تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«قاچاق» گلشیفته به هالیوود

مسیح علی‌نژاد
masih_pooyan@yahoo.com

این یادداشت نگاهی است به مطلب روزنامه کیهان با عنوان:
قاچاق هنرپیشگان ایرانی به هالیوود پروژه دیگر ناتوی فرهنگی

کیهان می‌نویسد: «طبق آمار سازمان‌های جهانی، سالانه بیش از ۸۰۰ هزار زن و دختر از سراسر جهان به آمریکا قاچاق می‌شوند و به فاحشه‌گری اجیر می‌گردند و دست آخر وقتی تاریخ مصرفشان به سر آمد، در گرداب اعتیاد و مواد مخدر جان می‌بازند. برخی از جامعه‌شناسان بین‌المللی، کشاندن زنان و دختران به هالیوود را نیز از گونه همین نوع قاچاق انسان به شمار آورده‌اند!»

چه شد که کیهان ناگهان نگران قاچاق سالانه ۸۰۰ زن و دختر از سراسر جهان شد و بر اساس نظریه «برخی» از جامعه‌شناسان بین‌المللی و به نقل از یک مجله، ورود زنان به هالیود را نیز قاچاقی از همین جنس تفسیر می‌کند؟

همین چند خط کوتاه در روزنامه کیهان هم‌زمان با حضور گلشیفته فراهانی در هالیوود کافیست تا هر انسان آزاده‌ای ناگهان دلش بلرزد از این همه بی‌ایمانی آنانی که نام با شریعت آراستند؛ اما در مرامشان هیچ نشانی از شریعت‌مداری نیست که اگر بود چنین بی شرم و هراس رخت آبروی یک انسان بر دار نمی‌کردند و به زعم خویش دل برای اسلام نمی‌سوزاندند.

مدعیان و داعیه‌داران دین و اخلاق، گاه چنان مستانه در عرصه بی‌اخلاقی می‌تازند که خدایشان هم به صد نشانه نتوانست جلودارشان باشد تا چه رسد به ما که از منظر آنان رانده‌شدگان درگاهیم.

مسبوق به سابقه است که کیهان برای نقد و حذف هر آن‌که نمی‌پسندد، همیشه ادبیاتی را به خدمت می‌گیرد که دوباره مرور کردن آن هم شرم می‌آفریند تا چه رسد به دوباره نوشتن آن در این سطور.

کم نیستند زنان فعال عرصه سیاسی و اجتماعی که زخم کیهان بر تنشان نشست و بی‌دفاع در گوشه‌ای نشستند و خواندند که نویسندگان این جریده فتوای انحراف و فساد برایشان صادر کرده‌اند و برادرانه مسئولان قضایی را تشویق به برخورد با «زنان فاسد» کرده‌اند.

به گمانم در این میانه هیچ زنی حد و قواره خویش برابر با برادر ندید که شکوه به دادگاه ببرد و اعاده حیثیت کند. تا آن‌جا که خاطرم هست جز شادی صدر شکایتی از مدیرمسئول کیهان برای اتهاماتی از این جنس به دادگاه عرضه نشد. همه لب گزیدند و هیچ نگفتند تا این‌که امروز این کلمات وقیحانه پیش پای ملتی صبور رژه می‌رود؛ فاحشه‌گری، زنان، هالیوود ....

هیچ مسلمانی انگار در این دایره ترس‌خورده وجود ندارد تا به مدیر مسئول کیهان حداقل یک خط بنویسد و اخطار دهد؛ مرد مومن! فاحشه‌گری، به کندن رخت و پارچه از تن نیست که کندن عنان از زبان و عریانی روح از ایمان نیز عین فاحشه‌گری است.

