تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اولین محافظان افغان

لینا آریا

وزارت کشور افغانستان از ایجاد نخستین قطعه‌ی محافظت از رجال برجسته‌ی این کشور در چارچوب تشکیلات پلیس خبر داد. در مراسمی که به مناسبت فراغت شاملین این قطعه در آکادمی پلیس برگزار شده بود، محمد حنیف اتمر، وزیر کشور گفت: «برای نخستین بار قطعه‌‌ای برای محافظت از رجال برجسته‌ی کشور، ایجاد شده است.»

Download it Here!

وزیر کشور افزود: «افراد این قطعه به همکاری فرانسه آموزش دیده‌اند و مسئولیت محافظت تمام گردهمایی‌های ملی و بین‌المللی و با ارزش‌ترین اشخاص و تأسیسات کشور را به عهده خواهند داشت.»

به گفته‌ی آقای اتمر، این قطعه شامل ۵۰۰ نفر است که از روز پنج‌شنبه کار خود را آغاز می‌کنند و نخستین وظیفه‌شان محافظت از نامزدان ریاست جمهوری، ناظران بین‌المللی انتخابات و تمام رجال برجسته‌ی کشور خواهد بود.

اتمر می‌گوید: «قرار‌گاه قطعه در کابل خواهد بود، وظیفه این قطعه در کابل و در ولایات (‌استان‌ها) در صورت ضرورت اگر کسی از شخصیت‌های برجسته‌ی کشور به خارج هم برود این‌ها با او می‌روند و از او محافظت می‌کنند. این اولین بار است که پلیس کشور در تاریخ خود برای اولین بار یک قطعه‌ای را پیدا می‌کند که تخصص خود را در قسمت محافظت رجال برجسته با آخرین روش‌ها و متودهای بین‌المللی به دست می‌آورد.»

به گفته‌ی مسئولین دولتی، اساتید افغانستانی و فرانسوی به آموزش پلیس در این بخش ادامه خواهند داد و پس از یک سال، افغانستان بهترین محافظین جهان را خواهد داشت.

ژان دی میکاور، سفیر فرانسه در کابل که در این مراسم شرکت داشت، گفت: «پلیس افغانستان آمادگی دارد تا در روزهای باقی‌مانده به انتخابات، از این روند دموکراتیک حفاظت نماید.»

این قطعه در حال حاضر قرارگاه مشخصی ندارد و کشور فرانسه برای ساخت آن متعهد شده است. چندی پیش قانونی در مورد مقامات بلند پایه‌ی دولتی با بعضی تعدیلات از سوی مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

در این قانون معاونین رئیس جمهور، رؤسای شورای ملی، رئیس دادگاه عالی، اعضای کابینه، شورای ملی، والیان (‌استانداران) و روسای مستقل، مقامات بلند‌پایه یا رجال برجسته خوانده شده‌اند.

تاکنون مسئولیت محافظت از رجال برجسته‌ی کشور را نهاد به خصوصی به عهده نداشت، اما وزیر کشور می‌گوید پس از این مسئولیت محافظت تمام رجال برجسته‌ی کشور را قطعه‌ی محافظتی زیر نام رجال برجسته به عهده خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)