تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گزارشی از دومین همایش موج سوم در گفت و گو با سخنرانان و برگزارکنندگان مراسم

«به خاطر کارهایی که انجام ندادی، حمایتت می‌کنیم»‬

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

با خبر شدیم که در تهران یک میتینگ انتخاباتی در مجتمع فرهنگی «اریکه‏ی ایرانیان» به حمایت از آقای خاتمی برگزار شده است.

در همین رابطه با پرستو سرمدی، از اعضای این ستاد و از برگزار کنندگان این همایش، شهاب‏الدین طباطبایی از سخنرانان همایش و آقای رضوی‏فقیه دیگر سخنران مراسم گفت و ‏گو کرده‏‌ام.

Download it Here!

از خانم سرمدی، می‏‏خواهم در مورد جمعیت یا ستادی که موسوم به «موج سوم» است، توضیحاتی بدهند:

«موج سوم» گروهی است که از شش ماه پیش به منظور آماده کردن فضا برای آمدن آقای خاتمی، تشکیل شد. چون آن موقع آقای خاتمی نمی‌‏خواستند در انتخابات حضور داشته باشند.

شش ماه پیش وقتی این گروه کارش را شروع کرد، آن‌قدر فضا برای حضور آقای خاتمی ناامید کننده بود که کسی فکر نمی‌‏کرد، این کار نتیجه‌‏بخش باشد.

همان موقع هم همایشی برگزار کردیم. در آن همایش افراد مختلف طی سخنرانی‏‌هایی از آقای خاتمی می‌‏خواستند که در انتخابات حضور پیدا کند و دلایل‌‏شان را هم می‌‏گفتند.

هم‌‏اکنون که آقای خاتمی در انتخابات حضور دارد، «موج سوم دعوت از خاتمی» به «موج سوم حمایت از خاتمی» تبدیل شده است. این اولین همایشی است که در حمایت از آقای خاتمی تشکیل شده و از این پس برنامه‌‏های تبلیغاتی موج در حمایت از ایشان ادامه خواهد داشت.


چه تعداد جمعیت را برای همایش امروز در نظر گرفته بودید؟ سالن چه میزان جا دارد؟

ظرفیت سالن ۱۵۰۰ نفر است و شاید بتوان گفت ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر هم بیشتر از این تعداد شرکت کرده بودند که یک‌سری از این تعداد توانستند به داخل سالن بیایند و حتا روی سن بنشینند، اما تعدادی هم بیرون بودند. چون سالن بیش از این گنجایش نداشت.

می‌‏توانید بگویید حدوداً چقدر جمعیت حضور داشتند؟

تعداد که خیلی زیاد بود، روی سن، روی زمین، کنار پله‏ها و… نشسته بودند. اما باز هم عده‏ای بیرون ماندند.

سخنرانان برنامه چه کسانی بودند؟

در بین هنرمندان، خانم لیلی رشیدی، خانم هما روستا، از افراد سیاسی آقای انصاری، آقای رضوی فقیه، آقای طباطبایی، خانم زهرا شجاعی سخنرانی کردند. البته افراد دیگری هم سخنرانی‏ کردند.

از نحوه‌‌ی برگزاری مراسم راضی هستید؟ خوب پیش رفت؟

بله. البته تعداد جمعیت خیلی بیشتر از آن بود که برگزارکنندگان تصور می‏‌کردند.

ساعت چند برنامه را شروع کردید و تا کی ادامه داشت؟

قرار بود برنامه ساعت سه بعد از ظهر شروع شود، اما به خاطر ازدحام جمعیت حدود ساعت چهار شروع شد. رسماً اجازه داشتیم تا ساعت شش بعد از ظهر باشیم.


هما روستا در حمایت از کاندیداتوری خاتمی سخن می‌گوید

با آقای شهاب‏الدین طباطبایی، از سخنرانان این همایش گفت‏ و گو می‏کنم:

در سخنرانی‏ای که داشتم، گزارشی از روند شکل‏‌گیری ستادهای ۸۸ دادم. ستادهای جوانان و دانشجویان حامی آقای خاتمی که تقریباً پنج ماهی است در همه‏‌ی شهرها و شهرستان‏‌های کشور، شروع به فعالیت کرده‌‏ایم.