در تمام این سال‌ها چه کسانی بیشتر از زنانی که کیهان برایشان دل می‌سوزاند زبان و دهان به پهنای جهان گشوده‌اند و اهالی همین کشور را با نازیباترین صفت‌ها نامیده‌اند؟ چه کسانی در تمام این سال‌ها خدای را در زمین نمایندگی کرده‌اند و برای زنان و مردان بی‌پناه و بی‌دفاع کشور خط و نشان کشیده‌اند؟ چه کسانی شرم نکرده‌اند و شرح ماوقع از اساس دگرگون ساخته‌اند و برای هر آن‌که جور دیگری می‌اندیشید قصه‌سازی کرده‌اند؟ خانه چه کسانی را اگر زیر و رو کنیم پر از نام و نشان هزاران مسلمان است که در اثبات نامسلمانی‌شان کیهان قصه‌ها نوشته است؟ خانه‌های چه کسانی در تمام این سال‌ها از انگ‌ها و اتهامات بی‌اساس و مدرک کیهان لرزیده است؟

شگفتا که پیامبرشان تقلا می‌کرد تا حداقل از یک انسان اعتراف و اقرار بر مسلمانی بگیرد اما این روزها کیهانیان و هم‌اندیشانشان بالعکس تقلای وافر می‌کنند تا از هزاران نفر اقرار و اعتراف بر نامسلمانی بگیرند.

آن‌چه امروز این جریده معلوم نوشته و با استناد به نظر برخی جامعه‌شناسان نامعلوم نتیجه گرفته است که ورود زنان به هالیوود، فرجامی جز فاحشه‌گری و اعتیاد ندارد بیش از همیشه دل‌آزار است و انگار هیچ‌کس در این روزنامه ابایی ندارد از این‌که به همین راحتی رخت آبروی یک زن را از تن در آورند و همه استدلالشان هم این باشد که این زن خود چارقد حجاب از سر برداشته است.

حال کسانی که در مذهبشان برداشتن روسری از سر به معنای فاحشه‌گری تلقی می‌شود آیا جرأت باز کردن چشم خویش به بخش عظیمی از جمعیت جوان کشور را دارند؟ به همان اندازه که جمعیت چشم‌گیری از جامعه با افتخار روسری و حجاب را ارزش می‌پندارد، در مقابل به همان اندازه نسل جوان جامعه در این باور تردید کرده است و حجاب را تنها نشان مسلمانی نمی‌داند.

بحث معرفتی و دینی در این خصوص را قطعاً باید به متخصصان امرش سپرد اما کار رسانه، انعکاس واقعیت جامعه است و جامعه ایرانی این روزها آنی نیست که همه چشم بر آن بسته‌اند. حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب هم برای ادامه بقا قادر به انتشار یک گزارش واقعی از باور واقعی جامعه نسبت به پدیده حجاب نیستند تا کیهانیان باور کنند که گلشیفته فراهانی تنها ایرانی موجود در برگزیدن پوشش بدون حجاب نیست.

غم‌انگیزترین قسمت ماجرا نیز همین جاست که چون گلشیفته روزهای نابی را برای ایرانیان رقم زد و نقش‌آفرینی‌اش در سینمای ایران خاطرات نابی را برای ملت خلق کرده است، اینک باید پس از ورودش به هالیوود، واژه‌هایی آلوده را بر شانه‌های جوان خود تحمل کند تا میل اتهام‌زنی و فاحشه‌گری سیاسی جمعی چنین نامؤمنانه ارضا شود و بعد هم رندانه از خود دفاع کنند که ما بی‌نام نشان نوشتیم و دلمان برای تمام زنان جهان اسلام نگران بود غافل از آن‌که دیگر هیچ فرقی نمی‌کند اگر نام هم می‌نوشتند و یا به سیاق همیشه با همان زبان ایماء و اشاره و یا حروف اول اسامی هم بنویسند مهم دل و درون خودشان است که ظاهراً سال‌هاست جای خالی وجدان را با شهوت اتهام پر کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوب این کیهان دلسوز راست میگه دیگه، عمری گفته اند که چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرامه .... وقتی ما تو مملکت خودمون اینهمه امکانات برای فاحشه گری داریم، چرا نباید نگران رکورد هالیوود و امریکا باشیم؟؟؟

