تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بهبود وضعیت امنیتی افغانستان در روزهای انتخابات

لینا آریا

رهبری نیروهای امنیتی داخلی و خارجی را در روز انتخابات، وزارت دفاع به عهده خواهد داشت.

Download it Here!

ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری مشترک با سخنگوی نیروهای آیساف، گفت: «بیش از شش هزار مرکز رأی‌دهی توسط پلیس و ارتش ملی در ولایات مختلف از لحاظ امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و فعالیت آن‌ها در مراکز باقی‌مانده نیز جریان دارد.»

وی اضافه نمود: «در تعدادی از مراکز رأی‌دهی در نه وُلسوالی (‌شهرستان) که در تصرف شورشیان قرار دارد، موقعیتی وجود دارد که در روزهای آینده به همکاری نیروهای آیساف و پلیس ملی، تغییراتی به وجود خواهد آمد.»

عظیمی همچنان به گراف بالای تهدید مخالفین دولت در بعضی از مراکز رأی‌دهی اشاره کرد و افزود: ارتش ملی می‌کوشد در چند روز آینده این گراف را کاهش دهد و وضعیت امنیتی را بهبود بخشد.

مسئولین وزارت دفاع می گویند، مسئولیت تأمین امنیت شهرها به عهده ارتش و پلیس ملی خواهد بود و در مجموع رهبری امنیت از سوی وزارت دفاع صورت خواهد گرفت.

ژنرال اریک جی تریمبیلی، سخنگوی نیروهای آیساف، به افزایش نیروهای آمریکایی برای تأمین امنیت انتخابات طی دو هفته‌ی آینده اشاره کرد و گفت: تعداد نیروهای آمریکایی در روز انتخابات به شصت و هشت هزار سرباز و در مجموع تعداد نیروهای خارجی به بیش از نود هزار سرباز خواهد رسید.

ژنرال عظیمی درمورد پاکسازی مناطقی که در دست مخالفین دولت است گفت: اگر بخواهیم از نظر سیاسی و تبلیغاتی چند مرکز وُلسوالی را آزاد کنیم این کار ممکن است در یک هفته صورت بگیرد؛ اما اگر بخواهیم یک ولسوالی را به طور دقیق پاکسازی کنیم به وقت بیشتری نیاز داریم.

وزارت دفاع افغانستان و نیروهای آیساف در حالی از افزایش شمار نیروهای امنیتی سخن می‌گویند که در این اواخر فعالیت مخالفین دولت در برخی ولایات شمال، شرق و جنوب این کشور بیش از پیش دیده می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)