‌ شدن غیر طبیعی شکم دختر یک‌ساله‌شان شدند. پس از آزمایش در کمال تعجب مشخص شد که این بچه باردار است.

Download it Here!

به گزارش روزنامه «سان» در اسکن‌ها مشاهده شد که یک جنین در شکم «کانگ منگ رو» در حال رشد است. به نظر پزشکان، این جنین متعلق به خواهر دوقلوی این دختربچه است که احتمالاً در زمان رشد این جنین اشکالی پیش آمده بوده و یکی از جنین‌ها در شکم دیگری شروع به رشد کرده است.

قرار است که در یک عمل جراحی، این جنین از شکم «کانگ» خارج بشود.


یک مرد ۳۶ ساله‌ی ژاپنی هشت سال پیش سفر به دور دنیا را با ۱۶۰ ین ژاپن (یک یورو و ۱۹ سنت یا 1700 تومان) آغاز کرد. «که‌ایچی ایواساکی» در سال ۲۰۰۱ شهر خودش را به منظور سفر داخل کشوری ترک کرده بود و در این سفر به قدری از آزادی خودش لذت برد که با دوچرخه سفر به دور دنیا را آغاز کرد.

تنها منبع درآمد این مرد ژاپنی در طول سفر، شعبده‌بازی بوده است. او به روزنامه‌ی انگلیسی «تلگراف» می‌گوید که بسیاری از مردم به دور دنیا سفر نمی‌کنند؛ به این دلیل که پول کافی ندارند. من می‌خواستم نشان بدهم که برای به حقیقت پیوستن یک رؤیا باید تمام تلاش خود را کرد.

«ایواساکی» با دوچرخه‌ی خودش تا به حال ۵۰ هزار کیلومتر را در ۳۷ کشور پیموده است. او در حال حاضر در سوییس است و پس از بالا رفتن از «مون‌بلان» سفر خودش را به آفریقا و بعد از آن به آمریکای جنوبی و ایالات متحده آمریکا ادامه خواهد داد و پس از آن به خانه برخواهد گشت.


در نشریه‌ی «نیو ساینتیست» (New Scientist) آمده است: پژوهشگران چک کشف کرده‌اند که متوسط درصد اسید آلفا در رازک‌های چک تحت تأثیر گرمای هوا در دهه‌ی اخیر تا حدی کاهش پیدا کرده است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که به علت تغییرات آب و هوایی در آینده شاهد کاهش بیشتر اسید آلفا در رازک باشند.

«رازک» یکی از اجزای مهم تشکیل‌دهنده‌ی آبجو و بویژه آبجوی بدون الکل است و اسید آلفا در این گیاه باعث به وجود‌ آمدن طعم تلخ سنتی در آبجو می‌شود. رازک هم‌چنین باعث طولانی شدن زمان نگهداری آبجو می‌‌شود و همین طور این بوته در بوجود آمدن کف آبجو نقش دارد.

از نظر پژوهشگران کمیسیون اروپا، این تغییر آب و هوا تنها در رازک‌های کشور چک مؤثر نبوده و کشورهای آلمان و اسلواکی هم با چنین مشکلی روبه‌رو خواهند شد.


و خبر آخر: ران‌های چاق‌تر، عمر طولانی‌تر!

این خبر در سایت «بی.بی.سی» آمده است. از نظر دانشمندان دانمارکی، زنان و مردان با دور ران بیش از ۵۵ سانتی‌متر به طور کلی عمر طولانی‌تری دارند.

پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ وزن، قد و دور ران سه هزار نفر را اندازه‌گیری کردند. هم‌چنین فشار خون و میزان کلسترول این افراد هم ثبت شده است. این تحقیق بر روی این افراد ۱۰ سال طول کشیده؛ و نتیجه‌ی تحقیق این بوده است که آن‌هایی که دور رانی کمتر از ۵۵ سانتی‌متر دارند، دو برابر افراد دیگر در معرض احتمال بالای ابتلا به بیماری و مرگ زودرس هستند.

پروفسور «بریت هایتمن» در این‌باره می‌گوید: «بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری این افراد مستقل از چربی بدن، مصرف سیگار یا کلسترول خون است.»

قطر عضلات ران‌ها ارتباط مستقیم با میزان تحرک انسان دارد. این عضلات به تنظیم انسولین در بدن هم کمک می‌کند و بدین ترتیب احتمال ابتلا به بیماری قند کاهش پیدا می‌کند. آن‌هایی که ران‌هایی لاغر دارند، با ورزش می‌توانند قطر عضلات ران خودشان را افزایش بدهند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

مونت بلانش صحیح است لطفا تصحیح کنید

-- آشنا ، Sep 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)