مگه ما قرار نیست تو همه چی نفر اول باشیم!؟

-- مرجان ، Oct 12, 2008

خاصيت استبداد، زوال همه جانبه تمامي جنبه هاي حيات انساني فرد مستبد است و اين دگرديسي متاسفانه همچون دايره هاي ايجاد شده در آبهاي يك باتلاق به دورترها نيز ميرسد و عمله و اكره نهاد استبداد را نيز در برميگيرد. كيهان به مثابه بوق تبليغاتي يكي از پوسيده ترين (و البته آخرين) استبدادهاي شرقي، آنچه را كه بر عهده اش نهاده شده است انجام ميدهد لذا شگفت زده شدن از شدت بي شرمي و صد البته حماقتش نميتواند چندان سنجيده باشد به ويژه كه از فحواي كلام نويسنده مقاله اين گونه برداشت ميشود كه از استلزامات و كاركردهاي يك رژيم مستبد كاملا آگاه است.

-- ملا نقطي ، Oct 12, 2008

روح بزرگ گلشیفته ها را هرگز نمی توانند در بند حجاب نگه دارند و این امر برای مغز های کوچک قابل فهم نیست. گلشیفته مرغی بود که از قفس پرید و در افق ناپدید شد. یادش و ذکرش به خیر و راهش راه تمام زنان آزاده ایرانی است. من به او افتخار میکنم و شجاعتش را می ستایم.

-- داریوش ، Oct 12, 2008

در هر حال این روش از مهاجرت و پناهندگی گرفتن هم شده یک بیزینس. اگر شما برای زنی که از زن بودن خودش به عنوان وسیله بیزینس استفاده می کند اسم دیگری دارید بفرمایید. الآن هم که آسان شده. روسریت رو وردار و بعد بگو من برگردم فلانم می کنند. بیزینس از این بهتر؟

-- بی بی ، Oct 12, 2008

مسلمان کسی است که :دیگران از دست وزبان او درامان باشند.توهین کنندکان به مقام عُظمای هرفرد ازآحاد جامعۀ کُهن وسرافراز ایران زمین بدانند وآگاه باشند(که نمی دانند ونیستند)با نادیده گرفتن وپایمال نمودن همه افتخارات مردم فهیم وباذکاوت این مرزپرگهر،دستمایه ای جز تنفُر بیشتر ورویگردانی شتابان تر ملتِ باگذشت ونجیب این سرزمینِ مِهر برای خود به ارمغان نخواهند آورد. برادر کیهان هم بداند(که نمی داند)سرکارخانم گُلشیفتۀ فراهانی نمونۀ بارز یک بانوی مسلمان وبرجستۀ عالم هنر درحتی جهان اسلام است وموجب افتخارجامعۀ ایرانی .برادر کیهان خان معمولاً دوست ندارد از صحنه های خودجوش وبی پیرایۀمردمی که گاهاًپای تابوت هنرمندان و فرهیختگان ثبت تاریخ میشود چیزی بشنود .لا بُد کتمان میفرمایند این مردم باگذشت وفداکار حتی در روز تشیع جنازه شادروان حاج نعمت اله آغاسی (سوژِه برادر کارگردان موفق فیلم اخراجیها که ازقضا روزگاری برادر حاج کیهان هم بوده است)به صرف صداقت ،تدیُّن ،ومرام انسانی که از وی در خاطراتشان ثبت گردیده بود، چگونه برسروسینه میزدند . فاًعتبروایااولی الابصار

-- دهاتی ، Oct 12, 2008

خيلي جالبه! اين كيهانيان عزيز موقع صحبت از قاجاق دختران ايران به شيخ نشينها بلا نسبت لال تشريف دارند, اما حالا...