بعد هم گفتم مطمئن هستیم پیروز می‏‌شویم و در کنار این اطمینان به پیروزی، اطمینان داریم که دیگر چه چیزهایی را نمی‏‌خواهیم.

از جمله، چه چیزهایی را ذکر کردید؟

اگر عدالت این است که فقیران، فقیرتر و بدهکارتر بشوند، ما عدالت نمی‏‌خواهیم و رییس جمهوری را که قرار باشد عدالت محوری‌‏اش این عدالت را به ارمغان بیاورد، نمی‏‌خواهیم.

آقای رضوی فقیه هم راجع به خصوصیات آقای خاتمی صحبت کرد و این‌که چه کارهایی را آقای خاتمی نکرد. مثلاً، صندوق ذخیره‏ی ارزی را خالی نکرد، به مردم بی‌‏احترامی نکرد و…


لیلی رشیدی در دومین همایش موج سوم

با سخنران دیگر مراسم، آقای رضوی‏فقیه گفت و گو می‌کنم.

با مشکلی که برای شما پیش آمده بود، از حضورتان در این همایش و کلاً چنین میتینگ‏هایی نگران نیستید؟

نه، من فضا را این‌‏قدر هم سیاه نمی‌‏بینم و امیدوارم مشکلی پیش نیاید. داریم در همین چهارچوب‌‏ها انتقاداتمان را بیان می‌‏کنیم. اما، نه، نگران نیستم.

ممکن است، در مورد مضمون و محورهای سخنرانی‌‏تان توضیحاتی بدهید؟

البته، خیلی مختصر صحبت کردم و گفتم ما هم نمی‌‏خواهیم شاه سلطان حسین‏‌ها در جمهوری حاکم شوند و خواهان حفظ اقتدار کشورمان هستیم. ولی راه آن را دمکراسی می‏دانیم و این‌که مردم سرنوشت خود را تعیین کنند، حکومت هم حکومت جمهوری باشد، جمهوری اسلامی یک جمهوری تمام عیار، مثل جمهوری‌‏های دیگر باشد و قاطبه‌‏ی مردم بتوانند رییس جمهور را انتخاب کنند و آن رییس جمهور پشتوانه‌‏ی رأی مردم را داشته باشد.

طبیعتاً در یک جمهوری واقعی، شاه سلطان حسین‌‏ها به قدرت نمی‌‏رسند. بلکه در سلطنت‏‌های موروثی است که نهایت آن به شاه سلطان حسین ختم می‏شود.

محور دوم صحبتم هم این بود که اگر چه آقای خاتمی در دوره‌‏ی هشت ساله‏‌ی ریاست جمهوری‏‌اش کارهای زیادی انجام داد، اما من به خاطر کارهایی که انجام نداد، به دولت او نمره‌‏ی قبولی می‌‏دهم.

این‌که بسیاری از کارهایی که الان انجام می‌‏شود، در دوران آقای خاتمی انجام نشد؛ آقای خاتمی وزیر متقلب جاعل مدرک منصوب نکرد، وزیر صد و شصت میلیارد تومانی منصوب نکرد، وعده‏‌ی دروغ به مردم نداد، به مردم دروغ نگفت و‌… به همین خاطر حاضریم دوباره به ایشان رأی بدهیم.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

khalaygh ,harche layegh.

-- Solh ، Mar 2, 2009

واقعاَ اين آدمها فکر می کنند اختیارات رئیس جمهوری بر طبق قانون اساسی چه قدر است ، یعنی اینها نمی دونند که چه کسی در این مملکت تصمیم می گیره و برخوردهایی که در گذشته و امروز صورت می گرفته و می گیره از جانب کدوم نهادها وار گانها بوده ؟

-- بدون نام ، Mar 4, 2009

manzoor az karhay nakardrh haman adam mahkoomiat koshtar daneshjooyan ast?

-- hamid ، Mar 4, 2009

واقعا که ادم از هنرمندان کشور نا امید میشه. تا این اندازه نا اگاه؟!!!

-- ارش ، Mar 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)