-- هادي ، Oct 12, 2008

شيخي به زني فاحشه گفتا مستي
هر لحظه به دام دگري پابستي
گفتا شيخا هر آنچه گويي هستم
اما تو خود چنين كه مي نمايي هستي؟

كيهان شريف و عزيز بهتر است نگران قاچاق دختران ايراني به شيخ نشينها باشد تا...

-- داود ، Oct 13, 2008

بعضی از زنهای ایرانی شورشو در آوردند. میان خارج کشور با هر آشغال خارجی می رند به ایرانی که می رسند هفت خوان رستم جلوش می زارند. عقده حقارت این مردم را کشته این هم از صدقه سر امثال کیهان و نوچه هاشه که این ملت را تحقیر کردند.

-- وحید ، Oct 13, 2008

شاید نباید کیهانی ها رو مذمت کرد . این ادبیات رایج ماست . هر کینه ای به یک زن مترادف خواهد بود با استفاده از این ادبیات .

-- بابک ، Oct 13, 2008

آقا این چه حرفیه که "کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد."
خب وقتی به این روشنی توهین میکنند ما باید قربون صدقه یه مشت آدم * بریم؟

-- نیک نگار ، Oct 13, 2008

اينها حتي براي شاملو هم پرونده قتل و آدمكشي درست كرده بودند .

-- mahmood ، Oct 13, 2008

قاچاق یا خرید و فروش بعضی از دختران (و حتی بعضی از پسران!) ایرانی به شیخ نشینهای خلیج همیشه پارس یا نقاط دیگر داستان تازه ای نیست و سابقه ای هزاران ساله دارد فقط در چند سال اخیر بطور جدی و فراگیر مطرح شده است که واقعا جای مطرح شدن هم دارد چون مثل اینکه قرار بود مدرنیسم خیلی از مشکلات را حل کند نه اینکه بیشترشان کند. به خود شیخ نشینها و جاهای دیگر هم که بروید، بعضی از دختران (و حتی بعضی از پسران!) آنها هم وضع بهتری ندارند!

در آمریکا، مهد تمدن و آزادیهای همه جوره، هنوز هم آدمهای معلوم الحال دختران نوجوان (گاه دوازده ساله!) را از خانواده های مهاجر مکزیکی میدزدند و در همانجا یا در مکزیک و جاهای دیگر به فحشاء اجباری وادار میکنند. (این آدم دزدها خود معمولا از مکزیکی های بسیار "باغیرت" و کلیسارو و مومن هستند!)

از آن بدتر مواردی است که دختران کم سن و سال از رفتار بد والدین خود به ستوه آمده از خانه فرار میکنند و به فحشاء کشیده میشوند. در ایران هم نمونه هایش کم نیست و مختص به این چندسال اخیر یا دوران بعد از انقلاب نیز نمیباشد.

اما این "برادر" کیهانچی اهل شریعت و ضد طریقت و بی حقیقت که اصلا وصف الحالش معلوم و سوابقش روشن و جایگاهش نیز مشخص است! (...)

گلشیفته عزیز هم خوب کاری کرد که این کار را کرد! ... امیدوارم تمام زنان ایرانی، بخصوص آنهایی که واقعا از شرایط کثیف اجتماعی و اقتصادی آن کشور در عذاب هستند بتوانند هر چه زودتر به آزادیهایی که میخواهند برسند! تنها اشتباه گلشیفته شاید فقط این باشد که برای رهایی و آزادی به هالیوود پناهنده شده اما آنهم مهم نیست چون او خانمی لایق و با توان و هنرمند و با استعداد و با شعور و فهمیده است و به هر کجا که برود همیشه در صدر قرار دارد حتی در جمهوریاسلامی! دعا کنیم خدا حفظش کند و همیشه درها برویش باز باشد. آمین!

-- قاچاقچی ، Oct 13, 2008

بسیار زیبا و زیبا و زیبا

-- پدرام ، Oct 13, 2008

متاسفانه اين موضوع - عدم شفافيت در گفتار- از سوي برخي روزنامه‌نگاران سالهاست كه گريبان آدم‌هاي موفق جامعه‌ي ما را گرفته است. اي كاش كمي از جرأت و جسارت كاذب خود را صرف اين موضوع مي‌كردند كه با مخاطبان خود «شفاف» حرف بزنند و از كنايه‌زني‌ها دست بكشند.
واقعاً چه افتخاري بالاتر از اين كه استعداد ايراني يك بار ديگر در عرصه‌اي جديد يعني سينماي هاليوود درخشيد؟ آيا نبايد از حضور پررنگ اين استعدادهاي درخشان در خفقان، با مقتضيات آن هنر در زمان و مكان كنار آمد؟ به راستي مگر فقه ما پويا نيست تا دليلي اقناع كننده براي گلشيفته‌ي عزيز و امثال آن يافت و مگر دين ما طرفدار تعالي انسان در عرصه‌هاي مختلف نيست؟ نمرديم و معناي 2008 «فاحشه‌گري» را هم ياد گرفتيم!!! واي كه اگر اين موضضوع را نمي‌دانستيم و مي‌مرديم به مرگ جاهليت دچار مي‌شديم.
فاحشه‌گري با قاچق و.... به وجود نمي‌ايد با فقر و تورم بالاي امروز جامعه‌ي ماست كه روز به روز برتعداد دختران كمال‌طلب به بن‌بست رسيده كه خود را در اختيار ديگران قرار مي‌دهند بيشتر مي‌شود!!
حافظان و حاميان «شريعت»! دشمنان را بي‌خيال شويد و «خودتان» دست از دشمني برداريد.
البته ما زمانه‌اي‌ها هم‌چنان اين عبارت را سرلوحه‌ي خود قرار مي‌دهيم كه :
«با دوستان مروّت، با دشمنان مدارا».

-- حامد ، Oct 13, 2008

از تمام طبقات اين سرزمين دكتر مهندس .مبتكر .مخترع و و و بدليل بسته بودن موانع مانند دكتر كردانها .سردار رادانها و ديگر قماشهاي موجود به ديگر نقاط جهان محاجرت ميكنند و بعدا كه صدايش درميايد و باعث سربلندي و شناسائي ايران واقعي ميشود اين ...ها صدايشان در نميايد.
وقتي سازماني در كرج ايجاد مينمايند كه از دختران فراري از خانه و كاشانه به هر دليلي مراقبت و باز آموزي كنند و شرايط برگشت به زندگيشان را فراهم كنند.
يكجا به حرمسراي هم مسلكان و هم كيشان خود ميفرستند.
صداها را با اهرمهاي خودشان ... خاموش ميكنند ولي شهره آغداشلو و گلشيفته مجرم هستند . چرا ؟ براي اينكه چرا به حرمسراي خودشان نرفته اند چون شرف دارند نسب دارند ايمان به انسانيت دارند.
نتيجه اخلاقي اين ميشود كه ... شريعتمداري بلندگوي حكومت امام زمان صداي وا شريعتا خلق روي زن بي نقاب ديدند.به صدا در ميايد.
اين مطلب زير راكه اخيرا خواندم و تمام وجودم را لرزانيد كه ارتياط مستقيمي با من و ما ها داشت .
گفتار چرچيل بود كه در باره ايرلند به زبان آورده بود. براي استثمار يك ملت به دو ابزار نياز است .
اكثريت نادان كه فراوانيم و اقليت خائن كه آنهم فراوانيم.
با آرزوي موفقيت براي تمامي افرادي كه با علمشان هنرشان و دانششان باعث شناسائي اين مرز بوم ميشوندو براي رهائي اين سرزمين از چنگال جهل و ناداني و بخود آمدن دعا ميكنم

-- hassan ، Oct 14, 2008

اینها به شاعره بزرگ و بزرگ اندیش ما-فروغ - عزیز می گویند شاعر معلوم الحال!!
البته مردم می دانند حال شما بزرگواران چیست.....غارت دارایی های مردم ما و متلاشی کردن دین ما!

-- lمحمد ، Oct 14, 2008

از فردی همچون ... بیشتر از این هم نباید انتظار داشت اینها افراد بیماری هستند که عقده های روحی و روانی خود را با اتهام و تهمت زدن به دیگران خالی می کنند

آفرین به گلشیفته فراهانی که باعث سرافرازی یک ملت است

-- بابک 2 ، Oct 14, 2008

خدا کنه این مهناز افشار هم بره اونجا بلکه بیشتر ببینیمش.
ilove mahnaz afshar

-- مهدی ، Oct 15, 2008

بسيار عالي بود

-- shadi ، Oct 15, 2008

شما هم بیکارید مطالب کیهان را می خوانید.این ها که سال هاست تشت رسوایی شان افتاده ککشان هم نمی گزد.کسی که ریختن خون دیگری را فقط به خاطر مخالفت عقیده می پسندد فکر می کنید تو فکر آبروی افراد باشه؟

-- آکو ، Oct 16, 2008

این میترا حجار هم که افتخار آفرین شده. مثل اینکه بعد از مهاجرت خوانندگان حالا نوبت به بازیگران رسیده!

-- هادی ، Oct 16, 2008

هموطن
نخست این که جنجال شما هم چیزی از گستاخی ها نمی کاهد. سکوت نباید کرد. اما هر سخنی که از هر دهانی دراید سزاوار شنیدن و پراکندن نیست.من هر جا که نام برخی کسان را در اغاز نوشته هایی می بینم -کسانی که پامی فشرندتا عکسی هم همراه اثارشان بکنند -به زوال فکر و اندیشه در روزگارمان حسزت می خورم. ان کس که شیفته دیدن چهره خویش است - در روزنامه یا در اینه -خود را ندیده و باور ندارد. خود را می جوید.چنین کسی نباید احساس پیشاهنگی کندو خواننده را هدایت کند. بسیار داشته ایم خودگم کردگانی که خیال می کردند راهنمایانند. اما دیری نپایید که حتی یادشان هم فراموش شد.
من رادیو زمانه را به تامل در گوینده-نویسنده-می خوانم .و برخی نویسندگان خیلی جوان راهم دعوت به مطالعه می کنم. ضدیت با کیهان نباید موجب شود که خود را از یاد برده با بیداران و زندگان احساس اینهمانی کنند.
به جای دعوا و ستیزه اندکی مدارا و اندکی درنگ برای ایران.

-- گودرز م.سپهدار ، Oct 16, 2008

1- In teflaki rafteh be New York baraye nemayeshe eftetahiehe yek filme moteraghi bar aleihe hozoure nirouhaye Amrikaii dar Iraq.
2- Ki gofte ke har sal felan hezar zan baraye fahsha be Amrika miran?
3- aslan be Keyhan che marboute ke ki koja mire?!!!

-- Farhad ، Oct 16, 2008

اين رباعي منتسب به خيام است:

شيخي به زني فاحشه گفتا مستي
هر لحظه به‌پاي دگري دل‌بستي
شيخا ! هر آن‌چه گويي هستم
آيا تو آن‌چه مي‌نمايي،هستي؟

-- ح.ش ، Oct 16, 2008

لطفا بیش از این به این موفقیت نپردازید. حقوق بشر و محیط زیست را از یاد نبرید. داستان غم انگیز حقوق بشردر ایران باعث اینگونه رفتن هاست. حجم برنامهای محیط زیست بسیار ناچیز است در حالی که ایران در وضعیت بحرانی است. مباحث حقوق بشر را عمیق تر مطرح کنید. ای که دستت میرسد کاری بکن.
.....................
زمانه: دوست عزیز، نگرانی شما برای تخریب محیط زیست قابل تحسین است. زمانه هم برنامه ثابت هفتگی درباره محیط زیست است. اما موضوعی که در این مطلب به آن اشاره شده، موضوع کم اهمیتی به نظر نمی رسد.

-- سهراب ، Oct 17, 2008

Doroud bar Masih Alinehad va ghalam,e por . tavanash. Kash 4 ta roznamenegar injoori dashtim!

-- SF ، Oct 17, 2008

برادر حسین نمی داند که تفاوت تن فروشی با عرضه هنر یک هنرمند به دنیا چیست.دوستانشان دسته دسته دختران ایرانی را با هدایا به دبی تقدیم میکنند.اما آب از آب تکان نمی خورد.منهم از این نوشته وقیحانه بر خود لرزیدم.اما چکنیم برادر حسین است و نماینده ولی فقیه در کیهان.

-- kamran ، Oct 19, 2008

اکنون که « اديتور زمانه»راه اندازي شده ، پيشنهاد ميکنم نظرياتي را که با حروف لاتين ارسال ميشود يا به خط فارسي تبديل کنيد ويا از درج آن خودداري کنيد وتذکر دهيد تا فرستنده متن فارسي آن را ارسال کند

-- حافظي ، Oct 19, 2008

براي خانم فراهاني احترامي فوق العاده بالا قايل هستم چرا که ايشان از خانواده اي با اصالت و اهل فرهنگ و هنر هستند و جداي از اين با بازي هاي درخشاني که داشته اند شايستگي و استعداد خود را جدا از سوابق خانوادگي ثابت کرده اند . . . پس جاي بستن هيچ افترايي به پيشينه و شخصيت خانوادگي و هنري ايشان باز نمي ماند !
در جواب نشريه وزين و روشنگر کيهان هم هميشه اولين جمله که به يادم مي آيد " جواب ابلهان خاموشي است " اما از آنجا که جناب آقاي شريعتمداري خود را بحر العلومي مي دانند که باز خود ذوب در بحر بزرگتري گشته اند بايد بگويم که...حسين آقا:" نه همين لباس زيباست نشان آدميت"
و انسان بودن نه روسري مي پذيرد و نه شال و نه کلاه و نه هيچ چيز ديگري . . چرا که تاريخ به عينه اين مساله را ثابت نموده و خواهد کرد !
و بدانيد که اگر فاحشه در خفا به جبر روزگار به قيمت حفظ عزت خانواده شان تن مي فروشد اما شما اينچنين عريان و در ملا عام به قيمت ارسال تکه ناني از جانب صاحب منصبانتان چوب حراج بر استعداد و قلم تان زده ايد !
که اگر دستي هم بر قلم داريد اينچنين ارزان مي فروشيد . . . وااسفا
واگر ذره اي از مسلماني مي دانستيد به ياد مي آورديد که خداوند بر همين قلم قسم مي خورد و به پاسداري از اين قسم هم که شده - آنچنان که شما از مسلماني دم مي زنيد و سايرين را نامسلمان مي خوانيد - اينچنين حرمت شکني نمي نموديد و حرمت قسم جلاله را بعنوان اصحاب قلم حفظ مي نموديد و بر يک مسلمان آزاده اينچنين تهمت و افترا روا نمي داشتيد . . . و در آخر تنها به اين دعا بسنده مي کنم که خداوند چشمها و گوشهايتان را روشن و باز گرداند شايد که به راه راست باز آييد .

-- نيما ، Oct 20, 2008

اقای شریعت مداری سردبیر کیهان و رییس بزرگش اقای خامنه ای برای خودشان دشمن خیالی درست کرده اند و مشکلشان عدم پذیرش نظر دیگران است. ... و نظرم این است که مسلمانی به روسری نیست ولی شما نمی توانی بدنت را لخت نشان بدی و بگی مسلمان هم هستی. اگه مسلمونی را قبول کردی یک بام و دو هوا نمیشه.مثل رهبران جمهوری اسلامی که هر چی از اسلام به نفعشون است قبول دارند و هر چی مخالفشون باشه قبول ندارند از این مرام منافق بوجود میاد همین ... منافق بزرگی است هر جا به نفعش است مسلمان می شه و هر جا به ضررش باشه لال میشه .پس یا رومی روم یا زنگی زنگ...

-- ساسان ، Oct 22, 2008

می خواستم نظرم را بگویم اما نظر بعضی از هموطنان را که خواندم انگار از حرفهای کیهان هم بدتر بود! به کلی پریشان شدم. تصمیم یک هنرمند که دوستش دارم برایم محترم است. همچنین کارش عشقش پیشرفتش حالا هر اسمی می خواهند بگذارند روش، بگویند بیزنس. همین دی کاپریو اگر بیاید ایران و بگوید همه جمع شوید تاعکس برایتان امضا کنم این ناسیونالیست ها همدیگر را له نمی کنند؟ کاش دهن باز کردن و شکمی حرف زدن اینقدر راحت نبود... که هرچه با من کرد آن آشنا کرد... راستی به ناموس پرستان بگویید شوهرش با او هست!

-- جودی ، Oct 23, 2008

عادت کردیم به حرف های برادران و خواهران دینی (( درجه اول ))، یادمان نرفته حرف های زیبای سال 57 ولی قیامتی اگر باشد ( گرچه فکر می کردم بوده باشد ولی حالا دیگه مطمئن نیستم ) خیلی ها باید جواب پس بدهند. انسان ها در پیشگاه خدا یکی هستند چه علی باشند و چه مقام عظمای ولایت و چه گلشیفته. نیازی نیست در گور دیگری بخوابیم و دلسوزی کنیم. بهتر نیست کمی دوروبرمون را نگاه کنیم و کمی خودمون را درست کنیم و بفکر نفتی باشیم که بجای سفره ایرانیان به سفره غیرایرانی تزریق میشه. بهتر نیست بجای کاسبی شکر و ... که توسط مراجع تقلید و فرزندان درجه اول صورت می گیرد به فکر فرزندان درجه دوم مملکت نیز باشیم. اونوقته که دیگر کسی نه مهاجرت میکند و نه .......

-- علی ، Oct 24, 2008

تازگي ها دلتان به کثرت اظهار نظر ها خوش شده است! موضوعاتي را انتخاب مي کنيد که آدمهاي بي کار در باره آنها قلمفرسايي کنند و الکي مطلب بنويسند ( مثل همين مطلب بيهوده من)وجاي مهم و چشمگيري را که ميشود به موضوعات متنوع بسياري اختصاص داد الان بيش از دو هفته است به موضوعي که جنبه هوچي بازي اش بر هر چيز ديگري ميچربد اختصاص داده ايد. رهبران ومسؤلان جمهوري اسلامي سي سال است اينگونه مي انديشند و اينگونه عمل ميکنند وگوششان هم به هيچ حرف حساب و ناحسابي بدهکار نيست.موضوعات اساسي بسياري هستند که «زمانه »ميتواند به آن بپردازد.

-- بي نام ، Oct 25, 2008

نظر کیهان همان:
یا رو سری یا تو سری است
سهمیه بندی جنسیتی دانشگاه است.
قانون چند همسری است.
زن یعنی ضعیفه است. و فهرست بالایی از زن و تجدد ستیزی است.
حالا هرکس و به هر عنوان بجز این باشد در قالب و فرهنگ قرون وسطی به او حمله میشود. زنان ایران گام به گام این تفکر را عقب رانده اند. این هم یک گام دیگر است.

-- بدون نام ، Oct 25, 2008

هنر مند هرگز فراموش نمیشود

-- بدون نام ، Oct 29, 2008

جالب بود

-- فرهاد ، Feb 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)